Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

További leírás ha szükséges Főcím Alcím A légi közlekedés idő- és költségterének vizsgálati kérdései „Közlekedés – mozgásban a területi kutatások” című.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "További leírás ha szükséges Főcím Alcím A légi közlekedés idő- és költségterének vizsgálati kérdései „Közlekedés – mozgásban a területi kutatások” című."— Előadás másolata:

1 További leírás ha szükséges Főcím Alcím A légi közlekedés idő- és költségterének vizsgálati kérdései „Közlekedés – mozgásban a területi kutatások” című konferencia ELTE, Budapest, 2012. november 10. Dusek Tamás (dusekt@sze.hu) Széchenyi István Egyetem

2 A területi interakciók rendszerei Az interakció felszínen megy végbe Az interakció hálózaton megy végbe A kiinduló és végpont bármi lehet (a felszínen belül) 1 (gyaloglás, rádiós és műholdas információtovábbítás, hang, fényjelek) 3 (egyéni közlekedés egy része) A kiinduló és végpont korlátozott 2 (vízi és légi közlekedés) 4 (egyéni közlekedés egy része, közösségi közlekedés, csővezetékes szállítás, energiahálózat, kábeles információtovábbítás)

3 A mobilitást lehetővé tévő részrendszerek területi kiterjedése Végleges úti célok csökkenő közvetlen elérhetősége: gyaloglás (természeti, jogi akadályok) egyéni járműves közlekedés (úthálózat sűrűsége) szárazföldi tömegközlekedés (hozzáférési pontok, megállóhelyek sűrűsége) vízi és légi közlekedés

4 Egy úthálózati távolságmátrix vagy egy vasúthálózati időtávolságmátrix összeállításához képest extra kérdések vetődnek fel Ezek figyelmen kívül hagyása következményei: a tér téves koncepcionalizálása és operacionalizálása, térképi reprezentációja, az utazási lehetőségek téves számba vétele Problémák 2 típusa: – önmagában is – más utazási lehetőségekkel összehasonlítva

5 A légi közlekedés távolságmátrixának alapproblémái Alaplehatárolás problémája a világszintű elemzések alatt (például Európa légi közlekedése) Mit tekintsünk a légi közlekedés terének A teljeskörű hálózat problémái Egymáshoz közeli repülőterek problémája Menetrendek rendszeres (napi, heti, havi, szezonális) és rendszertelen változása Eltérő járatsűrűség Menetrendi kötöttségek Átszállások

6 Mit tekintsünk a légi közlekedés terének? 1.Csak a repülőtereket, hogyan lehatárolva? 2.A repülőtereket és azok szűkebb/tágabb környezetét? 3.A teljes földfelszínt?

7 Ha csak a repülőtereket: menetrend szerinti járattal rendelkező repülőterek (összesen 446) 2010 december második hetében A teljeskörű hálózat problémái

8 Legalább 4 járattal (amiből legalább 1 külföldi) rendelkező repülőterek (összesen 203)

9 Egymáshoz „nagyon közeli” repülőterek

10 Hierarchikus a hálózat, de nem szigorúan Repülőterek azonos súlya Kis repülőterek egyenetlen eloszlása A „kis” repülőtér elhatárolásának problémái Egymáshoz közeli repülőterek problémái (például: Liverpool-Manchester, Bécs-Pozsony, de Budapest- Bécs is) Összekötésük hiánya nem jelent hálózati hiányt 203*202=41006 kapcsolatból 1322 300 kilométeren belüli

11 A légi közlekedés tereinek sajátosságai Hálózati távolságIdőtávolságKöltségtávolság KomplexitásAlacsonyNagyNagyon nagy Változékony- ság oka A menetrend változása A menetrend változása, a repülés időpontja; napi, heti és szezonális okok A menetrend változása, a repülés időpontja; napi, heti és szezonális okok, fizetés módja, jegy típusa, osztálya, kedvezmények, akciók, stb. InformációElvben tökéletes információ, gyakorlatilag lehetnek kisebb bizonytalanságok Elvben tökéletes információ a menetrendi időről, gyakorlatilag lehetnek kisebb bizonytalanságok; a menetrendi és a tényleges repülési idő eltérhet Nem tökéletes információ, pénzügyi költségek elvben meghatározhatók, a nem pénzügyi költségeknél becslés szükséges Meghatároz- hatóság Elvben egyértelműA menetrendi időre vonatkozóan elvben egyértelmű; aszimmetrikus A pénzügyi költségekre vonatkozóan adott időpontban és repülési időre korlátozva, meghatározott feltételek mellett egyértelmű, aszimmetrikus

12 Adott repülőtérről 2010. december 9-én átszállás nélkül elérhető repülőterek száma (a 202 további repülőtér közül)

13 Az átlag alatti hálózati hányadosú repülőterek az időtérben

14 Az átlag feletti hálózati hányadosú repülőterek az időtérben

15 KódVáros Idő, részesedés ezrelékben MUCMünchen2,93 FRAFrankfurt2,96 AMSAmszterdam3,01 CDGPárizs3,16 VIEBécs3,21 BRUBrüsszel3,23 DUSDüsseldorf3,31 PRGPrága3,32 LGWLondon3,38 CPHKoppenhága3,39

16 KódVáros km részesedés ezrelékben STRStuttgart3,49 FKBKarlsruhe3,49 FRAFrankfurt3,50 SXBStrasbourg3,51 HHNHahn3,51 SCNSaarbrücken3,52 FMMMemmingen3,52 NUENürnberg3,52 FDHFriedrichshafen3,52 ZRHZürich3,54

17 Az első csoportba tartozó 15 repülőtér földrajzi és időtérbeli helyzetének különbsége

18 A földrajzi helyzet és az időtérbeli helyzet legnagyobb különbségei

19 A földrajzi helyzet és időtérbeli helyzet különbsége Közép-Európában

20 globális disztribúciós rendszer (GDS, global distribution system) Worldspan, Sabre, Galileo és Amadeus Online turistairodák Légitársaságok Hagyományos utazási irodák

21 London-Dublin járatok keresési eredménye a bravofly.com honlapján

22 London-Dublin járatok keresési eredménye a pelikan.hu honlapján

23 London-Dublin járatok keresési eredménye a statravel.hu honlapján

24 London-Dublin járatok keresési eredménye a travelocity.com honlapján

25 London-Dublin járatok keresési eredménye a Ryanair honlapján (március 19-én)

26 London-Dublin járatok keresési eredménye a Ryanair honlapján (március 20-án)

27 2011. május 5-re szóló London-Dublin repülőjegyek legalacsonyabb árai március 19-én Vásárlás helyeLégitársaságÁrvalutaÁr euróban BravoflyRyanair20,42euró20,42 PelikánRyanair9175Ft33,56 Ryanair 19,69font22,53 Ryanair (márc 20)Ryanair15,98font18,29 StatravelBMI25400Ft92,92 eDreamsBMI61,55euró61,55 TravelocityBMI77,4dollár54,78 CheapOairBMI116,27dollár82,29 AirTicketsDirectBMI119,96dollár84,90 BravoflyBMI63,05euró63,05 PelikánBMI24257Ft88,74 BMI 47,6font54,47 BMI 52,1font59,62 EuropebyairBMI150,47dollár106,49 CheapFlightsBMI84,4dollár59,73 CheapFlightsBMI52,1font59,62 CheapFlightsBMI70,55euró70,55 Aer Lingus 24,99font28,60 BravoflyAer Lingus34,74euró34,74

28 Metakereső honlapok Gyakorlatilag nem megoldás: elavult információk, hiányos találatok, láthatatlan adminisztrációs és egyéb költségek

29 Vásárlás helye Útvonal sorszáma 123456789 Bravofly172,6175,6164,3172,761,8511,7378,3522,820,4 Pelikán212,5245,4188,9183,191,9718,1490,6579,226,5 Statravel190,7195,1198,8190,3170,4593,0395,7529,292,9 eDreams156,0159,2147,9156,250,1504,0367,8448,761,6 Travelocity385,4148,7157,1145,8132,5476,3368,5533,354,8 CheapOair156,3166,9175,1164,2150,8480,1386,9497,682,3 AirTicketsDir ect176,9179,9166,7177,1157,3582,7379,7533,184,9 Lufthansa161,0165,6238,2149,0117,0690,0291,6 SAS516,1 Icelandair464,0 Austrian301,9 Swiss212,1 Ryanair58,318,3 BMI54,5 Aer Lingus28,6 átlagár201,4179,5183,2167,3110,0569,5373,4513,852,5

30 210 legjobb ár alakulása (euróban) négy online irodánál Ajánlat helye A 210 repülőjegy együtt A 28 budapesti indulású vagy érkezésű repülőjegy A jegyek összára A jegyek átlagára Bravofly=1 00 A jegyek átlagára Bravofly=1 00 Bravofly25404*121*100,0142*100,0 eDreams27897*133*109,8158*111,1 Travelocit y31213149122,9160112,3 Pelikán34725*165*136,7198*139,4

31 32 európai nagyváros többi várostól való átlagtávolsága költségben a Bravofly ajánlatai alapján euróban (utazás: 2011. május 5-8, lekérdezés: 2011. március 1.)

32 A 15-ös hálózat városainak a többi várostól való átlagtávolsága kilométerben és költségben (euró) (17 lekérdezés átlaga alapján)

33 A legdrágább és legolcsóbb útvonalak (17 lekérdezés átlaga alapján

34 A vizsgált repülőterek kétdimenziós skálázással meghatározott költségtérbeli helyzete

35 Árak a légvonaltávolság függvényében

36 Ezer kilométerre jutó árak a légvonaltávolság függvényében

37 A fajlagos jegyárak alakulása városonként (a 300 kilométernél rövidebb útvonalak figyelmen kívül hagyásával)


Letölteni ppt "További leírás ha szükséges Főcím Alcím A légi közlekedés idő- és költségterének vizsgálati kérdései „Közlekedés – mozgásban a területi kutatások” című."

Hasonló előadás


Google Hirdetések