Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Outsourcing Készítette: Giczi Gyöngyi és Gáspárné Tatai Kinga II. évf., emberi erőforrások szak.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Outsourcing Készítette: Giczi Gyöngyi és Gáspárné Tatai Kinga II. évf., emberi erőforrások szak."— Előadás másolata:

1 Outsourcing Készítette: Giczi Gyöngyi és Gáspárné Tatai Kinga II. évf., emberi erőforrások szak

2 Vázlat  Mi is az az outsourcing?  Outsourcing típusai  A kiszervezés előnyei és veszélyei  A kiszervezés kockázatai  HR outsourcing  Magyarországi helyzetkép

3 Mi is az az outsourcing?  „Outside Resource Using”  a vállalkozáson kívül elérhető erőforrások igénybevétele a vállalkozás feladatainak ellátásához.  Az outsourcing lényege: -erőforrás kihelyezés; -alkalmazás kihelyezés; -tevékenység kiszervezés; -egy cég olyan tevékenység, szolgáltatás elvégzését bízza egy külső vállalkozásra, amelyet jellemzően maga is el tudna végezni.  Fogalma: outsourcing alatt azt a speciális folyamatot értjük, amiben egy vállalat az addig szokásosan maga által végzett valamelyik tevékenységét átadja egy, az adott tevékenységre szakosodott más vállalatnak és a jövőben azt a bizonyos tevékenységet – díjazás ellenében – ezen másik vállalat látja el.  Sikeres outsourcing esetén a tevékenységet átadó és az azt átvállaló cég egyaránt profitál az átszervezésből.

4 Az outsourcing területei  Az outsourcingot először azokon a területeken (pl. takarítás, biztonsági szolgálat, étkeztetés) alkalmazták, amelyek kívül estek a vállalatok fő tevékenységi körén.  A következő hullámban az információtechnológia területén kötődtek hosszabb távú szerződések, és ma már a módszert alkalmazzák a következő területeken is: -Adminisztráció (sokszorosítás, levelezés, leltározás), -Pénzügy (bérelszámolás, anyagbeszerzés, könyvelés, ügyvitel), -Emberi erőforrások (toborzás, kiválasztás, humánerőforrás fejlesztés, HR-információs rendszer), -Marketing (direct marketing, telemarketing, reklámozás, kiállításszervezés, marketing terv készítés).

5 Szélsőségek  „Szervezzünk ki mindent, amit csak lehet!”  „A kiszervezés szót nem is szabad kiejteni!”  Meg kell találni a megfelelő középutat, és olyan kiszervezéseket végrehajtani, amelyek a cég számára előnnyel járnak.

6 Kiszervezést kiváltó okok  Törvényi környezet  Anyavállalat nyomása  Költségcsökkentés  Hatékonyságnövelés  Létszámleépítés igénye  Funkcionalitás (nem alaptevékenység)  Szakmai kompetencia  Pénzügyi mutatók javítása

7 Outsourcing típusai  Spin-off cégek – A cég profiljától eltérő tevékenység kivitele egy elkülönülő vállalatba.  Munkaerő-kölcsönzés – Nem tekinthető igazán outsourcingnak, de nagyon markáns vonulatot jelent.  „Hagyományos” outsourcing – Adott tevékenység magas színvonalú ellátása külső szolgáltató által – A cég fő tevékenységére tud koncentrálni.

8 Outsourcing előnyei  Költségcsökkentés  A hatékonyság növelése  A professzionalitás kiterjesztése a lehető legtöbb tevékenységre  A képzési költségek csökkentése  A járulékos tevékenységek csökkenése  Stratégiai gondolkodás, világos célok

9 Outsourcing előnyei  Megbízhatóság  A szolgáltatóval kiépített jó kapcsolat  Teret nyer a hozzáadott érték  Gyors változások nyomon követése  Időszakos igények kielégítése  Ügyfélelégedettség

10 Az outsourcing veszélyeket is rejt magában:  a kihelyező vállalat elveszítheti az ellenőrzést a korábban „kapun belül” megoldott tevékenység felett, és ez zavarokat okozhat a működésben,  nehéz előre jelezni, milyen hosszú távú pénzügyi hatásokkal jár a kihelyezés,  a kihelyezés miatti létszámleépítés feszültségeket okozhat,  fokozottan ügyelni kell a partner helyes megválasztására.

11 A kiszervezés kockázatai  Mottó: A kihelyezés kockázatokkal jár, de nem kihelyezni ha szükséges, az még nagyobb kockázat.  A kihelyezés sikerét több kockázati tényező is befolyásolhatja, az alábbiak a gyakoribbak: - stratégiai kockázatok, - bevezetési kockázatok, - a szolgáltató kiválasztásának kockázatai, - a kihelyezés menedzsmentjének kockázata, - a szolgáltatás minőségének kockázata, stb.  A sikeres kihelyezés érdekében a lehetséges kockázatokat még a kihelyezés előtt fel kell térképezni és meg kell fogalmazni a kezelési stratégiákat - ez nagymértékben hozzájárul a kihelyezés sikerének biztosításához.

12 Humánügyviteli outsourcing  Jellemzően kiszervezett tevékenységek: - Bérszámfejtés - TB feladatok - Munkaerő-kölcsönzés  Esetenként kiszervezésre kerül: - Munkaügyi feladatok - HR ügyfélszolgálat  Általában cégen belül marad: - Toborzás - Képzés - Teljesítményértékelés  Mindenképpen érdemes cégen belül maradnia hozzáértő kapcsolattartónak, aki a munkavállalók felé is fontos, de a külső céget is ellenőrizni tudja.

13 Munkaerő-kölcsönzés  Elsősorban a következő területeken alkalmazzák: – Nagy fluktuáció esetén, – Nincs kapacitás a HR funkciókra (toborzás, elbocsátás, stb), – Kampányszerű működés.  Típusai: – Állandóan foglalkoztatottak – Kampánymunkások

14 Munkaerő-kölcsönzés előnyei  Jól becsülhető munkaerő-költségek.  Kisebb belső HR szükséges.  A kölcsönzött munkaerő jól motiválható az állandó státusz ígéretével.  A kölcsönzött munkatársak a kölcsönzés lejártával könnyebben találnak munkát a kölcsönző cégen keresztül.

15 Munkaerő-kölcsönzés veszélyei  A kölcsönzött munkaerő másodrendű állampolgárnak érzi magát.  Kevésbé motivált.  Nagyobb lehet a fluktuáció.  Bérfeszültségek a kölcsönzött és az állandó munkaerő között.

16 Humánügyviteli adminisztrációs outsourcing  Szolgáltatás kiszervezése, az informatikai háttér megváltoztatása nélkül, vagy a munkaügyi szoftver cseréjével együtt.  Olyan szolgáltató partner kiválasztása, amely: -saját főtevékenységéhez kiválóan ért és megbízható szolgáltatást tud nyújtani, -megfelelő szaktudással biztosítja a szolgáltatás állandó színvonalát, -megbízható informatikai és szakmai háttérrel rendelkezik.

17 Magyarországi helyzetkép  Az outsourcing terén Magyarországon egymással ellentétes folyamatok figyelhetők meg.  A szolgáltatás-outsourcing terén az ország egyre vonzóbbá válik – e téren a régió más országaival együtt már India pozícióit fenyegeti – (IBM, GE, SAP service centerek létrehozása, vagy áthelyezése ide), ugyanakkor a gyártás terén – a magas bérek és az erős forint miatt – veszített vonzerejéből és üzembezárásra is sor került (pl. IBM merevlemez-gyár bezárása 2002-ben, az Artesyn áttelepülésre Romániába 2005-ben).  A Global Outsourcing Report 2005-re Indiát, Kínát, Costa Ricát, Csehországot és Magyarországot sorolta a legfőbb outsourcing célországok közé, és a 2008-as outsourcingra ajánlott országok harmincas toplistáján Magyarország szintén szerepel.

18 Forrás:       megvaltoztak html megvaltoztak html megvaltoztak html  kiszervezesevel html kiszervezesevel html kiszervezesevel html  

19 Elérhetőségeink:   

20 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Outsourcing Készítette: Giczi Gyöngyi és Gáspárné Tatai Kinga II. évf., emberi erőforrások szak."

Hasonló előadás


Google Hirdetések