Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Dm Kft. bemutatása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Dm Kft. bemutatása."— Előadás másolata:

1 A Dm Kft. bemutatása

2 A dm Kft. általános bemutatás:
A dm profilja a drogéria jellegű cikkek önkiszolgáló rendszerben történő értékesítése. A vállalat filozófiája és a "Mert itt érzem, hogy fontos vagyok" szlogen hűen tükrözi a vásárlókkal és munkatársakkal kapcsolatos alapelveket.

3 A Dm Kft. 1993 óta van jelen a hazai piacon
A Dm Kft óta van jelen a hazai piacon. Az első üzletet az Üllői út 445. szám alatt nyitotta meg. Az elmúlt 15 év során a dm egy üzletes drogéria diszkontból 200 üzletes, nyugat-európai multinacionális hálózattá fejlődött Magyarországon. Eredetileg német cég, amely most már több Közép-Kelet-Európai országban van jelen, jelenleg a román piacon bontogatja szárnyait. Magyarországon kb.210 üzlettel rendelkezik, de ezek száma hétről, hétre változik. Ezáltal az alkalmazottak száma is, mely jelenleg kb.1500 főre tehető.

4 A terjeszkedés eleinte a fővárosban, valamint a nyugat- és dél-magyarországi területeken volt a legintenzívebb, ezután kezdődött meg az ország keleti részein is az expanzió. A hálózat növekedésével nőttek az elvárások a szolgáltatóval szemben, amit a versenyhelyzet még inkább felerősített. A műszaki színvonal folyamatos emelése mellett egyre igényesebb, emberközpontúbb, modern, tágas dm üzletek jöttek létre. A vállalat már elmondhatja, hogy minden típusú kereskedelmi ingatlan megtalálható a dm üzletek között: sétálóutca, bevásárló-udvar, plázák, és centerek, szolgáltatóházak, és lakótelepi központok, pályaudvari lokáció .

5 Az alkalmazottak jelentős része a boltokban dolgozik, üzletvezető, helyette, pénztáros vagy eladó munkakörben. Ők a cég alappillérjei, ők tartják fenn a kapcsolatot a vásárlókkal és felelnek az áruk kipakolásáért. A képzésük a cég számára fontos, de leginkább a boltvezetők számára vannak ezek biztosítva. Az alkalmazottak többi része a központban dolgozik, amely két részből áll. A raktárban folyik az áruk átvétele és kiadása, a csomagolás, címkézés.

6 A raktári dolgozok két műszakban dolgoznak
A raktári dolgozok két műszakban dolgoznak. A másik rész pedig a központi iroda, ahol az alkamazottak csoportokra, a csoportok pedig osztályokra vannak felosztva. Jelenleg öt osztály van: Személyzeti, Gazdasági, Logisztika, Beszerzés-és Marketing, Számítástechnika.

7 A dm, mint munkáltató: A vállalat életében kiemelt szerepet tölt be az emberi erőforrás, ezért megkülönböztetett figyelmet szentelnek a személyes képességek fejlesztésére, és a megfelelő munkakörnyezet kialakítására. Nincs olyan munkakör, amelyhez ne lenne szükség bizonyos gyakorlati és elméleti ismeretekre. A munkaerő fejlesztésnek és a teljesítmények javulásának kulcskérdése a képzések és képességek fejlesztése.

8 A dm számára fontos munkatársaik szakmai fejlődése, ezért odafigyelnek a belső karrierépítésre, a megüresedett pozíciókat dolgozóik számára is meghirdetik. Képzéseik a vállalat minden dolgozójára kiterjednek, és a cél ezáltal is azt mutatja, hogy a dolgozok még inkább elkötelezettjei, legyenek a vállalatnak.

9 A legjellemzőbb képzési célok a következőek:
- minőség javítása - a szervezeti rugalmasság növelése - a munkahelyi elégedettség növelése - a költségek minimalizálása - a szervezeti kultúra átalakítása - a termelékenység növelése

10 A Dm sokszínű továbbképzési lehetőséget kínál munkatársainak
A Dm sokszínű továbbképzési lehetőséget kínál munkatársainak. A képzési program megvalósítását a Személyzeti Osztály koordinálja.

11 A vállalatnál a képzések két részre oszthatóak:
1. Belső képzések, ahol a dm munkatársai vezetik a tréninget. A vállalat négyféle belső képzési programmal büszkélkedhet, melyeket egy -a vállalat munkatársaiból álló- trénercsapat valósít meg már több éve. A programok célja a kommunikáció- és a vezetői készségek fejlesztése, és kötetlen beszélgetés arról, hogyan érezhetik magunkat még jobban a dolgozok munka közben, hogyan tehető még hatékonyabbá a csapatmunka az egyes egyének, csoportok és a különböző osztályok között. A belső képzések köré tartozik a Kassza Blanka, Kassza Nova, Kincskereső I. és a Kincskereső II.

12 2. A külső partnercégek által szervezett tréningek fókuszában a csapatépítés és készségfejlesztés áll, de a nyelvoktatás és szakmai tanfolyamok is rendszeres elemei a vállalati képzéseknek.

13 2007-ben a Dm nyerte meg a „Legjobb Női Munkahely” címet is. A Dm Kft
2007-ben a Dm nyerte meg a „Legjobb Női Munkahely” címet is. A Dm Kft. kiemelt figyelmet fordít a nőkre, mivel a munkavállalóinak 95%-a nő. 2006-ban a Munkaügyi Minisztérium Családbarát munkahely pályázatán, nagyvállalat kategóriában oklevelet kapott a Dm.

14 A Dm minden nyáron családi napot rendez a dolgozóinak, illetve azok családjainak. Ezzel is erősítve a „Családbarát Munkahely” címet. Ezek a rendezvények általában víz melletti területeken kerülnek megrendezésre, és minden évben nagy a sikerük.

15 A vállalat számára fontosak a boltvezetői értekezletek, tréningek is, melynek céljai egy színesebb és elégedettebb vásárlóréteg kialakítása és megtartása a boltok számára. Ezért is kezeli a vállalat a reklamációs ügyintézést számára kissé előnytelenül. Ugyanis májusától minden termékek árat, blokk nélkül visszaadják a vásárlónak, ha az elégedetlen vele.

16 A dm mozgatórugója a munkatársak tudása, személyisége, kompetenciája, ezért fontos szempont az emberi erőforrás gazdálkodásunkban, hogy inspiráló légkört biztosítsunk valamennyi munkavállalónk számára.

17 Juttatás; jutalmazás:
Az emberi-erőforrás menedzsment lényeges része az ösztönzésmenedzsment, amely az alkalmazottak keresletének és egyéb juttatásainak kérdéseivel foglalkozik. Az ellenszolgáltatások rendszerének fontos szerepe van a munkakörök és a munkavállalók közötti összhang megteremtésében. A megfelelő javadalmazási és ösztönzési rendszer biztosíthatja a nagy teljesítményű munkaerő megszerzését, megtartását, teljesítményének állandó növelését és az elégedettséget.

18 Az alkalmazottaknak juttatandó javadalmakat két fő csoportra oszthatjuk:
pénzjövedelmek=kereslet nem pénzbeni juttatások, vagyis olyan természetbeni járandóságok, szolgáltatások, kedvezmények, amelyeket a vállalat az alkalmazottak számára nyújt

19 A pénzjövedelmeket ismét két csoportra oszthatjuk:
alapbér prémium; jutalom, amelyeket időszakosan ad a vállalat a munkavállalói számára Az alapbér minden munkavállalónak jár, a Dm Kft.-nél az alkalmazottak kapnak egy évben kétszer prémiumot, ez általában április és október közepére tehető. Ennek mértéke az alapbér 50%-a. 13.havi fizetést is kap minden alkalmazott.

20 A Dm Kft.-nél az előbb felsorolt nem pénzbeni hozzájárulás számos példája fennáll. A vezető beosztásban lévő alkalmazottak céges gépkocsit korlátlanul használhatják. Mivel a Dm kft. központja Törökbálinton található, ezért sok munkavállaló a környező városokban, falvakban lakik,a vállalat biztosít céges buszt a dolgozók számára, de mégis sokan közülük autóval járnak. Azok a munkavállalók, akik nem tudják igénybe venni a buszt,mert nem laknak az útvonalán, kapnak a vállalattól gépkocsi térítést.

21 Az étkezési hozzájárulás lehetőségével ma már szinte minden nagyvállalat él, ez lehet meleg vagy hideg étkezési utalvány. A Dm minden munkavállalója 6000Ft étkezési csekket kap havonta egyszer.

22 A Dm-nél kedvezményes kölcsönt is felvehetnek a munkavállalók, valamint két banknál vállalati csomag is ki van alakítva számukra, amelyek például kedvezményes számlavezetési díjat biztosítanak az alkalmazottaknak.

23 Szervezeti felépítés:
A Dm Kft. szervezeti felépítési diviziónális szervezeti formára utal, melynek jellemzője, hogy fő alkotóelemei a diviziók, nagy önállósággal rendelkeznek, a működéshez szükséges hatáskörök többsége a divíziók kezében van.

24 A dm Kft. SWOT analízise Az analízis célja, hogy összefoglalóan mutassa be a drogéria erősségeit, gyengeségeit, a jövőben rejlő lehetőségeket és veszélyeket egyaránt.

25 ERŐSSÉGEK Nagy választék Jól képzett szakemberek
Kedves, barátságos személyzet Igényes üzlet belsők kialakítása Gyógyszer árusítás Kedvező vállalti kép kialakítása Kiterjedt piaci hálózat

26 GYENGESÉGEK Lassú termékfejlesztés Dráguló beszállítói kapcsolatok
Magas árak miatt a versenytársak piaci helyzete javulhat Áruk gyors és hatékony szállítása a kapacitás nem megfelelő kialakítása miatt

27 LEHETŐSÉGEK Kedvezmények világa kuponfüzet akció
Akciós termékek, kedvezményes csomagok Áru választék szélesítése

28 VESZÉLYEK Versenyképes konkurencia Csökkenő kereslet Dráguló kínálat
Beszállító kapcsolatok nem megfelelő „ápolása”

29 Régen Napjainkban

30 Készítette: Tannel Gábor
L8P8N7 Sportszervező Levelező tagozat III. évfolyam


Letölteni ppt "A Dm Kft. bemutatása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések