Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A termék1 TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA. A termék2 A legfontosabb „P” Mit kínálunk, mivel jelenünk meg a piacon Product = termék, szolgáltatás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A termék1 TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA. A termék2 A legfontosabb „P” Mit kínálunk, mivel jelenünk meg a piacon Product = termék, szolgáltatás."— Előadás másolata:

1 A termék1 TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA

2 A termék2 A legfontosabb „P” Mit kínálunk, mivel jelenünk meg a piacon Product = termék, szolgáltatás Product => Customer Needs & Value Használati és érvényesülési funkciók Az érték fogalma: funkció/költség Értékelemzés és értéktervezés

3 A termék3 A termék fogalma A termék olyan használati, esztétikai és szimbolikus tulajdonságok megtestesítője, amelyek a fogyasztók igényeit hivatottak kielégíteni A termék egy minőséget képvisel! A minőség AZ, AMI!

4 A termék4 A termék tartalma  Elvont termék, ami képes kielégíteni a szükséglet (ld. marketing képzelőerő!)  Funkcionális termék, milyen jegyek, mely tulajdonságok teszik alkalmassá a szükséglet kielégítésére  Elvárt termék, az alapfunkciókon túl nyújtott tulajdonságok (érvényesülési funkciók, design, stb.)  Kiterjesztett termék, a járulékos értékek hozzákapcsolása (márkanév, kommunikáció)

5 A termék5 A termékek csoportosítása  Fogyasztási cikkek és termelőeszközök  FMCG és a tartós fogyasztási cikkek  Food – non-food kategóriák  Tömegcikkek, luxustermékek  High-involvement és low-involvement (megfontolt vásárlás, impulzusvásárlás)  Szolgáltatások

6 A termék6 Szolgáltatások  A szükséglet-kielégítés módja  Meghatározói:  A fizikai feltételek (Physical evidience)  A szolgáltatás nyújtás folyamata (Process)  A szolgáltatást nyújtó ember (Person/People)

7 A termék7 A szolgáltatás sajátosságai  Megfoghatatlanság (nem látható, nem érzékelhető, nem kipróbálható)  Elválaszthatatlanság (egy időben állítják elő és fogyasztják el, egyszerre van jelen a termelő és a fogyasztó)  Ingadozás (minősége ingadozhat az időtől és a személytől függően)  Romlékonyság (nem tárolható)

8 A termék8 A termék a piacon: a kínálat  A kínálat meghatározottsága  A kínálat mennyisége, a készlet  A kínálat minősége, a választék  Termékmix: a választék szélessége (termékvonalak száma), mélysége (változatok száma), hosszúsága (összes termék) és konzisztenciája

9 A termék9 Termékmix döntések  A termékvonal – egymással szoros kapcsolatban lévő termékek (üdítők)  A termékvonal megváltoztatás, bővítés vagy szűkítés  Megalapozó vizsgálatok

10 A termék10 Kategóriamenedzsment  A stratégiailag meghatározó termékek kiválasztása  A szempontrendszer kialakítása

11 A termék11 Termékstratégia  Termékfrissítés, -újítás, -javítás  Termékdifferenciálás, új felhasználók  Termékfejlesztés, új funkciók, új vonal  Diverzifikáció: új piac, új termék

12 A termék12 A termék életgörbéje  Termék-életgörbe, életciklus: az az idő, amelyet a termék a piacon tölt  A piacon tartózkodás ideje és a termék forgalmának együttes bemutatása (Gauss féle haranggörbe)  Az életgörbe szakaszai

13 A termék13 Termékfejlesztés  Termékötlet - szisztematikus gyűjtés - véletlen felismerés  Az ötletek szelektálása  Problémák - kevés ötlet, magas költségek - életciklusok rövidülnek

14 A termék14 A piackutatók leírták

15 A termék15 A kereskedelem megrendelte

16 A termék16 A tervezők megtervezték

17 A termék17 A gyártók legyártották

18 A termék18 A vevőszolgálat beállította

19 A termék19 Amit a vevő eredetileg akart

20 A termék20 Az új termék bevezetése  Kutatás-fejlesztési folyamat (K+F)  A termék tesztelése  A gyártás előkészítése  A termék megjelenése  Széleskörű bevezetés  Az elfogadás folyamat

21 A termék21 A termék elfogadása  Egyáltalán nem tudnak az új termékről  Valamit már hallott róla (tudatosodás)  Ismeri a termék konkrét jellemzőit  Megnyeri a tetszését (érdeklődés)  Foglalkozik a vásárlás gondolatával  Megvásárolja a terméket (értékelés)  Elfogyasztja (kipróbálja)  Újra vásárol, ajánlja másoknak (elfogadás)

22 A termék22 A növekedés szakasza  Minőségjavítás  Új modellek, termékvonal bővítés  Új szegmensek, új felhasználók  Új csatornák, új értékesítés  A reklámintenzitás növelése  Ártaktikázás

23 A termék23 Érettség és telítettség  A marketingmix módosítása  Ártaktikázás  Forgalmazási csatornák módosítása  Újrapozícionálás  Reklám megújítás, eladásösztönzés  Személyes eladás  Szolgáltatások bővítése

24 A termék24 A termék kivonása a piacról  A gyártás felszámolása  A kiszállás előkészítése  A reklám megszüntetése  Pótlólagos garanciák biztosítása  Esetleges termékcsere bevezetése

25 A termék25 A termék megjelenése  Marketingkommunikációs megközelítés  Formatervezés, design, ergonómia  A csomagolás (funkciói, feladatai)  A márka lényege (azonosítás)  A márkaépítés (védjegy, név, kommunikációs)


Letölteni ppt "A termék1 TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA. A termék2 A legfontosabb „P” Mit kínálunk, mivel jelenünk meg a piacon Product = termék, szolgáltatás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések