Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése 2008. április 17.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése 2008. április 17."— Előadás másolata:

1 ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése április 17.

2 1. napirend ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság november 21-i üléséről készült emlékeztető elfogadása az emlékeztető tervezete november végén véleményezés céljából megküldésre került a bizottsági tagoknak módosítási igény nem érkezett hozzá, így az IH javasolja az emlékeztető elfogadását

3 2. napirend ÁROP polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázati konstrukció kiválasztási kritériumai 1.A pályázati konstrukció főbb jellemzői két komponens: megyei jogú városok, illetve külön lélekszámnál nagyobb települések, városok, kistérségi és/vagy körjegyzőségi székhely települések cél: döntési és rendeletalkotási folyamat korszerűsítése, költségvetési eljárás megújítása, a partnerség erősítése támogatási keret: 1,5 milliárd forint a konvergencia régiókban (újra kiírásra kerül 2009) és újabb 1,5 milliárd forint a KMR-ben (nem kerül újra kiírásra) elnyerhető támogatás: megyei jogú városok esetében millió forint, egyéb esetben 4-20 millió forint Potenciális pályázói kör 350, nyertesek száma ~120 pályázatok két időszak alatt nyújthatók be a nyár elején, illetve végén

4 2. napirend ÁROP polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázati konstrukció kiválasztási kritériumai 2.A javasolt pontozás pályázati célokhoz való kapcsolódás: kizáró tényező költséghatékonyság: megvalósítás fajlagos költsége szakmai tartalom: fejlesztési részterületek száma, hivatal által felügyelt intézményekre való kiterjesztés, fejlesztési részterületek koherenciája megvalósíthatóság: előnyben részesülnek a szervezeti stratégiával rendelkező pályázók, projektmenedzsment kapacitás, tevékenységek ütemezése horizontális célok 3.IH kérése kapjon felhatalmazást a partnerség során a pályázati kiíráshoz érkező észrevételek átvezetéséből fakadó korrekciókra

5 3. napirend Beszámoló az előrehaladásról VÁTI Kht. Dr. Benedek János vezérigazgató Közreműködő Szervezet Igazgatóság (KSZI) Közreműködő SZervezet Matisz János Ügyvezető Igazgató, KSZ vezető OP Koordinációs Iroda OP Ellenőrzési és Szabálytalanság Kezelési Iroda ROP Igazgatóság Közigazgatás Operatív Programok Igazgatóság Szántó Tamás igazgató

6 3. napirend Közreműködő szervezet – jellemzők 11/2007 (III.28) MeHVM-ÖTM együttes rendelet az ÁROP és az EKOP KSZ kijelöléséről megállapodás megkötése az NFÜ és a Váti Kht. között (SLA-szerződés) júliusában, keretösszeg 7 évre 1,5 milliárd HUF létszám: 10 fő + központi szolgáltató egységek együttműködési megállapodás EKKE-vel a közbeszerzési feladatok szabályozott lebonyolítása érdekében úttörő munka (VOP kivételével):  ÚMFT első kiemelt projekt felhívása  ÚMFT első támogatási szerződése  ÚMFT első kifizetése projekt gazdának  ÚMFT első kiemelt projekt zárása

7 3. napirend ÁROP konstrukciók állása Kiemelt projektPályázat akciótervben szerepel162 felhívás kibocsátva151 benyújtott110 befogadott100 BB határozat80 támogatási döntés60 támogatási szerződés50 szerződött támogatási összeg (millió forint)

8 3. napirend: ÁROP állása

9 3. napirend EKOP konstrukciók állása Kiemelt projektPályázat akciótervben szerepel162 felhívás kibocsátva81 benyújtott70 befogadott70 BB határozat70 támogatási döntés50 támogatási szerződés10 szerződött támogatási összeg (millió forint) 1500

10 3. napirend: EKOP állása

11 3. napirend Tapasztalatok az államigazgatás nincs megfelelően felkészülve komplex, EU-s projektek lebonyolítására  projektszerű működés, ill. annak gyakorlati alkalmazásában nincs kellő tapasztalat  nem tudnak megfelelő mennyiségű és minőségű erőforrást allokálni a projektekre egyenes következmény a projektek előkészített- ségének alacsony színvonala a közbeszerzési törvény és az eljárási jogszabályok szabta feszes menetrend

12 3. napirend Tapasztalatok a jogszabályi környezet, a szervezeti változások közvetlenül hatnak  a projektgazdákra (szervezet, emberi erőforrás)  a projektekre (tartalom)  a lebonyolítás időszükségletére

13 4. napirend Társadalmi fenntarthatósági útmutató (MB döntésének a függvényében) MB márciusi ülésén határozott róla, amit a későbbi kiválasztási kritériumokról szóló döntéseiben rendre megerősített kizárólag a közigazgatási OP-knál van ilyen horizontális kötelezettség felépítése és logikája megegyezik az esélyegyenlőségi és a környezeti útmutatóéval: 31 szempont teljesítése közül választhat a projekt gazda, minden szempont 0,5 vagy 1 pontot ér, 1 pont bevállalása kötelező eltérés a másik kettő horizontális útmutatótól: kiemelt projektekre és pályázatokra ugyanazon követelmények vonatkoznak összeállításánál cél volt a társadalmi fenntarthatóság gyakorlati érvényesítése és a projekt gazdák nem túlzott megterhelése

14 5. napirend ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ügyrend módosítása Elnök Tagság összetétele: MeH Közpolitikai Titkárság megszűnése helyébe a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium

15 Köszönjük a megtisztelő részvételüket!


Letölteni ppt "ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése 2008. április 17."

Hasonló előadás


Google Hirdetések