Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Forma-1 világa A Forma-1 világa Az első évben 2017.04.04.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Forma-1 világa A Forma-1 világa Az első évben 2017.04.04."— Előadás másolata:

1 A Forma-1 világa A Forma-1 világa Az első évben

2 A Forma-1 világa A Forma-1 –ről általánosan
A Formula–1 (rövidítve: F1, magyarosítva Forma–1) az autóversenyek legmagasabb kategóriája, szabályait a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) határozza meg. A Formula–1-es világbajnokságban nyitott karosszériájú, együléses, atmoszférikus nyomáson működő belső égésű motor által hajtott autók vehetnek részt. A versenysorozat több állomásból, Grand Prix-ből (Nagydíjból) áll, melyeket szilárd burkolatú, erre a célra kialakított zárt, vagy városi pályákon rendeznek. Az eredmények alapján évente két világbajnokot avatnak, egy egyénit és egy konstruktőrit (csapat-világbajnokság). A versenyeket több millióan nézik televízión, a világ több mint kétszáz országában. A Forma-1 a világ egyik legdrágább sportága.

3 A Forma-1 –ről általánosan
A Forma-1 világa A Forma-1 –ről általánosan Az első Formula–1-es világbajnokság: 1950-ben rendezték idén az 59. szezont futják 1986 óta 22 alkalommal rendezték meg a Formula–1 Magyar Nagydíjat Az első évben Az autók: 750 lóerős több mint percenkénti fordulatra képes V8-as, 2,4 literes motorok gyakran elérik a 300 km/órás sebességet egyes kanyarokban 5 g-s erő is nehezülhet a versenyzőkre sokat fejlődött az elektronika, az aerodinamika, a felfüggesztés és a gumiabroncsok

4 A Forma-1 világa Nagydíjak
Minden szezon több versenyből áll, melyeket Grand Prix-nek, magyarul Nagydíjnak neveznek Egy nagydíj hivatalos nevét mindig a rendező ország nyelvén tüntetik fel Egy országban, egy évben egyszerre több nagydíjat is rendezhetnek, de nem azonos névvel A Magyar Nagydíjat 1986 óta rendezik meg, megszakítás nélkül Nagy hagyományokkal rendelkezik a Monacói, a Belga, a Francia-és a Német nagydíj

5 A Forma-1 világa Nagydíjak
Az első év a világbajnokság 7 versenyből állt az Indianapolisi 500 mérföldes verseny kivételével mindegyiket Európában rendezték sok versenyt tartottak, ami nem számítottak bele a világbajnokság végeredményébe egyre több új ország is szeretett volna nagydíjat rendezni megjelentek a szponzorok és rendszeressé váltak a tv-közvetítések A legújabb versenyhelyszín az idén bemutatkozott Szingapúri Nagydíj, ami a Formula-1 első éjjeli futama volt.

6 A Forma-1 világa Versenypályák
A Formula–1-es versenyeket zárt, szilárd burkolatú, külön erre a célra épített pályákon tartják. Egyes helyszíneket részben vagy egészben országúton, városi utcákon, parkokban, ritkán repülőterek kifutópályáján jelölnek ki Az első évben Az első állandó, de ma már nem üzemelő pálya 1907-ben épült Angliában A legrégibb, ma is működő épített versenypályát, az Indianapolis Motor Speedwayt 1909-ben adták át az Egyesült Államokban Egy tipikus versenypálya általános jellemzője: rajt-célegyenes, amelyen felsorakoznak a versenyzők a starthoz, és ahol a kockás zászlóval leintik a versenyt A célegyenes nem feltétlenül egyenes A boxutca, ahova a versenyzők többször kiállnak a futam alatt, hogy gumit cseréljenek és üzemanyagot tankoljanak a legtöbb versenypályán az óramutató járásával megegyezően haladnak a versenyzők

7 A Forma-1 világa Versenyzők
A Formula-1 történetének legsikeresebb versenyzője a német Michael Schumacher A sportág első évtizedeinek legsikeresebb versenyzői Giuseppe Farina, Juan Manuel Fangio és Alberto Ascari voltak '60-as években elsősorban Phil Hill, Graham Hill, Jim Clark, John Surtees, Denny Hulme, Jackie Stewart, Jochen Rindt, Bruce McLaren, Jacky Ickx, Clay Regazzoni határozták meg az élmezőnyt 1970-es években Ronnie Peterson, Emerson Fittipaldi, Niki Lauda, Mario Andretti, Jody Scheckter, Carlos Reutemann, Gilles Villeneuve és Didier Prioni voltak kiemelkedően sikeresek Lella Lombardi volt az első pontszerző hölgy a Formula-1-ben '80-as években Alan Jones, Nelson Piquet, Alain Prost, Ayrton Senna, Nigel Mansell voltak meghatározóak Az első évben

8 A Forma-1 világa A Forma-1 –története
Az 1950 –es évek a világbajnokságot az olasz Giuseppe Farina nyerte meg az Alfa Romeóval bevezették a 2,5 literes, sűrítő nélküli autókat több újításának köszönhetően a Mercedes autóival két éven keresztül nyertek bajnokságot versenyzői Az 1960 –as évek Az 1960-as évek elején jelentek meg az első reklámok a Formula–1-ben Az ekkori versenyautók teljesítménye 220 lóerő körül mozgott A megengedett legnagyobb hengerűrtartalom a szívómotoroknál 3000 cm³, a turbófeltöltőseknél 1500 cm³ volt Az évtized első világbajnokságát az ausztrál Jack Brabham nyerte

9 A Forma-1 világa A Forma-1 –története
Az 1970 –es évek 1970-től 1982-ig az igen megbízható Ford-Cosworth motor dominál Az 1970-es évek első világbajnoki címét posztumusz nyerte meg Jochen Rindt, miután az 1970-es Olasz Nagydíj időmérő edzésén halálos balesetet szenvedett 1971-től 1974-ig a skót Jackie Stewart és a brazil Emerson Fittipaldi felváltva nyerték a világbajnoki címeket Az első évben Az 1980 –as évek 1983-tól domináltak végérvényesen a turbómotorok 1000 lóerő körüli teljesítményükkel kiszorították a szívómotoros autókat A motorokat V8, V10, V12, vagy W12 elrendezésben használták Az 1980-as évek két legsikeresebb versenyzője a brazil Nelson Piquet és a francia Alain Prost

10 A Forma-1 világa A Forma-1 –története
Az 1990 –es évek 1990-es évek elején megengedettek voltak az elektronikus segédeszközök Kipörgésgátló ABS Az első évben a motorok maximális hengerűrtartalmát lecsökkentették 3000 cm3-re Michael Schumacherrel 3 versenyt nyert meg A fordulatszám ekkorra elérte a /percet Az 2000 –es évek Michael Schumacher és a Ferrari eddig példátlan módon, öt egymást követő évben győzött az FIA többször megváltoztatta a szabályokat a spanyol Fernando Alonso, a Renault versenyzője, a Formula–1 legfiatalabb világbajnoka lett

11 A Forma-1 világa Zászlószabályok
Az első évben

12 A Forma – 1 gazdasági háttere:
A Forma-1 világa A Forma – 1 gazdasági háttere: A csapatok költségeinek különbségei igen nagyok A költségek csökkentése érdekében 2008-tól több intézkedés is életbe lépett: betiltották a motorfejlesztéseket Az autók váltóblokkjának négy versenyt kell kibírnia Komoly kiadást jelent a csapatoknak a felszerelés és a személyzet szállítása versenyről-versenyre Annak a csapatnak, amelyik szerzett már legalább egy pontot az adott évben, a FOM átvállalja a szállítási költségeit. Az első évben

13 A Forma-1 világa Vége Az első évben


Letölteni ppt "A Forma-1 világa A Forma-1 világa Az első évben 2017.04.04."

Hasonló előadás


Google Hirdetések