Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Agria Media 2011, ICI-11 Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás 2011. október 11-12. Eger, EKF TKTK Médiainformatika Intézet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Agria Media 2011, ICI-11 Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás 2011. október 11-12. Eger, EKF TKTK Médiainformatika Intézet."— Előadás másolata:

1 Agria Media 2011, ICI-11 Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás október Eger, EKF TKTK Médiainformatika Intézet OKTATÁSI ADATBÁNYÁSZAT Bóta László Ph.D. hallgató (BME GTK) Eszterházy Károly Főiskola, Eger

2 Agria Media 2011 A stratégiai tervezési folyamat modellje az oktatásban 1. Környezet elemzés 2. Erőforrás elemzés 3. Célok rögzítése 4. Intézményi stratégia kialakítása 5. Rendszer tervezés 6. Szervezet tervezés Forrás: Kotler-Fox (1995).Strategic Marketing for Educational Institutions. PRENTICE-HALL, Englewood Cliffs, New Jersey. 96. oldal adatbányászat a marketingkutatásnál

3 Agria Media 2011 Üzleti intelligencia (Business Intelligence - BI) egy szervezet adatgyűjtő-, tároló-, elemző eljárásainak és alkalmazásainak együttese ide tartoznak:  az információs rendszerek,  döntéstámogató rendszerek,  vezetői információs rendszerek,  adatbányászat,  adatmegjelenítés, geográfiai információs rendszerek stb.

4 Agria Media 2011 Adatbányászat 1990 után intelligens műveletsor cél: adatminták kiemelése tudásfeltárás alapja: jelentős adatmennyiség Forrás: Han-Kamber (2004). Adatbányászat. Koncepciók és technikák. Panem, Bp. 29. oldal 1.5 ábra

5 Agria Media 2011 A feldolgozás iteratív folyamata előfeldolgozás, módszerei:  adattisztítás  tömörítés  transzformálás elemzés, módszerei:  statisztikai mutatók  tanuló algoritmusok (döntési fa, klaszteranalízis stb. ) az adatok prezentálása  táblázat, diagram Forrás: CRISP-DM Consortium (letöltve június 23.) URL: ftp://ftp.software.ibm.com/software/analytics/spss/support/Modeler/Documentation/14/UserManual/CRISP-DM.pdf

6 Agria Media 2011 Az adatbányászat a gazdaságban fogyasztók célzott marketing szempontú osztályozása és klaszterezése reklámhadjáratok hatékonyságvizsgálata vevőmegtartás: lojalitás-vizsgálat hiteltörlesztési hajlandóság előrejelzése és hitelbírálati irányelvek elemzése pénzügyi bűncselekmények felderítése

7 Agria Media 2011 IBM SPSS Modeler - felhasználói felület

8 Agria Media 2011 Az adatbányászati feladatok két osztálya leíró: az adatok általános jellemzőinek feltárása előrejelző: meglévő adatokból következtet, prognosztizál

9 Agria Media 2011 Adatbányászattal megoldható feladatok az Eszterházy Károly Főiskolán kutatási példa

10 Agria Media 2011 Webbányászat webtartalom-bányászat (web content mining),  piackutatás  árképzési elvek kialakítása  az elosztási csatornák kiválasztása  kommunikációs stratégia kidolgozása webstruktúra-bányászat (web structure mining) webhasználat-bányászat (web usage mining)  a fogyasztók szokásainak, magatartásmintáinak tanulmányozása

11 Agria Media 2011 Webhasználat-bányászat webnapló bányászat webnapló-bejegyzés mezői:  a kérés kiindulási helyének IP címe  a kérés pontos ideje  a kért URL cím  még néhány adat [11/Mar/2007:07:07: ] "GET /index.php HTTP/1.1" [11/Mar/2007:07:07: ] "GET /stilus.css HTTP/1.1" [11/Mar/2007:07:07: ] "GET /index_ektf.php HTTP/1.1" [11/Mar/2007:07:07: ] "GET /images/logo_tel.gif HTTP/1.1" [11/Mar/2007:07:07: ] "GET /images/neptun.gif HTTP/1.1" [11/Mar/2007:07:07: ] "GET /hir/zongora.jpg HTTP/1.1" [11/Mar/2007:07:07: ] "GET /kultura/szinhaz.jpg HTTP/1.1" [11/Mar/2007:07:07: ] "GET /hir/otdk.gif HTTP/1.1"

12 Agria Media 2011 Az online kommunikáció és a webbányászat a felhasználó elvárása: egyszerű weboldal a perszonalizáció lehető legmagasabb fokán vizsgálatok a teljes populáción a fogyasztók individualizált, online kiszolgálásának tökéletesítése

13 Agria Media 2011 Az online kommunikáció hatásmodellje Forrás: Eszes-Bányai (2002). Online Műszaki, Budapest. 55. oldal

14 Agria Media 2011 A vizsgált honlap Az egri Eszterházy Károly Főiskola (EKF) előző honlapja URL címe: A honlap arculatváltásainak dátumai: 1996, 1998, 2002, 2007

15 Agria Media 2011 Az EKF előző honlapja

16 Agria Media 2011 Látogatási statisztika január 7. - március 18. látogatók száma (user): fő belső látogatók száma: 88 fő látogatások száma (visit): db leggyakrabban választott menüpontok:  1. Felvételizőknek ( választás)  2. Szervezeti egységek ( választás)  3. Oktatás ( választás).

17 Agria Media 2011 A klaszterező modell eredménye - 1. kl. (12,8%): webkamerát kedvelő látogatók, - 2. kl. (25,1%): általános információt keresők, - 3. kl. (23,8%): a főiskola egységeit látogatók, - 4. kl. (15,9%): tanulmányi osztályt vagy adminisztrációs információkat keresők, - 5. kl. (11,9%): NEPTUN-t keresők, - 6. kl. (10,5%): felvételi előtt álló látogatók.

18 Agria Media 2011 A kritikus klaszterekhez tartozó menüpontok 3. klaszter 6. klaszter 4. klaszter 5. klaszter a főiskola egységeit látogatók (23,8 %)

19 Agria Media 2011 A kritikus klaszterekhez tartozó menüpontok 3. klaszter 6. klaszter 5. klaszter tanulmányi osztályt, információt keresők (15,9%) 4. klaszter

20 Agria Media 2011 A kritikus klaszterekhez tartozó menüpontok 3. klaszter 6. klaszter 4. klaszter NEPTUN-t keresők (11,9%) 5. klaszter

21 Agria Media 2011 A kritikus klaszterekhez tartozó menüpontok 3. klaszter 4. klaszter 5. klaszter felvételi előtt álló látogatók (10,5%): 6. klaszter

22 Agria Media 2011, ICI-11 Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás október Eger, EKF TKTK Médiainformatika Intézet Köszönet a megtisztelő figyelmükért! Bóta László Ph.D. hallgató (BME GTK) Eszterházy Károly Főiskola, Eger


Letölteni ppt "Agria Media 2011, ICI-11 Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás 2011. október 11-12. Eger, EKF TKTK Médiainformatika Intézet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések