Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vásárlásösztönzés (sales promotion) A kommunikációs mix elemei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vásárlásösztönzés (sales promotion) A kommunikációs mix elemei."— Előadás másolata:

1 Vásárlásösztönzés (sales promotion) A kommunikációs mix elemei

2 Marketingkommunikációs mix reklám (advertising) vásárlásösztönzési eszközök (sales promotion) direkt marketing (DM) személyes értékesítés (personal selling) közönségkapcsolat (PR)

3 Vásárlásösztönzés célja: időlegesen több termék vagy szolgáltatás értékesítése célja: időlegesen több termék vagy szolgáltatás értékesítése a vevőket vásárlásra ösztönzik a vevőket vásárlásra ösztönzik az értékesítés növelésére terelődik a hangsúly az értékesítés növelésére terelődik a hangsúly sokszor ellentétes érdekű a reklámmal szemben sokszor ellentétes érdekű a reklámmal szemben

4 A vásárlásösztönzés jellemzői előnye: előnye: rövid távú, gyors, mérhető hatás rövid távú, gyors, mérhető hatás kiaknázható a pillanatnyi előny a fogyasztónál (a márkahűségnél erősebb) kiaknázható a pillanatnyi előny a fogyasztónál (a márkahűségnél erősebb) általában alacsonyabb költségű, mint a reklám általában alacsonyabb költségű, mint a reklám hátránya hátránya az értékesítés növelésén túl nyereségesnek is kell lennie az értékesítés növelésén túl nyereségesnek is kell lennie rövid távú érdekeket tart szem előtt rövid távú érdekeket tart szem előtt nem számít pl. a márkaimázs nem számít pl. a márkaimázs szolgáltatásfajtánként eltérő eszközök szolgáltatásfajtánként eltérő eszközök

5 Vásárlásösztönző eszközök eladószemélyzet ösztönzése eladószemélyzet ösztönzése szolgáltatásnál frontszemélyzet szolgáltatásnál frontszemélyzet vevőket ösztönző eszközök vevőket ösztönző eszközök eladáshelyi vásárlásösztönző eszközök eladáshelyi vásárlásösztönző eszközök kereskedők (viszonteladók) kereskedők (viszonteladók) szolgáltatásnál ritkán fordul elő szolgáltatásnál ritkán fordul elő az eszközök korlátozott alkalmazása az eszközök korlátozott alkalmazása kiállítások, vásárok kiállítások, vásárok

6 Frontszemélyzet ösztönzése forgalmi jutalék forgalmi jutalék verseny verseny prémium prémium munkakörnyezet munkakörnyezet munkakörnyezet: olvasószoba forgalmi jutalék, prémium

7 Vevőket ösztönző eszközök árkedvezmények árkedvezmények fizetéskor fizetéskor akció akció mennyiségi mennyiségi hirdetésben, vásárláskor hirdetésben, vásárláskor kupon kupon bónusz bónusz fizetés után (gyártó fizeti) fizetés után (gyártó fizeti) ajándék ajándék fizetésnél, verseny, sorsolás, játék után fizetésnél, verseny, sorsolás, játék után eszközei: bónusz, pont, tárgy eszközei: bónusz, pont, tárgy ingyenes kipróbálás (megismertetés) ingyenes kipróbálás (megismertetés) márkaklubok tagjai számára márkaklubok tagjai számára árkedvezmény, ajándék árkedvezmény, ajándék ajándékkártya

8 Eladáshelyi ösztönzés kirakat kirakat plakát plakát feliratok feliratok bemutatók bemutatók terméknél terméknél vevőáramlás rögzítése vevőáramlás rögzítése impulzus- vásárlás a pénztárnál impulzus- vásárlás a pénztárnál Kiállítás a Somogyi-könyvtárban Bemutató: szakkönyvvásár

9 Kereskedők ösztönzése a kereskedők jelenléte a szolgáltatásoknál nem jellemző a kereskedők jelenléte a szolgáltatásoknál nem jellemző ha a gyártó terméket ad el, akkor a kereskedők (viszonteladók) a következőképpen ösztönözhetők ha a gyártó terméket ad el, akkor a kereskedők (viszonteladók) a következőképpen ösztönözhetők mennyiségi árengedmény mennyiségi árengedmény ingyenes áruminták ingyenes áruminták termékbemutatók termékbemutatók ajándékok, kereskedők képzése ajándékok, kereskedők képzése tárolóeszközök biztosítása tárolóeszközök biztosítása segítség az eladótér kialakításában segítség az eladótér kialakításában kereskedőknek szóló reklám kereskedőknek szóló reklám közös reklám a kereskedőkkel közös reklám a kereskedőkkel polcpénz átvállalása polcpénz átvállalása számítógépes kapcsolattal gyors rendelés számítógépes kapcsolattal gyors rendelés fizetési feltételek enyhítése fizetési feltételek enyhítése

10 Kiállítás, vásárok nem valóságos piac nem valóságos piac fő funkciója fő funkciója iparág(ak)eredményeiket nemzeti vagy nemzetközi téren bemutassák iparág(ak)eredményeiket nemzeti vagy nemzetközi téren bemutassák közönség lehet közönség lehet szűkebb szakmai szűkebb szakmai tágabb nagyközönség tágabb nagyközönség részvételi célok részvételi célok új termék, eljárás bemutatása új termék, eljárás bemutatása új üzleti kapcsolatok, régiek ápolása új üzleti kapcsolatok, régiek ápolása tájékozódás (versenytársakról, szakami irányvonalakról) tájékozódás (versenytársakról, szakami irányvonalakról) eladő és vevő közvetlen találkozása (kereskedő nélkül) eladő és vevő közvetlen találkozása (kereskedő nélkül) szervezeti imázs ápolása szervezeti imázs ápolása sajtókapcsolat sajtókapcsolat koncentrált reklámtevékenység koncentrált reklámtevékenység

11 Vásárlásösztönzés folyamata tervezés tervezés célok meghatározása célok meghatározása felkészülés: érintettek meghatározása felkészülés: érintettek meghatározása milyen szolgáltatásra terjedjen ki milyen szolgáltatásra terjedjen ki mekkora mértékű legyen az előny mekkora mértékű legyen az előny ösztönzés, támogatás formája (eszközök meghatározása) ösztönzés, támogatás formája (eszközök meghatározása) költségvetés költségvetés a hirdetés lehetősége a hirdetés lehetősége reklámüzenet tervezése reklámüzenet tervezése médiaválasztás (üzenet forrása) médiaválasztás (üzenet forrása) informálás, hirdetés informálás, hirdetés időzítés időzítés időtartam, kezdete, vége időtartam, kezdete, vége megvalósítás megvalósítás előzetes teszt (esetleg) > tervmódosítás? előzetes teszt (esetleg) > tervmódosítás? vásárlásösztönzés kivitelezése vásárlásösztönzés kivitelezése ellenőrzés, értékelés ellenőrzés, értékelés hatékonyság vizsgálata (feedback) hatékonyság vizsgálata (feedback)

12 A vásárlásösztönzés online eszközei

13 Az online marketing eszközei vevőket ösztönző eszközök vevőket ösztönző eszközök honlap honlap internetes jegyrendelés kedvezményesen internetes jegyrendelés kedvezményesen játékok, tesztek kitöltésével kedvezmények játékok, tesztek kitöltésével kedvezmények (szak)dolgozat készítéshez tanácsok (szak)dolgozat készítéshez tanácsok kedvezményekről értesítés kedvezményekről értesítés kommunikációs lehetőségek kommunikációs lehetőségek író, költő, színész, sportoló válaszai egy fórumban, chaten vagy ben író, költő, színész, sportoló válaszai egy fórumban, chaten vagy ben ben kedvezmények a rendezvényeken a regisztrált olvasók részére ben kedvezmények a rendezvényeken a regisztrált olvasók részére

14 Gyakorló feladat

15 Csoportmunka A vásárlásösztönzés lépéseit tervezze meg az alábbi esetben: A vásárlásösztönzés lépéseit tervezze meg az alábbi esetben: A hang- és videotár kihasználtságának növelése A hang- és videotár kihasználtságának növelése

16 Felhasznált irodalom Forgó Sándor (2001): Kommunikációelmélet. Üzleti kommunikáció. Médiainformatikai kiadványok. EKF Líceum Kiadó, Eger. Forgó Sándor (2001): Kommunikációelmélet. Üzleti kommunikáció. Médiainformatikai kiadványok. EKF Líceum Kiadó, Eger. Lackó L. Balázs - Zsom László (2004): Sales&Marketing Szakszótár. Angol - magyar - angol. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Lackó L. Balázs - Zsom László (2004): Sales&Marketing Szakszótár. Angol - magyar - angol. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Sándor Imre (2006): A marketingkommunikáció kézikönyve. Aula, Budapest. Sándor Imre (2006): A marketingkommunikáció kézikönyve. Aula, Budapest. Veres Zoltán (2003): Szolgáltatásmarketing. KJK- KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Veres Zoltán (2003): Szolgáltatásmarketing. KJK- KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Vágási Mária (2007): Marketing - stratégia és menedzsment. Alinea, Budapest. Vágási Mária (2007): Marketing - stratégia és menedzsment. Alinea, Budapest.


Letölteni ppt "Vásárlásösztönzés (sales promotion) A kommunikációs mix elemei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések