Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 OTP Bank Csoport Készítette: –Csankovszki Kata –Csernik Nikolett –Szűcs Júlia Szeged, 2008. március 13.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 OTP Bank Csoport Készítette: –Csankovszki Kata –Csernik Nikolett –Szűcs Júlia Szeged, 2008. március 13."— Előadás másolata:

1 1 OTP Bank Csoport Készítette: –Csankovszki Kata –Csernik Nikolett –Szűcs Júlia Szeged, 2008. március 13.

2 2 Tartalomjegyzék Rövid történeti áttekintés Nemzetközi vonatkozások Jövőkép, társadalmi szerepvállalás

3 3 OTP Bank története I. Országos Takarékpénztár néven 1949-ben alapították Kezdetben: »Lakossági betétgyűjtés, hitelek kezelése Később: »Ingatlanügyek »Belföldi devizaszámla kezelés, valutaváltás »Önkormányzatok számára végzett banki tevékenység »Vállalati hitel és betétszámlák kezelése »Levelező banki tranzakciók »Export - import ügyletek

4 4 OTP Bank története II. 1990 végén részvénytársasággá alakult Országos Takarékpénztár és Kereskedelmi Bank Rt. (OTP Bank Rt.) Bankidegen funkciók leválasztása Ingatlanpiaci és értékesítési tevékenység

5 5 Ki jelenleg az OTP elnök- vezérigazgatója?

6 6 1992-től Csányi Sándor a vezérigazgató „ Nem az a fontos számára hogy őt tartsák a legjobb bankárnak, hanem az, hogy az OTP-t a legjobb banknak!” 1995-ben megkezdődik a bank privatizációja OTP Bank története III.

7 7 Tulajdonosi részesedések

8 8 OTP Bank története IV. Nemzetközi terjeszkedés Több sikeres akvizíció Hol vannak a külföldi érdekeltségek?

9 9

10 10 Díjak, elismerések 2007 I. MasterCard – Az év bankja program: –„Az év direktbanki szolgáltatása” –„Az év lakossági hitelterméke” A Figyelő Top 200 Gálán: –„Az év legjobb pénzintézete” Euromoney: –"Legjobb befektetési szolgáltató Magyarországon„ "A feltörekvő európai régió legjobb vállalata"

11 11 Díjak, elismerések 2007 II. Global Finance: –"Magyarország legjobb bankja" 8. Arany Penge Kreatív Reklámfesztivál: –"Ezüst penge" díj Reader’s Digest: –"Legmegbízhatóbb pénzintézeti márka Magyarországon" Superbrands Szervezet: –"Superbrands díj"

12 12 Piaci helyzetjelentés Az OTP Csoport napjainkban mintegy 10,5 millió ügyfél pénzügyi igényeire ad magas színvonalon megoldást 1315 bankfiókjában, a legmodernebb elektronikus csatornákon, valamint ügynökökön keresztül. Összesen közel 29.000 főt foglalkoztat Az OTP Bank részvényeinek árfolyama 2007. májusára az 1995-ös kibocsátástól számítva megszázszorozódott. A Bank részvényeinek piaci értéke 2007. májusára 2.800 milliárd forintra emelkedett, így piaci kapitalizációja alapján az európai "blue chipek" közé tartozik. Magyarországi piaci részesedése: 19,4 %

13 13 Egy kis memóriajáték… Hol vannak külföldi érdekeltségek?

14 14

15 15 Külföldi leányvállalatok

16 16 Mit nevezünk akvizíciónak?

17 17 A leányvállalatok DSK Csoport – Bulgária OTP Banka Slovensko a.s. - Szlovákia OTP Bank Romania S.A. - Románia OTP Banka Hrvatska d.d. - Horvátország Investsberbank – Oroszország CJSC OTP Bank – Ukrajna Crnogorska komercijalna banka a.d. Podgorica - Montenegró Szerb leányvállalatok - Szerbia

18 18 Mik azok a mutatók, amelyekkel egy vállalat helyzete nagyon jól mérhető?

19 19 ROAA, ROAE, kiadás/bevétel DSK Csoport OTP Bank Romania OTP Banka Slovensko OTP Banka Hrvatska

20 20 JÖVŐKÉP: Általános célok „Tisztelt Részvényeseink! A 2006. üzleti évben a korábbi évekhez képest jóval nagyobb kihívásokkal szembesült az OTP Bankcsoport. Azon túl, hogy a versenykörnyezet folyamatos erôfeszítésekre és innovációkra kényszerítette a Társaságot, a romló magyar makrogazdasági környezet, az év közben átmenetileg felerôsödô kockázatkerülô befektetôi hangulat és mindezek közepette a Társaság történetének legaktívabb akvizíciós tevékenysége erôforrásaink maximális mobilizálását tették szükségessé.” Csányi Sándor Elnök- vezérigazgató

21 21 Milyen újfajta OTP által nyújtott szolgáltatásokat ismertek?

22 22 Az elmúlt évek kiemelt fejlesztései Megújult az OTP Direkt Házib@nk Minden igényt kiszolgáló, változatos megtakarítási formák (Hozamduó, GenerációDuó, Betétduó) Mobilfizetés az OTP Direkt szolgáltatásain keresztül (autópálya- matrica, parkolás) Új bankkártyák- az év legszebb bankkártya sorozata

23 23 Támogatások

24 24

25 25 Szerintetek hol jelenik meg az OTP, mint támogató, adományozó? (általános témák, konkrét szervezetek)

26 26

27 27 Társadalmi szerepvállalás: Támogatás, adományozás Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat OTP Fáy András Alapítvány Magyar Speciális Olimpiai Szövetség MikulásGyár az OTP Bank támogatásával

28 28

29 29 Társadalmi szerepvállalás: Kulturális szponzoráció Budapesti Tavaszi Fesztivál az OTP Bank támogatásával Papp László Budapest Sportaréna Terror Háza Múzeum Múzeum+ esték a Szépművészeti Múzeumban az OTP Bank támogatásával

30 30

31 31 Társadalmi szerepvállalás: Sport szponzoráció BOM (Budapesti Olimpiai Mozgalom) OTP Bank Lovas Világkupa Európai Judo Szövetség Magyar Triatlon Szövetség Győri ETO Kézilabda Club

32 32

33 33 Mit nevezünk pénzmosásnak? Pénzmosásról beszélünk, amikor a bűncselekményekbôl származó pénz eredetének eltitkolására/elfedésére az elkövetôk, vagy más személyek megkísérelhetik igénybe venni a pénzügyi intézmények szolgáltatásait.

34 34 Pénzmosás elleni intézkedések Belső ellenőrző és információs rendszer Belső szabályzat a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete ajánlásának megfelelően A munkatársak azonosítási és bejelentési kötelezettsége Együttműködés a bűnüldöző szervekkel

35 35 JÖVŐKÉP: Kiemelt célok A következő 5 évre vonatkozóan az OTP Csoport kiemelt pénzügyi céljai: –a piacvezető pozíció megőrzése Magyarországon és Bulgáriában, a pozíció javítása a többi országban, –minden évben 25% feletti konszolidált saját tőke arányos megtérülés (ROAE) elérése, –a kiadás/bevétel arány 50-53% alá történő csökkentése.

36 36 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "1 OTP Bank Csoport Készítette: –Csankovszki Kata –Csernik Nikolett –Szűcs Júlia Szeged, 2008. március 13."

Hasonló előadás


Google Hirdetések