Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Az aktív tábla használatáról. 2 "Mi vagyunk a technológiánk, az emberi lények nem érdemelték ki nevüket addig, amíg nem találták fel a fejszét, az ágyékkötőt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Az aktív tábla használatáról. 2 "Mi vagyunk a technológiánk, az emberi lények nem érdemelték ki nevüket addig, amíg nem találták fel a fejszét, az ágyékkötőt."— Előadás másolata:

1 1 Az aktív tábla használatáról

2 2 "Mi vagyunk a technológiánk, az emberi lények nem érdemelték ki nevüket addig, amíg nem találták fel a fejszét, az ágyékkötőt és a fazekat." James Flint

3 3 Mi az aktívtábla? Az aktívtábla egy érintés-érzékeny felület, melyre a számítógép monitorának képét egy projektor segítségével kivetíthetjük, azon keresztül a számítógépet vezérelhetjük.

4 4

5 5

6 6 Miért érdemes használni? Lehetővé teszi a rendelkezésünkre álló eszközök kreatív használatát azzal, hogy az anyagokat egyetlen fájlba rendezhetjük Ezeket az előre elkészített anyagokat összeköthetjük az órán használt más oktatási eszközökkel, tartalmakkal.

7 7 Előre elkészített tananyagainkat megfelelő szoftverek segítségével interaktívvá tehetjük, így diákjaink a passzív befogadóból aktív közreműködőkké válnak, ezzel is segíthetjük a megértés, a tanulás folyamatát. Rengeteg időt spórolhatunk meg azzal, hogy nem kell a táblára írnunk.

8 8 A tábla funkciói

9 9 Színek Kiemelhetünk fontosabb részeket Összeköthetünk megkülönböztethetünk gondolatokat Folyamatot mutathatunk be

10 10 Jegyzetek a képernyőre további kérdések, gondolatok fűzhetők a szöveghez, képhez grafikonhoz A jegyzetek az előre elkészített oldalakhoz csatolhatók A jegyzetek megőrizhetők, kinyomtathatók

11 11 Hang és videóklip csatolása fokozza a tanulás hatékonyságát A videóklip kimerevíthető

12 12 „Drag and drop” A technika alkalmazható a következő tevékenységek esetén párosítás megnevezés csoportosítás kiválasztás kitöltögetés elrendezés

13 13 Fontos részek kiemelése a képernyőn A kivetítő egy bizonyos területére irányítja a figyelmet A kép egy része eltakarható Az eltakart részek ha szükséges felfedhetők

14 14 Kivágás és beillesztés Részeket lehet kivágni Törölni Másolni Beilleszteni Mindig van mód a visszalépésre, módosításra

15 15 Flip chart oldalak Az oldalakat lehet előre, hátra léptetni Bármilyen sorrendben megjeleníteni Képek, szövegek áthelyezhetők egyik oldalról a másikra

16 16 Osztott képernyő A képernyő felosztható, egyszerre két különböző dolgot vetíthetünk, A tárgyak forgathatók A tárgyak forgathatók

17 17 Alkalmazható előnyök a tanórákon A tanórák anyaga előre elkészíthető és újra felhasználható Az elkészített anyag folyamatosan fejleszthető, akár az óra folyamán is A tanórák interaktívabbá tehetők

18 18 Az eszköz támogatja az IKT készségek fejlesztését Segíti a figyelem felkeltését, fenntartását Nő a diákokra fordítható idő a tanórán A táblakép elmenthető, kinyomtatható, újra megjeleníthető

19 19 A tábla használata Első lépés – „konzervek” használata

20 20 Előnye: nagy mennyiségben elérhetők az interneten A mások által kipróbált anyagok nagyon jók lehetnek kevés ismerettel is látványos órát tarthatunk

21 21 Amire figyelni kell! Különböző típusú aktív táblák vannak Az anyag készítői nem feltétlen ugyanolyan körülmények között és ugyanazon cél érdekében munkálkodtak, mint mi Az anyagok tükrözik készítőik szemléletét, megközelítésmódját

22 22 Ha saját anyagot készítünk! Készítsünk forgatókönyvet Gyűjtsük össze a felhasználható anyagokat Állítsuk össze ezek segítségével a bemutatandó anyagot Tartsuk meg az órát Utólag bosszankodhatunk azon, hogy mégsem így kellett volna

23 23 De senki ne csüggedjen! A következő órán kiderül, hogy a gyerekek pontosan értették, hogy mit akartunk És ha mégsem az sem tragédia Eddig is volt ilyen, és az a dolgunk, hogy a saját hibáinkat korrigáljuk A tapasztalatok alapján egyre jobb anyagokat fogunk összeállítani

24 24 De mire tökéletesek lennének…. Más gyerek csoport Más kompetenciákkal kerül a kezünk alá És kezdhetünk mindent elölről !!

25 25 Tervezés Mit szeretnénk elérni? Hogyan akarom elérni? Mennyire legyen látványos? Miből mennyi?

26 26 Könnyen elkövethető hibák Mindent meg akarok mutatni! Információözön a gyerekekre Időgazdálkodás Nem megfelelő tananyagelemek Az eszköz válik céllá A látvány elfedi a lényeget

27 27 Mitől lesz hatékony a táblák használata? Ha lehetőséget adunk tanárainknak az eszközök megismerésére, gyakorlatban való kipróbálására Ha tanárok és diákok egyaránt használják Ha használatát részletes, pontos felkészülés, gondos tervezés előzi meg Ha az elkészített tananyagainkat folyamatosan továbbfejlesztjük, kiegészítjük

28 28 Legfontosabb tanács!! Merjük az eszközt használni! A sikerélmény hamar jön és tartósan megmarad.


Letölteni ppt "1 Az aktív tábla használatáról. 2 "Mi vagyunk a technológiánk, az emberi lények nem érdemelték ki nevüket addig, amíg nem találták fel a fejszét, az ágyékkötőt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések