Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közönségkapcsolatok (PR) A PR eszközei. A PR eszközei : A PR eszközei : Public relations filmek Public relations filmek Korszerű informatikai eszközök.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közönségkapcsolatok (PR) A PR eszközei. A PR eszközei : A PR eszközei : Public relations filmek Public relations filmek Korszerű informatikai eszközök."— Előadás másolata:

1 Közönségkapcsolatok (PR) A PR eszközei

2 A PR eszközei : A PR eszközei : Public relations filmek Public relations filmek Korszerű informatikai eszközök Korszerű informatikai eszközök Nyomtatott/irodalmi eszközök Nyomtatott/irodalmi eszközök Rendezvények/események Rendezvények/események

3 A PR eszközei PR filmek A leghatékonyabb informálási mód az audiovizuális formálás A leghatékonyabb informálási mód az audiovizuális formálás A PR filmekhez kapcsolódó gyakorlati feladatok: A PR filmekhez kapcsolódó gyakorlati feladatok: Archívum- nyilvántartás- dokumentáció Archívum- nyilvántartás- dokumentáció Kópiakészítés Kópiakészítés A bemutatás technikai feltételeinek biztosítása A bemutatás technikai feltételeinek biztosítása terjesztés terjesztés

4 A PR eszközei Archívum – nyilvántartás – dokumentáció Archívum – nyilvántartás – dokumentáció A filmhez kapcsolódó dokumentumokat (forgatókönyv, számlák, szerződések) is archiválni kell A filmhez kapcsolódó dokumentumokat (forgatókönyv, számlák, szerződések) is archiválni kell Az elkészült filmet is állagmegóvó módon tárolni kell Az elkészült filmet is állagmegóvó módon tárolni kell Kópiakészítés Kópiakészítés Meg kell különböztetni az eredetit a másolatoktól Meg kell különböztetni az eredetit a másolatoktól Kópia csak az eredeti felvételről készülhet Kópia csak az eredeti felvételről készülhet A bemutatás technikai feltételeinek biztosítása A bemutatás technikai feltételeinek biztosítása Lehet: Lehet: Prezentáció Prezentáció Háttérvetítés Háttérvetítés Illusztráció formájában Illusztráció formájában

5 A PR eszközei A bemutatás lehet: A bemutatás lehet: Projektoros Projektoros Monitoros Monitoros Televíziós sugároztatás Televíziós sugároztatás Videomagnóról Videomagnóról Figyeljünk a technikai eszközök meglétére Figyeljünk a technikai eszközök meglétére Terjesztés Terjesztés Lehet: Lehet: Tömeges Tömeges Csoportnak szóló Csoportnak szóló Személyre szabott Személyre szabott

6 A PR eszközei A PR film műfaji kategóriái: A PR film műfaji kategóriái: Referenciafilm: Referenciafilm: A legismertebb PR filmes produktum A legismertebb PR filmes produktum Célja: a szervezet bemutatása Célja: a szervezet bemutatása Felhaszn. terület: ügyfélkapcsolatokban Felhaszn. terület: ügyfélkapcsolatokban Időtartam: perc Időtartam: perc Tartalma: az adott termék hogyan készül, milyen technológia, mi a tartalma, összetevői, fogyasztói véleményekkel Tartalma: az adott termék hogyan készül, milyen technológia, mi a tartalma, összetevői, fogyasztói véleményekkel

7 A PR eszközei Belső PR film Belső PR film Alkalmazása leég ritka Mo.-on Alkalmazása leég ritka Mo.-on Célja: vezetők és tagok közötti összhang megteremtése Célja: vezetők és tagok közötti összhang megteremtése Felhaszn. terület: szervezet belső rendezvényein v. új munkatársak felkészítésekor Felhaszn. terület: szervezet belső rendezvényein v. új munkatársak felkészítésekor Időtartam: változó (10-45 perc) Időtartam: változó (10-45 perc) Tartalom: a szervezet belső identitását gondozó info.-k Tartalom: a szervezet belső identitását gondozó info.-k A vezetés nézetei, célkitűzései, elvárásai A szervezeti kultúra tényezői A szervezeti összetartozás érzésének erősítése

