Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Logo programozási nyelv Fogalom. Előszó " Az érzékek elé kell tárni mindent, mégpedig a láthatókat a látás elé, a hallhatókat a hallás elé, a szagolhatókat.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Logo programozási nyelv Fogalom. Előszó " Az érzékek elé kell tárni mindent, mégpedig a láthatókat a látás elé, a hallhatókat a hallás elé, a szagolhatókat."— Előadás másolata:

1 A Logo programozási nyelv Fogalom

2 Előszó " Az érzékek elé kell tárni mindent, mégpedig a láthatókat a látás elé, a hallhatókat a hallás elé, a szagolhatókat a szaglás elé, az ízelhetőket az ízlelőszerv elé, a tapinthatókat a tapintás elé. És ami több érzékszerv által egyszerre érzékelhető, azt több érzékszerv útján kell érzékelni." Comenius - (Jan Amos Komensky, ) Fogalom

3 Használat Fogalom 1. dia Használat Főmenü Előző Tovább Vissza Új ismeteretek Fogalmak 56. dia Fogalom

4 A foglalkozás tagozódása I. CÉL I.1 Követelmények, kompetenciák II. TARTALMI LEÍRÁS, STRUKTÚRA III. TEVÉKENYSÉGEK (TARTALOM) 1. Motiváció 2. Korábbi ismeretek aktivizálása 2.1 Részellenőrzés, visszacsatolás 3.Új ismeretek feldolgozása 3.1 ellenőrzés 4.Összefoglalás 4.1. Összefoglalás: a leckék összegzése 4.2. összefoglaló kérdések 5. Értékelés 5.1. Összefoglaló kérdések, feladatok 5.2. Kérdések, feladatok megválaszolása IV. EGYÉB IV.1 Fogalmak IV.2 Irodalom Fogalom

5 Célkitűzés A leírásaimal próbálunk segítséget nyújtani a Logo-val még csak most ismerkedőknek és a Logót már jól használóknak is. A képzés célja felkelteni és fokozatosan ébren tartani a tanulók érdeklődését az informatika iránt, megismertetni eszközeit, módszereit, fogalmait. A Logo szervesen kapcsolódik az adott műveltségi területhez, hiszen új probléma- megoldási lehetőséget nyújt a tanulók számára A szoftver megismerését követően önálló számítógépes alkotások elkészítésére alkalmas. Biztosítják az informatika tantárgy kiemelt feladatát az algoritmikus gondolkodás fejlesztését. Fogalom

6 Követelmények, kompetenciák A logo nyelv alapjainak elsajátítása A Logo által a pedagógus és a tanuló kapcsolata sem a hagyományos tanár-diák viszony, hiszen a felnőtt együtt dolgozik a gyerekkel, de nem irányítóként, hanem munkatársként Fogalom

7 Tartalmi leírás A gyerekjátékok olvasni, írni tudó 4-6 éves gyerekeknek készült. Olvasási készséget és logikai gondolkodást fejleszt. A feladatok az egyszerűbbektől az összetettebbek felé haladnak. Egyes feladatokat maguk hozhatnak létre, és adhatják fel egymásnak. Fogalom

8 Tananyag leírás A programozással való ismerkedést a gyerekek a számítógépes teknőc irányításával kezdik. A képernyő közepén lévő teknőc jellemzője a helye és iránya. Megtanítható tetszés szerint alakzatok rajzolására, mozgó ábrák készítésére, a toll és a rajzlap színének változtatására, matematikai műveletekre, véletlen jelenségek bemutatására, szövegírásra, zenélésre, animációra. Fogalom

9 III. Tartalom 1.A Logo nyelv kialakulásaA Logo nyelv kialakulása 2.A Logo programozási nyelv elméleti alapjaiA Logo programozási nyelv elméleti alapjai 3.A szoftver fő funkciójaA szoftver fő funkciója 4.Comenius LogoComenius Logo 5.A programcsomag részeiA programcsomag részei 6.Gyerek könyvtárGyerek könyvtár 7.Szókirakó játékSzókirakó játék 8.Pontsorok összekötésePontsorok összekötése 9.Kocka kirakó játékKocka kirakó játék 10.Kifestő játékKifestő játék 11.Gyümölcsös kertGyümölcsös kert 12.VasútépítésVasútépítés 13.Demó játékokDemó játékok 14.A Comenius Logo indításaA Comenius Logo indítása 15.Bejelentkező képernyőBejelentkező képernyő 16.A parancsszerkesztés szabályaiA parancsszerkesztés szabályai 17.A teknőc mozgatásaA teknőc mozgatása 18.Fontos parancsokFontos parancsok 19.KépszerkesztőKépszerkesztő 20.Képszerkesztő ikonokKépszerkesztő ikonok Fogalom

10 Motiváció gyártás A program segítségével a gyerekek megtalálják az értelmet abban, amit meg akarnak tanulni, és ez az értelem egybe essen azzal, amit ők fontosnak tartanak. Az alapvető informatikai ismeretek megtanulásával, megszerettetésével egy olyan attitűdöt alakít ki, amely a megszerzett ismeretek folyamatos bővítésére, megújítására ösztönöz. Fogalom

11 Ismétlése a korábbi ismereteknek I. Paint olyan rajzolóeszköz, amellyel egyszerű és kidolgozott rajzok egyaránt készíthetők. A rajzok fekete-fehérek vagy színesek lehetnek, és bitképfájlként menthetők. A rajzot kinyomtathatja, háttérként használhatja a képernyőn, vagy beillesztheti másik dokumentumba. A Paint programmal a digitalizált fényképek is megtekinthetők és szerkeszthetők. A Paint programban képekkel is dolgozhat, amelyeket.jpg,.gif vagy.bmp kiterjesztésű fájlok tárolnak. A létrehozott Paint képeket beillesztheti más dokumentumba, vagy az asztal háttereként használhatja. Fogalom

12 Az alábbi feladatokra gyakran kerül sor a Paint használata közben: Egyenes vonal rajzolása Rajzolhat vízszintes, függőleges vagy átlós vonalakat. Adott terület kitöltése színnel Az ábrákat előtér- és háttérszínekkel töltheti ki. Paint kép alkalmazása háttérképként Paint programmal készített képet használhat az asztal háttereként. Rácsvonalak megjelenítése színes területek apró módosításához A rácsvonalak megjelenítésével módosíthatja a kép színét és alakját. Képolvasóról vagy digitális kameráról származó képek kezelése Ha a számítógéphez van digitális kamera, képolvasó vagy hasonló eszköz csatlakoztatva, az eszközről a képeket át lehet venni, és a képen a Paint segítségével különböző műveleteket végezni. Kép küldése ben Fogalom

13 Részellenőrzés, visszacsatolás Melyik állítás helyes? Kérdés A) A Paint csak rajzok készítésére használható B) A Paint képeket nem illesztheti be más dokumentumba C) A Paint egy rajzolóeszköz, emellett digitalizált fényképek is megtekinthetők és szerkeszthetők. Megoldás C) Fogalom

14 Részellenőrzés folytatás Melyik állítás helytelen? Kérdés A) Feladatok programozással történő megoldása B) Paint kép alkalmazása háttérképként C) Egyenes vonal rajzolása Megoldás A) Fogalom

15 A Logo nyelv kialakulása A Logo szó nem mozaikszó, hanem a „logosz” szóból származik. A „logosz” szó jelentése: értelem, tudomány. A Logo programozási nyelv és a hozzá kapcsolódó pedagógiai elvek kidolgozása és elterjesztése első sorban Seymour Papert amerikai professzor nevéhez fűződik. Az amerikai Massachussetts Műszaki Egyetemen dolgozták ki, a LISP programozási nyelv melléktermékeként jött létre. Fogalom

16 Alkalmazásának kísérleti oktatási tapasztalatai igen pozitívak voltak. A Logo igazi oktatási sikerét és nemzetközi népszerűségét tulajdonképpen a teknőcgrafika és mikroszámítógépek elterjedése hozta meg. A Logo mindent „tud”, amit bármilyen magas szintű programozási nyelv mégis lényegesen többet jelent egy számítógépes programnál. Egy olyan pedagógiai környezetet jelent, amelyben a gyerekek maguk tehetnek felfedezéseket, miközben magolás nélkül új ismeretek birtokába jutnak. Fogalom

17 A Logo programozási nyelv elméleti alapjai A programozási nyelveket úgy érthetjük meg igazán, ha a nyelv „filozófiai” alapjait vizsgáljuk meg, azaz azt a végrehajtási mechanizmust, amit a program mögé elképzelünk. A Logo jelentősen eltér a hagyományos, Neumann-elvű programozási modelltől, két lényegesen különböző koncepcíóra építkezik Fogalom

