Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

© 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. Vállalati K+F kapacitások és innovációs képességek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "© 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. Vállalati K+F kapacitások és innovációs képességek."— Előadás másolata:

1 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. Vállalati K+F kapacitások és innovációs képességek erősítése (GVOP 3.3) intézkedés értékelése május 6. EU & GOVERNMENT SERVICES

2 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. 2 Az értékelés tárgya Gazdasági Versenyképesség Operatív Program 3. Prioritás: Kutatás-fejlesztés és innováció 3.3 Vállalati K+F erősítése

3 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. 3 Az intézkedés súlya

4 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. 4 A komponensek céljai START-UP (3.3.1)INNOVÁCIÓ (3.3.3)INFRA (3.3.2) Cryo-Innovation Kft. Innovatív eljárás biológiai anyagok hatékonyabb fagyasztva tárolására Admatis Kft. Korszerű hőtechnikai laboratórium kialakítása NJL Kft. Lézersugárral a közúti balesetek ellen

5 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. 5 Tervezett keret és a szerződött összegek meghirdetésenként (millió HUF) START-UPINNOVÁCIÓINFRA  Tervezett keret 2004/1 2005/1 2005/2 2005/3 Szerződött összeg

6 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. 6 Megvalósítás START-UPINNOVÁCIÓINFRA % % % Regisztrált pályázatok (db) Támogatott pályázatok (db) Támogatás (m HUF) Közép-Magyarországi Régió részesedése (%)

7 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. 7 Alkalmazott módszertan Értékelési terület Dokumentum -elemzés Adatbázis- elemzés KérdőívInterjú Ökonometriai hatásvizsgálat Relevancia Feltételrendszer Előrehaladás Eredmények Hatások

8 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. 8 Ökonometriai hatásvizsgálat Árbevétel és létszám növekmény START-UPINNOVÁCIÓINFRA Szerződött összeg Támogatott (db) Árbevétel Bázis 1. év Növekmény Létszám Bázis 1. év Növekmény

9 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. 9 Ökonometriai hatásvizsgálat Párosítás nélküli regresszió Regresszió: Xt=aX0+bD+c Xt: valamely vizsgált változó értéke a pályázat benyújtását követő t. évben (t  {1;2;3}) X0: valamely vizsgált változó értéke a pályázat benyújtásakor D: dummy változó (0: vesztes, 1: nyertes) c: konstans Cél: A vizsgált változók időbeli változásának és nyertesek/vesztesek közötti eltéréseinek kimutatása Következtetés: A dummy változó legtöbb esetben inszignifikáns, vagyis a pályázati nyerés okozta eltérés ritkán alátámasztott statisztikailag.

10 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. 10 Ökonometriai hatásvizsgálat Párosítás nélküli regresszió - kivételek Start-up Adózás előtti eredményFoglalkoztatottak létszáma Innováció Foglalkoztatottak létszámaÉrtékesítés nettó árbevétele Személyi jellegű ráfordítás Immateriális javak

11 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. 11 Ökonometriai hatásvizsgálat Párosításos regresszió módszertan Regresszió: DDj,t=aODj+bD+c DDj,t: a j. változó t időtávra számított különbségek különbsége ((xj,t-xj,0)-(kj,t-kj,0), t  {1;2;3}) ODj: a j. változóban mért eltérés a pályázat időpontjában (xj,0-kj,0) x: változó értéke a pályázati adatbázisban k: változó értéke a kontrollcsoportban D: dummy változó (0: vesztes, 1: nyertes) c: konstans Cél: A vizsgált változók időbeli változásának és nyertesek/vesztesek közötti eltéréseinek kimutatása

12 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. 12 Ökonometriai hatásvizsgálat Párosításos regresszió következtetések GVOP  Pályázók helyzetében erősebb javulás mutatkozott az exportértékesítés nettó árbevétele és a személyi jellegű ráfordítások körében,  valamint alacsonyabb szignifikanciaszinttel alátámasztva az üzemi, üzleti eredmény (főleg két éves periódusra) és a műszaki berendezések, gépek, járművek bekerülési értéken változóiban GVOP  A regressziók többsége nem vezetett statisztikailag alátámasztott eredményre.  Kivétel: közvetlenül értékesített immateriális javak és tárgyi eszközök bevétele (3 év) GVOP  Az eredményváltozók kedvező képet mutattak: adózás előtti eredmény (3 év, konstans is alátámasztja), üzemi, üzleti eredmény (3 év, konstans és dummy is szignifikáns)  A személyi jellegű ráfordítások bővülése szintén magasabb volt a pályázóknál, a foglalkoztatottak átlagos állományi létszámának bővülését az 1. évben a konstans is alátámasztja

13 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. 13 Általános megállapítások  A célkitűzések találkoztak a pályázói igényekkel  A támogatási keretet felhasználták  Nagyobb pályázói kör tanult meg pályázni  Az indikátorok teljesültek  Az elszámolható költsége köre alapvetően megfelelő volt  A pályázókat segítette az előlegfelvétel és az ÁFA visszaigényelhetősége  A MAG Zrt. a pályázatkezelést felgyorsította  Felmerült igények, változtatási irányok  Adminisztráció egyszerűsítése  Rugalmasabb hozzáállás  Segítő megvalósítás  A nyertes cégek több mint 90%-a működőképes maradt a vizsgált időszak végéig

14 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. 14 START-UP Az egyes komponensekre vonatkozó specifikus megállapítások  A magas támogatásintenzitás miatt népszerű  Többségében pozitív visszajelzések  Hiányzik a segítség az eredmények piacravitelében  Tipikusan már meglévő K+F központok továbbfejlesztése  A pályázók a támogatást jelzésértékű, barátságos lépésnek tartják  A pályázók bér- és járuléktípusú támogatást is igényeltek volna  A változtatások után jelentősen túligényelt, népszerű pályázat  A hasznosíthatóság támogathatósága hiányzik  A pályázók többsége a termék piaci sikerességről számolt be  A pályázó vállalatok piaci pozícióit kedvezően befolyásolta INFRA INNOVÁCIÓ

15 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. 15 A program folytatására vonatkozó javaslatok START-UPINNOVÁCIÓINFRA N Más típusú beavatkozás szükséges Y Pozitív üzenete miatt fenntartandó YYY Kibővítés Tágabb értelmezés Piacra vitel Gyártás előkészítés Támogató intézményrsz Egymásra épülő fázisok

16 © 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. 16 Elérhetőségek The information contained herein is of a general nature and is not intended to address the circumstances of any particular individual or entity. Although we endeavour to provide accurate and timely information, there can be no guarantee that such information is accurate as of the date it is received or that it will continue to be accurate in the future. No one should act on such information without appropriate professional advice after a thorough examination of the particular situation. Matolcsy János Igazgató EU és kormányzati tanácsadás


Letölteni ppt "© 2010 KPMG Hungary. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International. Vállalati K+F kapacitások és innovációs képességek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések