Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bormarketing jelentősége a Bikavér tekintetében Kas Tünde Gál Tibor Pincészet- Eger Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bormarketing jelentősége a Bikavér tekintetében Kas Tünde Gál Tibor Pincészet- Eger Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem."— Előadás másolata:

1 Bormarketing jelentősége a Bikavér tekintetében Kas Tünde Gál Tibor Pincészet- Eger Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem

2 A borvásárlás motívumai Funkcionális motívumok,,Szomjat oltani,, Főzéshez használni Az ételek ízét kiemelni Emésztést elősegíteni „Véd az infarktus ellen” Pszichológiai motívumok Magabiztosnak érezni magát Társaság által elfogadottnak lenni Stresszt oldani Elismerés, barátság Relaxáltnak érezni magát Informáltnak lenni (Forrás: Hofmeister-Totth,2002.)

3 A vásárlási döntés értékelő kritériumai Otthoni fogyasztás Csak olyan bort vásárol, amit már kóstolt és ízlett 30 % Íz4,6 Minőség4,5 Borvidék4,1 Szőlőfajta3,6 Szín3,2 Szakértő ajánlása3,2 Ár3,1 Címke3,0 Palack formája2,9 Borász ismertsége2,7 Évjárat2,5 Mások ajánlása 2,7 Ajándék esetén Csak olyan bort vesz, amiről tudja, hogy az akinek veszi … 42 % Íz4,5 Minőség4,6 Borvidék4,2 Szőlőfajta3,7 Szín3,9 Szakértő ajánlása3,7 Ár3,5 Címke4,3 Palack formája3,9 Borász ismertsége3,5 Évjárat2,9 Mások ajánlása 2,9 (Forrás: Hofmeister-Totth,2002.)

4 Kedvelt borfajták, bormárkák?,borvidékek… BORFAJTÁK Tokaji Aszú Egri bikavér Olaszrizling Kékfrankos Egri leányka Szürkebarát Tramini BORVIDÉKEK Egri borvidék Tokaji Villányi Szekszárdi Soproni Badacsonyi Kedvelt borászok: Gere pincészet, Gál Tibor, Bock József, Szőke Mátyás, Tiffán Ede, Szeremley Huba, Teleki pincészet,Polgár pincészet (Forrás: Hofmeister-Totth,2002.)

5 Mennyit hajlandó fizetni egy palack borért saját fogyasztásra? (Forrás: Hofmeister-Totth,2002.)

6 Marketing szerepe az értékláncban Marketing -kutatás, termék- fejlesztés Tervezési folyamatok Elosztás és értékesítés Marketing és logisztika Értékek cseréje a marketing- mix segítségével Értékkeresés és alkotás Fogyasztói igények (forrás: Lehota 2001)

7 Marketing mix a Bikavér vonatkozásában Product-Price-Place-Promotion-Personal selling Termék: Bikavér Generikus termék: bor Elvárt termék: Csomagolás (címke, kapszula, palack, karton, díszcsomagolás, egyéb információhordozó anyag) megfelelő helyen értékesítés presztizs érték Kiterjesztett termék: Borminőség (szín, illat, zamat) Minőségbiztosítás (Bikavér Superior) Potenciális termék: elvárható haladás Potenciális termék Kiterjesztett termék Elvárt termék Generikus termék (forrás: Levitt 1983)

8 Product-Price-Place-Promotion-Personal selling Költségelvű árképzés: alacsonyabb minőségű boroknál: Termék Költségek Ár Érték Vevők Értékelvű árképzés: Bikavéreknél feltétlenül! Vevők Érték Ár Költség Termék

9 Product-Price-Place-Promotion-Personal selling - Budapest Bortársaság - HORECA - Monarchia - Szakboltok -Corvinum - Szupermarketek - Vinarium - Hipermarketek - Zwack Borház Termelő NagykereskedőKiskereskedő Végső fogyasztó Borturizmus Personal selling

10 Product-Price-Place-Promotion-Personal selling Reklám formái ReklámCélIdőtávElsődleges célcsoport Hirdetés Értékesítés növelésRövidFogyasztói célcsoport image építés PR ImázsépítésHosszúÁltalános véleményalkotók Eladás- ÉrtékesítésRövidPotenciális vásárlók ösztönzés növelés (forrás: Bauer-Berács 1998)

11 Reklámköltések alakulása Reklámköltések alakulása Tarifaáron mért reklámköltések éves szinten, 1991–2001 ÉvReklámköltés (ezer Ft)Változás az előző évhez képest (%) – (forrás: Mediagnózis)

12 Marketing kommunikáció az Egri Borvidék tekintetében Magyar Borágazat Egri Borvidék Pince1 Pince2 Más Borvidékek EU bortermelő országai

13 Az Egri Bikavér történeti hátterének feltárása és médiakommunikációs eszközök kialakítása  Mai dűlők helyének és nevének azonosítása a történetiekkel.  A művelési módra és a dűlők termőképességére vonatkozó adatok kigyűjtése és feldolgozása.  Borászati módszerek és eszközök leírása.  Képanyag digitális archiválása marketing célú hasznosításra.  Kutatási eredményeket is bemutató Bikavér honlap létrehozása.  Bordalok összegyűjtése és kiadása CD-n.  Brossúrák, spotfilmek a projekt fejlesztési eredményeiről.


Letölteni ppt "Bormarketing jelentősége a Bikavér tekintetében Kas Tünde Gál Tibor Pincészet- Eger Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem."

Hasonló előadás


Google Hirdetések