18 A szoftver fő funkciója Előkészíti az egér használatát Erre a feladatra leginkább a „Gyerekjátékok” és a „Demoprogram” oktatójátékai a legalkalmasabbak. Megismerteti a billentyűzet használatát A programok elkészítéséhez szükséges az utasítások begépelése. Ezáltal a tanulók megtanulják a karakterek helyét a billentyűzeten, a javítási lehetőségeket. Ezek az ismeretek megalapozzák a későbbi programok használatát mint pl: rajzolóprogram, szövegszerkesztés, stb. Lehetővé teszi alapvető informatikai ismeretek elsajátítását A tanulók megtanulják a programok elindítását, fájlok mentését, megnyitását, a vágólap használatát, amely ismeretek elsajátításának szintén alapozó jellege van Fogalom

19 Comenius Logo A Comenius Logo futtatásához szükséges környezet: Ajánlott : –486-os konfiguráció –VGA grafikus kártya –4 MB RAM –6 MB merevlemez-terület –Windows 3.1 vagy újabb verzió –Sound Blaster kompatibilis hangkártya Fogalom

20 A programcsomag részei Comenius Logo: a Comenius logo programozási nyelvet értelmező környezet a Comenius Logo ikonra kattintva indítható el. Képszerkesztő: képek vagy képsorozatok létrehozására és módosítására alkalmas szerkesztő. Kímélő: a létrehozott Logo programokat képernyőkímélőként futtató segédprogram Fogalom

21 Gyerekjátékok: kisebbeknek szóló játékcsomag. Gyerekjátékok-használat: ikonra való kattintás egy szöveges állományt nyit, melyben részletes leírást olvashatunk a játékok használatáról. Fordítóprogram: a Comenuis Logo régebbi verziójában íródott programokat az új verzió utasításaira fordítja át. Információ: általános információkat tartalmaz a programcsomagról. Fogalom

22 Gyerek könyvtár A gyerekjátékok olvasni, írni tudó 4-6 éves gyerekeknek készült. Olvasási készséget és logikai gondolkodást fejleszt. A feladatok az egyszerűbbektől az összetettebbek felé haladnak. Egyes feladatokat maguk hozhatnak létre, és adhatják fel egymásnak. Fogalom

23 Szókirakó játék Olvasni tudó gyerekeknek készítették. Adott egy 4x9-es négyzetháló, felette egy kép, s a kép mellett egy szó vagy egy mondat. Ennek betűi összekeverve találhatók a négyzethálóban. Ezekből a betűkből kell kirakni a fent megadottat. A betűket vízszintes és függőleges irányba lehet mozgatni. Az egér bal gombjával a betűre kattintunk, majd a négyzetre, ahová rakni akarjuk. Ha egy másik betű elállja az útját, akkor csak addig megy. Ha kész vagyunk a szóval, de a betűk fel vannak cserélve, akkor színkiemeléssel hívja fel rá a figyelmünket. Fogalom

24 Pontsorok összekötése Lényege, hogy a gyerekek a betűk, számok és más objektumok sorba rendezését ismerjék fel. A szétszórt és különböző módon jelölt pontok megfelelő sorrendben való összekötésével kép alakul ki. Jobb gombbal kattintunk az első pontra, majd a másodikra, és a két pont közt a program szakaszt húz. A kész képet a program kiszínezi, és kis animációt fűz hozzá. Fogalom

25 Kocka kirakó játék Adott egy színes kockákból kialakított mozaikszerű kép. Ezt kell felépíteni különböző színű kockákból. A 10x10-es táblába felülről kell bedobálni a kockákat. Az leesik,amíg tud. A gyerekek hamar rájönnek, hogy szükség van az átlátszók kocka használatára is. Fogalom

26 Kifestő játék Az adott képet a jelzett színekkel kell kiszínezni. A színeket kis körök, zászlók, és számok jelzik. A szín kijelölése után egérrel odakattintva kiszínezi a részt. Fogalom

27 Gyümölcsös kert Labirintus adott gyümölcsökkel. A süni szedi össze a terméseket. Egyszerre hármat bír el, ezután ki kell vezetni a kertből. Az orra előtt kell húzni az egeret, és a süni követi. Később megfelelő sorrendben kell kihozni a gyümölcsöket, és vermek is lehetnek, amibe beleesik a süni. Fogalom

28 Vasútépítés Adott egy terepasztal, és meghatározott számú különböző sínelem. A sínelemekből össze lehet állítani a vasúti pályát. A megfelelő elemre kattintás után a terepasztal egy pontjára kell kattintani. Ha elkészült a pálya, akkor a kisvonat elindulhat. Lehet, hogy kevesebb elem van, mint ami szükséges. Ekkor trükköt kell alkalmaznunk, az utolsó elemet felszedjük, és előre rakjuk. Fogalom

29 Demó játékok Brekik: A békák növekvő sorszámú elrendezését szorgalmazó játék. A békák száma választható. Bringa: Egy kis demonstráció az animációra. Cica: Egérmozgató ügyességi játék. Az egér után szalad a cica. Fogalom

30 Digit: Digitális órát szimuláló példaprogram. Fura: Tükörhatást eredményező rajzolóprogram. Hexa: Hexagon nevű játék. A játékok közül a legnehezebb. Merlin: Mozaikos képkirakó játék Merlinnel a teknőssel. Rajz: Háttérképek rajzolásához alkalmazható program. Szalad: Demonstrációs program. Egérkattintásra csirkék kezdenek szaladni. Szedd: Virágszedő ügyességi játék. Hasonlít a kígyó nevű játékra. Helipeti: Egérmozgató ügyességi játék. Utca: Egyszerű animáció. Tiktak: Mutatós órát szimuláló példaprogram Fogalom

31 A Comenius Logo indítása Start / Programok / Comenius Logo / Comenius Logo …/ Comlogo / Comlogo.exe Fogalom

32 Bejelentkező képernyő A Logo elindításakor a kezdő ablaka látható, a rajzlap közepén a teknőccel. A képernyő alján egy külön ablak van, ez az írólap. Ide írjuk a parancsokat. Az írólap mérete egérrel növelhető, csökkenthető ill. teljesen eltüntethető ikonnal. Menüsor Rajzlap Írólap Fogalom

33 Csak rajzlap Rajzlap és írólap Csak írólap AlapszavakDemó játékok Memória Súgó Mentés Megnyitás GombokStop Feladatok Fogalom

34 A parancsszerkesztés szabályai Új projekt létrehozása: Fájl -> új projekt Csak olyan utasításokat adhatunk meg amit a teknőc ismer (megért). Kiválasztott alapszavakból választhatunk utasításokat. Ezeket az alapszavak ikonra kattintva a megjelenő ablakban választhatjuk ki. Majd a csináld! Gombra kattintva hajtódik végre az utasítás. Fogalom

35 Utasításainkat közvetlenül írhatjuk az írólapra is. Használhatunk kis- és nagybetűket. A magyar változatban ékezetes betűket kell használni. Az utasítások írhatók teljes és rövidített formában. A parancsszó után mindig szóközt kell hagyni. Több utasítást is írhatunk egy sorba szóközzel elválasztva.(Több sorba írt, de egybefüggő részeknél a sor végére ~ jelet kell tenni.) Az utasítás érvényesítése az Enter billentyű leütésével történik. A le és felfelé mutató kurzormozgató nyilakkal visszahívhatjuk a korábban kiadott parancsainkat. A szó belsejébe vagy végére állva a Ctrl+F1 hatására az adott szövegre vonatkozó Segítség jelenik meg. Az összes parancs részletes leírása megtalálható a Segítség menüpont Alapszavak ABC listájában. Fogalom

36 A teknőc mozgatása Parancsai:Rövidítve –előree –hátrah –balrab –jobbraj Fogalom

37 Fontos parancsok MűveletParancsRövidítés radírozástollradírtrd rajzlap törléstörölrajzlaptr írólap törléstörölírólaptí toll felemeléstollatfeltf toll lerakástollatletl Fogalom

38 Képszerkesztő Fogalom

39 A képszerkesztővel létrehozhatunk: - képsorozatokat ill. teknőcalakokat - képsor típusú ikonokat (.ICO) - rajzokat (.BMP) Megnyitása: Start/Programok/Comlogo/comedit. exe Fogalom

40 A képszerkesztő típusát tekintve bittérkép szerkesztő. A kép maximális mérete 255*255 pixel. Lehetőséget ad: - szabadkézi rajzolásra - kitöltésre - szövegek írására a rajzban - geometriai alakzatok beszúrására - forgatásra - színcserékre - színek definiálására Együttműködve a Comenius Logoval, lehetővé teszi, hogy képsorokat és mozgássorozatokat, animációkat hozzunk létre, módosítsunk. Fogalom

41 Segítség, Mentés, Megnyitás, Terület kijelölése/kivágása/mentése /beillesztése, Visszavon Előző fázis, Aktuális fázis száma, Következő fázis, Fázisok száma, „fázisok ablak” megnyitása, Fázis beillesztése aktuális fázis elé/mögé, Aktuális fázis törlése Rajzoló ceruza, Kitöltés, Szöveg, Egyenes, Téglalap, Kitöltött téglalap, Ellipszis, Kitöltött ellipszis, Animáció, Pillanatfelvétel, Kicsinyítés/nagyítás, Képsor/terület méretre vágása, Függőleges/Vízszintes tükrözés, Balra/Jobbra forgatás 90°-al, Tetszőleges szöggel való jobbra/balra forgatás, Felengedett/Lenyomott gombkeret beillesztése.AnimációPillanatfelvétel Képszerkesztő ikonok Fogalom

42 Paletta, Átlátszó/Inverz szín, Bal egérgomb színe (Kép törlés), Bal egérgomb színének a jobb egérgomb színére való cseréje, Jobb egérgomb (Kép törlés), Paletta elrejtése/megjelenítése, Tollvastagság 1..5 képpont. Állapotsor: egér helyzete, felbontás (raszterszám), egér helyzete a rajzterületen, Tollpont megadása. Fogalom

43 Összefoglalás A Commenius Logo gyerekeknek tervezett programozási nyelv, melynek segítségével az észlelt törvényszerűségeket logikai részekre bontva fogalmazhatják meg A Logo legismertebb alkalmazása a teknőcgrafika, ami nagyon jól kidolgozott terület, gazdag feladatanyaggal program nagyon sok lehetőséget kínál az iskolákban, különösen kisebb gyerekekkel nagyon jól használható. Fogalom

44 Összefoglalás Az itt leírt programok megbeszélése során gazdag lehetőség kínálkozik a gyerekek képességeinek fejlesztésére. Mindegyik játéknál találhatunk valami kapcsolatot az előzővel, felhasználhatunk abban kitalált részeket, megfogalmazott tapasztalatokat. Ugyanakkor mindegyik más és más, új ötleteket és megközelítési módot igényel. Fogalom

45 Összefoglalás Előnyei: magyar nyelvű utasításkészlet, "gyermekbarát" programozási felület, jó grafikai lehetőségek, részletes, többszempontú segítségadás. Olyan pedagógiai környezetet, "mikrovilágot" jelent, amelyben a gyerekek maguk tehetnek felfedezéseket, miközben minden kényszer és "magolás" nélkül számos új ismeret birtokába jutnak. Fogalom

46 Értékelés 1.Szólj pár szót a Logo nyelv kialakulásáról! 2.Értelmezd a Logo programozási nyelv elméleti alapjait! 3.Ismertesd a Commenius Logo indításának lépéseit! 4.Sorold fel a programcsomag részeit! 5.Mire ad lehetőséget a képszerkesztő használata? Fogalom

47 Értékelés 6. Elemezd a szókirakó játékot! 7. Mutasd be a kocka kirakó játékot! 8. Sorold fel a demó játékokat és ismertess közülük néhányat! 9. Mit hozhatunk létre kép- szerkesztővel? 10. Milyen környezet ajánlott a Logo futásához? Fogalom

48 Kérdések megválaszolása 1. Logo nyelv kialakulása : A Logo szó nem mozaikszó, hanem a „logosz” szóból származik. A „logosz” szó jelentése: értelem, tudomány. A Logo programozási nyelv és a hozzá kapcsolódó pedagógiai elvek kidolgozása és elterjesztése első sorban Seymour Papert amerikai professzor nevéhez fűződik 2. Programozási nyelv elméleti alapjait : A programozási nyelveket úgy érthetjük meg igazán, ha a nyelv „filozófiai” alapjait vizsgáljuk meg, azaz azt a végrehajtási mechanizmust, amit a program mögé elképzelünk. A Logo jelentősen eltér a hagyományos, Neumann-elvű programozási modelltől, két lényegesen különböző koncepcíóra építkezik 3. Commenius indítása: Start / Programok / Comenius Logo / Comenius Logo …/ Comlogo / Comlogo.exe Fogalom

49 4. Comenius Logo, Képszerkesztő, Kímélő, Gyerekjátékok 5. Lehetőséget ad: - szabadkézi rajzolásra - kitöltésre - szövegek írására a rajzban - geometriai alakzatok beszúrására - forgatásra - színcserékre - színek definiálására Fogalom

50 6. Adott egy 4x9-es négyzetháló, felette egy kép, s a kép mellett egy szó vagy egy mondat. Ennek betűi összekeverve találhatók a négyzethálóban. Ezekből a betűkből kell kirakni a fent megadottat. A betűket vízszintes és függőleges irányba lehet mozgatni. 7. Adott egy színes kockákból kialakított mozaikszerű kép. Ezt kell felépíteni különböző színű kockákból. A 10x10-es táblába felülről kell bedobálni a kockákat. Az leesik,amíg tud. 8. Fogalom

51 9. A képszerkesztővel létrehozhatunk: - képsorozatokat ill. teknőcalakokat - képsor típusú ikonokat (.ICO) - rajzokat (.BMP) 10. Ajánlott : –486-os konfiguráció –VGA grafikus kártya –4 MB RAM –6 MB merevlemez-terület –Windows 3.1 vagy újabb verzió –Sound Blaster kompatibilis hangkártya Fogalom

52 IV. Egyéb Reméljük, sikerült felkelteni az érdeklődésedet a Commenius Logo programozási nyelv iránt. Ha további információkra van szükséged a témával kapcsolatban, és szeretnéd még jobban elmélyíteni tudásod, az „irodalomjegyzék” dia alatt mindezt megtalálhatod. Jó böngészést! Fogalom

53 Fogalmak A programkészítés során alkalmazandó szabályok 1. Teljes teknőc tétel:Záró síkbeli alakzatoknál, ha a teknőc visszatér kiindulási állapotába, akkor a fordulatok összege 360o vagy annak többszöröse. (Megfordítva hamis.) 2. I. tükrözési tétel: Tetszőleges alakzat megrajzolása után, ha a lépéseket változatlanul hagyjuk, viszont minden fordulási parancsot egyenlő nagyságú, de ellentétes irányú fordulással helyettesítünk, akkor az alakzatot a teknőc kiinduló pontján átmenő, kiindulási irányba eső egyenesre tükrözzük. 3. II. tükrözési tétel: Ha a fordulatokat változatlanul hagyjuk, de lépések hosszát ellentétesre változtatjuk, akkor a teknőc kiinduló pontjára tükrözzük az alakzatot. 4. III. tükrözési tétel: Ha a fordulatok irányát és a lépések hosszát is ellentétesre változtatjuk, akkor az alakzatot a teknőc kiinduló pontján átmenő, kiindulási irányáras merőleges egyenesre tükrözzük. Fogalom

54 Irodalom A Logóval most ismerkedők dolgát könnyíti meg Addo Stuur - Turcsányiné Szabó Márta "Játék és programozás Comenius Logo 3.0-val " című könyve, amely a Kossuth Kiadó Rt. gondozásában jelent meg. Kossuth Kiadó Rt. Mélyebb Comenius Logo programozási ismereteket ad informatika tanárok számára Turcsányiné Szabó Márta - Zsakó László "Comenius Logo gyakorlatok" című könyve, amelyet a Kossuth Kiadó Rt. forgalmaz. Kossuth Kiadó Rt. Az Comenius Logo 3.0 adaptálása a magyarításon kívül egy átfogó megismerési környezet összeállítását is tartalmazza, amely a TeaM laborban készült. Forgalmazza a Kossuth Kiadó Rt. (telefon: (1) , Kiadó Addo Stuur-Turcsányiné Szabó Márta:Comenius Logo játék és programozás (Kossuth Kiadó) Turcsányiné Szabó Márta - Zsakó Lászó:Comenius Logo Gyakorlatok (Kossuth Kiadó) Szentpéteriné Király Tünde: Comenius Logo Teknőcgrafika Papert, Seymour, Észrengés. A gyermeki gondolkodás titkos útjai. SZÁMALK, Budapest, Magyar nyelvű logo oldal (http://www.logo.hu/)http://www.logo.hu/ Comenius Logo oldalak (http://caesar.elte.hu/~comlogo/)http://caesar.elte.hu/~comlogo/ Fogalom

55 Készítette: Molnár Nikoletta Fogalom


Letölteni ppt "A Logo programozási nyelv Fogalom. Előszó " Az érzékek elé kell tárni mindent, mégpedig a láthatókat a látás elé, a hallhatókat a hallás elé, a szagolhatókat."

Hasonló előadás


Google Hirdetések