Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mark Rothko: Antigone Mark Rothko: Antigone 1941.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mark Rothko: Antigone Mark Rothko: Antigone 1941."— Előadás másolata:

1

2 Mark Rothko: Antigone 1941

3 Adolph Gottlieb: Oidipusz keze 1943

4 Pollock: Bikafej 1945

5 Pollock: Nőstényfarkas (SheWolf) 1943

6 Pollock: Kompozíciós tanulmányok 36 - 39

7 Pollock: Titkok kertje

8

9 Pollock: Gothik 1946

10 Pollock: Szemfejek

11 Pollock: Konvergencia 1952

12 Pollock: Number 8.

13

14 Pollock: levander-mist (levendulakék mezők)

15 „Én nem festőállványon dolgozom
„Én nem festőállványon dolgozom. A vásznat ritkán feszítem keretre, inkább a falhoz vagy a padlóhoz szögezem. Szükségem van a kemény felület ellenállására. A padlón könnyedebben mozgok. Közlebb lehetek a festményhez, így sokkal inkább a részének érzem magam, hiszen körbejárhatom, négy oldalról dolgozhatok rajta, szó szerint benne vagyok a képben. A módszer a nyugati indiánokéhoz hasonlít ők így készítenek homok képeket. S ha már belekerültem a festményembe önkívületben cselekszem. Csak némi „ismerkedés” aztán jövök tisztába azzal, valójában mi kerül a vászonra. Nem vagyok aggályos: változtatok,szétrombolom, az ábrázolást stb. mert a festmény éli a saját életét.” „Az absztrakt festészet absztrakt. Kihívás a néző számára. A minap egy műkritika azt találta írni a képeimről, hogy se kezdetük, se végük. A megjegyzést korántsem bóknak szánta, pedig az volt. Egy igazán jól eső bók.”

16

17

18

19

20 „Szerintem teljesen abszurd azt hinni, hogy a természet kaotikus, és a festő dolga a rendteremtés. Legfeljebb magunkban tudunk rendet tenni. Ezt tesz az, aki kellő időben szántja fel a földjét.” Willem de Kooning (1904 Rotterdam 1997 USA)

21 Pink Angyalok Villem de Kooning: Nő I o.v. 192,7x147,3 New York, The Museum of Modern Art

22 „A művészetről egyetlen pozitív dolog állítható, az, hogy csupán egy szó. Ennélfogva minden művészet irodalmi. A mi világunkban még nem minden magától értetődő. Érdekes megfigyelni, sokan a festménynek például a beszédes részét emelik ki, s mást sem tesznek, mint beszélnek róla. Ráadásul ebben semmi ellentmondás nincs. A művészet a képnek az a mindörökké néma része, amelyről örökkön-örökké beszélni lehet.”

23 De Kooning: Cím nélkül

24 Arshile Gorky: A máj a kakas fésűje 1944. o. v
Arshile Gorky: A máj a kakas fésűje o.v. 183x249 Buffal Albright-Knox Art Gallery

25 A.Gorky: A művész és anyja 1926 Whitney Museum of Art
A.Gorky: Agónia 1947.

26 „Kedvenceim a gondolatok a festő vetette magok
„Kedvenceim a gondolatok a festő vetette magok. Ecsetjének sörtéjéből elszabadult álmok….” Raffael Soyer: Arshile Gorky 20-as években

27 Franz Kline: New York 1953. o. v
Franz Kline: New York o.v. 201x128 cm Buffalo Albright-Knox Art Gallery

28 Franz Kline: Cardinal 1950. 79x58 o.v.

29 F. Kline: Suspended o.v.

30 Franz Kline: cím nélkül 1958

31 Clyfford Still: Seigraph 1953 C. Still (1904-1980)

32 1947-J

33 Clyfford Still 1957-D No.1 Albright Knox Art Gallery

34 C. Still: Cím nélkül 1953

35 Sam Francis: Black and red. O.v. 1951 Contemporary Art Museum Honolulu

36 Sam Francis: Long Blue 1964

37 „A pokolian kék labdák paradicsomában élek: csak lebegnek, minden lebeg, minden lebeg, s a képzeletem páratlan matematikáját vonszolom a névtelen holnap felé sorjázó napokon át.” Sam Francis Sam Francis: Cím nélkül 1986

38 Robert Motherwell (1915-1991) Két figura 1958. ov. 123x182 cm

39 R. Motherwell: Elegy to the Spanisch Republik No. 57
R. Motherwell: Elegy to the Spanisch Republik No San Francisco Museum of Modern Art

40 Motherwell: Beside the sea 1966

41 R. Motherwell: Elegy to the Spanisch Republik No. 110. 1971

42 „A festészet közege a szín és a tér: a rajzolat voltaképpen térmegosztás. A festészet tehát nem más, mint az elme önkifejzedőse a szín és a tér révén.” R. Motherwell: B 311

43 „A művészetben nem elég a szem, nem elég az intellektuális elgondolás
„A művészetben nem elég a szem, nem elég az intellektuális elgondolás. A művészet szigorúan kötődik az őt létrehozó közeg belső törvényeihez. Vagyis a festmény az a festmény, a szobor az a szobor, az épület az épület.”

44 Hans Hofmann: Katedrális 1957

45 H. Hofmann: The Gate 1959

46 Hans Hofmann: The Conjuror 1959. München, Lenbachhaus

47 Hans Hofmann: Above deep waters 1959. Berkeley Art Museum California

48 H. Hofmann: Rising Moon 1964

49 Cy Twombly „Minden vonal konkrét élmény, minden vonalnak megvan a maga története. A vonalak nem illusztrálnak, önmaguk megtestesülései.”

50 Cy Twombly: Cím nélkül 1953

51 Cy Twombly

52 Twombly: Cím nélkül 1972

53 Helen Frankenthaler: A hegyek és a tenger 1952

54

55

56 Morris Louis K.S.I 1959. akril vászon 264x428 cm Essen Museum Folkwang
M. Louis: No akril, vászon, Pasadena

57 Morris Louis: Where.

58 Kenneth Noland: Heat 1953

59

60

61 Mark Tobey: Meditáció VIII.
„Az egységes világot keresem a munkáimban, s ehhez a mozgó örvényt hívem segítségül.”

62 Mark Tobey:

63 Mark Rothko: Green and Maroon, 1953. o. v
Mark Rothko: Green and Maroon, o.v. 231x139 cm The Philipps Collection, Washington, D.C.


Letölteni ppt "Mark Rothko: Antigone Mark Rothko: Antigone 1941."

Hasonló előadás


Google Hirdetések