Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Belépés Tisza Sz á ll ó é s Gy ó gyf ü rdő. Tartalom Helyzetelemzés ÉrdekgazdákA cél A célcsoport Az üzenet Csatornák, eszközök Kulcskérdések és válaszok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Belépés Tisza Sz á ll ó é s Gy ó gyf ü rdő. Tartalom Helyzetelemzés ÉrdekgazdákA cél A célcsoport Az üzenet Csatornák, eszközök Kulcskérdések és válaszok."— Előadás másolata:

1 Belépés Tisza Sz á ll ó é s Gy ó gyf ü rdő

2 Tartalom Helyzetelemzés ÉrdekgazdákA cél A célcsoport Az üzenet Csatornák, eszközök Kulcskérdések és válaszok Felelősök Visszacsatolás Kilépés A weblap

3 Helyzetelemzés Az Országgyűlés által 1998-ban elfogadott Országos Területfejlesztési Koncepció kiemelt figyelmet fordít a turizmus, az idegenforgalom fejlesztésére. Ezen határozat azonban a turisztikai vagy üdülési jellegű idegenforgalmon túl jelentős figyelmet szentel más formáknak is, mint például a gyógyturizmus. Magyarország területének közel négyötödén találhatunk hévizet, vagyis a hazai előírások szerint 30 Celsius-foknál magasabb hőmérsékletű forrásokat és kutakat. A minősített meleg gyógyvízzel rendelkező települések száma országosan mintegy 60, melyből az Észak-Alföldön 17 helyezkedik el, közülük három – Debrecen, Hajdúszoboszló és Szolnok – kiemelt gyógyhely.

4 Érdekgazdák A Tisza Szálló és Gyógyfürdő üzemeltetői: Jelenleg a szálloda nem folytat széles körű marketingtevé- kenységet, így érdekük lenne a reklámozás bővítése. A kampány által a vendégek száma emelkedne, így jelentős bevétel-növekedést érhetnének el. A helyi lakosság: Betegek: mivel jelenleg a megyében több gyógyfürdő is található (pl: Cserkeszőlőn, Berekfürdőn), ezért a gyógyulásra szorulóknak több választási lehetőségük van. Nem betegek: számukra is fontos megismerni egy ilyen intézményt, mivel bármikor szerezhetnek ők is olyan betegséget, amit csak ezen szolgáltatások igénybevételével tudnak enyhíteni, esetleg megszüntetni.

5 A cél A kampány időtartama: 2005. 04. 01. és 06. 30. között. Azért ezt az időpontot választottuk, mert az emberek nagy többsége már tavasszal eldönti, hogy hol fog majd nyaralni, és ehhez a mi reklámkampányunk segítséget nyújthat. Jelenleg évente 54164 fő veszi igénybe a fürdőt, ebből 52549 fő a TB által támogatott kezeléseket veszi igénybe, 1615 fő pedig fizető vendég. Átlagosan havonta (a 2003. évi statisztikai adatok alapján) 4513 fő látogatja a fürdőt, de a fizetővendégek száma csak 134 fő havonta. Fő célunk, hogy a két hónapos reklámkam- pányunk ideje alatt 10%-os vendégszám-növekedést szeretnénk elérni, tehát így havonta kb. 5000 vendég lenne.

6 A célcsoport Elsődleges célcsoport a bel- és külföldi üdülőközönség. Külföldi turisták: jelenleg a szállodába érkező külföldi turisták nagy többsége Németországból és Svédországból érkezik, de ők szinte kizárólag csak nyugdíjas korú, visszajáró betegek, akik gyógyulás céljából látogatják az intézményt. Magyar turisták: jelenleg hazánkban nő a belföldi turizmus jelen-tősége, egyre többen nyaralnak belföldön. Helyi és környékbeli lakosság: elsősorban az idősek, betegek, baleseti utókezelést és regenerációt keresők, de nem csak az idősebb korosztály.

