Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A szervezet külső környezete A SZERVEZET A külső környezet és a vezetés kapcsolatrendszere Környezete szükségleteit elégíti ki Szükséges anyagokat, információkat.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A szervezet külső környezete A SZERVEZET A külső környezet és a vezetés kapcsolatrendszere Környezete szükségleteit elégíti ki Szükséges anyagokat, információkat."— Előadás másolata:

1

2 A szervezet külső környezete A SZERVEZET

3 A külső környezet és a vezetés kapcsolatrendszere Környezete szükségleteit elégíti ki Szükséges anyagokat, információkat a környezetéből szerzi be Eredményeit környezetének „értékesíti” A vezetés feladata –Gyors és rugalmas alkalmazkodás –Esetleg változtatni

4 A belső környezet néhány formális eleme Vezetési struktúra Technológiai színvonal Vezetési szintek Döntési mechanizmusok Szabályok száma és szigorúsága Munkaköri leírások Kompenzációs rendszer etc.

5 Motiváció A motiváció fogalma A motivációs elméletek csoportosítása. –Tartalmi: A késztetést az emberekben milyen tényezők váltják ki?( Mayo, Maslow, McClelland ) –folyamati elméletek: mi a motiváció kialakulásának folyamata? (Skinner) E. Mayo – eredményes munkavégzés feltétele a dolgozók elégedettsége.

6 Maslow tartalmi elmélete Az ember szükségletekkel rendelkező lény Csak a kielégítetlen szükséglet motivál. Szükségletei csoportosíthatók, és a csoportok fontosság hierarchiájában helyezkednek el. Ha egyszerre több szükséglet jelentkezik, akkor általában az alacsonyabb rendű kielégítésre törekszünk.

7 Maslow motivációs hierarchiája Az önmegvalósítás Esztétikai igények Kognitív szükségletek A megbecsülés szükséglete A szeretet és a valahová tartozás szükséglete A biztonság igénye Fiziológiai szükségletek

8 Fiziológiai szükséglet Más-más egyes országokban Más-más egyes néprétegekben Más-más a státusz függvényében

9 Biztonsági szükséglet Ha hiányzik… Stabilitás Vezető - workalkoholic

10 Társadalmi szükséglet Társadalmi lény –Biológiai –Pszichés Fizetés – munkahelyi légkör Kirekesztés Fluktuáció, hiányzás Vezetők kapcsolatai Munkahelyi magányosság

11 Megbecsülés szükséglete Önbecsülés Mások felől áramló… Sok helyen mérhető –Prémium –Bér –Jutalom –Osztályzat Vezetőknél…

12 Kognitív szükséglet Vágynitenni Vezetők –Nagyobb tudásvágy –Alkalmazott segítése

13 Esztétikai szükséglet Szépnek lenni jó Közérzetjavító A rend a lelke…

14 Önmegvalósítás 10% Abban legyek sikeres A vezető

15

16

17 Klasszikus struktúra Üzleti számítások –adatfeldolgozás - IBM, DEC, Honywell Bull Telekommunikáció –telefon, telex - AT&T, GTE Általános irodai alkalmazások –gépírás, másolás - IBM, XEROX Speciális irodai alkalmazások –mikrofilm, központi szövegszerkesztők - Kodak, 3M, Bell

18 Az integráció okai A költségek növekedése A technológiai határok elmosódnak Minden területre betör az elektronika A hálózatok megjelenése, terjedése

19 Az üzleti környezet változásai - termelés Gyorsabb információáramlás - stratégiai előnyt jelenthet Dereguláció, szektorok határainak lebomlása, hagyományos vásárló eltünése Nemzeti határok lebomlása, globális verseny, globális termelés A termékek/szolgáltatások életciklusai lerövidülnek

20 Az üzleti környezet változásai - munkaszervezet A hierarchia változásai Az emberi tőke/szervezeti tudás felértékelődése A középveztői szint szűkül A munkaerőpiac változásai

21 A bizonytalanság és a kockázat Bizonytalan a döntési helyzet akkor, ha a jövőben több esemény következhet be, mint ami ténylegesen bekövetkezik és ezekről a lehetséges kimenetekről nincs semmilyen információnk. Kockázatos a döntési helyzet, ha a jövőben bekövetkező lehetséges kimenetek leírhatók a valószínűség-számítás módszereivel A befektetési kockázat azt jelenti, hogy a befektetés valóságos hozama eltérhet annak várható értékétől

22

23

24

25

26

27

28

29

30 Közös jövőkép, kultúra Szervezeti struktúra Folyamatok eljárások Vezetői szerepfelf. és stílus Me hozzáállása és motiváltsága Szervezeti képességek és tudás Stratégiai célok és akciók Mckinsey

31 Közös jövőkép, kultúra Szervezeti struktúra Folyamatok eljárások Vezetői szerepfelf. és stílus Me hozzáállása és motiváltsága Szervezeti képességek és tudás Stratégiai célok és akciók Mckinsey-féle háló-modell

32 Technológia: arra vonatkozó gyakorlati tudás, hogy mit hogyan kell megcsinálni, elvégezni. ez termékekben, valamint eljárási hardverek (eszközök) és szoftverek (módszerek) formájában ölthet testet. Nem feltétlenül tudományos kutatás eredményeinek gyakorlati alkalmazása, hanem olyan tapasztalati tudás is lehet, amelynek nem ismerjük a tudományos magyarázatát, de használjuk, mert működik. Lehet: Termék- folyamat- technológia információ-

33 Ten 3 Global Network (Year 2005, forecast) - strategic alliances (regional coordinators) - partners (content contributors & service providers) - franchisees (national, local, sectoral) - clients (enterprises, investors, facilitators)

34 Ten 3 Global Network (Year 2003) - strategic alliances (regional coordinators) - partners (content contributors & service providers) - clients (enterprises, investors, facilitators) GIVIS Ten3 East-West Ten3 Pacific APCTT

35 Global & cross-regional Multi-lateral Regional Sub-regional Bi-lateral Domestic National State-level District-level Global Virtual Venture Valley (VVV) Network of Geographical & Sectoral Portals Business e-Coach Project WorkspacesBusiness Communities Data Banks BC PWBC DBBC PWBC DB Ten 3 Portals Clients BC PWBC DBBC PWBC DB... Geographical Ten 3 portals have area-specific content & language: Databases Business e-Coach Business Communities & Project Development Workspaces Contacts, Links, & Advertisements

36 Ten 3 Portal Components Communities of Stakeholders Policy Tech.info Finance …… Support Opportunities Global Regional National Local Biotechnology New materials ….. ICT

37 Winning Organization for the New Economy Different Levels of Knowledge Management Knowledge Management (both Explicit & Tacit) 1000ventures.com Results (Sustained Growth & Value Creation) INDUSTRIAL ORGANIZATION Everybody is  learning  being taught  teaching  being coached  coaching COACHING ORGANIZATION Everybody is  learning  being taught  teaching TEACHING ORGANIZATION Everybody is  learning LEARNING ORGANIZATION

38 Technology Transfer: New Paradigm for the Knowledge Economy Driven by Systemic Innovation People Technology Processes New realities: Technology is embedded in people and processes - good in parts is no good at all Need to innovate and integrate faster Upward trends: Technology licensing at early development stages Strategic alliances, joint ventures, mergers & acquisitions Knowledge Enterprise 1000ventures.com

39 CONTINUOUS GROWTH RAPID GROWTH INITIAL GROWTH START UP  Define product, market niche & business concept  Prepare business plan & build project team  Protect your intellectual property position, brand company  Launch the product, create platform to expand lines  Capture market share, launch differentiated produce  Gain repeat customers, expand channels & revenues  Expand management team, train employees  Start inventing your second stage of growth  Become a market leader, ward of competitors  Broaden lines, extend geographic coverage  Build management team, empower employees  Inject relentless growth attitude in your people  Maintain & defend market position  Seek or expand market niches  Develop continuous innovation system  Develop venture strategies Components of the Ten 3 Business e- Coach Business Development e- Coach Continuous and just-in-time coaching – delivering knowledge that can be applied immediately 1000ventures.com

40 Type of Firms Share of Total Firms Growth Rate TechnologyFunding Methods High Growth1%>50%BreakthroughVenture capital Middle- Market 9%>20%AdvancedVenture capital Lifestyle90%<20%ConventionalAsset-based Virtual Venture Valley (VVV): Target Users High-Growth & Middle-Market Firms, Investors & Venture Catalysts High-Growth Middle-Market Lifestyle Types of Entrepreneurial Firms 1000ventures.com

41 Why Ten 3 ? Rapidly Changing Global Scenario  Shortening life cycle of products and services : “if you understand the technology, it is obsolete”  Rapidly changing business environment : “it’s not the big that eats the small; it’s the fast that eats the slow”  Globalization of world economies, technologies and innovations  Shift of emphasis from a decaying industrial economy composed of large firms to a knowledge-based entrepreneurial economy driven by innovative technology "It's not the strongest nor most intelligent of the species that survive; it is the one most adaptable to change" - Charles Darwin 1000ventures.com

42 A környezet növekvő változékonysága

43 A megfelelő marketing és működési stratégia kialakítása az egyes ügyfélszegmensekre segít optimalizálni a működési színvonalat miközben növekszik a bevétel és csökkennek a költségek. $ Működési színvonal (Szolgáltatási szintek) Jelenlegi költség Optimalizált bevétel Érték Érték- növekmény Jelenlegi bevétel Optimalizált költség Szegmens specifikus stratégia Ft Működési színvonal

44


Letölteni ppt "A szervezet külső környezete A SZERVEZET A külső környezet és a vezetés kapcsolatrendszere Környezete szükségleteit elégíti ki Szükséges anyagokat, információkat."

Hasonló előadás


Google Hirdetések