Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

- Pedagógiai szükségletek - Hallgatói igények - Pénzügyi források - Technológiai fejlesztések Tanulási környezetek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "- Pedagógiai szükségletek - Hallgatói igények - Pénzügyi források - Technológiai fejlesztések Tanulási környezetek."— Előadás másolata:

1

2 - Pedagógiai szükségletek - Hallgatói igények - Pénzügyi források - Technológiai fejlesztések Tanulási környezetek

3 Az emberi intelligencia legalább annyira köszönhető a tárgyi eszközöknek, mint amennyire az agy strukturális fejlettségének. Technológiai determinizmus Jerome BRUNER „Az oktatási technológia megelőzte az oktatás elméletet.” (Salomon 1997)

4 Sok jel utal arra, hogy az előttünk lévő időszakban olyan átfogó paradigmaváltás zajlik le az iskolai oktatásban, amelynek jelentősége és hordereje ahhoz fogható, amit a tömegoktatás kialakulása jelentett a 19. században. Az előttünk álló „oktatási technológiaváltás” hordereje hasonló lesz ahhoz, amilyen a puskaporé volt a hadviselésben, a könyvnyomtatásé a kultúrában vagy a gőzgépé az ipari termelésben. Technológiai determinizmus Halász Gábor: Képességfejlesztés, iskolavezetés és pedagógiai paradigmaváltás

5 Technológiai determinizmus „Nincs semmi indok arra, hogy miért ne legyen az iskola kevésbé gépesítve, mint, mondjuk a konyha.” B. F. Skinner „Bizonyos azonban, hogy az interaktív információs hálózatokon hozzáférhető információk alapvetően megváltoztatják majd iskoláink belső életét.” Báthory Zoltán: TANULÓK, ISKOLÁK, KÜLÖNBSÉGEK OKKER KIADÓ, Budapest, 1997.

6 ... a digitális technológia lényegi eszközzé vált, mindennapi tudás megszerzését és megosztását olyan hatékonysággal szolgálva, ami már a pedagógiai gondolkodás konzervatív burkát is képes szétrepeszteni. S ezen, a jövőnk szempontjából lényeges ponton a fiatalok és a felnőttek közötti különbségtételnek digitális korunkban nincs sok értelme, a tanulás új formái ugyanis életkortól függetlenül kialakíthatók és alkalmazhatók. Benedek András: TANULÁS ÉS TUDÁS A DIGITÁLIS KORBAN In: Magyar Tudomány, 2007/9. Technológiai determinizmus

7 A közeg, amelyben a gyermekek játszanak, kommunikálnak és tanulnak, egyre inkább azonossá lesz azzal a világgal, amelyben felnőttek kommunikálnak, dolgoznak, üzletelnek és szórakoznak. Az internet és mobiltelefonok világa félreismerhetetlenül egyfajta szerves tanulási környezetté válik. Nyíri Kristóf: Virtuális pedagógia In: Didaktika szöveggyűjtemény. (Szerk.: Szabó László Tamás). Kossuth Egyetemi Kiadó (Pallas Debrecina sorozat), Debrecen, 2006.

8 Technológiai determinizmus „…a technológia – az orvostudományhoz hasonlóan – jelentős változásokat képes előidézni a neveléstudományban is, de teljesen eltérő módon. Míg az orvoslás úgy változott, hogy fokozottan technikai jellegűvé vált, addig a technológia az oktatásban az iskolai tanulás mechanikai jellegének megszüntetéséhez járul hozzá.” S. Papert „Az iskolát teljes mértékben a múlt primitív technológiái határozzák meg…” S. Papert

9 Elektronikus tanulási környezetek 1. Az elektronikus tanulási környezet fogalom olyan tanulási környezeteket jelent, ahol a tanítás és tanulás feltételrendszerének kialakításánál meghatározó szerepe van az elektronikus információ- és kommunikációtechnikai eszközöknek.

10 Elektronikus tanulási környezetek 2. Az elektronikus tanulási környezeteknek mindig van virtuális dimenziója is. Ez sajátos interfész, interaktív kommunikációs és információszolgáltató platform. A virtuális tanulási környezet fogalmat gyakran az elektronikus tanulási környezet szinonimájaként használják.

11 Elektronikus tanulási környezetek 3. Az elektronikus tanulási környezet erőforrásai – virtuális dimenziója következtében – részben delokalizáltak. Ezek a szétosztott erőforrások azonban a hiperlinkek aktiválásával elvileg bármikor, bárhonnan elérhetők.

12 Elektronikus tanulási környezetek 5. Az elektronikus tanulási környezeteket gyakran digitális tanulási környezeteknek is nevezik. Ez arra vezethető vissza, hogy ilyen tanulási környezetekben az információk feldolgozása, tárolása, módosítása, továbbítása elsősorban a digitális technológiával történik.

13 Elektronikus tanulási környezetek 6. Az elektronikus tanulási környezeteket nem a hagyományos tanulási környezetek alternatívájának, hanem azok új fejlődési fázisának tekintjük, amelynek eredményeképpen eszköztáruk az új infokommunikációs technikával bővül.

14 Elektronikus tanulási környezetek 4. Az elektronikus tanulási környezet kommunikációs csatornákat biztosít közös tudáskonstrukcióhoz, illetve a tanulás során felmerült problémák megoldásához segítségül hívható szakértőkhöz, tutorokhoz.

15

16 R2D2

17

18 Aszinkron konferencia vagy vitafórum Digitális könyvtár Digitális portfóliók Elektronikus könyvek Hangvezérelt adatbevitel Intelligens tényezők Interaktív hírközlés Internet alapú videokonferenciák Játékok és szimulációk Kézi eszközök Kiegészített valóság Közös munkát elősegítő eszközök Kurzust irányító, ill. tanulásirányító rendszerek, LCMS Megosztható tananyagok Oktatói portál

19 On-line alapú felmérések Online alapú vizsgáztatás és tesztelés Online házifeladat és osztályozás Online nyelvtanulás Segítő technológiák Tablet PC Tanulók közötti együttműködés Több játékost foglalkoztató on-line játékok Vezeték nélküli technológia Videó dossziék Videók újrafelhasználása (video streaming) Virtuális tanterem Virtuális valóság Viselhető számítógépek Web naplók, vagy blogok

20 1. Kiegészített valóság A diósgyőri vár eredeti és a Kronoszkóp által megjelenített rekonstruált állapota

21 2. Segítő technológiák BeszédfelismerésBeszédszintetizálás FülElek 1.0 Beszédfelismerő alkalmazás a Microsoft Word szóbeli vezérlésére VilágHalló magyar nyelvű hangos on-line elektronikus könyvtár, ahol több mint ezer híres magyar és világirodalmi művet lehet meghallgatni mesterségesen generált beszéd segítségével

22 3. Web naplók, vagy blogok Személyes publikációk: Jane Zahner, amerikai professzor élmény-blogja Szakmai blog tanároknak

23 4. Aszinkron konferencia vagy vitafórum Az osztályterem néhány funkciója:

24 5. Kurzust irányító, ill. tanulásirányító rendszerek, LCMS Blackboard, WebCT, Learning Solution, Moodle Az Eszterházy Károly Főiskola e-learning portálja

25 6. Közös munkát elősegítő eszközök PlanView, TeamSite Mahara Moodle

26 7. Digitális könyvtár Az Országos Széchényi Könyvtár digitális könyvtári szolgáltatásai

27 8. Digitális portfóliók

28 9. Elektronikus könyvek Kempelen Farkas Digitális Tankönyv szolgáltatása E-Könyv rendelésre

29 10. Játékok és szimulációk Apertus Multimédiás Keretrendszer

30 11. Kézi eszközök

31 12. Oktatói portál Sulinet IKT műhely Sulinet Digitális Tudásbázis

32 13. Intelligens tényezők

33 14. Interaktív hírközlés

34 15. Internet alapú videokonferenciák Networkshop 2009 A szekcióülésről online videóközvetítés látható Webináriumi betekintő (Infotéka online meeting)

35 16. Több játékost foglalkoztató on-line játékok Magyar Királyi Vármegyék

36 Virtuális forgalmi- és rutinvizsga 17. Online alapú vizsgáztatás és tesztelés

37 18. On-line alapú felmérések Hibavadász, angolul tanulóknak Szintfelmérő tesztek különböző nyelveken

38 19. Online házifeladat és osztályozás Az ELO online házifeladat szolgáltatása

39 20. Online nyelvtanulás Virtuális tanulási környezet, hipermédiás anyagokkal. Szótanító program tematikus csoportokkal.

40 21. Tanulók közötti együttműködés

41 22. Megosztható tananyagok Az európai Learning Resource Exchange portál, ahol különbőző országok számos tartalomszolgáltatója – köztük 16 oktatási minisztérium – jóvoltából ingyenesen használható oktatási tartalmak, tananyagelemek találhatók Témák és nyelvek alapján kereshetünk. Az LRE portál tartalmainak (hozzávetőlegesen tananyagegység és tananyagelem) túlnyomó része Creative Commons licenc alatt jelenik meg.

42 23. Virtuális tanterem

43 24. Tablet PC

44 25. Videó dossziék Utazási videókat gyűjtő és publikáló tematikus közösségi portál. Magyar videómegosztó oldal tematikus csoportokkal.

45 26. Videók újrafelhasználása Video Streaming

46 27. Virtuális valóság Virtuális iskola

47 28. Hangvezérelt adatbevitel

48 29. Viselhető számítógépek

49 30. Vezeték nélküli technológia

50 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "- Pedagógiai szükségletek - Hallgatói igények - Pénzügyi források - Technológiai fejlesztések Tanulási környezetek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések