Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Könyvtári Minőségfejlesztés 21 Szervezeti kompetencia-fejlesztő csoport.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Könyvtári Minőségfejlesztés 21 Szervezeti kompetencia-fejlesztő csoport."— Előadás másolata:

1 Könyvtári Minőségfejlesztés 21 Szervezeti kompetencia-fejlesztő csoport

2 K sz. munkacsoport2 Feladatai: A szervezeti kultúra felmérése; javaslatok a módosításraA szervezeti kultúra felmérése; javaslatok a módosításra A munkatársakkal szembeni elvárások felülvizsgálata, kidolgozása munkakörönkéntA munkatársakkal szembeni elvárások felülvizsgálata, kidolgozása munkakörönként Az egyéni kompetenciák, teljesítmények mérésére vonatkozó javaslatok kidolgozásaAz egyéni kompetenciák, teljesítmények mérésére vonatkozó javaslatok kidolgozása A minőségi szolgáltatáshoz szükséges humán erőforrásigény meghatározásaA minőségi szolgáltatáshoz szükséges humán erőforrásigény meghatározása A minőségi szolgáltatást célzó képzések (igények) meghatározása, megszervezéseA minőségi szolgáltatást célzó képzések (igények) meghatározása, megszervezése A változásmenedzsment feladatok támogatásaA változásmenedzsment feladatok támogatása

3 K sz. munkacsoport évi feladatok: Szervezeti kultúra felmérése az ELTE könyvtáraibanSzervezeti kultúra felmérése az ELTE könyvtáraiban A felmérés eredményeinek értékelése, javaslatok kidolgozásaA felmérés eredményeinek értékelése, javaslatok kidolgozása A munkatársakkal szembeni elvárások felmérése, kidolgozása munkakörönkéntA munkatársakkal szembeni elvárások felmérése, kidolgozása munkakörönként Egyéni kompetenciák meghatározásaEgyéni kompetenciák meghatározása

4 K sz. munkacsoport évi feladatok: Teljesítményértékelési rendszer kidolgozása, szakmaiTeljesítményértékelési rendszer kidolgozása, szakmai elvárásoknak, illetve az egyéni kompetenciák figyelembe vétele alapján, a képzési igények felmérése, beiskolázási terv készítése elvárásoknak, illetve az egyéni kompetenciák figyelembe vétele alapján, a képzési igények felmérése, beiskolázási terv készítése A képzések megszervezése, szorosan együttműködve az 5-ös csoporttalA képzések megszervezése, szorosan együttműködve az 5-ös csoporttal A teljesítményértékelési rendszer bevezetése után, annak hatásvizsgálataA teljesítményértékelési rendszer bevezetése után, annak hatásvizsgálata

5 K sz. munkacsoport5 Eddig elvégzett feladatok: Szervezeti kultúra kérdőív elkészítése, a felmérés lebonyolítása, kiértékelése. Szervezeti kultúra kérdőív elkészítése, a felmérés lebonyolítása, kiértékelése. 186 kérdőív ment ki a kollégákhoz és ebből 115 érkezett vissza ami mintegy 62%-os részvételt jelent. 186 kérdőív ment ki a kollégákhoz és ebből 115 érkezett vissza ami mintegy 62%-os részvételt jelent. A felmérés során született eredményekről és tapasztalatokról szeptemberben tájékoztatjuk a kollégákat a Kolibri fórumán. A felmérés során született eredményekről és tapasztalatokról szeptemberben tájékoztatjuk a kollégákat a Kolibri fórumán. A kérdőívből kiszűrt információkat, elvárásokat, tapasztalatokat, eredményeket a mindennapi munkánk során szeretnénk hasznosítani. A kérdőívből kiszűrt információkat, elvárásokat, tapasztalatokat, eredményeket a mindennapi munkánk során szeretnénk hasznosítani.

6 K sz. munkacsoport6 Milyen jó, ha minél nagyobb halom (minél több) könyvünk van! Hiszen az állomány nagyságával precízen lehet bizonyítani-bizonygatni könyvtárunk fontosságát, mint az köztudott. Nem baj, ha nem használja senki a dokumentumokat, mi az örökkévalóságnak dolgozunk! A valós felhasználói igényeket úgysem lehet figyelembe venni, annyira sokrétűek. Hát nem egyszerűbb elképzelni, hogy mit fognak keresni? Így is fenntartható a fejlődés. Persze, hegymászó hobbi előnyt jelent a magas polcoknál.

7 K sz. munkacsoport7 A könyvtárosnak nem az adatot, információt kell ismernie, hanem a hozzá vezető utat, ösvényt, sztrádát. Hiszen az információs társadalom rátermett kiszolgálója (homo ludens informaticus) a porrétegek alatt megbújó könyvbe rejtett adatot éppúgy megleli a kérdezőnek, mint ahogy az információdömpingből is képes elválasztani a búzát az ocsútól. Hamupipőke lencsét és babot válogatott, hogy elmehessen a bálba, mi releváns információt rostálunk/válogatunk, hogy táncba vigyenek /felszínen maradjunk. Vezessen az információhoz alig kitaposott csapás vagy zsúfolásig telt, szélessávú szupersztráda, mi megtaláljuk. / Otthon vagyunk az információs szupersztrádán.

8 K sz. munkacsoport8 Nincs lehetetlen kérés! Amit nem találunk meg, azt még meg sem írták. S ha bizonytalanok vagyunk, adjunk inkább sok hasonló témájú dokumentumot. Válogassa ki magának az olvasó, esetleg megírjam helyette a dolgozatát?

9 K sz. munkacsoport9 Nemcsak őrizzük a kulturális értékeket, hanem ismereteink és képességeink révén új értékeket is állítunk elő. Kiszolgálva az igényeket, sőt elébük menve. Azért könyvtáros valaki, hogy segítse mások ismeretszerzését, munkáját, kikapcsolódását. Az ETO-tábla mellett persze a bértábla sem mellékes, de az alacsony fizetésre fogni („cincog zsebünkben”) nem lehet az igénytelenséget vagy a munkakerülést.

10 K sz. munkacsoport10 A könyvtáram az én váram. Ki tudná nálam jobban megmondani, mi jó annak a könyvtárnak, ahol már éve dolgozom? Kialakult a napi rutin: az első kávétól a villanykapcsolók leoltásáig, beriasztásig. Mindent a kezemben tartok, vigyázó szemem mindenen ott. Még a ruhatári szekrénnyel is bajlódni kell, fránya hallgatók képesek kabátot felvenni már ősszel, sőt nyáron is abban divatoznak! Meg azok a hatalmas pakkok, amikkel hazautaznak, de előtte még bevinnék magukkal az olvasóterembe. Hát még mit nem?! Gyömöszöljék csak be a szekrénybe! Ha már a vörösdiplomámmal ruhatárosként kell kulcsokat kiadnom, legyen annyi hatalmam, hogy rájuk szólhassak, ha nem tartják be a kőbe vésett szabályokat.

11 K sz. munkacsoport11 „ Marc: ami a lábat illeti.” HunMarc: ami a szabványt illeti. Aki nem lép egyszerre, nem kap rétest estére! De szabad felhasználni a legújabb technikákat, alkalmazási lehetőségeket is. Szem előtt tartva, hogy minden csupán Béta-verzió. Friss/alkalmazkodó szemléletmód: új Horizont! Vagy van még más is a H O R I Z O N T O N ?

12 K sz. munkacsoport12 Hierarchikus elrendezés nemcsak a fogalmak közt van, hanem a munkahelyi rangsorban is, s a piramis tetején álló gyakran nem látja az alul lévők igényeit. De ugye nem minden vezető szűklátókörű?

13 K sz. munkacsoport13 A küldetésnyilatkozatban megfogalmazott elvek önmagunkkal szemben támasztott, iránymutató „követelmények” legyenek. Így mindenki elmondhatja: „Nekem küldetésem van!” Csendet-rendet tartani.

14 K sz. munkacsoport14 Ha sikerült kedvet csinálni, hogy csatlakozz csapatunkhoz, várunk a 2.sz. csoport tagjai közé: Ha sikerült kedvet csinálni, hogy csatlakozz csapatunkhoz, várunk a 2.sz. csoport tagjai közé: Dániel Szonja - BTK Központi Olvasóterem Dániel Szonja - BTK Központi Olvasóterem Bergmann Krisztina – BGGYK Bergmann Krisztina – BGGYK Jávor Zoltánné - PPK Könyvtár Jávor Zoltánné - PPK Könyvtár Vargáné Pajdics Zsuzsanna – TÁTK Vargáné Pajdics Zsuzsanna – TÁTK Cserenko Gábor - TÁTK Cserenko Gábor - TÁTK Tepszics Éva - BTK Germanisztikai Intézet K. Tepszics Éva - BTK Germanisztikai Intézet K. Köszönjük a figyelmet! Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Könyvtári Minőségfejlesztés 21 Szervezeti kompetencia-fejlesztő csoport."

Hasonló előadás


Google Hirdetések