Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Cégelemzés Pick Szeged Szalámigyár és Húsüzem Zrt. Bíró Márton Benedek Sportszervező szak III.Évfolyam O.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Cégelemzés Pick Szeged Szalámigyár és Húsüzem Zrt. Bíró Márton Benedek Sportszervező szak III.Évfolyam O."— Előadás másolata:

1 1 Cégelemzés Pick Szeged Szalámigyár és Húsüzem Zrt. Bíró Márton Benedek Sportszervező szak III.Évfolyam O

2 2 Köszöntjük az olvasót Ez a prezentáció a szegedi Pick Szeged Zrt.-ét mutatja be. A prezentáció egy teljes cégelemzés, amely a céget és annak hálózatát próbálja bemutatni teljes egészében a kívülállók, látogatók, ügyfelek számára. Jó időtöltést kívánok! O

3 3 Tartalom 1.Általános szempontok 2.Megjelenési formák 3.Jelek, jelzések 4.Társadalmi szerepvállalás 5.Nyomtatási anyagok 6.Elektronikus anyagok 7.Egyéb O

4 4 1.Az intézmény tevékenységének rövid leírása Legfőbb törekvésük a PICK SZEGED Zrt. küldetésének és stratégiájának olyan megvalósítása, amely a kiváló termékeken, a vevők igényeinek maximális figyelembevételével, és a fogyasztók megelégedettségén alapul, biztosítva a tulajdonosok, a munkatársak, a természeti és társadalmi környezet érdekeinek egyensúlyát, és ötvözi az évszázados hagyományokat a korszerű gyártási kultúrával. Mindezek érdekében fejlesztjük termékeinket és technológiánkat, táplálkozási és gasztronómiai ismereteinket, erősítjük piaci részvételünket, képviseljük hazánkat a nemzetközi piacokon és számos szervezetben, támogatjuk a tudás, az egészség, a kultúra intézményeit. O

5 5 Társasági adatok Alapítás ideje:1896 Területi elhelyezkedés: Dél- Magyarország, Csongrád megye székhelye:Szeged Társaság székhelye:6725 Szeged, Szabadkai út 18. Cégjegyzékszám: Dolgozói létszám:3150 Tulajdonosa:a Pick, a Délhús és a Ringa húsipari márkának Elérhetőségek: Telefon: Telefax: Honlap:www.pick.hu O

6 6 Célközönség megnevezése A Pick Szeged Zrt. Magyarország egyik legnagyobb szalámigyártó és húsüzemi cége, amelynek termékei mind belföldön mind pedig külföldön minden ember számára könnyen elérhető,persze a minőséget meg kell fizetni. A cég termékeinek Dél-Kelet-Európa, Skandinávia, egyéb európai országok, Európa – német nyelvterület, Kelet-Európa – orosz nyelvterület, Közép-Kelet-Európa, Észak-Amerika, egyéb angol nyelvterületek, Közép-Kelet-Európa, Dél-Kelet- Európa régióiba való eladását más és más exportvezetők végzik, ezzel is könnyítve az üzletek gördülékenyebb lebonyolítását. O

7 7 A szervezeti kultúra és filozófia 1896 óta nap mint nap arra törekszünk, hogy szakértelmünk és elkötelezettségünk, a hagyományok tiszteletben tartásával megőrizzük a Pick márkanév nemzeti értékét, hungarikum jellegét hazánkban és külföldön egyaránt. A folyamatos fejlődés szellemében célunk, hogy a fogyasztói igényeket maximálisan kielégítő, világszerte ismert és elismert termékeink által a Pick márka a jövőben is a minőség és megbízhatóság garanciája legyen. 139 éves tapasztalatunk és szaktudásunk, megbecsült és elkötelezett munkavállalóink valamint a korszerű, környezetbarát technológia biztosítja, hogy a Pick Szeged Zrt. továbbra is megőrizze piacvezető pozícióját, elnyerve ezáltal tulajdonosa, partnerei és a társadalom elismerését is. O

8 8 Szervezeti magatartás, a cég történelme 1869:Pick Márk terménykereskedő megalapítja vállalkozását. Néhány mázsás tételben készítenek szalámit, hasonlóan más termény- és paprikakereskedéshez :Gépek és berendezések korszerűsítése a kor technikai színvonalának megfelelően (elektromos hajtású töltőgép, kompresszorok, vágógépek darálók stb.) 1927:A Pick-gyár nemzetközileg elismert minőségét Szalonikiben értékelő diplomával jutalmazzák. 1931:A szalámi ipart három gyár uralja, a szegedi Pick és a budapesti Herz negyven-negyven százalékos, valamint a debreceni Vidoni üzem húszszázalékos részesedéssel. A nagy gyárak kartellszerződésre lépnek egymással :Brüsszelben a világkiállításon elismerő oklevéllel jutalmazzák a cég gyártmányait 1943:Hadimegrendelésre konzervet és kenőmájast gyártanak, szalámi csupán alkalmi megrendelésekre készül, kis tételekben. 1963:A Szegedi Szalámigyár és a Csongrád Megyei Vágóhíd és Húsfeldolgozó Vállalat egybeolvad, és Csongrád Megyei Húsipari Vállalat néven működik tovább. Üzembe helyezik az úgynevezett III-as számú toronyépületet. O

9 9 A cég történelme II. 1992:december 21-én a PICK- részvényeket bevezetik a Budapesti Értéktőzsdére 1997:Szeptemberben a PICK megnyeri a győri székhelyű RINGA Húsipari Rt. privatizációs pályázatát, ezzel tovább bővül a cégcsoport. A RINGA - mely a magyar húsipari cégek közül a nagyobbak közé tartozik - termékeivel (sonka, bacon) és piacaival egyaránt jól kiegészíti a csoport addigi tagjait. 1998:Áprilisban a PICK részvények londoni tőzsdei bevezetése (szintén április) A cég meglévő szentesi hizlaldájához közel egy további kisebb hizlalda megvétele. 2006:A belföldi és külföldi piaci pozíciók megtartása illetve növelése érdekében a közös cégcsoportba tartozó PICK SZEGED Zrt. és a Délhús Zrt. összeolvadt, O

10 10 2.Megjelenés A megjelenésre három szín jellemző. A piros, a fekete és a fehér, melyek közül a fő szín a piros. A cég emblémájában illetve a termékek csomagolásában is ezek a színek jelennek meg. O

11 11 A cég helye a településen A Cégnek Szegeden belül 6 telephelye van amelyek közül a belvárosban található három. Könnyen megtalálhatók és elérhetők ezek a helyek. A fő épülete a Zrt.- nek:6725 Szeged, Szabadkai út 18. A város egész területén reklámtáblák, plakátok népszerűsítik a gyárakat. A Pick múzeum szintén a belvárosban található a Tisza-parton, amely különböző jelzőtáblák segítségével könnyen megtalálható. O

12 12 Közvetlen külső A Pick torony a magasságából kifolyólag a város majdnem minden pontjából látható, tükrözve ezzel az egész Zrt. nagyságát, monumentalitását. Az épület színe tükrözi az egész cég egységességét, hiszen itt szintén a piros és a fehér színek lelhetők fel. O

13 13 Belső eligazító táblák Az épület udvarára és folyosójára lépve különböző eligazító táblákkal találkozhatunk, amelyek segítenek a közlekedésben. Illetve további hasznos információkat tudhatunk meg belőlük. O

14 14 Általános belső megjelenés Az épületek belső megjelenése a modernizációt tükrözi. A mai technika legmodernebb eszközeit alkalmazzák amelyek a cég nagyságát, modernségét tükrözik, illetve ezek az eszközök nélkülözhetetlenek a nemzetközi piacon. O

15 15 3.Jelek, jelzések Az ügyféltérben több plakát, prospektus és szórólap található az ügyfelek könnyebb tájékozódása érdekében. pl:termékkatalógusok, állásajánlatok A Honlapon a terméktár menüpont alatt az összes terméket egyszerűen és gyorsan megtalálhatjuk. O

16 16 Embléma A cég rendelkezik saját emblémával, logóval. Ez a logo a Pick Szeged saját védett márkajegye. A márkahű vásárlók számára ez a felirat magára a szalámira utal(a színével),olyan mintha a szalámiból lennének kirakva a betűk. Egyes embereknek magának a szaláminak a jellegzetes, egyedi íze jut eszébe ennek láttán. O

17 17 Események, kampányok szeptember PICK Utcai Futófesztivál, amely nagyon jó eszköze a termékek népszerűsítésének ill. a mostanság fontos egészséges életmódra való ösztönzésnek. Emberek 100ait mozgatja meg egy ilyen rendezvény november Hungaropack Csomagolási Verseny – Díjátadó. A Hungaropack 2008 Csomagolási Versenyen a PICK virsli az Élelmiszer Szaklap különdíját nyerte el. O

18 18 4.A cég és a sport A Pick Szeged Zrt. legnagyobb támogatója a magyar kézilabda NB1-ben szereplő Pick Szeged csapatának, amely nagyon jó eszköze a cég megismertetésének nem csak Magyarországon, hanem külföldön is, mivel a Pick Szeged nemzetközi szinten is érdekelt csapat. A csapat egésze hűen tükrözi az egész cég design-ját. O

19 19 A Pick és a család Pick Óvoda : A PICK Sportovi 30 éves múltra tekinthet vissza, a 70- es években a nagy szalámigyári beruházás alkalmával épült a húsipari dolgozók gyermekeinek óvodai ellátására. Az óvoda óta alapítványi formában működik, ma már nem csak a PICK dolgozók gyermekei, hanem minden gyermek előtt nyitva áll, amennyiben rendelkeznek üres férőhelyekkel. Ezzel fémjelezve a cég dolgozóival való törődését illetve a jövő generációjának „biztosítását”. Az óvoda helyi nevelési programja nagy súlyt fektet a gyermekek egészséges életmódra nevelésére, a gyerekek mozgásigényének kielégítését, sportolásukat, erősítésüket kiemelten kezeli. O

20 20 5.Nyomtatott anyagok A Pick Szeged Zrt. is rendelkezik többféle nyomtatott anyaggal. Ilyenek a különböző tájékoztatók, prospektusok, névjegyek illetve bizonyos újságokban megjelenő akciók. O

21 21 Nyomtatványok A cég rengeteg elismeréssel rendelkezik, amely tükrözi a vásárlók bizalmát illetve a termékek minőségét, a szakértő, hozzáértő munkát. A HUNGAROPACK 2008 Magyar Csomagolási Versenyen a PICK Virsli termékcsalád csomagolása az Élelmiszer Szaklap és az FVM különdíját nyerte el 2007-ben, immár egymás utáni években 4. alkalommal, a Reader's Digest magazin hazai olvasói felmérése alapján a PICK lett a legmegbízhatóbb húskészítmény/felvágott márka Magyarországon. A "cool" márka jellemzően divatos, innovatív, eredeti, autentikus és egyedülálló, egyben trendi, friss és izgalmas." O

22 22 Környezetvédelem A lakosságot a különböző környezetvédelmi táblákkal, felhívásokkal, sportos, egészséges életmódra való ösztönzéssel szeretnék meggyőzni, hogy ez a vállalat nem környezetszennyező. O

23 23 Hungaricum Club októberében alakult meg a Hungaricum Club, négy olyan nagy hagyományú társaság szövetsége, amelyek mindegyike, kiemelkedő minőségű termékeivel, több mint egy évszázada elengedhetetlen részei a Magyarországról kialakított képnek. A Club tagjainak elsődleges célja, hogy közös fellépéssel elősegítsék az Európai Uniós csatlakozás ügyét, miközben megőrzik a tradicionális magyar márkák identitását. O

24 24 6.Weboldal Címe: A weboldalon elérhető összes információ rendszerezetten tekinthető meg az ún. Site Map-en, az oldaltérképen. O

25 25 Weboldal A honlap teljesen jól átlátható, letisztult összképet mutat. Nincs telezsúfolva mindenféle, manapság alkalmazott Flash-ekkel, reklámokkal, hirdetésekkel, ami nagy mennyiségben zavaró tud lenni illetve akadályozhat minket a nyugodt munkavégzésben. Kezelése szempontjából sem kifejezetten nehéz, a főoldalon található fülek könnyen megérthetőek, könnyen el tudunk navigálni oda ahová szeretnénk. A kellő információk jól elérhetők. Rengeteg képet, tájékoztatót találhatunk a termékekről illetve magáról az egész cégről is. Megfigyelhető hogy a honlap egész tartalma angol és német nyelven is megtekinthető, ami manapság egy nemzetközi cégnél már alapfeltételnek számít. O

26 26 Látogatók igényeinek figyelembevétele A weboldal nagyon igényes és mindenki számára átlátható. A kezelése nem feltételez senkitől nagyobb technikai háttértudást. Az oldal tetején találhatók a menüpontok a jobb áttekinthetőség érdekében. A menüpontokba belépve képekkel, illusztrációkkal kiegészítve olvashatjuk annak tartalmát, amely érdekesebbé teszi számunkra az olvasott dolgokat. O

27 27 Tájékozódás,navigáció A weboldal fő menüpontjai flashgombok formájában érhetőek el,egyszerű minden felhasználó számára. A weboldal minden témáról általános tájékoztatást ad de mindegyik témába bővebben is belemélyülhetünk. Az ügyfelek több dokumentumot letölthetnek a számukra fontos menükbe lépve, így megkönnyítve a tájékozódást illetve az üzleti kapcsolatfelvételt. O

28 28 Reklámfilm A cég különböző reklámfilmekkel próbálja termékeit reklámozni, amely a az elektronikus eszközök közül az egyik legmegfelelőbb, így könnyen, sok emberhez eljut az információ február 18-március 9. között 30 mp-es Pille Pulyka reklámfilmmel találkozhatnak a nézők. O

29 29 7.Egyéb Munkaruházat: A cég tiszta, fehér színű munkaruhát biztosít a dolgozók számára, amely a tisztaságot a higiéniát sugallja. O

30 30 Jármű A vállalat rendelkezik céges gépjárművel. A munkatársak benzinköltségét a cég állja. A kocsik tükrözik a cég arculatát, minden gépjármű oldalára jól láthatóan fel van festve a cég logója. O

31 31 Kültéri reklámok A város egészében illetve országszerte több óriásplakát látható, amelyek mindig az éppen aktuális ajánlatokat, termékeket, akciókat mutatják be. Ezek az információk a plakátok nagysága miatt sok emberhez eljut. Jól látható, forgalmas helyen találhatók a belvárosokban és a sztrádákon egyaránt. O

32 32 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "1 Cégelemzés Pick Szeged Szalámigyár és Húsüzem Zrt. Bíró Márton Benedek Sportszervező szak III.Évfolyam O."

Hasonló előadás


Google Hirdetések