Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EGYÜTT A TISZAPARTIS TEHETSÉGEKÉRT ZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP-3.4.3-08/2 „ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS” 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EGYÜTT A TISZAPARTIS TEHETSÉGEKÉRT ZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP-3.4.3-08/2 „ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS” 1."— Előadás másolata:

1 EGYÜTT A TISZAPARTIS TEHETSÉGEKÉRT ZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP /2 „ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS” 1

2 Az intézmény Pedagógiai programjában a tehetségről megfogalmazott gondolatok: Cél: – A személyiség megismerésének folyamatában az átlagtól pozitív irányban eltérő képességelemek, képességstruktúrák feltárása. Feladatok: – A tehetséggondozásra rendelkezésre álló tevékenységi területek és időkeretek összehangolt működtetése. – A kiemelkedő képességek felismerése, gondozásának biztosítása. 2

3 TÁMOP /2 „Iskolai tehetséggondozás” 2009-ben a pályázat elkészítése EGYÜTT A TISZAPARTIS TEHETSÉGEKÉRT címmel január 1. – június 30. – A projekt megvalósítása 3

4 A projekt céljai: A fejlesztés hosszú távú céljai: Az oktatás minőségének javítása érdekében a tehetséges tanulók magas színvonalú képzése, nevelése. Az esélykülönbségek mérséklése, a tehetséggondozási szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása. A fejlesztés közvetlen céljai: A tanulók versenyeredményének javulása Érettségi eredmény javulása, ami hozzájárul a továbbtanulási eredmény megtartásához/javításához. 4

5 Idézetek a munkánkhoz A pedagógiában az esélyegyenlőség nem azt jelenti, hogy mindenkit azonos oktatásban kell részesíteni, hanem azt, hogy a gyerekben rejlő értéket meg kell próbálni kamatoztatni. Így jár jól az egyén és a társadalom is. Balogh László A tehetségesek elhanyagolása a nemzet gazdagságának lelkiismeretlen eltékozlása. Révész Géza Tehetségeket csak tehetséggel lehet gondozni. Csermely Péter 5

6 Tevékenységek: A pedagógusok eredményes felkészítése arra, hogy a tiszapartis tehetségeket felismerjék, fejlesszék, és segítsék az eredmények elérésében. Tevékenységek: – Továbbképzéseken, előadásokon részvétel – Versenyek, programok szervezése – Tehetséggondozó foglalkozások, szakkörök tartása – Városi munkaközösségi foglalkozások szervezése – Országos tehetségsegítő hálózatba bekapcsolódás – Eszközbeszerzés 6

7 Megvalósult tevékenységek Minden tanár dolgozott a programban A 3 félévben 94 tehetséggondozó csoport működött. – 291 tanuló vett részt a csoportok munkájában – 161 tanuló több csoportban is dolgozott 36 verseny ill. bemutatkozó program lebonyolítását szervezte meg a tantestület. 6 városi munkaközösségi foglalkozást tartottunk – 3 informatika, 3 fölrajz. 7

8 Házi versenyek – Megyei versenyek iskolai fordulói: Édes anyanyelvünk Implom József helyesírási verseny Megyei magyar irodalom verseny Szép magyar beszéd verseny Fizika házi verseny Informatika alkalmazói, programozó házi verseny Történelem házi verseny Szépkiejtési verseny angol és német nyelvből Himnusz éneklő verseny (képek). 8

9 Városi, megyei versenyek Vers- és prózamondó, illetve író versenyek (hagyományteremtés) – bemutató előadás, képek, művek kiállítva Társas éneklő megyei verseny – képek, eredmények Matematika megyei verseny – bemutató előadás, képek Nemes Tihamér regionális informatika alkalmazói, programozói verseny lebonyolítása és házi verseny Amatőr kosárlabda városi bajnokság - képek Amatőr röplabda városi bajnokság - képek 9

10 Tiszaparti Színkör A leglátványosabb tehetséggondozó munka a Tiszaparti Színkör foglalkozásain zajlott ben és 2011-ben a Szigligeti színházban tartott előadásokon egyaránt eredményesen szerepelt a csoport. A munkáról és az eredményekről részletes beszámolót hallhatunk. A kiállításon képgyűjtemény tekinthető meg a csoport munkájáról és eredményeiről. 10

11 Idézetek az eredmények elérésére vezető útra Ha van valakiben eredetiség, mindenekelőtt azt kell kibontania, ha nincs, akkor valamiképpen meg kell szereznie. A tehetség: sok-sok türelem. Guy de Maupassant Nagy akaraterő nélkül nincs nagy tehetség sem. Honoré de Balzac 11

12 Kiemelkedő eredmények: történelem OKTV-n országos 8. helyezés, megyei versenyeken 1-5. helyezés: idegen nyelvek, magyar, matematika, kémia, biológia, történelem, rajz, ének, testnevelés tárgyakból, országos történelem, helyesírás és angol versenyeken elért helyezések kiemelkedő eredmény a Tiszaparti Színkör 2010-ben szerzett „A legjobb szín díja” valamint 3 szereplő a legjobb alakításért kapott díja, ének-zene területén szerzett kiemelkedő eredmények: arany és ezüst minősítések, Arany diploma, Év kórusa cím. 12

13 Bemutatkozó programok Ének-zene 9. osztályos csoport – Advent ünnephez kapcsolódó bemutatkozó előadás (képek) Meglepetés koncert (DVD) – a Zene világnapján minden osztály szerepelt Társadalomtudományi nap – nyitó rendezvény, hagyományteremtés (bemutató előadás, képek) Néphagyományok megelevenedése (képek, kiállítás) 13

14 Városi munkaközösségi foglalkozások Informatika tanárokkal (általános- és középiskolákból) 3 foglalkozás a tehetséggondozás érdekében – bemutató előadás Földrajz tanárokkal (általános- és középiskolákból) 3 foglalkozás a tehetséggondozás érdekében (1 előadás, 2 terepgyakorlat) – bemutató előadás 14

15 Dokumentálás A tehetséggondozó csoportokhoz fejlesztési terv, megvalósítás dokumentálása, elemzés, értékelés készült. A versenyekhez, bemutatkozó programokhoz is cél- sikerkritérium meghatározása, lépések leírása, értékelés, elemzés dokumentálása készült. A megbeszélésekről jegyzőkönyvek, az elért eredményekhez dokumentumok készültek. Oklevelek versenyeredmények kiállítás a paravánon A dokumentáció a 3 félév során folyamatosan tovább fejlődött. 15

16 Részletek a dokumentációból 16

17 Előadások, képzések 3 előadáson vett részt a tantestület – ( képek) – Tehetség felismerés, gondozás, fejlesztés az iskolában – Tehetséggondozás – Műhelyfoglalkozás 16 fő vett részt 30 órás képzésen (14+2) – ( képek) – „ A tehetségek felismerése és azonosítása, tehetséggondozó projektek kidolgozása a nevelési oktatási intézményekben” címmel 17

18 augusztus: regisztrált tehetségpont a Tiszaparti Gimnázium és Humán Szakközépiskola – akkreditáció később Országos tehetségsegítő hálózatba közvetített pedagógusok és diákok számára vonatkozó mutató teljesülése

19 Eszközbeszerzés Immateriális javak kategóriájában matematika, fizika oktató program szoftvereket vásároltunk Egyéb berendezések, felszerelések kategóriában rajztáblát, rajzbakot, DVD lejátszót, történelem tablót, térképet vásároltunk. 19

20 Fenntartás Az intézmény vállalja, hogy a projekt keretében létrehozott szolgáltatásokat, programokat a befejezést követően legalább 3-5 évig fenntartja. Az előadásokon, képzéseken szerzett új ismeretek, eszközök, módszerek segítenek abban, hogy tovább javuljanak a tanulmányi eredmények, versenyeredmények, továbbtanulási eredmények, ami visszahat a környezet elégedettségére, a beiskolázásra és a továbbtanulási eredményekre. 20

21 Kiállítások Kérem a vendégeket, hogy az előadások után tekintsék meg a kiállításokat: – az aulában a projektben végzett tevékenységekről fotókiállítás – a paravánon versenyeredmények, oklevelek, irodalmi és képzőművészeti alkotások – a H2 teremben néphagyományokhoz kapcsolódó kiállítás és vendéglátás 21

22 A tehetséggondozáshoz tantárgyanként sok segítséget nyújtanak a portálról letölthető tehetséggondozó könyvek. 22

23 Köszönet Pályázatkiíróknak, pályázati irodának Fenntartónak Intézményvezetésnek Tantestületnek Tanulóknak, szülőknek Partner intézményeknek – Kollégiumok – Pedagógiai Intézet – Általános- és középiskolák 23

24 Köszönöm a megtisztelő figyelmet! 24


Letölteni ppt "EGYÜTT A TISZAPARTIS TEHETSÉGEKÉRT ZÁRÓ KONFERENCIA TÁMOP-3.4.3-08/2 „ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS” 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések