Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Rólunk (About Us ) információk a Weboldalakon. Egy weboldal legfontosabb szerepe képviselni egy vállalatot vagy egy szervezetet az Interneten. Különösen.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Rólunk (About Us ) információk a Weboldalakon. Egy weboldal legfontosabb szerepe képviselni egy vállalatot vagy egy szervezetet az Interneten. Különösen."— Előadás másolata:

1 Rólunk (About Us ) információk a Weboldalakon

2 Egy weboldal legfontosabb szerepe képviselni egy vállalatot vagy egy szervezetet az Interneten. Különösen felvilágosítással szolgálni a cég szándékaival és azzal, hogy mit képvisel a többi weboldallal szemben. Ennek szerves része a Rólunk rész, hiszen itt alapvető információkhoz juthatunk.

3 Felhasználói tesztek, különféle szervezetek weboldalain Nagy vállalatok Közép méretű vállalatok Kis vállalatok Kormányzati ügynökségek Nonprofit szervezetek Két teszt került elvégzésre egy 5 éve és egy most.

4 A tesztek feladatai Nyílt végű feladat: a szervezet általános kiértékelése Direkt feladatok:  ki működteti a szervezetet  milyen közösségi és szociális feladatokhoz járul hozzá  mikor alapították a szervezetet

5 A tesztek eredményei a Rólunk rész használhatósága növekszik. A sikeres végrehajtás 70%-ról 79%-ra emelkedett. Habár ez nem feltétlenül jelenti a használhatóság növekedését.  A javulás különösen jó az alapvető információk terén, úgymint a cég címe. A szervezet működési profiljának kiderítése 90%-ról 81%-ra csökkent. Főleg amiatt, hogy egy egyenes összegzését helyett, egy bla-bla reklám szöveget adtak a legtöbb oldalon.

6 A felhasználók személyes elégedettsége csökkent 5.2- ről 4.6-ra (1-7 skálán). Ami különös hiszen a sikeres teszt végrehajtások viszont nőttek, ez azért van mert a felhasználók elvárása egy használható weboldal felé megnőtt az utóbbi években. Egy határozott trend, hogy a felhasználók érdeklődnek a videók iránt, különösen, akkor ha azok bemutatnak érdekes vagy bonyolult dolgokat, testületi eseményeket, vagy a vezető emberek, vezérigazgatók személyiségét. Egy dolog azonban nem változott az Internet felhasználók türelmetlenek és szeretik a rövid videókat.

7 Ajánlás a Rólunk rész kialakításához Használjunk szabványos címkéket, úgymint Rólunk vagy Rólunk.  Ennek a linknek a megfelelő helyen kell lennie a honlapon, és jól láthatónak kell lennie.  Nehézséget jelentett a felhasználónak, ha nem szabványos néven vannak az információk, pl.: Info Center vagy túl közel voltak hozzá elhelyezve grafikai elemek, amik hirdetéseknek vagy valamilyen lényegtelen elemnek tűntek.

8 Javasoljuk az alábbi, 4 szintes elrendezést  Címsor a honlapon: Néhány szó, rövid mondatokban a szervezet működéséről.  Összegzés: 1-2 bekezdés a Rólunk lap tetején valamivel több részlet a cég céljairól és fő területeiről.  Tájékoztató: Követi az összegzést és kibontja az ott említett kulcsfontosságú pontokat és még néhány alapvető tényt a céggel kapcsolatban.  Részletes információk: Kiegészítő lapok, amelyek információkat tartalmaznak azok számára, akik részletesen meg akarnak ismerkedni a céggel.

9 Részletes információk Ezt a lapot jó ha hypertext alapúra készítjük, legördülő részekkel. Ezáltal megvédjük a felhasználót az átláthatatlan részletektől, míg elérhetővé tesz specifikus információkat azok számára akiknek szüksége van rájuk.  Például, az átlagos felhasználó ritkán kattint a „szervezeti irányítás” –linkre, de a cél lap fontos lehet a nagyvállalati befektetőknek és az üzleti újságíróknak. Az ilyen ködös elnevezések növelhetik a használhatóságot. Mert az, aki nem tudja mi a „szervezeti irányítás” nem kattint rá (ugyanis az emberek nem kattintnak arra amit nem értenek).

10 Jó/Rossz Példák Alcoa egy jó példát mutat a 4 lépcsős modellel. Címsor: „Globális kiválóság az alumíniumban”. Összegzés: Alcoa vezető a világon az elsődleges alumínium, megmunkált alumínium és a kombinált alumínium gyártásában és kereskedelmében, aktív és növekvő részesedése állttal az ipar vezető részeiben. Tájékoztató: Szépen használható felsorolt lista, érthető függelékek és hasznos üzleti ábrák mellékletével. Részletes információk: 14 kiegészítő lap, legördülő menüvel jó információkkal.

11 Ellentétként az U.S. Általános Szolgáltatások Ügyintézése kihagyta az információs modell első 3 elemét, és azonnal 49 részletes link menüjéhez jutunk. Nincs címsor, nincs összegzés, nincs tájékoztató. Ezek nélkül a magasabb áttekintő szintek nélkül a felhasználó nehezen találja meg amit akar. Kontextus nélkül nincs megértés.

12 Miért magyarázzuk magunkat ? A legnagyobb 500 cég és a vezető szövetségi kormány ügynökségek megkérdezhetik, miért zavarjuk őket a Rólunk információkkal. Hiszen nagyok, fontosak és feltételezhetően híresek. Őket tényleg nem kellene zavarnia azoknak, akik túl buták, hogy ismerjék őket.

13 Azonban általában a vezető cégek és kormányhivatalok esetében az arrogancia nem célravezető akármekkorák is. Mégiscsak kell szolgáltatniuk információt azoknak a kik valamilyen ok miatt érdeklődnek a szervezet iránt. Ilyenek lehetnek:  Szakemberek, akik újak az iparban és üzleti partnereket, potenciális beszállítókat keresnek.  Emberek, akik foglalkozni szeretnének a cég profiljába illő dologgal, pl.: új hobbikat akarnak felvenni vagy sportolnak, újfajta ételeket kezdenek enni vagy egyébként érdekeltek olyan cégekben amelyek még nem kereskedtek azelőtt.  Újságírók, akik új cikket írnak a cégükről.

14  Egyedi befektetők, akik sok jót olvastak a cégéről vagy kitekintenek az árutőzsdei kijelzőről.  Munkavállalók, akiket vonzotta egyik hirdetésük de, többet szeretnének megtudni a szervezetről, mielőtt jelentkeznének.  Fiatalok, akik a tudásuk új területét térképezik fel. E-kereskedelmi oldalak, tranzakciós oldalak és on-line szolgáltatók oldalainak erős Rólunk résszel kell rendelkezniük, mert a felhasználók gyakran érdeklődnek aziránt, hogy kik is állnak a Web szolgáltatás mögött, hogyan alapították és vajon hiteles-e a szolgáltató.

15 A kormányzati oldalak, a demokráciában alapvetőnek kell lennie, hogy minden adófizetőnek teljes képe legyen a különböző minisztériumokról és azon az osztályokról, amik adófizetői dollárokat használnak. Végül a non-profit szervezetek, egy jó Rólunk rész szükséges hogy az adományozók figyelmét magukra vonják. Megbízhatóság és hihetőség fontos tényezők a Weben, ahol még a legnagyobb cég is csak néhány sor és képként létezik a böngésző ablakában.

16 Kapcsolat a felhasználókkal Ha bármilyen párbeszédbe, beszélgetésbe kerül alapvető az illem. Az üzletben jó a hitel megállapítása és tiszteletreméltó a cég eredetének bemutatása, az hogyan tekint az üzletre, és hogyan kapcsolódik a közösséghez. A Web nagyon személytelen de az előző használati tanulmányok alapján úgy láttuk a felhasználók szeretik tudni ki van a weboldalak mögött. Egy jó Rólunk rész elősegíti a megértést. Tisztán megvilágítja, hogyan segít az oldal a felhasználónak. Természetesen, a teljes weblap az, ami végtére is jellemzi a szervezetét a felhasználónak. Az emberek, akik az oldaladra tekintenek és elolvassák tartalmát amikor a szervezetét leendő beszállítónak, üzleti partnernek, munkáltatónak,befektetőnek vagy adományozandónak tekintik.


Letölteni ppt "Rólunk (About Us ) információk a Weboldalakon. Egy weboldal legfontosabb szerepe képviselni egy vállalatot vagy egy szervezetet az Interneten. Különösen."

Hasonló előadás


Google Hirdetések