Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szak: Mozgóképkultúra és médiaismeret 1.évfolyam levelező Tárgy: Marketingkommunikáció és PR eszközök Tanár: Forgó Sándor Kód: LBG_MI808G4 Téma: Egy vállalat.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szak: Mozgóképkultúra és médiaismeret 1.évfolyam levelező Tárgy: Marketingkommunikáció és PR eszközök Tanár: Forgó Sándor Kód: LBG_MI808G4 Téma: Egy vállalat."— Előadás másolata:

1 Szak: Mozgóképkultúra és médiaismeret 1.évfolyam levelező Tárgy: Marketingkommunikáció és PR eszközök Tanár: Forgó Sándor Kód: LBG_MI808G4 Téma: Egy vállalat prezentációja

2 Magyar Televízió Zrt. KÉSZÍTETTE: Füstös Anikó

3 KÖSZÖNTÉS A bemutatómnál, próbáltam a könnyedségre, élvezhetőségre törekedni. A téma érdekes miatt, nem volt nehéz dolgom. Remélem sikerült mindenki számára informatív bemutatót készítenem. Élmény dús, új információkban gazdag kikapcsolódást kívánok!

4 HASZNÁLAT A diák izgalmas képeket, animációkat tartalmaznak, amelyek rögtön az előtte lévő tartalomra indulnak rá. Amennyiben a dia igényli a saját tempóban történő feldolgozást, az egér bal gombjával meg lehet állítani. A könnyebb érthetőség érdekében, minden dia a tartalom levetítése után fixen megáll.

5 FŐMENÜ TÖRTÉNELEM NÉZŐ ÉS A KÖZ SZÉKHÁZ TERVEK, SIKEREK ARCULATI RENDSZER SWOT ANALÍZIS

6 EGY KIS TÖRTÉNELEM… A magyar nemzeti közszolgálati televízió május elsejével kezdte meg a működését ben kimondták, szétválik a Magyar Televízió és a Magyar Rádió ben lett ténylegesen önálló. Regionális stúdiók megkezdték adáskészítésüket. ÉS! Véget értek a hétfői adásszünetek.

7 1995-ben az Országgyűlés elfogadta a médiatörvényt. Amelyet rövid időn belül a köztársasági elnök is aláírt. Legfontosabb eleme, hogy Magyarország is megvalósítsa, az Európa legtöbb országában már bevezetett alapstruktúrát: a közszolgálati, illetve a kereskedelmi rádiók és televíziók duális rendszerét. MÉG TÖRTÉNELEM… VISSZA

8 CÉLKÖZÖNSÉG A célközönség a magyar állampolgár, a magyar nép. Az MTV nézői leginkább a középkorosztályt képviselik.Az MTV nézői leginkább a középkorosztályt képviselik. De a jövő tervei között szerepel a nézői korhatár bővítése. A változtatás szele már megindult. VISSZA

9 CÉLKÖZÖNSÉG Nincs törvény amely, a tévénézés intézményéből kizárna bárkit is. De a kiskorúak védelmében, meghatároz bizonyos korhatár intervallumokat, és ez alapján pedig idősávokat, a különböző műfajú és tartalmú műsoroknak.

10 KÖZSZOLGÁLATISÁG ÉS A NÉZŐ Közszolgálatság szerepe, olyan műsorokat sugározni, amelyek az emberek életét meghatározzák. Profit orientáltság nélkül. Fontos feladat a nézői visszajelzés alapján történő műsor összeállítás. Interaktív televíziózás kialakulóban van.

11 SZABADSÁGTÉRI SZÉKHÁZ Az MTV székháza Budapest központjában, a Szabadság téren található. VISSZA

12 SZABADSÁGTÉRI SZÉKHÁZ 1958-tól az MTV központja. A XXI. századi televíziózás szakmai és műszaki követelményeinek már nem képes megfelelni, egyúttal alkalmatlan helyszín az intézmény hatékony működéséhez. Elengedhetetlen a modern infrastruktúra megteremtése.

13 BELSŐ KÉPEK Az 1897 és 1907 között épült tévé - székház eredetileg Tőzsdepalota volt. Az alapítók nevét a bejárat melletti tábla őrzi az utódoknak.

14 BELSŐ ELIGAZÍTÓ TÁBLÁK Térképek segítik a vendégeket és a dolgozókat a tájékozódásban. A Magyar Televízió április elsejétől véglegesen megszabadult a dohányzástól, ugyanis kitiltotta a dohányzást az épületből.

15 JÖVŐ ÁLMA Az MTV új székházba történő költöztetése 1993-ban merült fel először. A terv megvalósítására azóta is számos koncepció látott napvilágot. A kormány végül 2004 nyarán határozatot hozott az építéséről. Egyúttal a beruházási konstrukció kiválasztásával, továbbá a megvalósításért felelős intézmények kijelölésével pontot tett a több mint egy évtizede húzódó folyamat végére is.

16 ÚJ SZÉKHÁZ Az MTV és a Millenniumi Média Kft. hosszú távú ingatlanbérleti szerződést köt, amely szerint a Magyar Televízió 2009-ben a digitális műsorszolgáltatási igényeknek megfelelő gyártóbázisba költözik.

17 SZERVEZETI MAGATARTÁS A magyar televízió alkalmazásában álló munkatársak tevékenységi körük szerint eltérő szervezeti magatartást ír elő. A legfontosabb a képernyőn lévő, illetve a riportot készítő dolgozók magatartásának szabályozása, hiszen ők akár néző, akár az interjúalany előtt az MTV-t képviseli.

18 MEGJELENÉSI FORMÁK Az alkalmazottak számára nincsen meghatározott formaruha előírva. A kép alkotóknak, és világosítói személyzetnek a fekete ruha ajánlott. A riportereknek, műsorvezetőknek a etikai, erkölcsi ruházkodási szabályokat követni kell.A riportereknek, műsorvezetőknek a etikai, erkölcsi ruházkodási szabályokat követni kell.

19 STRATÉGIÁK Az információs társadalom fejlett távközlési technológiára épül. A digitális televíziós műsorszórás lehetőséget ad a sugározható csatornaszám megtöbbszörözésre, és hálózatalapú szolgáltatásokat nyújtó univerzális multimédia eszközévé válhat a jövő háztartásának. Jövő feladatai… VISSZA

20 TEENDŐK A KÖVETKEZŐ IDŐSZAKRA Digitalizációra való átállás technikai lehetőségét meg kell teremteni. A munkaerőket átszervezése, tovább képzése. Támogatás a vidéki stúdióknak, az átállás során. Közszolgálatság újra értelmezése.

21 SIKEREK A Magyar Televízió műsorai, dolgozói számos szakmai versenyről térnek vissza díjakkal és kitüntetésekkel. Korai múltból néhány példa: 2007-ben az MTV riportere, tudhatja magáénak az Égető Honorka díjat – ban a Tűzvonalban című krimi díjat nyert a moszkvai Detektív Fesztiválon.

22 SIKEREK Köztelevízió a 2008-as Kamera Hungárián a tavalyi évhez hasonlóan ismét sikereket ért el, 11 kategóriában jelölték díjra. Elismerésre méltó munkát végeznek a szerkesztőségek, így a Múlt-kor, a Szempont, a Panoráma, illetve a Dob+Basszus.

23 A táblázat bemutatja az m1, a TV2 és az RTL Klub napi nézettségét negyedórás bontásban, valamint a csatornák műsorainak nézettségét és közönségarányát a 18 éven felüli, ill. a éves, és a éves EsomarABC társadalmi kategóriába tartozó lakosság körében Nézettségi Adatok Táblázata NYOMTATOTT ANYAGOK VISSZA

24

25

26

27

28 LOGÓ

29 MTV - LOGÓ A logó-k tükrözik a csatornákra jellemző színeket és az arculati elemeket. Egyrészről, a domináns szín a kék, amely tudást és a gondolkodást közvetíti nézői felé, nyugtató hatású, oldja a feszültséget. Másrészről a sárga fokozza az izgalmat. Így a két csatorna harmonizál egymással.

30 SZLOGEN Rövid, frappáns. Kifejezi a tévé cél kitűzéseit. Meghatározza feladatát a médiumok között.

31 AKUSZTIKUS JELEK 2004-ben az új arculat kialakításakor, új zenei arculatot is kapott a tv.

32 LEVÉLPAPÍR, BORÍTÉK A Magyar Televízió csak ünnepi alkalmakkor használ különleges borítékot, és bélyeget. Ilyen esemény például az 50 éves születésnapja volt.

33 NÉVJEGYKÁRTYA MTV logó Név Beosztás Elérhetőségek

34 KÜLTÉRI REKLÁMOK A televízió műsorait, filmjeit ritkán reklámozza kültéren. Valószínűsíthetően anyagi okai vannak. A legtalálóbb kültéri reklámja:

35 ROAD SHOW Az első road show 2002 –ben az ország nyolc helyszínére látogatott el. Szponzorok támogatása nélkül valósult meg. A nyári rendezvénysorozatot az MTV gondozásában készült sajtóhirdetések és rádióbeharangozók népszerűsítették.

36 KIÁLLÍTÁS Az ötvenéves Magyar Televízió ünnepe miatt, létre jött 2007-ben a Millenáris Intervízió kiállítás. Amely megpróbálta összefoglalni, ismeretterjesztő módon feldolgozni és bemutatni a televíziózás történetének alakulását a kezdetektől napjainkig. A fiatal korosztálynak bemutatni a Magyar Televíziót, és annak értékeit.

37 SPOT -, ÉS REKLÁMFILMEK Az műsorokat elválasztó reklám és promóciós blokkokban fel - felvillanó kis spot filmek, rendkívül szórakoztatóak, vidámak és színesek.

38 ARCULAT A csatornánál a magyar népművészet mértani alapformái szolgálnak vizuális alapként. A két csatorna zenei motívumaiban tipikus magyar hangszereken megszólaltatott dallamrészletek keverednek modern hangzásokkal. A szakmai elismeréssel kitüntetett arculat összhangban van a múlt értékeiben gyökerező megújulással.

39 ARCULAT 2004 után egyedi és markáns csatornaazonosító, vizuális arculatot dolgoztak ki. Az új képi világ ötvözi a hagyományt és a modernséget, kifejezi a nemzeti közszolgálati televízió küldetését.

40 ARCULAT A programstruktúra és az arculat megújulása azt szolgálja, hogy a nemzeti főadó egyszerre legyen képes megfelelni a közszolgálatiság, a nézők és a piac kihívásainak.

41 ARCULAT 2004 legjobb arculata Kamera Hungária Közönsége szerint.

42 WEBES TELETEXT oldalon lehet megnézni a Magyar Televízió teletext szolgáltatását. A megadott témákra való rákattintással tudunk böngészni a teletext témái között. Illetve a teletext ábrán belülre kattintva, is nézelődhetünk információ után.

43 WEBES TELETEXT Mind a két csatornának és az - nek is van külön teletextes oldala. Ami egy gombbal cserélhető.

44 TELETEXT WEB OLDAL ELEMZÉSE Információ tartalmát tekintve, a Web oldal precíz mása a televízión lévőnek. A képi megjelenítés szegényes. Web oldal felületének indokolatlanul, csak kis része van kihasználva. Könnyen használható, és átlátható.

45 TELETEXT A tévé kapcsolójával lehet a kívánt oldal számát megadni.

46 TELETEXT ÉRTÉKELÉSE Gyors, könnyen áttekinthető. Nem túlzottan színes, leginkább az információ tartalmában van az erőssége. Előnye, hogy az interneten is megtalálható. A reklámok mennyisége egy kicsit sok, közszolgálati csatornához képest.

47 WEB OLDAL On-line televízió

48 WEB OLDAL ELEMZÉS Látványban, információban gazdag. Teljesen azonosul a televíziós arculattal. Mint a zenei aláfestés, hangulatteremtő eszköz jelen van. Mint pedig a képileg, jellemző kék és sárga szín dominál. Legkeresettebb televíziós Web oldal.

49 VÁLLALATI IMÁZS MM indegyik dolgozóról készül fényképes igazolvány. AA műsorvezetőről pedig a weboldalra bemutatkozó fotó.

50 MUNKARUHÁBAN vissza

51 ÉLETKÉPEK

52 MUNKAESZKÖZÖK A forgatásokra a tv-s dolgozók céges autóval járnak. Kapcsolattartást céges telefonon intézik. A munkához az eszközöket a tv adja.

53 Elemzés háttere – Swot elemzési tábla Erősségek G yengeségek Problémák, Nehézségek Lehetőségek

54 ERŐSSÉGEK (Strengths) Vidéki bázis, vidéki stúdiók léte. Szakmai múlt, archívum. On-line műsorszórás kiépítése. További technikai fejlődés, teljes cseréje a régi eszközöknek. Szakemberek átképzése az új rendszerre annak használatára.

55 Elemzés háttere – Swot elemzési tábla Erősségek Gyengeségek Problémák, Nehézségek L Lehetőségek

56 GYENGESÉGEK (Weaknesses) Rossz munka szervezés. Gyenge pénzügyi szervezés. Elavult technika, régi eszközök, amelyek keverednek az új technológiával, és sok esetben nem kompatibilisek egymással. Szervezetlen külföldi tudósítói hálózat.

57 Elemzés háttere – Swot elemzési tábla Erősségek G yengeségek Problémák, Nehézségek Lehetőségek VISSZA

58 A piaci igények felé rugalmatlanság. Archívum gyenge piaci kihasználása. Politikai -, gazdasági függőség. Elfogultság, nézői, hirdetői elpártolás. Stabilitás hiánya a befektetők felé. PROBLÉMÁK, NEHÉZSÉGEK (Threats)

59 Elemzés háttere – Swot elemzési tábla Erősségek Gyengeségek Problémák, Nehézségek Lehetőségek

60 LEHETŐSÉGEK (Opportunities ) Vidéki hálózat piaci szempontok szerinti kiépítése. Külföldi tudósítók alkalmazásából származó előnyök kiszervezése más médiumoknak. Pályázatok, versenyek, kisebbség felkarolása. Szakmai rendezvények szervezése, részvétele.

61 Készítette: Füstös Anikó Kellemes tévénézést!


Letölteni ppt "Szak: Mozgóképkultúra és médiaismeret 1.évfolyam levelező Tárgy: Marketingkommunikáció és PR eszközök Tanár: Forgó Sándor Kód: LBG_MI808G4 Téma: Egy vállalat."

Hasonló előadás


Google Hirdetések