7 Az üzenet Az üzenetet a célcsoport figyelembevételével kell megfogalmazni. Első lépésként meg kell ismertetni az intézményt. A helyi üdülőközönség figyelmét fel kell hívni a gyógyfürdő jótékony hatására. A külföldi vendégeket elsősorban a világhírű magyar gasztronómiával, illetve zenés estekkel lehet a szállóba csábítani. Úgy gondoljuk, hogy a televízióban megjelenő spot és az interneten közzétett hirdetés által nőne a vendégek száma. A spot bemutatása: a néhány perces reklámfilmben felhívnánk a figyelmet egy akcióra. Árengedmények: hétvégén 20% kedvezmény a szállásdíjból, 10% kedvez-mény pedig a fürdő szolgáltatásainak díjából. Nagyobb ünnepekkor, például Húsvétkor 30% kedvezmény a szállás díjá-ból, és 15% kedvezmény a fürdő- és az éttermi szolgáltatásokból.

8 Csatornák, eszközök ÜzenetCélcsoportMédiumGyakoriság Figyelem-felhívás Külföldi turisták Szolnok Televízió Naponta 2-szer, júniusban 3-szor Tudatosság-növelés Magyar turisták Aktív Rádió Naponta egyszer, késő délután Tájékoztatás Helyi és környékbeli lakosság Saját weblap Bármikor elérhető

9 Kulcskérdések és válaszok A Tisza Szálló és Gyógyfürdő a Szolnokon lévő többi szállodához képest milyen helyen áll? A szálloda a Szolnokon lévő többi hasonló intézményhez képest előkelő helyet foglal el. Milyen színvonalúak a meglévő szolgáltatások? A jelenlegi szolgáltatások színvonala átlagon felüli, de kampánytervünk célja többek között az is, hogy a kampányunkkal okozott bevételnöveke-désből fejleszteni tudnánk a szállodát. (pl.: lift építése) Miért keressék fel az emberek a Tisza Szállót és Gyógyfürdőt? A szolgáltatások alkalmasak minden korosztály igényeinek kielégítésére. Idősebb korosztálynak ajánlott az iszappakolás, a különböző masszázsok, a víz alatti gyógytorna, míg a fiatalabbak is megtalálhatják a nekik kedvező szolgáltatásokat, mint például a szauna, a szolárium, stb…

10 Felelősök PR-vezető: a felsővezetés tagjaként részt vesz annak döntéseiben, érvényesíti a szervezet filozófiájából, stratégiájából következő pr- szakmai szempontokat. Kidolgoztatja, előterjeszti és jóváhagyás után végrehajtatja, koordinálja és ellenőrzi a szervezet kommunikációs filozófiáját, stratégiáját megvalósító kommunikációs aktivitásokat, a szervezet arculatát és a konkrét pr-akciókat, intézkedéseket. PR-menedzser: Részben önálló feladatokat old meg, részben egyes szak-mai résztevékenységeket lát el, ill. szervezi és irányítja a feladatok teljesí-téséhez szükséges belső és külső erőforrások felhasználását. PR-asszisztens: A gyakorlati feladatok végrehajtója, szervező, ügyintéző, dokumentál és kommunikál. Együttműködik a pr- menedzserrel, a vezető tanácsadóval és a szóvivővel, ill. a pr-vezető utasításai alapján végzi munkáját. Pénzügyi vezető: Feladata, hogy elkészítse és ellenőrizze a költségvetést.

11 Visszacsatolás Visszacsatolásunk eszköze sajtómonitoring. A monitoring azon tevékenységek összessége, mely során feladataink elvégzését nyomon követhetjük, s melynek segítségével értékelhetjük forrásaink felhasználási módját. A rendszer felépítésével ellenőrizhetjük a pr-tervben megfogalmazott célok teljesítését, és megfogalmazhatjuk a szükséges módosításokat. A megvalósítás folyamata:  ellenőrzésekről tájékoztatás,  hatásvizsgálatok elvégzése,  teljesítések menetéről beszámoltatás.

12 A weblap

13 Készítette Farkas Zsuzsa II. médiatechnológus asszisztens (levelező tagozat) E-mail: farkas_zsuzsa@yahoo.com


Letölteni ppt "Belépés Tisza Sz á ll ó é s Gy ó gyf ü rdő. Tartalom Helyzetelemzés ÉrdekgazdákA cél A célcsoport Az üzenet Csatornák, eszközök Kulcskérdések és válaszok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések