Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A sztereotípiák „leegyszerűsített tudáskészlet”. A szetereotípia fogalma: Ábrázolás, a megjelenés és a vélemények sablonos módjára utaló kifejezés. Olyan.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A sztereotípiák „leegyszerűsített tudáskészlet”. A szetereotípia fogalma: Ábrázolás, a megjelenés és a vélemények sablonos módjára utaló kifejezés. Olyan."— Előadás másolata:

1 A sztereotípiák „leegyszerűsített tudáskészlet”

2 A szetereotípia fogalma: Ábrázolás, a megjelenés és a vélemények sablonos módjára utaló kifejezés. Olyan minősítési mód, amely a kategorizálást és az értékelést is magába foglalja.

3 Hol találkozunk vele? Társadalmi csoportok reprezentációjával: Pl. taxis, fodrász = bőbeszédűek Pl. kigyúrt „izomagyú” = őrző-védő kft. Pl. buta szőke Stb. stb.

4 A sztereotípia jellemzői Nem mindig negatívak. „Franciák jó szakácsok” Nem mindig kisebbségi csoportokról szól. „gazdag úri csemete” Nem merevek, nem változatlanok. „hűvös svédek, angol középosztály nyaralásai” Elengedhetetlen, hogy működésük felismerhetőek legyenek.

5 Összegzés A sztereotípia közvetít gyártó és befogadó között. Egyfajta leegyszerűsített tudáskészlet. Hétköznapi kommunikációban fontos. A médiaszövegek egyik legfontosabb jellegzetessége. (reklám)


Letölteni ppt "A sztereotípiák „leegyszerűsített tudáskészlet”. A szetereotípia fogalma: Ábrázolás, a megjelenés és a vélemények sablonos módjára utaló kifejezés. Olyan."

Hasonló előadás


Google Hirdetések