Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Korszerű vezetői információs rendszerek   Korszerű vezetői információs rendszerek. Az információ, mint erőforrás   MegaMenü: a változó információs.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Korszerű vezetői információs rendszerek   Korszerű vezetői információs rendszerek. Az információ, mint erőforrás   MegaMenü: a változó információs."— Előadás másolata:

1 Korszerű vezetői információs rendszerek   Korszerű vezetői információs rendszerek. Az információ, mint erőforrás   MegaMenü: a változó információs igények kielégítésének új eszköze. Testre szabott alkalmazások, Webes riportok.

2 Az információ természete Információ... Információ … Információ... Információ: a bizonyta- lanságot csökkentő új is- meret, a vállalatok műkö- dését integráló folyamatok egyik összetevője.

3 A vezetői döntéshozatal hierachikus és tevékenységi területek szerint Döntéshozók Tulajdonosok és Felsővezetés Középszintű Vezetés Operatív Irányítás Munkavállalók Döntéstípusok Stratégiai döntések Taktikai és szabályozási döntések Operatív döntések Végrehajtás (tranzakciók) MarketingInnovációEmberierőforrásInformációLogisztikaTermelésPénzügy Tevékenységi területek Stratégiai döntések: a vállalat működésének főbb irányait megszabó, a célokat és eszközöket egymáshoz rendelő, hosszabb távú döntések. Stratégiai döntések: a vállalat működésének főbb irányait megszabó, a célokat és eszközöket egymáshoz rendelő, hosszabb távú döntések. Irányítási döntések: a vállalat működését stratégiai keretei között konkrétan szabályozó döntések. Irányítási döntések: a vállalat működését stratégiai keretei között konkrétan szabályozó döntések. Operatív döntések: a tevékenységek konkrét végrehajtására irányuló döntések. Operatív döntések: a tevékenységek konkrét végrehajtására irányuló döntések.

4 Az információs rendszer Információs rendszer: a vállalat környezetére, belső működésére és a vállalat- környezet tranzakciókra vonatkozó információk begyűjtését, feldolgozását, tárolását és szolgáltatását végző személyek, tevékenységek és technikai eszközök összessége.

5 Az információs rendszer három fő összetevője

6 Az információs rendszer alrendszerei I. A számviteli információs rendszer olyan integrált keretet ad a vállalaton belüli adatok gyűjtésének, tárolásának és feldolgozásának, amely pénzügyi jellegű információkat biztosít a vállalati tevékenységek irányításához és végrehajtásához (vezetői számvitel), ill. a vállalat tevékenységét és annak eredményét az érintettek részére tükröző pénzügyi kimutatásokhoz (pénzügyi számvitel). A számviteli információs rendszer olyan integrált keretet ad a vállalaton belüli adatok gyűjtésének, tárolásának és feldolgozásának, amely pénzügyi jellegű információkat biztosít a vállalati tevékenységek irányításához és végrehajtásához (vezetői számvitel), ill. a vállalat tevékenységét és annak eredményét az érintettek részére tükröző pénzügyi kimutatásokhoz (pénzügyi számvitel).

7 Az információs rendszer alrendszerei II. A vezetői információs rendszer formális, rendszerint számítógép alkalmazására épülő rendszer, amelynek feladata, hogy információkat gyűjtsön, kezeljen és nyújtson a vezetői döntésekhez. A vezetői információs rendszer által kezelt információk között vannak adatszerűek és nem számszerűsített (vagy nem számszerűsíthető), kvalitatív információk is. A vezetői információs rendszer formális, rendszerint számítógép alkalmazására épülő rendszer, amelynek feladata, hogy információkat gyűjtsön, kezeljen és nyújtson a vezetői döntésekhez. A vezetői információs rendszer által kezelt információk között vannak adatszerűek és nem számszerűsített (vagy nem számszerűsíthető), kvalitatív információk is.

8 Az információs rendszer alrendszerei III. Az informális információs rendszer főleg a vállalati kultúrából, a vállalat szociológiai jellemzői- ből levezethető struktúra, amely nem a formális forrásból szerzett, és/vagy nem a formális csatornákon átáramló információkat kezel. Ezek tartalmukat tekintve lehetnek bármilyenek (pénzügyiek, vagy nem pénzügyiek, számszerűek vagy nem számszerűek). Az informális információs rendszer főleg a vállalati kultúrából, a vállalat szociológiai jellemzői- ből levezethető struktúra, amely nem a formális forrásból szerzett, és/vagy nem a formális csatornákon átáramló információkat kezel. Ezek tartalmukat tekintve lehetnek bármilyenek (pénzügyiek, vagy nem pénzügyiek, számszerűek vagy nem számszerűek).

9 FVTR SZR DTR SZR DTR VIRVIR EAF Döntési hierarchia és vezetői információs rendszerek Tevékenységi területek Döntések Stratégiai Szabályozási Operatív Végrehajtási MarketingInnovációEmberierőforrásInformációLogisztikaTermelésPénzügy Vezetői információs rendszerek SZR DTR SZR DTR EAF VIR ElektronikusadatfeldolgozóElektronikusadatfeldolgozó VállalatirányításiinformációsrendszerVállalatirányításiinformációsrendszer FelsővezetőitámogatórendszerekFelsővezetőitámogatórendszerek SzakértőirendszerDöntéstámogatórendszerSzakértőirendszerDöntéstámogatórendszer Vezetői információs rendszer: a vezetői döntések támogatására hivatott, számszerű és nem számszerű információkat is kezelő számítógépes rendszer. Vezetői információs rendszer: a vezetői döntések támogatására hivatott, számszerű és nem számszerű információkat is kezelő számítógépes rendszer. FVTR

10 Elektronikus adatfeldolgozó (EAF) rendszerek Az elektronikus adatfeldolgozó (EAF) rendszerek a vállalatnál folyó gazdálkodási műveletekből származó adatokat fogadják, tárolják és egyszerű összesítő műveleteket végeznek velük. Szerepük a végrehajtási szintre, a tranzakciók követésére koncentrálódik. Szerepük a végrehajtási szintre, a tranzakciók követésére koncentrálódik. Adatbázis - koncepció Adatbázis - koncepció Az elektronikus adatfeldolgozó (EAF) rendszerek a vállalatnál folyó gazdálkodási műveletekből származó adatokat fogadják, tárolják és egyszerű összesítő műveleteket végeznek velük. Szerepük a végrehajtási szintre, a tranzakciók követésére koncentrálódik. Szerepük a végrehajtási szintre, a tranzakciók követésére koncentrálódik. Adatbázis - koncepció Adatbázis - koncepció

11 Vállalatirányítási információs rendszer (VIR) A Vállalatirányítási információs rendszer (VIR) olyan integrált ember-gép rendszer, amely a vállalati tevékenységeket és a vezetést szolgálja adatokkal, beszámolókkal, összefoglalókkal és a rendszerbe beépített elemzési és döntési modellekkel. Alkalmas arra, hogy a Alkalmas arra, hogy a különböző funkcionális vezetők számára rutin- döntéseket alapozzon meg A Vállalatirányítási információs rendszer (VIR) olyan integrált ember-gép rendszer, amely a vállalati tevékenységeket és a vezetést szolgálja adatokkal, beszámolókkal, összefoglalókkal és a rendszerbe beépített elemzési és döntési modellekkel. Alkalmas arra, hogy a Alkalmas arra, hogy a különböző funkcionális vezetők számára rutin- döntéseket alapozzon meg

12 Döntéstámogató rendszerek (DTR) A döntéstámogató rendszerek (DTR) viszont épp a nem rutin döntések segítésére, információs és döntéselemzési szempontból való megalapozására jöttek létre. A DTR három részből áll: az adatbázis, ill. az erre épülő adatfeldolgozó rendszer (VIR); az adatbázis, ill. az erre épülő adatfeldolgozó rendszer (VIR); a modelbázis, amelyben a döntéstámogatás célját szolgáló modellek helyezkednek el; a modelbázis, amelyben a döntéstámogatás célját szolgáló modellek helyezkednek el; a dialógus kezelő rendszer, amelynek feladata, hogy lehetővé tegye az interaktív kapcsolatot a számítógép, szoftver és a felhasználó között. a dialógus kezelő rendszer, amelynek feladata, hogy lehetővé tegye az interaktív kapcsolatot a számítógép, szoftver és a felhasználó között. A döntéstámogató rendszerek (DTR) viszont épp a nem rutin döntések segítésére, információs és döntéselemzési szempontból való megalapozására jöttek létre. A DTR három részből áll: az adatbázis, ill. az erre épülő adatfeldolgozó rendszer (VIR); az adatbázis, ill. az erre épülő adatfeldolgozó rendszer (VIR); a modelbázis, amelyben a döntéstámogatás célját szolgáló modellek helyezkednek el; a modelbázis, amelyben a döntéstámogatás célját szolgáló modellek helyezkednek el; a dialógus kezelő rendszer, amelynek feladata, hogy lehetővé tegye az interaktív kapcsolatot a számítógép, szoftver és a felhasználó között. a dialógus kezelő rendszer, amelynek feladata, hogy lehetővé tegye az interaktív kapcsolatot a számítógép, szoftver és a felhasználó között.

13 Szakértői rendszerek (SZR) A Szakértői rendszerek (SZR) olyan számítógépes rendszerek, amelyek a logikai érvelés módszertanát alkalmazzák sajátos feladatokra, amelyeknek megoldása általában emberi tudást, ill. tapasztalatot igényel. A magyarázatokkal is ellátott következtetésekre építve javaslatokat fogalmaznak meg a döntéshozó számára. A szakértői rendszerek a mesterséges intelligencia felhasználására épülnek, ezzel modellezik a szakértői érvelést.

14 Felsővezetői támogató rendszerek (FVTR) A felsővezetői támogató rendszerek (FVTR) a felsővezetők sajátos igényét kielégítő információkra épülnek, sajátos kommunikációs technológiát (grafikonokat, táblázatokat) és felhasználó barát elemzési eszközöket alkalmaznak, összekapcsolódva az irodatechnológia korszerű eszközeivel. Pl.: A vállalat pénzügyi helyzetét összefoglaló táblázatok. A vállalat pénzügyi helyzetét összefoglaló táblázatok. A felsővezetői támogató rendszerek (FVTR) a felsővezetők sajátos igényét kielégítő információkra épülnek, sajátos kommunikációs technológiát (grafikonokat, táblázatokat) és felhasználó barát elemzési eszközöket alkalmaznak, összekapcsolódva az irodatechnológia korszerű eszközeivel. Pl.: A vállalat pénzügyi helyzetét összefoglaló táblázatok. A vállalat pénzügyi helyzetét összefoglaló táblázatok.

15 Köszönöm a figyelmet! Megatrend Kft Budapest, Üllői út 52/b Tel: , Fax: Kecskemét, Szabadság tér 1/a Tel: 76/ , Fax: 76/

16 MegaMenü bejelentkező képernyő Jelszóval történő belépés Felhasználónkénti egyedi menüstruktúra

17 Menüpontok Bármilyen irodai szoftver indítható Felhasználónként 250 funkció definiálható.

18 Készlet lekérdezés Táblázatos lekérdezési lehetőség kialakítása tetszőleges oszlop struktúrával Periodikus lekérdezés indítása

19 Clear:Access lekérdezés Külső Clear:Access adatbázis lekérdezőben tetszetős, igényes lekérdezéseket készíthetünk.

20 Jelszó változtatás Jelszóval védett menüstruktúrát hozhatunk létre.

21 Menüszerkesztő Tetszőleges sorrendben, legördűlő menüpontokat hozhatunk létre. Clear:Access sriptek indítása Adatbázis kezelők tárolt eljárásainak indítása. Tetszőleges programok indítása, akár paraméterezetten is. Belső táblázatos lekérdezések

22 Időzítés A menüpontokhoz egyedileg rendelhető végrehajtási idő

23 Paraméterek Széles körű paraméter megadási lehetőség

24 Naplózás Az események teljes körű naplózása.

25 Belső riportgenerátor Táblázat névmeghatározó legördítő ablak Lista fejléc adatmező Táblanév meghatározó adatmező Táblázat leíró táblázatos adatmezők Statikus rendezettség

26 Oszlop kiválasztás Oszlop kiolvasó segít a tábla oszlopneveinek kiválasztásában

27 Dinamikus szűrő feltételek Dinamikus szűrőparaméterek táblázatos adatmező A táblázatok automatikus frissítési periódusának beállítása

28 Szűrő paraméterek Szűrőparaméter bekérő tábla

29 Táblázatos lekérdezés Adatforrás Rendszeridő Menüidőzítő kapcsoló

30 SQL utasítás sor Megtekinthető az alkalmazott SQL utasítássor

31 Egymás mellé rendezés Tetszőleges ablak elhelyezés

32 Lekérdezés 2 Dinamikus szűrési lehetőség bármely ablakból

33 Ország törzs karbantartás Infosys táblák karbantartása Infosys menüpontok közvetlen hívása

34 Internet kép Teljes körű használati útmutató és segítség nyújtás.

35 Záró kép Technikai feltételek: - -Microsoft Windows 3.1, 95 vagy NT operációs rendszer - -Fentiek futtatására alkalmas hardver környezet MB szabad tárolókapacitás - -Az adatbázisok eléréséhez szükséges kliens oldali szoftverek vagy ODBC meghajtók A MegaMenü a Megatrend Kft. terméke. Megatrend, 1082 Budapest, Üllői út 52/b, Tel: Bővebb információ:


Letölteni ppt "Korszerű vezetői információs rendszerek   Korszerű vezetői információs rendszerek. Az információ, mint erőforrás   MegaMenü: a változó információs."

Hasonló előadás


Google Hirdetések