Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bormarketing jelentősége a Bikavér tekintetében

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bormarketing jelentősége a Bikavér tekintetében"— Előadás másolata:

1 Bormarketing jelentősége a Bikavér tekintetében
Kas Tünde Gál Tibor Pincészet- Eger Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem

2 A borvásárlás motívumai
Pszichológiai motívumok Magabiztosnak érezni magát Társaság által elfogadottnak lenni Stresszt oldani Elismerés, barátság Relaxáltnak érezni magát Informáltnak lenni Funkcionális motívumok ,,Szomjat oltani,, Főzéshez használni Az ételek ízét kiemelni Emésztést elősegíteni „Véd az infarktus ellen” (Forrás: Hofmeister-Totth,2002.)

3 A vásárlási döntés értékelő kritériumai
Otthoni fogyasztás Csak olyan bort vásárol, amit már kóstolt és ízlett 30 % Íz 4,6 Minőség 4,5 Borvidék 4,1 Szőlőfajta 3,6 Szín 3,2 Szakértő ajánlása 3,2 Ár 3,1 Címke 3,0 Palack formája 2,9 Borász ismertsége 2,7 Évjárat 2,5 Mások ajánlása ,7 Ajándék esetén Csak olyan bort vesz, amiről tudja, hogy az akinek veszi … 42 % Íz 4,5 Minőség 4,6 Borvidék 4,2 Szőlőfajta 3,7 Szín 3,9 Szakértő ajánlása 3,7 Ár 3,5 Címke 4,3 Palack formája 3,9 Borász ismertsége 3,5 Évjárat 2,9 Mások ajánlása ,9 (Forrás: Hofmeister-Totth,2002.)

4 Kedvelt borfajták, bormárkák?,borvidékek…
Tokaji Aszú Egri bikavér Olaszrizling Kékfrankos Egri leányka Szürkebarát Tramini BORVIDÉKEK Egri borvidék Tokaji Villányi Szekszárdi Soproni Badacsonyi Kedvelt borászok: Gere pincészet, Gál Tibor, Bock József, Szőke Mátyás, Tiffán Ede, Szeremley Huba, Teleki pincészet,Polgár pincészet (Forrás: Hofmeister-Totth,2002.)

5 Mennyit hajlandó fizetni egy palack borért saját fogyasztásra?
Átlag 830 Ft/ palack Ft/üveg (Forrás: Hofmeister-Totth,2002.)

6 Marketing szerepe az értékláncban
Értékkeresés és alkotás Értékek cseréje a marketing- mix segítségével Fogyasztói igények Marketing -kutatás, termék- fejlesztés Tervezési folyamatok Marketing és logisztika Elosztás és értékesítés (forrás: Lehota 2001)

7 Marketing mix a Bikavér vonatkozásában
Product-Price-Place-Promotion-Personal selling Termék: Bikavér Generikus termék: bor Elvárt termék: Csomagolás (címke, kapszula, palack, karton, díszcsomagolás, egyéb információhordozó anyag) megfelelő helyen értékesítés presztizs érték Kiterjesztett termék: Borminőség (szín, illat, zamat) Minőségbiztosítás (Bikavér Superior) Potenciális termék: elvárható haladás Potenciális termék Kiterjesztett termék Generikus termék: alaptulajdonságokat képviseli, mely nélkül a termék az adott probléma megoldására, igény kielégítésére alkalmatlan lenne. Elvárt termék: Adott probléma megoldása mellett a megfelelő hely, idő, csomagolás, ár, presztizs stb. tartozik Kiterjesztett termék: Elvárt termék Generikus termék (forrás: Levitt 1983)

8 Product-Price-Place-Promotion-Personal selling
Költségelvű árképzés: alacsonyabb minőségű boroknál: Termék Költségek Ár Érték Vevők Értékelvű árképzés: Bikavéreknél feltétlenül! Vevők Érték Ár Költség Termék

9 Product-Price-Place-Promotion-Personal selling
- Budapest Bortársaság HORECA - Monarchia Szakboltok -Corvinum Szupermarketek - Vinarium Hipermarketek - Zwack Borház Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő Végső fogyasztó Borturizmus Personal selling

10 Product-Price-Place-Promotion-Personal selling
Reklám formái Reklám Cél Időtáv Elsődleges célcsoport Hirdetés Értékesítés növelés Rövid Fogyasztói célcsoport image építés PR Imázsépítés Hosszú Általános véleményalkotók Eladás Értékesítés Rövid Potenciális vásárlók ösztönzés növelés (forrás: Bauer-Berács 1998)

11 Reklámköltés (ezer Ft) Változás az előző évhez képest (%)
Reklámköltések alakulása Tarifaáron mért reklámköltések éves szinten, 1991–2001 Év Reklámköltés (ezer Ft) Változás az előző évhez képest (%) 1991 1992 +90 1993 +39 1994 +47 1995 +26 1996 1997 +44 1998 +42 1999 +19 2000 +30 2001 (forrás: Mediagnózis)

12 Marketing kommunikáció az Egri Borvidék tekintetében
Magyar Borágazat EU bortermelő országai Egri Borvidék Pince1 Pince2 Más Borvidékek

13 Az Egri Bikavér történeti hátterének feltárása és médiakommunikációs eszközök kialakítása
Mai dűlők helyének és nevének azonosítása a történetiekkel. A művelési módra és a dűlők termőképességére vonatkozó adatok kigyűjtése és feldolgozása. Borászati módszerek és eszközök leírása. Képanyag digitális archiválása marketing célú hasznosításra. Kutatási eredményeket is bemutató Bikavér honlap létrehozása. Bordalok összegyűjtése és kiadása CD-n. Brossúrák, spotfilmek a projekt fejlesztési eredményeiről.


Letölteni ppt "Bormarketing jelentősége a Bikavér tekintetében"

Hasonló előadás


Google Hirdetések