Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A LabVIEW használata az oktatásban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A LabVIEW használata az oktatásban"— Előadás másolata:

1 A LabVIEW használata az oktatásban
DAQmx műszerek Szimulációs Toolkit Mingesz Róbert, Vadai Gergely 2013. június 7.

2 Tartalom A DAQmx könvtár használata Simulation toolkit
Szorgalmi feladat Feladatok megoldása Jegyzőkönyv

3 DAQmx könyvtár használata

4 Voltage – On demand output
Physical Channel: kimenet kiválasztása Task: mérési feladat

5 Voltage – SW Timed Input

6 Részmegoldás

7 Simulation Toolkit

8 Laplace-transzformáció
Rendszerelméletben gyakran használt transzformáció 𝑋 𝑠 =𝐿 𝑥 𝑡 = −∞ ∞ 𝑥(𝑡) 𝑒 −𝑖𝑠𝑡 𝑑𝑡 𝑠=𝜎+𝑖𝜔 Rendszert leíró differenciálegyenlet könnyen transzformálható: Hasznos szabályok: 𝑦 𝑡 𝑑𝑡 𝑠 y(s) 𝑑𝑦(𝑡) 𝑑𝑡 𝑠𝑦(𝑠)

9 Szimuláció Átviteli függvény számláló/nevező gyökei (zérusok/pólusok) komplex számok Differenciálegyenlet alapján kezdeti feltételek állíthatóak

10 Példa: RLC kör 𝑠 2 𝑣 𝑐 𝑠 = 1 𝐿𝐶 𝑢 0 𝑠 − 𝑅 𝐿 𝑠 𝑣 𝑐 𝑠 − 1 𝐿𝐶 𝑣 𝑐 𝑠
𝐿𝐶 𝑑 2 𝑣 𝑐 𝑡 𝑑 𝑡 2 +𝑅𝐶 𝑑 𝑣 𝑐 𝑡 𝑑𝑡 + 𝑣 𝑐 𝑡 = 𝑢 0 𝑡 𝐿𝐶 𝑠 2 𝑣 𝑐 𝑠 +𝑅𝐶𝑠 𝑣 𝑐 𝑠 + 𝑣 𝑐 𝑠 = 𝑢 0 𝑠 𝑠 2 𝑣 𝑐 𝑠 = 1 𝐿𝐶 𝑢 0 𝑠 − 𝑅 𝐿 𝑠 𝑣 𝑐 𝑠 − 1 𝐿𝐶 𝑣 𝑐 𝑠

11 Példa: RLC kör 𝑠 2 𝑣 𝑐 𝑠 = 1 𝐿𝐶 𝑢 0 𝑠 − 𝑅 𝐿 𝑠 𝑣 𝑐 𝑠 − 1 𝐿𝐶 𝑣 𝑐 𝑠

12 Simulation - Paletták

13 Példa: Bouncing Ball

14 Integrátor

15 Integrátor konfigurálása

16 Bouncing Ball 3D Több koordináta: vektorok használata (1D tömbök)

17 Karakterisztika mérése

18 Tipikus kapcsolás karakterisztika mérésére

19 Tipikus kapcsolás karakterisztika mérésére

20 Várt eredmény

21 Feladatok

22 1. feladat Mérje ki és ábrázolja a következő eszközök karakterisztikáját! Zéner dióda Dióda LED-ek (zöld, sárga, piros) A feszültségeket V-ban, az áramokat mA-ben adja meg! Legalább 100 pontban mérjen!

23 Megjegyzések A feladat ugyanaz, mint az alap verzió, csak a megvalósítás más. Figyeljen oda a következőkre: Műveletek sorrendisége Megfelelő várakozás Előlap megfelelő kialakítása Szükséges vi-k: Measurement I/O / NI DAQmx

24 2. feladat A Bouncing Ball és a Bouncing Ball 3D programok megismerése. A példaprogramok alapján egy 2D ferde hajítás (+ visszapattanás a padlóról) szimulációja és ábrázolása XY grafikonon! Zárja dobozba a részecskét!


Letölteni ppt "A LabVIEW használata az oktatásban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések