Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ZÖLDTURIZMUS ÉVE 2007. Kőszeg, 2007. június 9. Császár Zsuzsa termékmenedzser Magyar Turizmus Zrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ZÖLDTURIZMUS ÉVE 2007. Kőszeg, 2007. június 9. Császár Zsuzsa termékmenedzser Magyar Turizmus Zrt."— Előadás másolata:

1 ZÖLDTURIZMUS ÉVE Kőszeg, június 9. Császár Zsuzsa termékmenedzser Magyar Turizmus Zrt.

2 a Marketingterv filozófiája A vendégért vagyunk Az MT Zrt., mint szolgáltató szervezet Missziónk Feladataink A Magyar Turizmus Zrt. marketing tevékenységének bemutatása

3 Céljaink Presztízs növelés A vendégéjszakák számának növelése hoz képest Bevételeink növelése Régiókkal való együttműködés Turisztikai kínálat piacra segítése Területi és időbeni koncentráció csökkentése Belföldi turizmus

4 kutatásokon alapuló döntések, A turisztikai országkép fejlesztése, márkaépítés, arculatunk aktualizálása, a marketingkommunikációs eszközrendszer hangsúlyainak áthelyezése, ügyfeleink személyre szabott kiszolgálása, szakmai partnerségi viszonyaink hatékonyabbá tétele, forrásaink koncentrálása, hatékonyságmérés. Marketingkoncepció ( )

5 Belföldi kommunikáció súlypontjai Tematikus Év – Zöldturizmus ÉveTematikus Év – Zöldturizmus Éve EseményturizmusEseményturizmus Wellness és egészségturizmusWellness és egészségturizmus Üdülési csekkÜdülési csekk

6 Marketing célok: Belföldi turizmus élénkítése Vendégéjszaka szám növelése Tartózkodási idő meghosszabbítása Alternatívák bemutatása a külföldi utazási lehetőségekkel szemben Vissza a természethez!

7 A kampány célja: A hazai lakosság érdeklődésének felkeltése, illetve erősítése a természeti értékek iránt, valamint a hazai gyalog-, kerékpáros- és vizitúrázási lehetőségek, nemzeti parkok és lovas turisztikai szolgáltatások népszerűsítése, a régiók természeti értékeinek bemutatása.

8 A kampányév kiemelt termékei: Természetjárás Nemzeti parkok Lovas turizmus Kerékpáros és vízi turizmus A kampányév lebonyolítása: Központi, országos akciók Regionális akciók Vissza a természethez!

9 A kampányévet megalapozó kutatások A magyar lakosság utazási szokásai, 2000-től évente A KVVM kutatása, 2006 A magyar lakosság nemzeti parkokkal, természetjárással és lovas turizmussal kapcsolatos attitűdjei, utazási szokásai és utazási tervei, 2006 –1000 fős, véletlenszerűen kiválasztott minta –személyes megkérdezés –megyei, településszerkezeti, nem és kor szerinti reprezentativitás

10 „Világhírű magyar tájak” Nemzeti parkok Magyarország természeti értékekben gazdag ország (4,35) Magyarország hagyományokban gazdag ország (4,34) Magyarországnak egyedi természeti értékei vannak (4,31) A magyar tájak világhírűek (4,24) A nemzeti parkokban a terület eredeti természeti állapotát ismerhetem meg (4,17)

11 „A természetjárás egészséges” Természetjárás A túrázás egészséges (4,60) A túrázás lehetőséget ad a természeti értékek megismerésére (4,48) Magyarországon jókat lehet túrázni (4,23) A túrázás sporttevékenység (4,15) A túrázás aktív pihenés (4,13) A túrázás társasági élmény (3,95)

12 „Kincsem, kincsem…” Lovas turizmus Magyarország híres a lovassportjáról (4,28) A lovaglás egészséges sport (4,12) A lovaglás túlzottan nagy anyagi ráfordítással jár (4,12) Magyarországon sok lehetőség van a lovaglásra (4,09) A hazai lovaglási lehetőségek csak a külföldiek számára megfizethetőek (3,17)

13 Kevésbé pozitív személyes attitűdök? Nemzeti parkok Érdekelnek a hazánk tájaira jellemző hagyományok (3,92) Vonz a természeti értékek megismerése (3,85) Érdekelnek a természeti értékeket bemutató rendezvények (3,52) Szeretném az összes hazai nemzeti parkot megismerni (3,31) Szívesen veszek részt a természetet bemutató programokon (3,17) Szívesen veszek részt a tájegységeket bemutató programokon (3,11) Ha belföldön utazom, ellátogatok nemzeti parkokba is (2,93) Belföldi utazásaimat úgy tervezem, hogy nemzeti parkba is ellátogathassak (2,09) Gyakran utazom belföldön nemzeti parkok meglátogatása céljából (1,73)

14 Kevésbé pozitív személyes attitűdök? Természetjárás Szeretem a természetjárást (3,81) Érdekel a túrázás (3,30) Természetjáró klub tagjának lenni jó (2,97) Lovas turizmus A lovaglás jó kikapcsolódás (3,67) Szívesen megnéznék egy lovasbemutatót (3,58) Szívesen vennék részt lovaskocsikázáson (3,19) Érdekel a lovaglás (2,45) Szívesen tanulnék meg lovagolni (2,36) Szívesen vennék részt lovastúrán (2,33) Szívesen utazom azért, hogy lovagoljak (1,60)

15 100-ból 43 eddig kimarad(t)… Fiatalok, érettségizettek, nem nyugdíjas inaktívak, nagyvárosban élők, Dél-Dunántúl, Közép- és Észak- Magyarország Középkorúak, gazdaságilag aktívak, kisvárosokban élők, Dél- és Nyugat- Dunántúl, Dél-Alföld 12,7% Természetjárás Lovas turizmus Érettségizettek, fiatalok, gazdaságilag aktívak, községekben élők, Közép-Dunántúl, Észak- és Dél-Alföld 1,4% Nemzeti parkok 18,2% 2,5% 0,5% 21,3% 0,4%

16 …mert például eszünkbe sem jutott! Nemzeti ParkTermészetjárásLovas turizmus Nem érdekli, eszébe sem jutott 36,943,061,7 Egészségügyi okok 5,735,415,8 Anyagi okok 19,327,019,8 Időhiány 17,322,89,2 Életkora nem engedi 1,019,417,1 Családi okok 1,213,81,5 Nincs a közelben, bonyolult szervezés 1,37,013,6 Sok speciális felszerelést kíván 0,01,74,5 Információhiány 0,81,61,4 Egyéb 9,59,318,2 N = Az inaktivitás indokai (említések gyakorisága, %)

17 A kulcs az információ, az információ… Ha túrázom, szeretek mindig újabb helyeket felkeresni (3,75) Túrázás közben Magyarországon könnyű megfelelő szállást, vendéglátóhelyet találni (3,43) Könnyen lehet információhoz jutni a túraútvonalakról (3,03) A túrázást össze szoktam kapcsolni egyéb programokkal (2,98) Tudom, honnan szerezhetek információt a hazai lovaglási lehetőségekről (2,42) Jól ismerem a hazai túrázási lehetőségeket (2,36) Ismerem az országos kéktúra útvonalát (2,01)

18 Vonzó lehet, ha… Nemzeti parkok Vonzerő: természeti értékek, táj szépsége, jó levegő, csend Látnivalók: állatok, növények, kézműves hagyományok, kilátók Időtöltés: séta, turisztikai látnivalók, természetjárás, természet megfigyelése Megismerés módja: szakvezetéses túra, ismertető füzet segítségével önállóan Igényelt szolgáltatások: étkezés, túravezetés, egyszerű, olcsó vagy középkategóriás szálláshely, látogatóközpont Van igény programcsomagra (biztosan vagy valószínűleg: 39,5%) Természetjárás Megismerés módja: szakvezetéses túra, térképek, táblák segítségével önállóan Igényelt szolgáltatások: étkezés, egyszerű, olcsó vagy középkategóriás szálláshely, túravezetés, látogatóközpont Van igény programcsomagra (biztosan vagy valószínűleg: 40,4%) Lovas turizmus Igényelt szolgáltatás: felszerelés-kölcsönzés, oktató, étkezés, egyszerű, olcsó vagy középkategóriás szálláshely, túravezetés Van igény programcsomagra (biztosan vagy valószínűleg: 30,5%) Rendszeres lovaglásnál elfogadott távolság átlagosan 23 km.

19 Internet és papíralapú információ %Nemzeti parkokTermészetjárásLovaglásBelföldi utazások Barátok, ismerősök48,953,228,163,7 TV műsor21,220,09,422,1 Sajtó11,711,88,421,0 Internetes honlapok44,724,17,857,1 Internetes fórumok16,17,01,114,2 Helyi lakosok16,815,57,821,3 Prospektusok29,327,37,349,2 Nemzeti park prospektusa44,5--- Útikönyvek53,222,11,532,7 Rádióműsor10,75,81,110,8 Utazási iroda6,95,60,714,8 Térkép43,628,30,635,6 Utazási kiállítás8,34,10,57,8 Tourinform iroda2,73,80,313,0 Természetjáró klub-3,8-- Nem tájékozódik63,45,945,450,0

20 Az elkövetkező egy évben… % Nem Valószínűleg nem Valószínűleg igen IgenNem tudja Nemzeti parkok 39,611,828,2 9,311,2 51,437,511,2 Természet járás 49,96,919,318,85,1 56,838,15,1 Lovas turizmus 83,65,56,42,71,8 89,19,11,8

21 Célcsoportjaink Egyéb: Közbiztonság, higiénia, éghajlat, ár-érték arány, stb. Nemzeti parkok Természetjárás Lovas turizmus Férfiak, 18-24/31-40, felsőfokú végzettségűek, aktív dolgozók négyfős háztartások, gyermekes háztartások, átlag feletti jövedelműek, városokban élők, egy- és többnapos utazáson is részt vevők

22 Összefoglaló megállapítások A zöldturizmussal kapcsolatos általános attitűd pozitív, Magyarország adottságainak megítélése jó. A személyes attitűdök kevésbé pozitívak, az utazási motivációkban az általános pozitív vélekedés nem tükröződik. Az inaktívak között jelentős arányt képviselnek azok, akiknek eszébe sem jutottak ezen utazási formák. Az érdeklődés felkeltésében, a lehetőségek megteremtésében és az utazás „megszervezésben” van feladatunk. A megfelelő tájékoztatás jelentősége nagy. Beszéljünk róla, tegyük divatossá!

23 Kommunikációs cél: aktív pihenésre ösztönzés Fogyasztói vélekedés: -„már egy kiadósabb séta után is jobban érzem magam” -„a természetjárás nagyszerű családi program, a gyerekek imádják a lovakat és az erdei állatokat” A feladat: a természet újrafelfedezése

24 Üzenet: A természet csak egy karnyújtásnyira van! + Kapcsolódj ki úgy, ahogy eddig nem szoktál! = Kerülj közvetlen kapcsolatba Magyarország természeti értékeivel!

25 ARCULATI ELEMEK: Új élmények nyomában! Nyomot hagy benned!

26 Geocaching - kincskereső nap (március 24.) 11 bázis helyszínről kiindulva, GPS alapú és hagyományos kincskereső játék, garantált nyeremények rossz időjárási viszonyok ellenére országosan közel 1000 résztvevő Központi marketingakciók - kiemelt rendezvények-

27 Utazás kiállítás (március 29 - ápr.1.) Csendes, természetközeli attrakciók Interaktív, természettel kapcsolatos játékok: - kincskereső játék a 9 régió standjánál db. kitöltött versenylap/ kérdőív db. dm-kampányokhoz felhasználható postai és elektronikus cím Központi marketingakciók - kiemelt rendezvények-

28 Család Lovardája (április ) a Magyar Lovas Turisztikai Szövetséggel együttműködésben az érdeklődők egy héten át 50%-os kedvezménnyel vehették igénybe az akcióhoz csatlakozó lovas létesítmények szolgáltatásait Központi marketingakciók - kiemelt rendezvények -

29 Balaton kampány (május) A Balatont és a tó körüli természeti értékeket népszerűsítő promóció híres emberek bevonásával, intenzív média megjelenéssel Balaton tízszer több, mint „csak” fürdési lehetőség Központi marketingakciók - kiemelt rendezvények-

30 Magyar Nemzeti Parkok Hete (június ) Országos rendezvény: egy héten keresztül ingyenes, szakvezetéses garantált programok, rendezvények a nemzeti parkokban 50%-os és 2=3 kedvezmény közel 200 szálláshelyen Központi rendezvény (június ): Budapesten, a Pál-völgyi-barlang kőfejtőjénél az összes nemzeti park turisztikai kínálatának bemutatkozása, a szakmai napon ökoturisztikai konferencia Központi marketingakciók - kiemelt rendezvények -

31 Európai Autómentes Hét (szeptember 22.) Nemzetközi Madármegfigyelő Napok (október 6-7.) Gyermek Lovas Kedvezmény Kártya A Ló Iskolába Megy (egész éves) - általános iskolák honismereti órái keretében az MT Zrt. és az MLTSZ előadásokat tart a lóról, illetve a lótartás és turizmus összefüggéseiről Nagyközönségi játékok: nemzeti parkok pecsételőkártya, Zöld út 2007 fotópályázat Központi marketingakciók - további rendezvények -

32 Tiszta Magyarországért (május 18.)Tiszta Magyarországért (május 18.) - országos szemétgyűjtési és szemléletformáló akció a nemzeti parkokban: iskolák bevonásával 20 természetközeli helyszín kitakarítása Virágos MagyarországértVirágos Magyarországért ben is „Rozmaring - díj” azon éttermeknek, amelyek a vendégeket kiemelten igényes, virágokkal díszített környezettel fogadják Központi marketingakciók - további rendezvények -

33 Kiadványok 52 hétvége - 52 túraajánlat Nemzeti parkok leporelló Lóháton Térképek (vízi, kerékpáros, kemping) Pesti Est különszám Központi marketingakciók

34 Honlap

35 Regionális marketingakciók Tisza-tavi túraközpont hálózat (33 központ) - túraeszköz bérlési lehetőség - túravezetők - túramenü, túracsomag - információnyújtás, stb. Tisza-tavi 8 próba Régiós kiadványok: - természetjárás vízen - természetjárás -öko-, kerékpáros- és lovastúrák Tisza-tó

36 Regionális marketingakciók Dél-Dunántúl III. Gyermek Lovas Találkozó, Orfű (július ) Szervezett zöld túrák –turistamenü Régiós kiadványok: - zöld események - akciós túrákat tartalmazó kiadvány

37 KOMMUNIKÁCIÓ Nyomtatott média: Pesti Est Pesti Est Junior Itthon otthon van (Magyar Nemzet, Népszava, Vasárnapi Hírek, Magyar Hírlap, Napi Gazdaság) Vasárnap Reggel Metró Népszava Világjáró Magazin

38 Rádió műsorok: Magyar Rádió Klub Rádió Danubius Rádió Info Rádió Barangoló Iskolarádiók TV-műsorok: MTV1 Napkelte RTL Klub TV Paprika Duna TV KOMMUNIKÁCIÓ Internet: Vendégváró honlap Origo.hu

39 További csatornák: Tourinform hálózat Regionális média Partnereink kommunikációs lehetőségei KOMMUNIKÁCIÓ

40 Együttműködő Partnereink Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Magyar Természetbarát Szövetség Magyar Lovas Turisztikai Szövetség Magyar Kerékpáros Klub Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület Magyar Geocaching Közhasznú Egyesület Magyar Állatkertek Szövetsége Magyar Natúrparkok Szövetsége Magyar Arborétumok és Botanikus Kertek Szövetsége

41 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "ZÖLDTURIZMUS ÉVE 2007. Kőszeg, 2007. június 9. Császár Zsuzsa termékmenedzser Magyar Turizmus Zrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések