Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fogyasztói társadalom

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fogyasztói társadalom"— Előadás másolata:

1 Fogyasztói társadalom
Reklámkommunikáció Fogyasztói társadalom

2 2. Előszó Klasszikus marketing célcsoport (18–49 év)
Azon fogyasztó közönségek, akiknél a legideálisabb a kommunikáció során a meggyőzés, figyelemfelkeltés és a vásárlás szempontjából Jjjjj jkjkjjjk

3 3.

4 4. Tartalom Óravázlat 5 Tevékenység Motiváció 8 Korábbi ismeretek 9
Új ismeretek feldolgozás 10 Ellenőrzés 21 Összegzés 22 Értékelés 23 Tudáspróba 27

5 5. Óravázlat Tantárgy – szakmai gyakorlat 3
Témakör – reklámkommunikáció Téma – fogyasztói társadalom Óra típusa – gyakorlat jegy

6 5. Óravázlat 2. 5. Nevelési cél 6. Fejlesztési cél 7. Módszer
(egyéni megfigyelés, szövegfeldolgozás, csoportos megbeszélés, tanári magyarázat, frontális foglalkozás) 8. Eszközök

7 7. Tevékenység Motiváció Korábbi ismeretek aktivizálása
Új ismeretek feldolgozása 1. Ellenőrzés Összefoglalás Értékelés

8 8. Motiváció Mi kell ahhoz a marketing szakembernek,
hogy meghozza a helyes döntést? Ismerje a piaci potenciált Ismerje a fogyasztói társadalomnak szociológiai szempontú ismérveit Fontos dimenzió: - a lakosság rétegződése, a célközönség - fogyasztóképessége, - a célközönség termékekkel való ellátottsága

9 9. Korábbi ismeretek aktivizálása
Előzetes ismeretek feltétele Demográfiai jellemzők: Magyarországon 10 millió ember él, 52,3 % nő, 47,7 % férfi Háztartások száma 2003-ban : millió 869 ezer Egy háztartásra jutó személyek száma: 2,58

10 10. Új ismeretek feldolgozása
Vásárlási potenciál: reáljövedelmek csökkenése, stagnálása 2003-ig Nőtt az infláció – marketingtevékenység szempontjából távolodnak a különböző célcsoportok és elkezdenek nőni a különbségek. El kezdte magába olvasztani a középosztályt, aki a klasszikus marketing célterepe lenne

11 11. Időfelhasználás és életstílus
Mivel és mennyi időt töltenek el. A tévé a legfontosabb terepe Fontos, hogy mennyi időt tölt el tévézéssel. (4 ó 40 p) ig a legtöbben A szabadidő-felhasználás 60%-a a tévénézés ben Internet – folyamatosan nő a vele töltött idő Olvasás ’90: 37 p (ffi) – 29 p (nő) 2003: 15 p (ffi) – 21 p (nő d Munkával kapcsolatos – oda és visszautazás Nők: többet dolgoznak és többen. A közlekedésre fordított idő folyamatosan nő. - OOH szempontjából jó.

12 7 életstílus csoport van

13 12. Vagyonos polgári „Felső 10 ezer” Felsőfokú szakképzettsége van.
Foglalkoztatás szempontjából: olyan állás, ami vezető pozíció – magas jövedelemmel rendelkezik. 25-30 év közötti vagy a felső határ: 45-49 Családi kapcsolatrendszer: szerteágazó, széleskörű. Sok barát, rendszeresen összejárnak.

14 Vannak jelentős csoportok, akik jelentős kulturális tőkével rendelkeznek.
18-49-es korosztályban 5,2 % az arányuk (Ezt a korosztályt osztályt 7 felé) Közel 20 %-a az összes jövedelemnek Nem csak fogyasztanak, hanem megtakarítanak.

15 13. Jómódú polgári 20,5 %-a a lakosságnak
Megbízható (közép vagy hosszútávú) állása van – jól megfizetik őket, ezért 30-é39 – tipikus harmincasok Folyamatosan ápolják családi és baráti kapcsolataikat. Átlagnál nagyobb kulturális és egzisztenciális tőkével rendelkeznek Beosztás: általában közalkalmazott, vagy versenyszférában középvezető

16 14. Tehetős munkás Családi, szabadidő, kulturális – átlagos mutatókkal rendelkezik. Vagyoni helyzete rövidtávon megbízható, de nem elégedett a javadalmazással, amivel megtisztelik a munkájukat. Középfokon szakképzettek Lakosság 12,2 %-át jelentik.

17 15. Megkapaszkodó fogyasztói
Szintén 12,2 % Kuporgatók, ki tudják elégíteni vásárlási hajlandóságukat, de két ára van, kulturális és egzisztenciális tőkéjük alacsony.

18 16. Beszűkült szegény 20 %-a a korosztálynak.
Iskolai végzettség: alap + középfokú végzettséggel rendelkeznek. Közel 60 %-uk inaktív Átlagost el nem érő kulturális és egzisztenciális tőkével rendelkeznek Társas kapcsolataik, baráti kapcsolataik erősen beszűkültek. Gazdasági tőkéjük igen alacsony. 5,6,7-es csoport – a pénzügyi és a banki szféra egyáltalán nem foglalkozik vele – számukra érdektelenek

19 17. Fiatalos 10,5 %-az arányuk. Alacsony egzisztenciális tőke, de növekvő kulturális tőkéjük van. Intenzív családi és baráti kapcsolatok Nem feltétlenül az alsó korosztály Próbálkoznak: kulturális tőkét folyamatosan bővítsék..

20 18. Visszafogott öreges 19,4 % Egzisztencia: fiatalos, beszűkült: gyengék ebből a szempontból Kultúra iránti igény nincs itt. Alacsony fokú társas kapcsolatok. Nincs is igényük, hogy ezeket megtartsák, szinten tartsák.

21 Reklámpolitikai szabályozás

22 19. Szabályozás Gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény
MRSZ reklámetikai kódexe 1996. Évi I. törvény – Médiatörvény – törvényi szabályozás a rádiózásról és a televíziózásról.

23 Médiatörvény: Tartalmi szabályozással kapcsolatos rész
Műsorok terjesztésére vonatkozó technológia rész Rádióban és a tévében megjelenő reklámtevékenység Kettéválasztja: klasszikus gazdasági célú és társadalmi célú. Mindkettőnek a szabályozásáról szól. Meghatározott különböző feltételeket, amelyek mellett lehet ezeket közölni.

24 Mindkettőre vonatkozik, hogy csak
reklámblokkban lehet őket közzétenni. Ez önálló műsorszámnak minősül – jól érzékelhetően el kell különíteni a másiktól. (szabályozva van, hogy milyen audiovizuális hatások kellenek)

25 Közöljenek társadalmi célú reklámokat (erre lép) – elő kell segíteni –ezekért a közzétevő a médiafelület birtokosának nem fizet. A médiatörvény lehetőséget ad arra, hogy ez az időtartam beleszámítson a közszolgálati időbe. (közszolgálati kötelesség teljesítése) Napi átlag főműsor időben 25 percet kell tölteni vele. ( ) rádióban ( ) – ebből tv esetén 20, rádióban 15 perc egybefüggő szolgáltatásnak kell lennie.Nem limitálja a TCR idejét, csak az óránként megengedett reklámidőbe beleszámít. Nem számít bele a saját műsorokból készített spotok. Max. 12 p a kereskedelemiben, 6 p a közszolgálatiban, 3 p a közösségi műsorszolgáltatóknál.

26 Reklámok közzététele Közszolgálati és közösségi: csak műsorszámok között lehet közzétenni – nem szakíthatja meg a műsort. A kereskedelmiben: műsorszámon belül is megszakítható, de csak bizonyos feltételek teljesülése mellett.

27 A műsor tiszta műsoridő-tartalma 45 percet meghaladja – egyszer lehet – azt követően annyiszor, ahányszor meghaladja. A megszakítást úgy lehet, hogy a 20 percnek el kell telnie, 2 reklámblokk között 20 percnek el kell telnie. Védett műsortípusok, ami környezetében vagy nem, vagy korlátozott tehető közzé vagy egyáltalán nem szakítható meg. - közéleti politikai események élő közvetítése - Vallási műsorok és események - Kifejezetten kiskorúak szóló műsorszámok (akkor is, ha a 45 percet meghaladja) - Hír és hírháttér műsorok.

28 Nem közölhető olyan reklám, amely közzétételét más jogszabály vagy törvény tiltja.
Termékek: a reklám szempontjából hogyan jelenhet meg: - Korlátozás alá egyáltalán nem eső termék - Reklámkorlátozások alá eső termékek (pl. lőszerek, fegyverek, robbanóanyagok, gyógyszerek, nem gyógyhatású termékek - Reklámtilalommal sújtott termékek és szolgáltatások

29 20. Reklám típusok Összehasonlító reklám: közzétehető amennyiben az ÖRT az első megjelenés előtt kikéri a véleményt és hozzájárul ahhoz, hogy közzétegyék. Burkolt reklám: olyan reklám közzététel, amikor a fogyasztó számára nem egyértelműen azonosítható, hogy amit lát az reklám-e, vagy valamelyik műsor része.

30 21. Ellenőrzés visszacsatolás

31 22. Összefoglalás Demográfiai jellemzők Vásárlási potenciál
Idő felhasználás és életstílus Reklámpolitikai szabályozás Reklám típusok

32 23. Értékelés Próbáld ki tudásodat. A következőkben 10 db
tesztkérdést válaszolhatsz meg. Először felelet választásos kérdéseket, majd párosításos végül eldöntendő kérdéseket tölthetsz ki. feleletválasztós kérdések értéke egyenként 3 pont, összesen 15 pont A párosításosnak egyenként 2 pont, összesen 8 pont Az eldöntendő kérdések egyenként 2 pont, összesen 8 pont

33 24. Feleletválasztós feladat
A Médiatörvény: Tartalmi szabályozással kapcsolatos rész Műsorok terjesztésére vonatkozó rész Mindkettő Egyik sem Megoldás: C.

34 25. Párosításos kérdéssor
Jómódú polgári Megkapaszkodó fogyasztói Beszűkült szegény A fiatalos Megoldások: A.3. B.4. C.2. D.1. 10,5 % 20,0 % 20,5 % 12,2 %

35 26. Eldöntendő kérdés sor Döntse el, hogy az alábbi állítások igazak,
vagy hamisak! A vagyonos polgári réteg kapcsolatai szerteágazó 1995. Évi I. Törvény a Médiatörvény A gazdasági célú reklámban lehet közéleti szereplő A burkolt reklám a fogyasztó számára azonosítható Megfejtések: 1. Igaz, 2. Hamis, 3. Hamis, 4. hamis

36 27. A tudáspróba értékelése
A megszerezhető pontszám 31 pont 0 – 50 %-ig tudásod nem éri el a megfelelő szintet %-ig tudásod nem elég alapos, ismételd át az anyagot 66 – 79 %-ig tudásod közepes szintű 80 – 90 %-ig tudásod jó szintű, bár még vannak hiányosságaid 91 – 100 %-ig tudásod kiváló szintet ér el

37 28. Irodalom Incze Kinga : A reklám helye

38 29. Köszönöm a figyelmet!

39 30. Készítette: Szőke Brigitta E - mail cím:


Letölteni ppt "Fogyasztói társadalom"

Hasonló előadás


Google Hirdetések