Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

WORLD TRAVEL & TOURISM COUNCIL TURISZTIKA KUTATÁS 2004.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "WORLD TRAVEL & TOURISM COUNCIL TURISZTIKA KUTATÁS 2004."— Előadás másolata:

1 WORLD TRAVEL & TOURISM COUNCIL TURISZTIKA KUTATÁS 2004

2 WTTC n 4 jelentés készült Magyarországról, amit az OEF (Oxford Econometrical Forecast) készített a WTTC megbízásából: – 2001: a 90-es évek modelljének rekonstruálása – 2002: szeptember 11-e hatása a turizmusra – 2003: minőségi javulás és az iraki háború következményei – 2004: TSA jelentés  adatfrissítés  felbecsüli a turizmus teljesítményét, előrejelzések

3 Travel & Tourism Satellite Account n ENSZ standard alapján készült el n Meghatározza a turizmus kínálatának minden elemét: fogyasztás, üzleti vásárlás, tőkebefektetések, kormányzati kiadások, export n Értelmezi az adatokat, közgazdasági fogalommá alakítja  összehasonlítható más ágazatokkal n Politikai és gazdasági döntések segítése

4 Travel & Tourism Satellite Account n turizmus gazdasági hatása=> mérhetőség n A WTO segítségével jött létre n A WTTC és gazdasági kutató partnerei (OEF, General Insight) 1990-1999 fejlesztették ki n Enzo Paci World konferenciát követően vett át az ENSZ (1999. Nice- Franciaország) n Az ENSZ Statisztikai Hivatala 2000-ben fogadta el n 2001-ben Vanouverben indult el n valós modell valós statisztikai adatok

5 Travel & Tourism Satellite Account n egységes minden ország esetében n WTO, OECD és a Eurostat  A vásárlók jóléte és a turizmussal szorosan összefüggő beszerések – amit mai napig nem ismertek fel  a turizmus termék és szolgáltatás láncnak az elemzése és dokumentációja  Kapcsolat a turizmus és más szektorok között, mint pl. a mezőgazdaság ami jól szemlélteti a kiadások áramlását

6 Travel & Tourism Satellite Account  Összetett szemléletmód – a turisták és a turisztikai cégek hasznot jelentenek  a közszektor tervei és a növekedés jelentik a prioritást  A lehetőségrekre fókuszálnak – ösztönzés a közszférából, elősegíti a növekedést, ami viszont mérsékli a kereskedelmi mérleg eredményét  Kereslet és kínálat oldal eredményei, a rendelkezésre álló információk a humán erőforrás számára tervezhetőséget és fejlődést tesz lehetővé

7 Travel & Tourism Satellite Account n Fordulópont a turizmusban n egy ország sem kapott külön kedvezményeket. n Nemzetközi adatforrásokat használtak n ugyanazt a szűrőt és modellrendszert használják minden ország esetében n több,mint 174 ország n a nemzetközi standardoknak megfelelő átfogó szimulációt tükröz

8 Travel & Tourism Satellite Account n TSA gazdasági koncepiója n A kereslet oldal gazdasági aktivitásának koncepcióján alapul  homogén termékek és szolgáltatások n Két alapvető kínálati eleme van a TSA-nak: I: A turizmus fogyasztása, ami reprezentálja a termékek és szolgáltatások értékét n Termékorientált és versenyképes ipari ágazatot definiál

9 Travel & Tourism Satellite Account n Fogyasztás: helyi lakosság, szórakozás, pénzügy, vendéglátás n Üzleti turizmus, utazások n Kormányzati kiadások: NP, vám n Turisták exportjai (nemzetközi költés) II A turizmus kereslete n Kormányzati kiadások: promóció, eügy n Tőkebefektetések és Export

10 Travel & Tourism Satellite Account n Két különböző csoportra osztja a kínálatot: 1. Turizmus mint iparág 2. Turizmus mint gazdasági ágazat n közvetlen hatásokon túl a közvetett hatásokat is n Foglalkoztatottság és GDP - industrial (közvetlen kapcsolat) – gazdasági vonatkozás (közvetett kapcsolat)

11 Gazdasági hatás n A turizmus, mint iparág: a GDP 4.7%-át termeli meg és 237,737 munkahelyet teremt n Tágabb értelemben 10,1 %-a a GDP-nek, 385652 munkahelyet teremt n Az előrejelzés 4,9%-os növekedést vár 2004-ben, 2005-2014 között évente 6,6 % n 1.156,1 mrd HUF az export, szolg, kereskedelemhez, 10 % az exportból n A tőkebefektetésekhez 378.4 mrd HUF vagyis 7.2 %-a az össz befektetéseknek

12 Növekedés n 2004-ben 4,9 %-os növekedést várt (2.902,5 mrd HUF ) 8.7 %-os a turizmusban, mint iparágban n 4.7 % a munkahelyteremtésben n az elkövetkező években: 6.6 % a keresletben, 6.3 % a GDP-nek n 1.2 % az alkalmazottak száma és 7.8 % a turisták költése n 6.5 % a tőkebefektetéseknél és 2.2% kormányzati kiadások 2014- ig

13 Magyországgal kapcsolatos becslések HungaryHUF mrd2004: % of total GrowthHuf mrd2014: % of total Growth Personal travel & tourism10186,92,425358,46,1 Business travel220-10,9505-5,3 Government expenditures106,45,23,5102,65,32,2 Capital investment378,47,26,4973,27,46,5 Visitor exports1061,69,27,13072,39,37,8 Other exports94,50,8-3,0272,50,87,7 Travel &tourism demand2902,5-4,97570,3-6,6 T & T industry GDP985,24,78,72489,85,56,3 T&T economy GDP209310,,18,0524911,66,2 T&T industry employment237,76,04,7268,86,81,2 T&T economy employment385,79,86453,311,41,6

14 Közép és kelet-európai előrejelzések Central & Eastern EuropeUSD million 2004: % of total GrowthUSD million 2014: % of totalGrowth Personal travel & tourism643438,9912631010,75,7 Business travel16615-10,229195-4,6 Government expenditures6272,733,89618,133,3 Capital investment3322211,98,57989912,88,7 Visitor exports459789,811,19667510,66,4 Other exports183673,9-4,7345693,85,5 Travel &tourism demand184910-7,97,9376370-6,3 T & T industry GDP318542,610,2619812,95,6 T&T economy GDP12600010,17,725554011,96,3 T&T industry employment32302,26,63654,32,5- T&T economy employment129958,94,41546410,41,8

15 Világszintű előrejelzések és becslések WorldUSD million 2004: % of total GrowthUSD million 2014: % of total Growth Personal travel & tourism253782010,25,1420645010,93,9 Business travel595423-4,3895308-3,1 Government expenditures2653213,92,63984804,12,8 Capital investment8023049,47,114019209,94,2 Visitor exports7279026,99,614092106,15,8 Other exports5618975,36,112461005,47,3 Travel &tourism demand5490430-5,99557530-4,5 T & T industry GDP15420603,85,224258303,83,3 T&T economy GDP421773010,45,5692719010,93,7 T&T industry employment73692,52,84,687450,32,91,7 T&T economy employment2146978,14,82599308,61,9

16 Köszönöm figyelmüket !


Letölteni ppt "WORLD TRAVEL & TOURISM COUNCIL TURISZTIKA KUTATÁS 2004."

Hasonló előadás


Google Hirdetések