Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az online marketing kommunikáció megítélése a magyar vállalatok körében Pái Attila, Ph.D hallgató Kapcsolat Következ- tetések Fontosabb eredmények A kutatás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az online marketing kommunikáció megítélése a magyar vállalatok körében Pái Attila, Ph.D hallgató Kapcsolat Következ- tetések Fontosabb eredmények A kutatás."— Előadás másolata:

1 Az online marketing kommunikáció megítélése a magyar vállalatok körében Pái Attila, Ph.D hallgató Kapcsolat Következ- tetések Fontosabb eredmények A kutatás háttere, módszertana Tartalom: november Budapest Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.

2 A kutatás háttere, módszertana A kutatás azt vizsgálta, hogy az interneten elérhető vállalatok milyen ismeretekkel rendelkeznek az online marketingről, milyen online marketingkommunikációs eszközöket alkalmaznak, és hogyan ítélik meg ezt a kommunikációs csatornát. A kutatás módszertana:  Minta célcsoportja: interneten elérhető vállalatok  Minta elemszáma: véletlenszerűen kiválasztott 1000 vállalat körében készült ezen belül a kiemelten vizsgált célcsoport 300 vállalat volt.  A minta összetétele: kis, közép-és nagyvállalatok (mikrovállalkozások nem) marketing-, PR-, kereskedelmi vezetői, egyes esetekben pedig IT vezetői voltak.  Adatfelvétel módja: online kérdőíves megkérdezés (CAWI)  Az adatfelvétel időpontja: december 10. és január 10. között  Súlyozás: A kutatás adatai nem kerültek súlyozásra, így a kutatás eredményei irányadóak, valamelyest eltérhetnek a tényleges alapsokaságban (interneten elérhető vállalatok). 2 Kapcsolat Következ- tetések Fontosabb eredmények A kutatás háttere, módszertana Tartalom:

3 Fontosabb eredmények 3 MegítélésÜzleti célAlkalmazásHatékonyság mérésEredmények, tervek Általánosságban elmondható, hogy a vállalatok nem ismerik kellően az interneten elérhető célcsoportot, nem használják megfelelően az online kommunikációs lehetőségeket, és ennek következtében gyakran elmarad a várt eredmény, amely az alábbiakban mutatkozik meg: Túlbecslik:  a gyakori internetezők számát  a diákok arányát  a felsőfokú végzettségűek arányát  és budapesti lakosok arányát Alulbecslik:  online módon vásárlók számát  az egyes online szolgáltatásokat igénybevevők arányát Kapcsolat Következ- tetések Fontosabb eredmények A kutatás háttere, módszertana Tartalom:

4 Teljesen meglepő, hogy a bannerreklámoknak a reálisnál nagyobb direkt hatékonyságot tulajdonítanak, hiszen a megkérdezettek közel 50%-a szerint az átlagos átkattintási arány meghaladja az 5%-ot (a tényleges átlagos átklikkelési arány: 0,25%-0,5% között van). Fontosabb eredmények MegítélésÜzleti célAlkalmazásHatékonyság mérésEredmények, tervek Forrás: saját információgyűjtés; N=300 Kapcsolat Következ- tetések Fontosabb eredmények A kutatás háttere, módszertana Tartalom:

5 A vizsgált vállalatok jellemzően három szempont miatt döntöttek az internet alkalmazása mellett:  marketingszempontok és az értékesítés támogatása  kapcsolattartás ügyfelekkel ill. partnerekkel  piaci információk gyűjtése A vállalti honlap elkészítésének célja elsősorban:  információközlés  image illetve reklámszempontok  értékesítés ösztönzése 4 MegítélésÜzleti célAlkalmazásHatékonyság mérésEredmények, tervek Fontosabb eredmények Kapcsolat Következ- tetések Fontosabb eredmények A kutatás háttere, módszertana Tartalom:

6 5 Fontosabb eredmények MegítélésÜzleti célAlkalmazásHatékonyság mérésEredmények, tervek  Az online marketingeszközöket a megkérdezett vállalatok közel fele még nem alkalmazta, de harmaduk tervezi kipróbálásukat.  A megkérdezett vállalatok elsősorban információközlésre, másodsorban pedig az értékesítés ösztönzésére használják az online reklámeszközöket. A márkaépítés mint cél mindössze minden 10. vállalat esetében merül fel.  A vállalati honlap mellett a leginkább alkalmazott marketingkommunikációs eszköz a hirdetési célú cikk, ezt követi szorosan egymás után az marketing és a banner.  Megfigyelhető az is, hogy a vállalatok jelentős része nem azokat az eszközöket alkalmazza, amelyeket a leghatékonyabbnak ítél. A jelenleg elzárkózók több mint fele alkalmazná ezeket, ha:  nagyobb és differenciáltabb lenne a megcélozható célcsoport  olcsóbb lenne a kommunikációs csatorna  hatékonyság alapján kellene fizetni  a jelenleginél kedvezőbb áron lennének elérhetőek a piaci információk  A leghatékonyabb marketingeszköznek a vállalatok az online ügyfélszolgálatot és PR-t tartják. A reklámeszközök tekintetében pedig a két leghatékonyabbnak ítélt eszköz a honlap és az marketing. Kapcsolat Következ- tetések Fontosabb eredmények A kutatás háttere, módszertana Tartalom:

7 Fontosabb eredmények MegítélésÜzleti célAlkalmazásHatékonyság mérésEredmények, tervek Kapcsolat Következ- tetések Fontosabb eredmények A kutatás háttere, módszertana Tartalom: Forrás: saját információgyűjtés, 2004

8 Fontosabb eredmények 6 MegítélésÜzleti célAlkalmazásHatékonyság mérésEredmények, tervek  Az alkalmazott eszközök hatékonyságát a vállalatok 1/3 része nem tudja megítélni, közel 20%-uk nem elégedett, és közel 50%-uk legalább átlagosan elégedett eredményességükkel.  A hatékonyság mérését döntően a cégen belül vizsgálják (közel 70%), és csak másodsorban bíznak meg reklámügynökségeket, piackutató, webdesigner, tanácsadó stb. cégeket.  A hatékonyság mérése általában az alábbi módszerekkel illetve szempontok figyelembe vételével történik:  visszajelzések, érdeklődések száma  CTR (átklikkelési arány) és látogatói statisztikák  új partnerek, vásárlók száma  ráfordított költség- /bevételnövekedés  megrendelések száma, árbevétel-növekedés  piaci felmérések Kapcsolat Következ- tetések Fontosabb eredmények A kutatás háttere, módszertana Tartalom:

9 7  Az internetes megjelenés minden ötödik vállalat szerint semmilyen plusz bevételt nem jelent, míg 43%-uk a bevételek mindössze 1-5%-át tulajdonítja az online jelenlétnek, 1/3 részénél viszont már számottevően bevételnövelő tényező az online jelenlét.  A világhálón elérhető vállalatok 63%-a tervezi fejleszteni vagy jelentősen megújítani website-ját az elkövetkező egy évben, és 50%-uk szeretné növelni online reklámeszközökre fordított költségvetését 2004-ben.  A megkérdezett cégek 65%-a az online hirdetésekkel nem kívánja helyettesíteni egyik alkalmazott hagyományos hirdetési formáját sem. Fennmaradó részük pedig az újsághirdetéseket és szórólapokat kívánja helyettesíteni az online eszközökkel. MegítélésÜzleti célAlkalmazásHatékonyság mérésEredmények, tervek Fontosabb eredmények Kapcsolat Következ- tetések Fontosabb eredmények A kutatás háttere, módszertana Tartalom:

10  Az eredményekből jól látszik, hogy a vállalatok nem rendelkeznek kellő ismeretekkel az internetről, mint médiacsatornáról. Ezzel magyarázható elsősorban a csatorna alkalmazásától való távolmaradás.  A negatív attitűdök kialakulásának elsődleges oka a csatorna nem megfelelő használata továbbá a kapott eredmények rossz megítélése.  A vállalatok jelentős része megragadt az „internet boom” előtti állapotban és nem követték nyomon a változásokat.  Napjainkra a helyzet megváltozott, ami közel sem jelenti, hogy az internet kevésbé lenne hatékony. Következtetések 8 Kapcsolat Következ- tetések Fontosabb eredmények A kutatás háttere, módszertana Tartalom:

11 Kapcsolat Név:Pái Attila, Ph.D hallgató Telefon (mob.):( ) Kapcsolat Következ- tetések Fontosabb eredmények A kutatás háttere, módszertana Tartalom:


Letölteni ppt "Az online marketing kommunikáció megítélése a magyar vállalatok körében Pái Attila, Ph.D hallgató Kapcsolat Következ- tetések Fontosabb eredmények A kutatás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések