Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Regionalizmus kontra szocialista realizmus. Elie Nadelman (1882-1946) Tango 1919, festett cseresznyefa és gipsz 91x66x35 Whitney Museum of American Art,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Regionalizmus kontra szocialista realizmus. Elie Nadelman (1882-1946) Tango 1919, festett cseresznyefa és gipsz 91x66x35 Whitney Museum of American Art,"— Előadás másolata:

1 Regionalizmus kontra szocialista realizmus

2 Elie Nadelman (1882-1946) Tango 1919, festett cseresznyefa és gipsz 91x66x35 Whitney Museum of American Art, New York Ezek a finom, játékbabszerű figurák, divatos öltözetben argentin tangót táncolnak. Nadelman Tangója a modern szállodák báltermeinek hangulatát idézi, a keresztbe font karok és a táncosok „tekintete” szexuális vonzalmat fejez egy üres térben.

3 Stuart Curry 1897-1946 S. Curry: Keresztelő Kansas-ben 1928. o.v. 101x127 cm Whitney Museum of American Art, New York

4 John Stuart Curry: Tragikus preludium 1937-1942 o.v. tempera 945x351 cm Kansas State House, Topeka Kansas Az apokaliptikus kép John Brown-t ünnepli, a rabszolga felszabadítás radikális képviselőjét. Kansas annak idején még nem volt a szövetség tagja.

5 J.S. Curry: Tornádó 30-as évek

6 Thomas Hant Benton: New York történelme ma 1927. o.v. 177x91cm Courtesy Hirschl-Adler Galleries, New York T.H. Benton: A nyugat művészetei 1935, tempera,fa 240x400 cm New Britain Museum of American Art, Connecticat

7 Benton: Twist, 1962

8 Grant Wood: Amerikai Gótika 1930. o. v. 76x63 cm Art Institute of Chicago

9

10 Dorothea Lange (1895-1965)

11 D. Lange: Southern Pacific Railroad Billboard near Los Angeles, California, 1937. Library of Congress Washington D.C.

12

13

14 Ben Shahn: Sheriff a sztráj alatt Morgantown, West Virginia, 1935 Hallmark Photographic Collection, Kansas City, Missouri

15 Ben Shahn: Nebraska

16 Ben Shahn: Vak…

17 Walker Ewans fotói a New Deal idején

18 Edward Weston: Dante kilátása, Death Walley-Halál völgy University of Arizona – Collection Center for Creative Photography

19 Ben Soyer: Artists on WPA 1935. National Museum of American Art, Washinton D.C. 1930 – Work Progress Administration WPA – Szövetségi Művészeti Program – Federal Arts Project

20 Rafael Soyer: Balról jobbra haladva. o.v. 1938. Whitney Museum Of American Art New York

21 Rafael Soyer: Tánc studio

22 Isabel Bisop: Dante és Vergilius az Union Squeren 1932 o.v. 68x133 cm Delaware Art Museum, Wilmington Míg a regionalisták a vidéki Amerika ellentmondásaival foglalkoztak, egy másik csoportja a művészeknek a városi élet jelenségeit ábrázolta. Isabel Bisop (1902-1988) és Reginald Marsh (1898-1954) jól szituált, tanult környezetből származtak, ennek ellenére a városi slum és az alsóbb néposztályok életét kutatták. Bisop festménye Dante és Vergilius azt szuggerálja, mintha New York Dante Purgatóriumának modern változata lenne.

23 Reginald Mars: Fiatal nő a caruselen 1938. tempera, fa Springfield Museum of Art Illinois. Mars képe is melankóliát tükröz, de ez képi felépítés elárulja, azt is, hogy karikaturistaként is dolgozott. Amikor 1923-ban a New Yorker megalakult, ők készítette az első szatirikus rajzokat az újság számára. A fiatal nő a körhintán tipikus munka: a kompozíció függőleges felépítésű, nem hagy a szemnek menekülési lehetőséget,Mars, mint Bisop nem moralizál, egyszerűen csak azt ábrázolta, amit látott.

24 Aron Douglas (1898-1979)

25 Aspects of Negro Life: Song of the Towers 1934. ov. Schomburg Center for Research in Black Culture, New York

26

27

28

29

30

31

32

33 Stuart Davis (1894- 1964)

34 Stuart Davis: Hot Still-scape for 6 colors – 7th Avenue Style 1940. ov. 91x114 cm Fine Arts Boston

35

36

37 Ben Shahn: A teljes foglalkoztatásért 1944. Színes litográfia 75x100 cm New Jersey State Mususeum Collection

38 William J. Lewitt az általa megálmodott város terveivel

39 Lewittown, New York, 1954

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50 John Graham and Company: Northgate Regional Shopping Center, Seattle 1947-50 Seattle, Washington

51

52

53 Frank Gehry és a Rose Corporation: Santa Monica Place, California 1979-81

54

55

56 Ludwig Mies van der Rohe Apartmanház Chicago North Lake 1951 Van der Rohe és Philip Johnson: Seagram Building, New York 1954-58

57

58

59 Philip Johnson: Üvegház (MOMA)

60 Philip Johnson: Imaház új Mexikóban

61 Edward Hopper (1882-1967) Ennek a korszaknak a legjelentősebb realistája, de tulajdonképpen egyik kategóriába sem illik bele. Hopper kidolgozott egy csak rá jellemző stílust még a 20-as években, és ehhez haláláig hű maradt. Munkái különleges, és mély intenzitással árulkodnak a magányosságról és kitaszítottságról. Sok képén, kihalt tereket ábrázolt (Pl. Vasárnap reggel) vagy ha a figurák tűnnek is fel, általában nem állnak kapcsolatban egymással. Az furcsa fények, és az időtlenség, mozdulatlanság ábrázolása hasonló az olasz Giorgio Morandi festészethez. Életműve már jelzi a amerikai művészet nemzetközi előre törését, képei nagy hatással voltak a filmművészetre is. Pl. Wim Wenders, Jim Jarmus

62 E. Hopper: Éjszakai árnyék. 1921. The New York Public Library

63 Edward Hopper: Vasárnap reggel. 1930. ov. 88x152 cm Whitney Museum of American Art, New York

64 E. Hopper: Telihold 1949 The Dyoton Art Institute

65 E. Hopper: Orlean portréja. 1950. ov. 66x101 cm. Fine Arts Museum of San Francisco

66 E. Hopper: Négysávos ót, 1956. ov. 69x105,4 cm. Magántulajdon

67 E. Hopper: Western Motel 1957. 78, 8x127, 3 cm. New Haven, Yale University Gallery

68 George Tooker: The Subway 1950. 46x91 cm Whitney Museum of Art

69

70 Robert Frank: U.S. 285, New Mexico 1958. silver, gelatin print Art Institute Chicago, Illinois.

71 Robert Frank: Rodeo. New York 1955. Gelatin, Silver Gift Barabar and Eugene Schwartz


Letölteni ppt "Regionalizmus kontra szocialista realizmus. Elie Nadelman (1882-1946) Tango 1919, festett cseresznyefa és gipsz 91x66x35 Whitney Museum of American Art,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések