Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Dm Kft. bemutatása. A dm Kft. általános bemutatás: A dm profilja a drogéria jellegű cikkek önkiszolgáló rendszerben történő értékesítése. A vállalat.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Dm Kft. bemutatása. A dm Kft. általános bemutatás: A dm profilja a drogéria jellegű cikkek önkiszolgáló rendszerben történő értékesítése. A vállalat."— Előadás másolata:

1 A Dm Kft. bemutatása

2 A dm Kft. általános bemutatás: A dm profilja a drogéria jellegű cikkek önkiszolgáló rendszerben történő értékesítése. A vállalat filozófiája és a "Mert itt érzem, hogy fontos vagyok" szlogen hűen tükrözi a vásárlókkal és munkatársakkal kapcsolatos alapelveket.

3 A Dm Kft óta van jelen a hazai piacon. Az első üzletet az Üllői út 445. szám alatt nyitotta meg. Az elmúlt 15 év során a dm egy üzletes drogéria diszkontból 200 üzletes, nyugat-európai multinacionális hálózattá fejlődött Magyarországon. Eredetileg német cég, amely most már több Közép-Kelet-Európai országban van jelen, jelenleg a román piacon bontogatja szárnyait. Magyarországon kb.210 üzlettel rendelkezik, de ezek száma hétről, hétre változik. Ezáltal az alkalmazottak száma is, mely jelenleg kb.1500 főre tehető.

4 A terjeszkedés eleinte a fővárosban, valamint a nyugat- és dél-magyarországi területeken volt a legintenzívebb, ezután kezdődött meg az ország keleti részein is az expanzió. A hálózat növekedésével nőttek az elvárások a szolgáltatóval szemben, amit a versenyhelyzet még inkább felerősített. A műszaki színvonal folyamatos emelése mellett egyre igényesebb, emberközpontúbb, modern, tágas dm üzletek jöttek létre. A vállalat már elmondhatja, hogy minden típusú kereskedelmi ingatlan megtalálható a dm üzletek között: sétálóutca, bevásárló-udvar, plázák, és centerek, szolgáltatóházak, és lakótelepi központok, pályaudvari lokáció.

5 Az alkalmazottak jelentős része a boltokban dolgozik, üzletvezető, helyette, pénztáros vagy eladó munkakörben. Ők a cég alappillérjei, ők tartják fenn a kapcsolatot a vásárlókkal és felelnek az áruk kipakolásáért. A képzésük a cég számára fontos, de leginkább a boltvezetők számára vannak ezek biztosítva. Az alkalmazottak többi része a központban dolgozik, amely két részből áll. A raktárban folyik az áruk átvétele és kiadása, a csomagolás, címkézés.

6 A raktári dolgozok két műszakban dolgoznak. A másik rész pedig a központi iroda, ahol az alkamazottak csoportokra, a csoportok pedig osztályokra vannak felosztva. Jelenleg öt osztály van: Személyzeti, Gazdasági, Logisztika, Beszerzés-és Marketing, Számítástechnika.

7 A dm, mint munkáltató: A vállalat életében kiemelt szerepet tölt be az emberi erőforrás, ezért megkülönböztetett figyelmet szentelnek a személyes képességek fejlesztésére, és a megfelelő munkakörnyezet kialakítására. Nincs olyan munkakör, amelyhez ne lenne szükség bizonyos gyakorlati és elméleti ismeretekre. A munkaerő fejlesztésnek és a teljesítmények javulásának kulcskérdése a képzések és képességek fejlesztése.

8 A dm számára fontos munkatársaik szakmai fejlődése, ezért odafigyelnek a belső karrierépítésre, a megüresedett pozíciókat dolgozóik számára is meghirdetik. Képzéseik a vállalat minden dolgozójára kiterjednek, és a cél ezáltal is azt mutatja, hogy a dolgozok még inkább elkötelezettjei, legyenek a vállalatnak.

9 A legjellemzőbb képzési célok a következőek: - minőség javítása - a szervezeti rugalmasság növelése - a munkahelyi elégedettség növelése - a költségek minimalizálása - a szervezeti kultúra átalakítása - a termelékenység növelése

10 A Dm sokszínű továbbképzési lehetőséget kínál munkatársainak. A képzési program megvalósítását a Személyzeti Osztály koordinálja.

11 A vállalatnál a képzések két részre oszthatóak: 1.Belső képzések, ahol a dm munkatársai vezetik a tréninget. A vállalat négyféle belső képzési programmal büszkélkedhet, melyeket egy -a vállalat munkatársaiból álló- trénercsapat valósít meg már több éve. A programok célja a kommunikáció- és a vezetői készségek fejlesztése, és kötetlen beszélgetés arról, hogyan érezhetik magunkat még jobban a dolgozok munka közben, hogyan tehető még hatékonyabbá a csapatmunka az egyes egyének, csoportok és a különböző osztályok között. A belső képzések köré tartozik a Kassza Blanka, Kassza Nova, Kincskereső I. és a Kincskereső II.

12 2.A külső partnercégek által szervezett tréningek fókuszában a csapatépítés és készségfejlesztés áll, de a nyelvoktatás és szakmai tanfolyamok is rendszeres elemei a vállalati képzéseknek.

13 2007-ben a Dm nyerte meg a „Legjobb Női Munkahely” címet is. A Dm Kft. kiemelt figyelmet fordít a nőkre, mivel a munkavállalóinak 95%-a nő ban a Munkaügyi Minisztérium Családbarát munkahely pályázatán, nagyvállalat kategóriában oklevelet kapott a Dm.

14 A Dm minden nyáron családi napot rendez a dolgozóinak, illetve azok családjainak. Ezzel is erősítve a „Családbarát Munkahely” címet. Ezek a rendezvények általában víz melletti területeken kerülnek megrendezésre, és minden évben nagy a sikerük.

15 A vállalat számára fontosak a boltvezetői értekezletek, tréningek is, melynek céljai egy színesebb és elégedettebb vásárlóréteg kialakítása és megtartása a boltok számára. Ezért is kezeli a vállalat a reklamációs ügyintézést számára kissé előnytelenül. Ugyanis májusától minden termékek árat, blokk nélkül visszaadják a vásárlónak, ha az elégedetlen vele.

16 A dm mozgatórugója a munkatársak tudása, személyisége, kompetenciája, ezért fontos szempont az emberi erőforrás gazdálkodásunkban, hogy inspiráló légkört biztosítsunk valamennyi munkavállalónk számára.

17 Juttatás; jutalmazás: Az emberi-erőforrás menedzsment lényeges része az ösztönzésmenedzsment, amely az alkalmazottak keresletének és egyéb juttatásainak kérdéseivel foglalkozik. Az ellenszolgáltatások rendszerének fontos szerepe van a munkakörök és a munkavállalók közötti összhang megteremtésében. A megfelelő javadalmazási és ösztönzési rendszer biztosíthatja a nagy teljesítményű munkaerő megszerzését, megtartását, teljesítményének állandó növelését és az elégedettséget.

18 Az alkalmazottaknak juttatandó javadalmakat két fő csoportra oszthatjuk: pénzjövedelmek=kereslet nem pénzbeni juttatások, vagyis olyan természetbeni járandóságok, szolgáltatások, kedvezmények, amelyeket a vállalat az alkalmazottak számára nyújt

19 A pénzjövedelmeket ismét két csoportra oszthatjuk: alapbér prémium; jutalom, amelyeket időszakosan ad a vállalat a munkavállalói számára Az alapbér minden munkavállalónak jár, a Dm Kft.-nél az alkalmazottak kapnak egy évben kétszer prémiumot, ez általában április és október közepére tehető. Ennek mértéke az alapbér 50%-a. 13.havi fizetést is kap minden alkalmazott.

20 A Dm Kft.-nél az előbb felsorolt nem pénzbeni hozzájárulás számos példája fennáll. A vezető beosztásban lévő alkalmazottak céges gépkocsit korlátlanul használhatják. Mivel a Dm kft. központja Törökbálinton található, ezért sok munkavállaló a környező városokban, falvakban lakik,a vállalat biztosít céges buszt a dolgozók számára, de mégis sokan közülük autóval járnak. Azok a munkavállalók, akik nem tudják igénybe venni a buszt,mert nem laknak az útvonalán, kapnak a vállalattól gépkocsi térítést.

21 Az étkezési hozzájárulás lehetőségével ma már szinte minden nagyvállalat él, ez lehet meleg vagy hideg étkezési utalvány. A Dm minden munkavállalója 6000Ft étkezési csekket kap havonta egyszer.

22 A Dm-nél kedvezményes kölcsönt is felvehetnek a munkavállalók, valamint két banknál vállalati csomag is ki van alakítva számukra, amelyek például kedvezményes számlavezetési díjat biztosítanak az alkalmazottaknak.

23 Szervezeti felépítés: A Dm Kft. szervezeti felépítési diviziónális szervezeti formára utal, melynek jellemzője, hogy fő alkotóelemei a diviziók, nagy önállósággal rendelkeznek, a működéshez szükséges hatáskörök többsége a divíziók kezében van.

24 A dm Kft. SWOT analízise Az analízis célja, hogy összefoglalóan mutassa be a drogéria erősségeit, gyengeségeit, a jövőben rejlő lehetőségeket és veszélyeket egyaránt.

25 ERŐSSÉGEK  Nagy választék  Jól képzett szakemberek  Kedves, barátságos személyzet  Igényes üzlet belsők kialakítása  Gyógyszer árusítás  Kedvező vállalti kép kialakítása  Kiterjedt piaci hálózat

26 GYENGESÉGEK  Lassú termékfejlesztés  Dráguló beszállítói kapcsolatok  Magas árak miatt a versenytársak piaci helyzete javulhat  Áruk gyors és hatékony szállítása a kapacitás nem megfelelő kialakítása miatt

27 LEHETŐSÉGEK  Kedvezmények világa kuponfüzet akció  Akciós termékek, kedvezményes csomagok  Áru választék szélesítése

28 VESZÉLYEK  Versenyképes konkurencia  Csökkenő kereslet  Dráguló kínálat  Beszállító kapcsolatok nem megfelelő „ápolása”

29 Napjainkban Régen

30 Készítette: Tannel Gábor »L8P8N7 »Sportszervező »Levelező tagozat »III. évfolyam


Letölteni ppt "A Dm Kft. bemutatása. A dm Kft. általános bemutatás: A dm profilja a drogéria jellegű cikkek önkiszolgáló rendszerben történő értékesítése. A vállalat."

Hasonló előadás


Google Hirdetések