Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Fodor Szilárd 2014. 07. 14. A Forma-1 világa 1 Az első évben A Forma-1 világa.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Fodor Szilárd 2014. 07. 14. A Forma-1 világa 1 Az első évben A Forma-1 világa."— Előadás másolata:

1 Készítette: Fodor Szilárd A Forma-1 világa 1 Az első évben A Forma-1 világa

2 Készítette: Fodor Szilárd A Forma-1 világa 2 A Forma-1 –ről általánosan A Formula–1 (rövidítve: F1, magyarosítva Forma–1) az autóversenyek legmagasabb kategóriája, szabályait a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) határozza meg. A Formula–1-es világbajnokságban nyitott karosszériájú, együléses, atmoszférikus nyomáson működő belső égésű motor által hajtott autók vehetnek részt. A versenysorozat több állomásból, Grand Prix-ből (Nagydíjból) áll, melyeket szilárd burkolatú, erre a célra kialakított zárt, vagy városi pályákon rendeznek. Az eredmények alapján évente két világbajnokot avatnak, egy egyénit és egy konstruktőrit (csapat- világbajnokság). A versenyeket több millióan nézik televízión, a világ több mint kétszáz országában.Nemzetközi Automobil Szövetség A Forma-1 a világ egyik legdrágább sportága.

3 Készítette: Fodor Szilárd A Forma-1 világa 3 A Forma-1 –ről általánosan Az első Formula–1-es világbajnokság: – 1950-ben rendezték – idén az 59. szezont futják – 1986 óta 22 alkalommal rendezték meg a Formula–1 Magyar Nagydíjat Az autók: – 750 lóerős – több mint percenkénti fordulatra képes V8-as, 2,4 literes motorok – gyakran elérik a 300 km/órás sebességet – egyes kanyarokban 5 g-s erő is nehezülhet a versenyzőkre – sokat fejlődött az elektronika, az aerodinamika, a felfüggesztés és a gumiabroncsok Az első évben

4 Készítette: Fodor Szilárd A Forma-1 világa 4 Nagydíjak – Minden szezon több versenyből áll, melyeket Grand Prix-nek, magyarul Nagydíjnak neveznek – Egy nagydíj hivatalos nevét mindig a rendező ország nyelvén tüntetik fel – Egy országban, egy évben egyszerre több nagydíjat is rendezhetnek, de nem azonos névvel – A Magyar Nagydíjat 1986 óta rendezik meg, megszakítás nélkülMagyar Nagydíjat1986 – Nagy hagyományokkal rendelkezik a Monacói, a Belga, a Francia-és a Német nagydíjMonacóiBelgaFrancia

5 Készítette: Fodor Szilárd A Forma-1 világa 5 Nagydíjak Az első év – a világbajnokság 7 versenyből állt – az Indianapolisi 500 mérföldes verseny kivételével mindegyiket Európában rendezték – sok versenyt tartottak, ami nem számítottak bele a világbajnokság végeredményébe – egyre több új ország is szeretett volna nagydíjat rendezni – megjelentek a szponzorok és rendszeressé váltak a tv-közvetítések A legújabb versenyhelyszín az idén bemutatkozott Szingapúri Nagydíj, ami a Formula-1 első éjjeli futama volt.

6 Készítette: Fodor Szilárd A Forma-1 világa 6 Versenypályák A Formula–1-es versenyeket zárt, szilárd burkolatú, külön erre a célra épített pályákon tartják. Egyes helyszíneket részben vagy egészben országúton, városi utcákon, parkokban, ritkán repülőterek kifutópályáján jelölnek ki – Az első állandó, de ma már nem üzemelő pálya 1907-ben épült Angliában – A legrégibb, ma is működő épített versenypályát, az Indianapolis Motor Speedwayt 1909-ben adták át az Egyesült Államokban Az első évben Egy tipikus versenypálya általános jellemzője: – rajt-célegyenes, amelyen felsorakoznak a versenyzők a starthoz, és ahol a kockás zászlóval leintik a versenyt – A célegyenes nem feltétlenül egyenes – A boxutca, ahova a versenyzők többször kiállnak a futam alatt, hogy gumit cseréljenek és üzemanyagot tankoljanak – a legtöbb versenypályán az óramutató járásával megegyezően haladnak a versenyzők

7 Készítette: Fodor Szilárd A Forma-1 világa 7 Versenyzők – A Formula-1 történetének legsikeresebb versenyzője a német Michael Schumacher – A sportág első évtizedeinek legsikeresebb versenyzői Giuseppe Farina, Juan Manuel Fangio és Alberto Ascari voltakJuan Manuel FangioAlberto Ascari – '60-as években elsősorban Phil Hill, Graham Hill, Jim Clark, John Surtees, Denny Hulme, Jackie Stewart, Jochen Rindt, Bruce McLaren, Jacky Ickx, Clay Regazzoni határozták meg az élmezőnytPhil HillGraham HillJim ClarkDenny HulmeJackie StewartJochen RindtBruce McLarenJacky IckxClay Regazzoni – 1970-es években Ronnie Peterson, Emerson Fittipaldi, Niki Lauda, Mario Andretti, Jody Scheckter, Carlos Reutemann, Gilles Villeneuve és Didier Prioni voltak kiemelkedően sikeresekRonnie PetersonEmerson FittipaldiNiki LaudaJody ScheckterCarlos ReutemannGilles Villeneuve – Lella Lombardi volt az első pontszerző hölgy a Formula-1-benLella Lombardi – '80-as években Alan Jones, Nelson Piquet, Alain Prost, Ayrton Senna, Nigel Mansell voltak meghatározóakAlan JonesNelson PiquetAlain ProstAyrton SennaNigel Mansell Az első évben

8 Készítette: Fodor Szilárd A Forma-1 világa 8 A Forma-1 –története Az 1950 –es évek –a világbajnokságot az olasz Giuseppe Farina nyerte meg az Alfa RomeóvalvilágbajnokságotGiuseppe Farina –bevezették a 2,5 literes, sűrítő nélküli autókat –több újításának köszönhetően a Mercedes autóival két éven keresztül nyertek bajnokságot versenyzői Az 1960 –as évek – Az 1960-as évek elején jelentek meg az első reklámok a Formula–1-ben – Az ekkori versenyautók teljesítménye 220 lóerő körül mozgott – A megengedett legnagyobb hengerűrtartalom a szívómotoroknál 3000 cm³, a turbófeltöltőseknél 1500 cm³ volt – Az évtized első világbajnokságát az ausztrál Jack Brabham nyerteJack Brabham

9 Készítette: Fodor Szilárd A Forma-1 világa 9 A Forma-1 –története Az 1970 –es évek – 1970-től 1982-ig az igen megbízható Ford-Cosworth motor dominál – Az 1970-es évek első világbajnoki címét posztumusz nyerte meg Jochen Rindt, miután az 1970-es Olasz Nagydíj időmérő edzésén halálos balesetet szenvedett – 1– 1971-től 1974-ig a skót Jackie Stewart és a brazil Emerson Fittipaldi felváltva nyerték a világbajnoki címeket Az 1980 –as évek – 1983-tól domináltak végérvényesen a turbómotorok – 1000 lóerő körüli teljesítményükkel kiszorították a szívómotoros autókat – A motorokat V8, V10, V12, vagy W12 elrendezésben használtákV8V10V12W12 – Az 1980-as évek két legsikeresebb versenyzője a brazil Nelson Piquet és a francia Alain ProstNelson PiquetAlain Prost Az első évben

10 Készítette: Fodor Szilárd A Forma-1 világa 10 A Forma-1 –története Az 1990 –es évek – 1990-es évek elején megengedettek voltak az elektronikus segédeszközök Az 2000 –es évek – M– Michael Schumacher és a Ferrari eddig példátlan módon, öt egymást követő évben győzött – az FIA többször megváltoztatta a szabályokat –a–a spanyol Fernando Alonso, a Renault versenyzője, a Formula–1 legfiatalabb világbajnoka lett Az első évben Kipörgésgátló ABS – a motorok maximális hengerűrtartalmát lecsökkentették 3000 cm3-re – Michael Schumacherrel 3 versenyt nyert megMichael Schumacherrel – A fordulatszám ekkorra elérte a /percet

11 Készítette: Fodor Szilárd A Forma-1 világa 11 Zászlószabályok Az első évben

12 Készítette: Fodor Szilárd A Forma-1 világa 12 A Forma – 1 gazdasági háttere: Az első évben – A csapatok költségeinek különbségei igen nagyok – A költségek csökkentése érdekében 2008-tól több intézkedés is életbe lépett: betiltották a motorfejlesztéseket – Az autók váltóblokkjának négy versenyt kell kibírnia – Komoly kiadást jelent a csapatoknak a felszerelés és a személyzet szállítása versenyről-versenyre – Annak a csapatnak, amelyik szerzett már legalább egy pontot az adott évben, a FOM átvállalja a szállítási költségeit.

13 Készítette: Fodor Szilárd A Forma-1 világa 13 Az első évben Vége


Letölteni ppt "Készítette: Fodor Szilárd 2014. 07. 14. A Forma-1 világa 1 Az első évben A Forma-1 világa."

Hasonló előadás


Google Hirdetések