8 A PR eszközei Image-film Image-film Népszerű, gyakori filmfajta Népszerű, gyakori filmfajta Célja: a szervezet környezeti megítélésnek fejlesztése, image fejlesztés Célja: a szervezet környezeti megítélésnek fejlesztése, image fejlesztés Felhasználási terület: szervezet külső, belső rendezvényein, pályázatoknál Felhasználási terület: szervezet külső, belső rendezvényein, pályázatoknál Időtartama: perc Időtartama: perc Tartalom: a vállalati arculat összetevőinek bemutatása Tartalom: a vállalati arculat összetevőinek bemutatása Az arculat tartalmi kérdéseit részletezi Ilyen pl. az országimage

9 A PR eszközei Marketing-PR film Marketing-PR film Kevés készül belőle, pedig a piaci harc célszerűsítené Kevés készül belőle, pedig a piaci harc célszerűsítené Célja: termék vagy szolgáltatás bemutatása Célja: termék vagy szolgáltatás bemutatása Felhasználási terület: termékbemutatókon, piaci kitelepüléseken Felhasználási terület: termékbemutatókon, piaci kitelepüléseken Időtartam: 8-15 perc Időtartam: 8-15 perc Tartalom: egy termék promóciós tevékenységének kommunikációs felvezetése Tartalom: egy termék promóciós tevékenységének kommunikációs felvezetése Reklámtevékenység konkrét üzeneteinek magyarázat Termékhez tartozó használati instrukciók, kezelési lehetőségek

10 A PR eszközei Oktatófilm Oktatófilm Gyakori filmfajta humánpolitikai feladatkörökben Gyakori filmfajta humánpolitikai feladatkörökben Célja: képzés, ismeretek terjesztése Célja: képzés, ismeretek terjesztése Felhasználási terület: új munkatársak felkészítése, továbbképzések, ügyfélkapcsolatokban Felhasználási terület: új munkatársak felkészítése, továbbképzések, ügyfélkapcsolatokban Időtartama: perc Időtartama: perc Tartalom: oktatás, képzés a szervezet tevékenységéhez kapcsolódó témakörben Tartalom: oktatás, képzés a szervezet tevékenységéhez kapcsolódó témakörben

11 A PR eszközei Videohírlevél Videohírlevél Itthon nagyon mellőzött filmfajta Itthon nagyon mellőzött filmfajta Célja: audiovizuális közvetítés a szervezet valamilyen eseményéről Célja: audiovizuális közvetítés a szervezet valamilyen eseményéről Felhasználási terület: ügyfélkapcsolatokban, médiakapcsolatokban, szakmai kapcsolatokban, marketing-PR tevékenység során Felhasználási terület: ügyfélkapcsolatokban, médiakapcsolatokban, szakmai kapcsolatokban, marketing-PR tevékenység során Időtartam: 5-15 perc Időtartam: 5-15 perc Tartalom: képes tudósítás, beszámoló Tartalom: képes tudósítás, beszámoló

12 A PR eszközei Befektetői kapcsolatok film Befektetői kapcsolatok film Privatizációhoz kötődően célszerű, tőzsdei cégeknek Privatizációhoz kötődően célszerű, tőzsdei cégeknek Célja: potenciális és tényleges befektetők tájékoztatása Célja: potenciális és tényleges befektetők tájékoztatása Felhasználási terület: ügyfélkapcsolatokban, médiakapcsolatokban, rendezvényeken Felhasználási terület: ügyfélkapcsolatokban, médiakapcsolatokban, rendezvényeken Időtartam: 5-15 perc Időtartam: 5-15 perc Tartalom: befektetők figyelmének felkeltése, Tartalom: befektetők figyelmének felkeltése, Célirányosan informálni kell

13 A PR eszközei Közérdeklődést fejlesztő filmek Közérdeklődést fejlesztő filmek Társadalmat foglalkozató kérdésekben Társadalmat foglalkozató kérdésekben Célja: közvélekedés tudatos formálása Célja: közvélekedés tudatos formálása Felhasználási területei: külső piaci munkában, marketing-PR aktivitásban, fogyasztói kapcsolatokban Felhasználási területei: külső piaci munkában, marketing-PR aktivitásban, fogyasztói kapcsolatokban Időtartam: 30 másodperc-50 perc Időtartam: 30 másodperc-50 perc Tartalom: közvélemény nézeteit formáló kampány Tartalom: közvélemény nézeteit formáló kampány Nem ritkán sorozatként (szappanoperaként) forgalmazzák Sok információt, érvet, bizonyítékot tartalmaz

14 A PR eszközei PR spot PR spot Rövid mint a reklámfilm Rövid mint a reklámfilm Célja: figyelem felkeltése Célja: figyelem felkeltése Felhasználási terület: külső piaci munka, szakmai kampány felvezetéseként, marketing-PR tevékenység Felhasználási terület: külső piaci munka, szakmai kampány felvezetéseként, marketing-PR tevékenység Időtartam: 20 másodperc-1 perc Időtartam: 20 másodperc-1 perc Tartalom: az arculat valamilyen változásával kapcsolatos film Tartalom: az arculat valamilyen változásával kapcsolatos film

15 A PR eszközei PR riport PR riport Népszerű a gyakorlatban, híradó stílusú Népszerű a gyakorlatban, híradó stílusú Célja: rövid, tényszerű híradás, álláspontok kifejtése Célja: rövid, tényszerű híradás, álláspontok kifejtése Felhasználási terület: sajtómunka, médiakapcsolat, külső piaci munka, pénzügyi kapcsolatokban, belső PR terén Felhasználási terület: sajtómunka, médiakapcsolat, külső piaci munka, pénzügyi kapcsolatokban, belső PR terén időtartama: 20 másodperc-30 perc időtartama: 20 másodperc-30 perc Tartalom: hírértékű információkat tartalmazó riport, interjú Tartalom: hírértékű információkat tartalmazó riport, interjú vezetői szereplés Élő megszólalás Lehet többszereplős is

16 A PR eszközei TÉVÉ- ÉS RÁDIÓPRODUKCIÓK TÉVÉ- ÉS RÁDIÓPRODUKCIÓK Televízió népszerűsége Televízió népszerűsége Az audiovizuális produkció 3 részből áll: Az audiovizuális produkció 3 részből áll: 1. A produkció megtervezéséből (forgatókönyv elkészítése) 2. A produkció létrehozásából (kivitelezés) 3. Az elkészült produkció műsorba helyezéséből (sugárzás)

17 A PR eszközei 1. A produkció megtervezése A műsorra szánt info-k megtervezése, az arányok, a hangzás stb. Szakanyag kell hozzá: Készülő produkció tárgya Készülő produkció tárgya Kihez szól a produkció Kihez szól a produkció Szakmai kérdések minél részletesebb ismertetése Szakmai kérdések minél részletesebb ismertetése A produkció közzétételének formája és helye A produkció közzétételének formája és helye Produkcióval kapcsolatos szervezeti elgondolások Produkcióval kapcsolatos szervezeti elgondolások A forgatási és nyilatkozói megkötöttségek A forgatási és nyilatkozói megkötöttségek

18 A PR eszközei A forgatókönyv típusai: A forgatókönyv típusai: Forgatókönyv-vázlat (szinopszis): műsorötlet leírása, vázlat a témakör feldolgozásáról Forgatókönyv-vázlat (szinopszis): műsorötlet leírása, vázlat a témakör feldolgozásáról Irodalmi forgatókönyv: a vázlatnál alaposabb, a vizuális élmény leírására törekszik Irodalmi forgatókönyv: a vázlatnál alaposabb, a vizuális élmény leírására törekszik Technikai forgatókönyv: a rendező filmszerű elgondolásait is tartalmazza. Bal oldalon a képre vonatkozó összes megjegyzés, jobb oldalt a szövegre vonatkozó elképzelések, hang-oldal. Technikai forgatókönyv: a rendező filmszerű elgondolásait is tartalmazza. Bal oldalon a képre vonatkozó összes megjegyzés, jobb oldalt a szövegre vonatkozó elképzelések, hang-oldal. A hangoldal elemei: A hangoldal elemei: Hang Hang Zene Zene Zörej Zörej

19 A PR eszközei Hang Hang A szöveg lehet A szöveg lehet szinkronhang (képpel együtt felvett szöveg) szinkronhang (képpel együtt felvett szöveg) vagy kísérőszöveg (a műsorhoz később felvett magyarázó szöveg, narrátor) vagy kísérőszöveg (a műsorhoz később felvett magyarázó szöveg, narrátor) Zene Zene A zene lehet A zene lehet Szignál ( könnyen megjegyezhető, dallamos zenei taktus) Szignál ( könnyen megjegyezhető, dallamos zenei taktus) Szinkronzene (a képi anyagban is megjelenő zenei előadás) Szinkronzene (a képi anyagban is megjelenő zenei előadás) Kísérőzene (utólag felvett) Kísérőzene (utólag felvett) Zörej Zörej Szinkronzörej (a műsorban látható tárgyak, szereplők által keltett hangok ) Szinkronzörej (a műsorban látható tárgyak, szereplők által keltett hangok ) Hangeffektus (a képen látható tárgyak mesterségesen keltett hangja) Hangeffektus (a képen látható tárgyak mesterségesen keltett hangja)

20 A PR eszközei A képoldal elemei: A képoldal elemei: Kameraállások: vízszintes, függőleges, rézsútos, mozgó Kameraállások: vízszintes, függőleges, rézsútos, mozgó Svenk: a kamera a saját tengelye körül mozog Svenk: a kamera a saját tengelye körül mozog Fahrt (kocsizás): a kamera előre vagy hátra történő helyváltoztatása Fahrt (kocsizás): a kamera előre vagy hátra történő helyváltoztatása Vario: fókusztávolság változtatása Vario: fókusztávolság változtatása A rögzítendő képek fajtái: A rögzítendő képek fajtái: Totál plán: teljes terjedelem Totál plán: teljes terjedelem Second plán: félközeli kép Second plán: félközeli kép Premier plán: közelkép Premier plán: közelkép Szuperpremier plan: szuper közeli felvétel Szuperpremier plan: szuper közeli felvétel

21 A PR eszközei 2. A produkció létrehozása A gyártás fázisai: 1. A forgatás előkészítése: a technikai forgatókönyv alapján előkészíteni a forgatást. Kijelölik a felvétel napját, idejét stb. 2. A felvétel, a forgatás: képi és hangi rögzítés. Lehet belső forgatás (stúdió) v. külső forgatás 3. Az utómunka: vágás A rögzítés technikája szerint megkülönböztetünk: A rögzítés technikája szerint megkülönböztetünk: Celluloid szalagra rögzített normál filmet Celluloid szalagra rögzített normál filmet Videofilmet Videofilmet A hangrögzítés technikája szerint: A hangrögzítés technikája szerint: Néma Néma Szinkronhangos Szinkronhangos

22 A PR eszközei A kivitel technikája szerint: A kivitel technikája szerint: Animációs Animációs Natúr film Natúr film Gyártási költségek: Gyártási költségek: Technika bonyolultsága Technika bonyolultsága Forgatási helyszínek száma Forgatási helyszínek száma Forgatási napok száma Forgatási napok száma Utazási, szállásköltségek Utazási, szállásköltségek Szereplők száma és honoráriumai Szereplők száma és honoráriumai Műsor technikai műfaja Műsor technikai műfaja Nyersanyag- és laborköltség Nyersanyag- és laborköltség Műsor stúdiómunka-igénye Műsor stúdiómunka-igénye A műsor hossza A műsor hossza

23 A PR eszközei 3. A produkció közzététele Kell-e fizetni a sugárzásért? Közérdekűnek minősül-e Kell-e fizetni a sugárzásért? Közérdekűnek minősül-e Állami vagy kereskedelmi csatornán mutatják be. Állami vagy kereskedelmi csatornán mutatják be. KORSZERŰ INFORMATIKAI ESZKÖZÖK Számítástechnikában, távközlésben és tömegkommunikációban Számítástechnikában, távközlésben és tömegkommunikációban IRODALMI- NYOMTATOTT ESZKÖZÖK Hírlevelek, vállalati újság Hírlevelek, vállalati újság Leporellók Leporellók Arculati kézikönyv, Arculati kézikönyv, naptárak, üdvözlőkártyák, naptárak, üdvözlőkártyák, Térképek, könyvek Térképek, könyvek Sajtómappa, fogadó dosszié Sajtómappa, fogadó dosszié

24 A PR eszközei Nyomtatványok előkészítése: Nyomtatványok előkészítése: Tartalmi tervezés: Tartalmi tervezés: Szöveg: az igazi PR műfaj, a kézirat oldalait számozni kell, számokkal kell jelölni a képek helyét Szöveg: az igazi PR műfaj, a kézirat oldalait számozni kell, számokkal kell jelölni a képek helyét Fotó: ff vagy színes, Fotó: ff vagy színes, Grafika: figurális illusztráció Grafika: figurális illusztráció Formai tervezés: Formai tervezés: Elemek formai rendszerének kialakítása Elemek formai rendszerének kialakítása A kiadvány grafikai terve A kiadvány grafikai terve Általában színesben készül Általában színesben készül

25 A PR eszközei A nyomtatványok technikai kivitelezése A nyomtatványok technikai kivitelezése Nyomdatechnikai eljárások: Nyomdatechnikai eljárások: Magasnyomás Magasnyomás Mélynyomás Mélynyomás Síknyomás Síknyomás A nyomóforma alakjáról és jellegzetességéről kapták a nevüket A nyomóforma alakjáról és jellegzetességéről kapták a nevüket Szedés Szedés Tördelés Tördelés Szalmiákos levonat készítése Szalmiákos levonat készítése Korrektúra Korrektúra Próbanyomás Próbanyomás A papírok méret szerint 2 csop.: A és B A papírok méret szerint 2 csop.: A és B

26 A PR eszközei Nyomtatványok felhasználása Nyomtatványok felhasználása Nyomdai végtermékek kötészeti munkálatai: Nyomdai végtermékek kötészeti munkálatai: Felvágás Felvágás Összehordás Összehordás Fűzés Fűzés Ragasztás, bekarcolni Ragasztás, bekarcolni Hajtogatni vagy kivágni Hajtogatni vagy kivágni Terjesztés Terjesztés Megrendelés tartalmi szempontjai: Megrendelés tartalmi szempontjai: Alak, méret, terjedelem, példányszám, papírfajta, színek száma, ár és fizetési feltételek, kötészeti munkafázisok, kiszerelés Alak, méret, terjedelem, példányszám, papírfajta, színek száma, ár és fizetési feltételek, kötészeti munkafázisok, kiszerelés

27 A PR eszközei ESEMÉNYEK- RENDEZVÉNYSZERVEZÉS ESEMÉNYEK- RENDEZVÉNYSZERVEZÉS A rendezvény legfontosabb sikertényezői: A rendezvény legfontosabb sikertényezői: Időpont Időpont Helyszín Helyszín Program Program Időpont: Időpont: Szokványos vagy rendhagyó időpontban (utóbbi már önmagában figyelemfelkeltő) Szokványos vagy rendhagyó időpontban (utóbbi már önmagában figyelemfelkeltő) Esőnap Esőnap Ne ütközzön vallási, politikai, társadalmi programokkal Ne ütközzön vallási, politikai, társadalmi programokkal Kulcsemberek részt tudnak-e venni Kulcsemberek részt tudnak-e venni

28 A PR eszközei Helyszín: Helyszín: Hagyományos vagy kuriózum helyszínlehetőségek Hagyományos vagy kuriózum helyszínlehetőségek Technikai szempontból is fontos Technikai szempontból is fontos Megközelíthetőség Megközelíthetőség Szükséges-e speciális előkészítés Szükséges-e speciális előkészítés Mosdók, mellékhelységek állapota Mosdók, mellékhelységek állapota Program Program Kreativitás Kreativitás A program összeállítása tematikus rendet követ A program összeállítása tematikus rendet követ Forgatókönyv Forgatókönyv Vendégek Vendégek Meghívók Meghívók Étkeztetés Étkeztetés Szervezési előkészületek Szervezési előkészületek hostessek hostessek

29 A PR eszközei Takarítás Takarítás Mellékhelységek Mellékhelységek Kellékek Kellékek Fényképész Fényképész Asztalok, székek Asztalok, székek Vendégek regisztrációja, mappák Vendégek regisztrációja, mappák Névkitűzők, Névkitűzők, Emelvény Emelvény Zene Zene Szórakoztatás, hírességek Szórakoztatás, hírességek Zászlók Zászlók Jelzések (útvonat) Jelzések (útvonat) Parkolás Parkolás Dekoráció Dekoráció Média értesítése Média értesítése


Letölteni ppt "Közönségkapcsolatok (PR) A PR eszközei. A PR eszközei : A PR eszközei : Public relations filmek Public relations filmek Korszerű informatikai eszközök."

Hasonló előadás


Google Hirdetések