Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Kárpáti Andrea 1 Informatikai módszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Kárpáti Andrea 1 Informatikai módszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta."— Előadás másolata:

1 Készítette: Kárpáti Andrea 1 Informatikai módszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.

2 Készítette: Kárpáti Andrea 2 Howard Gardner " többrétű intelligencia " elmélete ( Theory of Multiple Intelligencies, Gardner, 1986) 1.Nyelvi-kommunikatív intelligencia (anyanyelv, idegen nyelv) 2.Matematikai-logikai intelligencia 3.Térbeli intelligencia (konstruálás, érzékelés) 4.Zenei intelligencia (komponálás, előadás) 5.Kinetikus intelligencia (mozgás, sport, manipuláció tárgyakkal) 6.Interperszonális intelligencia (vezető, mester) 7.Intraperszonális intelligencia (sikeres önmegvalósító, képességeinek tudatában élő, fejlődő érett személyiség)

3 Készítette: Kárpáti Andrea 3 A "digitális írástudás" (digital literacy) Más néven: "új alapismeretek" (new basic skills) vagy informatikai képességek ( IT skills ). Összetevői: –idegen nyelvek ismerete, –technikai (technológiai) kultúra ( technological culture ), –vállalkozási készségek ( entrepeneurship ), –társas (szociális) kompetencia ( social skills ). Seymour Papert (1993, 1996): a kétféle digitális képességszint “ számítógépes írástudás ” ( computer literacy ) helyett “ információtechnikai jártasság” (technological fluency „ Kereszttanterv ”: valamennyi tantárgyban fejlesztjük az IKT kompetenciát

4 Készítette: Kárpáti Andrea 4 A digitális pedagógia módszerei az iskolában 1: Tanár- és diákszerepek IKT környezetben IKT technika InterakcióDiákszerepTanárszerep , levelezőlista, vitacsoport AszinkronikusRészvételModerálás Beszélgető csoportSzinkronikusRészvételModerálás Audio-konferencia, Videokonferencia SzinkronikusRészvételJelenlét, esetleg moderálás Hangközvetítés, Képközvetítés KözvetítettHallgatás, nézésVálasztás, utólag: értelmezés Információs forrásKözvetítettMegtalálás, értékelésIrányítás, értékelés Szemléltető eszközKözvetítettTanulmányozásBemutatás, értékelés ProgramozásMobilA fenti összes funkció n IKT = Információs és kommunikációs technológiák Forrás: Jones, 1999 (Ford. Kárpáti A.)

5 Készítette: Kárpáti Andrea 5 A digitális pedagógia módszerei az iskolában 2.: Tanítási – tanulási módszerek Előadás, szemléltetés (prezentáció) Multimédiás taneszközök használata Tanuláselméleteken alapuló kognitív digitális taneszközök (cognitive tools) használata Digitális projekt Digitális értékelés és vizsga

6 Készítette: Kárpáti Andrea 6 Előadás, szemléltetés (prezentáció)

7 Készítette: Kárpáti Andrea 7 A multimédiás taneszközök fajtái 1.“Üres”, tartalomnélküli munkaeszközök 2.A tanári felkészülés segédeszközei 3.Kommunikációs eszközök 4.Információforrások 5.Oktatóeszközök, integrált taneszköz-rendszerek 6.Számítógéppel segített értékelés 7.Oktatás-szervezési eszközök

8 Készítette: Kárpáti Andrea 8 kognitív digitális taneszközök használata

9 Készítette: Kárpáti Andrea 9 A kognitív tanulási környezet szervezeti modellje

10 Készítette: Kárpáti Andrea 10 Távoktatási környezetek

11 Készítette: Kárpáti Andrea 11 Digitális projekt

12 Készítette: Kárpáti Andrea 12 Számítógéppel segített értékelés Adatbázis tesztkészítővel, online tesztrendszer, adaptív teszt-program, kritériumrendszerek Kevéssé vizsgált, mennyire befolyásolja az eredményeket az informatikai tudás “Dinamikus tudástérkép”: részletes adatok az egyes itemekről - nehézség, megoldási idő... Nyitott kérdések értékelése félig megoldott Autentikus feladatok adhatók szimuláció, adatbázis, virtuális mérőeszközök segítségével

13 Készítette: Kárpáti Andrea 13 A Movelex Feladatgenerátor Legfontosabb jellemzők Sokféle feladattípus készíthető, rugalmas pontozás A feladatok véletlenszerű sorrendben jelennek meg a diák gépén A szerveren online követhető a tanuló munkája Azonnali nyomtatható a feladatlapok kiértékelése Magyarázat is beilleszthető a feladatlapokba Gyakorló üzemmódban a tanuló látja a a megoldásokat Beállítható kiértékelési szabályok (pl. ponthatárok) A feladatlapok regisztrációs kulccsal védhetők

14 Készítette: Kárpáti Andrea 14 Példa a MOVELEX hálózatos üzemmódjára: egy nyelvórai feladat 1. A szokásos feladatok (feleletválasztás, párosítás, …) megoldhatók párokban vagy kiscsoportban. A tanulók látják egymás megoldását, és üzenetekkel (chat) segíthetik egymást. Vannak speciális "társasjátékok", ahol az egyik tanulónak a másik tanuló irányítása alapján kell megoldania valamilyen feladatot (pl. autó irányítása egy városban).

15 Készítette: Kárpáti Andrea 15

16 Készítette: Kárpáti Andrea 16 Példa a MOVELEX hálózatos üzemmódjára: egy nyelvórai feladat 2.

17 Készítette: Kárpáti Andrea 17 Példa a MOVELEX hálózatos üzemmódjára: egy nyelvórai feladat 3.

18 Készítette: Kárpáti Andrea 18 Végül a vezető felismeri, hogy célba ért, ezzel vége a feladatnak.

19 Készítette: Kárpáti Andrea 19 Oktatás-szervezési eszközök Osztálynapló, órarend-készítő, digitális ellenőrző könyv, e- statisztika, levelező lista, fórum stb. Közkedvelt  elterjedt  kötelező??? Az iskolai élet teljes nyilvánossága? – Adatvédelmi aggályok Szülők tájékoztatása: Osztályzat – SMS-ben: Iskolai honlap fejlődése: imázsteremtő tabló  oktatási portál Jó példa:

20 Készítette: Kárpáti Andrea 20

21 Készítette: Kárpáti Andrea 21 A konstruktív tanulás Gyakorlat-közeli tananyag Cselekvési kompetencia, diák és tanár közös tudás-konstruálása Szituatív tanulás, releváns és autentikus problémák megoldása Többféle nézőpont érvényesítése Egyéni haladást és együttműködést egyaránt segítő tanulási környezet Módszerei: Egyéni haladási tempót figyelembe vevő tanrend Kognitív “tanonckodás” ( cognitive apprenticeship Moderált képzés ( anchored instruction ) Enkulturáció: a diák bevezetése a szakértők világába Rendszeres, célirányos tanári segítség az egyéni tanulásban: kollaboratív környezet (pl. SCALE vitakörnyezet Sok páros és csoportmunka


Letölteni ppt "Készítette: Kárpáti Andrea 1 Informatikai módszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta."

Hasonló előadás


Google Hirdetések