Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az ELTE házhoz megy! Tudományos eredmények megismertetése a tehetség-felismerés, a tehetségtámogatás és a tehetség-elismerés szolgálatában az ELTE-n projekt-összefoglaló.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az ELTE házhoz megy! Tudományos eredmények megismertetése a tehetség-felismerés, a tehetségtámogatás és a tehetség-elismerés szolgálatában az ELTE-n projekt-összefoglaló."— Előadás másolata:

1 Az ELTE házhoz megy! Tudományos eredmények megismertetése a tehetség-felismerés, a tehetségtámogatás és a tehetség-elismerés szolgálatában az ELTE-n projekt-összefoglaló március 9. TÁMOP /1-KMR

2 A KAROKON MEGVALÓSÍTANDÓ, ILLETVE FEJLESZTENDŐ TEVÉKENYSÉGEK TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! I.Közvetlen kapcsolatok megújítása az ELTE és a közoktatás között az MTMI- életpályák népszerűsítésére II.A tudományos diákköri munka megújítása (TTK, IK) III.PhD tudományos eredmények elterjesztése

3 I. Közvetlen kapcsolatok megújítása az ELTE és a közoktatás között az MTMI-életpályák népszerűsítésére TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A KAROKON MEGVALÓSÍTANDÓ, ILLETVE FEJLESZTENDŐ TEVÉKENYSÉGEK I.1. „Az ELTE házhoz megy!” természettudományi utazó cirkusz (TTK) I.2. „Kutass velünk!” természettudományi táborok és foglalkozások középiskolás diákok számára (TTK)  Matematikapályázat  Matematika-szakkör  Kutatás a PIT-csoporttal  Kémiai laboratóriumi foglalkozások  Biológiai nyári tábor és laborlátogatások I.3. „Geológiai túravezető” a közép-magyarországi régióban középiskolák szaktanárai számára (TTK) I.4. „Gólyavári esték” új sorozatának beindítása (BTK)

4 I. Közvetlen kapcsolatok megújítása az ELTE és a közoktatás között az MTMI-életpályák népszerűsítésére TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A KAROKON MEGVALÓSÍTANDÓ, ILLETVE FEJLESZTENDŐ TEVÉKENYSÉGEK I.1. „Az ELTE házhoz megy!” természettudományi utazó cirkusz I. lap az ELTE TTK nemzetközi hírű oktatói kutatói, fiatal, ambiciózus csapatukkal az iskolában tudományos délutánt szerveznek doktoranduszok és posztdoktorok részvételével, a természettudományos karrier lehetőségét is bemutatva cél minél több középiskola megnyerése és ösztönzése a természettudományok széleskörű művelésére eddig huszonkettő megvalósult foglalkozás a biológia, kémia és fizika témaköreiben részt vevő középiskolák: Premontrei Szent Norbert Gimnázium (Gödöllő), Kölcsey Ferenc Gimnázium (Budapest), Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium (Szeged), Szent Margit Gimnázium (Budapest), Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Tóth Árpád Gimnázium (Debrecen)

5 I. Közvetlen kapcsolatok megújítása az ELTE és a közoktatás között az MTMI-életpályák népszerűsítésére TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A KAROKON MEGVALÓSÍTANDÓ, ILLETVE FEJLESZTENDŐ TEVÉKENYSÉGEK I.1. „Az ELTE házhoz megy!” természettudományi utazó cirkusz II. lap Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium (Budapest) Garay János Gimnázium (Szekszárd) Ungváry László Szakközépiskola (Cegléd) Vajda János Gimnázium (Keszthely) Battyány Lajos Gimnázium (Nagykanizsa) Bercze Nagy János Gimnázium (Gyöngyös) Rudas Közgazdasági Szakközépiskola (Dunaújváros) Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola (Dunaújváros – két alkalommal) ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium és Kollégium (Budapest) ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola (Budapest)

6 I. Közvetlen kapcsolatok megújítása az ELTE és a közoktatás között az MTMI-életpályák népszerűsítésére TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A KAROKON MEGVALÓSÍTANDÓ, ILLETVE FEJLESZTENDŐ TEVÉKENYSÉGEK I.1. „Az ELTE házhoz megy!” természettudományi utazó cirkusz III. lap Csontváry Általános- és alternatív iskola (Budapest, XVIII) Szent László ÁMK (Baja) Nagy Lajos Gimnázium (Pécs) Veres Pálné Gimnázium (Budapest) Bolyai János Gimnázium (Kecskemét)

7 I. Közvetlen kapcsolatok megújítása az ELTE és a közoktatás között az MTMI-életpályák népszerűsítésére I.2. „Kutass velünk” természettudományi táborok és foglalkozások középiskolások számára Matematikapályázat: 7 versenymunka érkezett. Matematika-szakkör: a április 21-én megrendezett vetélkedőben 8 csapat vett részt. Kémiai laboratóriumi foglalkozások: 2010-ben 9 alkalommal valósult meg összesen 147 fő részvételével TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A KAROKON MEGVALÓSÍTANDÓ, ILLETVE FEJLESZTENDŐ TEVÉKENYSÉGEK

8 I. Közvetlen kapcsolatok megújítása az ELTE és a közoktatás között az MTMI-életpályák népszerűsítésére I.3. „Geológiai túravezető” a közép-magyarországi régióban középiskolák szaktanárai számára a pályázat keretében elkészült és megjelent a Geológiai kirándulások Magyarország közepén c. kötet (szerk. Palotai Márton) geológiai-földrajzi látnivalókat, kirándulási útvonalakat ír le, szakmailag pontosan, hitelesen a Vértes-hegységtől Gödöllőig, a Tétényi-fennsíktól Vácig a pályázat lehetővé teszi, hogy a régió valamennyi középiskolájának rendelkezésére álljon a kötet a szakszerű felhasználást elősegítendő 2010 tavaszán (április, május és június hónapban) a régió középiskolai tanárainak önköltséges módszertani felkészítő kirándulásokat szervez a programfelelős TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A KAROKON MEGVALÓSÍTANDÓ, ILLETVE FEJLESZTENDŐ TEVÉKENYSÉGEK

9 I. Közvetlen kapcsolatok megújítása az ELTE és a közoktatás között az MTMI-életpályák népszerűsítésére I.4. „Gólyavári esték” új sorozatának beindítása november 11. Ritoók Zsigmond: Antigoné december 9. Szabó Miklós: Klasszikus-antiklasszikus – Európai gyökerek, európai identitás február 24. Kulcsár-Szabó Ernő: A kultúra és tudománya március 24. Frank Tibor: Kivándorlás Amerikába április 22. Nyomárkay István: Filológiánk tegnap és ma május 19. Marosi Ernő: A váradi Szent László-fej ereklyetartó, avagy van-e végleges megoldás a művészettörténetben TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A KAROKON MEGVALÓSÍTANDÓ, ILLETVE FEJLESZTENDŐ TEVÉKENYSÉGEK

10 II. A tudományos diákköri munka megújítása (IK, TTK) II.1. Intézményi tudományos diákköri versenyek  Diákkutatói program  Tehetségkutató egyetemi programozási verseny  Tudományos diákköri verseny  Egy nagy sikerű nemzetközi verseny: a nemzetközi matematikaverseny II.2. Tudományos diákköri adatbázis létrehozása (TTK, IK, PPK) TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A KAROKON MEGVALÓSÍTANDÓ, ILLETVE FEJLESZTENDŐ TEVÉKENYSÉGEK

11 II. A tudományos diákköri munka megújítása (IK, TTK) II.1. Intézményi tudományos diákköri versenyek: tehetségkutató egyetemi programozási verseny Az ELTE Informatikai Kara a 2009/2010-es tanévre meghirdette az 1. Tehetségkutató Egyetemi Programozási Versenyt a közép-magyarországi régió informatikus alapképzésben résztvevő hallgatói számára három forduló az egyes fordulókban a versenyzőknek 3-5 programozási feladatot kell megoldaniuk C++ nyelven, Code:Blocks fejlesztői környezetben, a beküldött megoldásokat a bírálók Linux környezetben fordítják újra és az így kapott programokat értékelik TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A KAROKON MEGVALÓSÍTANDÓ, ILLETVE FEJLESZTENDŐ TEVÉKENYSÉGEK

12 II. A tudományos diákköri munka megújítása (IK, TTK) II.1. Intézményi tudományos diákköri versenyek: Egy nagy sikerű nemzetközi verseny: a nemzetközi matematikaverseny február 19-én került megrendezésre. A versenyen 23 induló vett részt, és 19-en adtak be dolgozatot. TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A KAROKON MEGVALÓSÍTANDÓ, ILLETVE FEJLESZTENDŐ TEVÉKENYSÉGEK

13 II. A tudományos diákköri munka megújítása (IK, TTK) II.2. Tudományos diákköri adatbázis létrehozása a megcélzott nagy hallgatói létszámok, a részt vevő segítők és tanárok nagy száma miatt nélkülözhetetlen a felkészítés és a versenyek egyes jelentős elemeinek számára egy kari TDK internetes adatbázis létrehozása az adatbázis tartalmazni fogja a TDK-témákat, -dolgozatokat, közzéteszi a versenyek lebonyolításának menetét és eseményeit, nyilvántartást vezet a segítő diákokról, tanárokról, témavezetőkről a honlap tartalma:  a Kari Tudományos Diákkörökért felelős személyek (elnökök, szekcióelnökök, hallgatói képviselők), fontos elérhetőségek;  a Kari TDK-k rövid bemutatása;  aktuális pályázati felhívások;  témakiírások;  eddigi TDK-eredmények;  archív anyagok, dolgozatok adatbázisa. TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A KAROKON MEGVALÓSÍTANDÓ, ILLETVE FEJLESZTENDŐ TEVÉKENYSÉGEK

14 III. PhD tudományos eredmények elterjesztése III.1. A legjobb doktori dolgozatok publikálása az Eötvös Kiadó segítségével III.2. Az Alkalmazott Pszichológia tematikus számának megjelentetése doktoranduszok kutatási beszámolóinak közlésére (PPK, elérhető a honlapon) III.3. A Peripato Társadalmi Agora program (TTK) (fejlesztés alatt) TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A KAROKON MEGVALÓSÍTANDÓ, ILLETVE FEJLESZTENDŐ TEVÉKENYSÉGEK

15 A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! I.Esélyegyenlőség növelése a tehetség kibontakoztatásában II.A tudomány népszerűsítése III.Tudományos eredmények elterjesztése IV.A kiválósági központok nemzetközi hálózata

16 I. Esélyegyenlőség növelése a tehetség kibontakoztatásában I.1. Állampolgári nevelés (Bibó Szakkollégium) tábor: április I.2. Hátrányos helyzetű, illetve speciális nevelési igényű gyerekek (Illyés) I.3. Esélyegyenlőségi képzési programok (TáTSZ)  A KUSS?!-projekt  Esélyegyenlőségi műhely  Hátrányos helyzetű hallgatók államvizsgára és mesterszakra való felkészítése I.4. Szakkollégium éjszakája (TáTSZ) TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

17 I. Esélyegyenlőség növelése a tehetség kibontakoztatásában I.2. Hátrányos helyzetű, illetve speciális nevelési igényű gyerekek, Illyés Sándor Szakkollégium cél: a csoportban dolgozó pedagógusok csoport-kommunikációjának fejlesztése az általános ismereteken túl saját kommunikációs elemeikre, viselkedési mintáikra láthatnak rá a csapatszerű helyzetekben videokamera segítségével rövid felvételeket készít a szakember a csapatmegbeszélésekről, a szerepjátékokról, fókuszáltan a jól működő kommunikációs helyzetekről TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

18 I. Esélyegyenlőség növelése a tehetség kibontakoztatásában I.3. Esélyegyenlőségi képzési programok: a KUSS?!-projekt az ötlet eredete: úgy tapasztalták, hogy az ELTE Társadalomtudományi Karán kezd elharapódzni az előítéletes, sőt rasszista gondolkodásra utaló beszédmód - ugyanakkor rendre hiányoznak az ilyen megnyilvánulásokra adott reakciók azok részéről, akik más véleményen vannak: ennek a párbeszédhiánynak az okán indította el a Kuss?!- projektet a TáTSZ különböző programokkal – valós és virtuális térben egyaránt – szeretné felhívni a figyelmet a párbeszédre, illetve a „kussolás” megszüntetésének szükségességére TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

19 I. Esélyegyenlőség növelése a tehetség kibontakoztatásában I.3. Esélyegyenlőségi képzési programok: esélyegyenlőségi műhely a kurzus a gyermekszegénység jellemzőit, kialakulását, következményeit tekinti át a gyermeki szükségletek dimenziói szerint az elméleti ismeretanyag, a hazai és nemzetközi kutatási eredmények és elméletek, a gyermekszegénység elleni társadalmi programok áttekintésével párhuzamosan a kurzus résztvevői terepkutatások során is megismerkednek e lényeges társadalmi probléma magyarországi jellemzőivel a kutatómunka során mindenki egy-egy részterület feldolgozását vállalja, a kurzus résztvevőinek munkáiból egy közös záró tanulmány készül a kurzus 15 alkalomból áll, minden alkalomra az ajánlott irodalmat tartalmazó lista áll a hallgatók rendelkezésére Két terepgyakorlat valósult meg: március 27 – április 1 (Rimóc) között 12 hallgató részvételével és április 23 – 25 (Szomolya) között 4 hallgató részvételével. TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

20 I. Esélyegyenlőség növelése a tehetség kibontakoztatásában I.4. Szakkollégium éjszakája az ELTE Társadalomtudományi Szakkollégium életében a legnagyobb rendezvény a minden novemberben megrendezett Szakkollégium Éjszakája (SZÉ), ahol a tanárok és a diákok egy éjszakára birtokba vehetik az ELTE Lágymányosi Campusának alagsorát, és élvezhetik a szakmai és kulturális programokat november 19-én ötödik alkalommal került sor a rendezvényre, HatárOK nélkül? Címmel, több tudományterület képviselőjének előadásával november 25-én hatodik alkalommal került sor a rendezvényre „Miénk itt a tér” címmel. TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

21 II. A tudomány népszerűsítése II.1. Intenzív doktori szintű előadássorozatok és műhely-konferenciák (Bolyai)  Doktorandusz-délutánok  Felsőoktatás-politikai műhely-konferenciák II.2. Földrajzos esték-sorozat (EC) II.3. TTK-s estek (EC) II.4. Nobel-díjas esték (EC) II.5. Szakkollégiumi napok (Illyés) II.6. A Mendöl műhely honlapja (EC) II.7. Skandinavisztika irodalmi lexikon honlapja (EC) II.8. A Biológia-kémia műhely honlapja (EC) TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

22 II. A tudomány népszerűsítése II.1. Intenzív doktori szintű előadássorozatok és műhely-konferenciák: felsőoktatás-politikai műhely-konferenciák sorozata október 17-én került sor a 6. Bolyai műhely-konferenciára 11 intézményből 50, a felsőoktatásban dolgozó kutató/oktató, középiskolai tanár és oktatási államigazgatási szakember vett részt a délelőtti előadások és az azt követő vita a műszaki/természettudományi alapszakok első teljes évfolyamain szerzett tapasztalatokkal foglalkoztak, a délutáni ülés a természet- tudományos tanárképzésben kialakult drámai helyzet okait és az azonnali teendőket vizsgálta TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

23 II. A tudomány népszerűsítése II.1. Intenzív doktori szintű előadássorozatok és műhely-konferenciák: felsőoktatás-politikai műhely-konferenciák sorozata március 20-án rendezték meg a 7. Bolyai műhelykonferenciát a kutatóegyetemi kiválóság tartalmáról és mérésének módszereiről. 42 vezető oktató jelent meg 7 magyar egyetem műszaki- és természettudományi karairól. A munkában mindvégig részt vett az MTA és a MAB elnöke március 19-én rendezik a 8. Bolyai Műhelykonferenciát „Differenciált természettudományi és műszaki felsőoktatási rendszer” címmel. TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

24 II. A tudomány népszerűsítése II.2. „Földrajzos esték” sorozat EC első alkalom: 1.Térbeli fordulat a geográfiában (2010. december 9.) TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

25 II. A tudomány népszerűsítése II.4. Nobel-díjas esték összesen négy alkalom eddig: 1.Hadlaczky Gyula az orvosi Nobel-díjas Elizabeth Blackburn, Carol Greider és Jack Szostak munkásságáról (2009. november 26.) 2.Mizsei János a fizikai Nobel díjas Charles Kao, Willard Boyle és George E. Smith munkásságáról (2009. december 1.) 3.Vértessy Beáta a kémiai Nobel-díjas Venkatraman Ramakrishnan, Thomas Steitz és Ada Yonath munkásságáról (2009. december 3.) 4.Balogh F. András az irodalmi Nobel-díjas Herta Müller munkásságáról (2009. december 9.) TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

26 III. Tudományos eredmények elterjesztése nemzetközi szinten III.1. Mesterkurzusok (Bolyai) III.2. Külföldi tanulmányutak (Bolyai) III.3. Filológiai-paleográfiai portál (EC) III.4. Mendöl műhely – nemzetközi konferenciák (EC) III.5. Angol-amerikai műhely (EC) III.6. Beloit College – csereprogram (EC) TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

27 III. Tudományos eredmények elterjesztése nemzetközi szinten III.1. Mesterkurzusok a Bolyai Kollégium szervezésében összesen 7 rangos, nemzetközi rendezvény, előadás valósult meg. TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

28 III. Tudományos eredmények elterjesztése nemzetközi szinten III.2. Külföldi tanulmányutak (Bolyai) a Bolyai Kollégium 25 tagja vett részt a április között megrendezett I. Erdélyi Protestáns Szakkollégiumi Napok rendezvényen a kolozsvári Apafi Mihály Református Egyetemi Kollégium vendégeként négyen közülük előadást is tartottak a kirándulás legfontosabb hozadéka: az új személyes és szakmai kapcsolatok létesítése TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

29 III. Tudományos eredmények elterjesztése nemzetközi szinten III.3. Filológiai-paleográfiai portál Öt rendezvény valósult meg. Klasszika-filológiai, informatikai, germanista és történész szakmai minikonferenciák, tanulmányutak, amelyeken a pályázatban résztvevő oktatók és hallgatók nemzetközi forumok előtt számoltak be eredményeikről. TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

30 III. Tudományos eredmények elterjesztése hazai szinten III.1. Kutatás (Bibó) III.2. Szakmai kiadványok (Bibó) III.3. Bolyai-konferencia (Bolyai) III.4. Társadalomtudományi Network-konferencia III.5. Biológiai-kémiai szakkollégiumi konferencia TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

31 III. Tudományos eredmények elterjesztése hazai szinten III.2. Szakmai kiadványok (Bibó Szakkollégium) Megjelent az „Európai kampánystratégiák Magyar pártok európai parlamenti választási kampányainak elemzése” című tanulmánykötet. TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

32 III. Tudományos eredmények elterjesztése hazai szinten III.3. Bolyai konferencia A Bolyai Kollégium, az Eötvös Loránd Tudományegyetem természettudományos és informatikai szakkollégiuma hagyományaihoz híven, immár tizenötödik alkalommal rendezte meg a Bolyai Konferenciát. A Konferencia időpontja március , szombat- vasárnap, helyszíne a Kollégium épülete volt április 2-3. a 16. Bolyai Konferencia időpontja TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

33 III. Tudományos eredmények elterjesztése hazai szinten III.4. Társadalomtudományi Network-konferencia november 28-án valósult meg a rendezvény célja az volt, hogy a hallgatóság betekintést nyerjen a Network kutatás alapjaiba, illetve a Collegium Társadalomtudományi műhelyének tagjai a téma avatott szakemberei előtt bemutathassák önálló kutatásaikat a hivatalos megnyitó után, a workshop első felében a téma legkiválóbb magyarországi előadói beszéltek saját témáikról, kutatásiakról a délutáni szekcióban az Eötvös József Collegium Társadalomtudományi műhelyének diákjai adták elő a 2009/2010-es év őszi félévében elvégzett Network kutatás alapjai című szemináriumra készült prezentációikat TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

34 III. Tudományos eredmények elterjesztése hazai szinten III.5. Biológiai-kémiai szakkollégiumi konferencia április 24-én a konferenciát Prof. Hudecz Ferenc, az ELTE rektora nyitotta meg. A szakmai programot Málnási-Csizmadia András Gyógyszer hatások predikciója molekuláris interakciós ujjlenyomat (MIF) segítségével című előadása kezdte. A konferencián három szekcióban folyt a szakmai munka: Biokémia szekció, Kémia szekció, Élettan szekció. Az ország 5 kollégiumából 13 előadó valamint számos érdeklődő egyetemi hallgató vett részt a konferencia programjain. TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

35 IV. A kiválósági központok nemzetközi hálózata (EC – ENS – SNS) az ELTE Eötvös József Collegium már az „ELTE házhoz megy!” TÁMOP-pályázatot megelőzően kidolgozta a párizsi École Normale Supérieure-rel (ENS), valamint a pisai Scuola Normale Superioréval (SNS) az ún. kiválósági hálózatot (réseau d’excellence) tudományos programjának és oktatási modelljének hatékonyabb működtetése és európai képviselete érdekében e program keretében, a pályázat támogatásának köszönhetően a 2009/2010-es tanévben francia lektor érkezett a Collegiumba Paul-Victor Dersabres doktorandusz-hallgató személyében az ENS-től ittlétének fő célja, hogy erős kiegészítő oktatást biztosítson: egyrészt intenzív francianyelv- kurzusokkal, másrészt országismereti szemináriumsorozat keretében, illetve fakultatív szakszemináriumok alkalmával A október között megrendezett Lustrum Saeculare Collegii konferenciasorozat alkalmat adott arra, hogy tudományos előadások és eszmecserék keretében a külföldi társintézmények képviselőivel a hálózati együttműködést tovább erősítsük, illetve annak új területeket nyissunk. TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A SZAKKOLLÉGIUMOK NYITOTT INTÉZMÉNYI HÁLÓZATA

36 Honlap: TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy!

37 Programfüzet TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy!

38 A pályázat eredetiséget és kihívását az adja, hogy az ELTE tíz szervezeti egységének (5 kar és 5 szakkollégium) több, mint 50 alprogramját (a száznál több részprogramot nem említve) kell egy koherens cél megvalósítására összefogni és felügyelni. Ebből származik a nehézségek többsége is. 1. A pályázatot rendkívül szoros határidővel kellett megírni és benyújtani, ennek következtében a tervezett, majd a végső változatban tömören összegzett szakmai részprogramok és az azokhoz pályázott támogatási összegek végső beállítása nincs mindig szinkronban. A részprogram-felelősök a pályázás kezdete és az elnyert pályázat kihirdetése között eltelt hosszú idő miatt olykor nem ismerik fel saját terveiket, a többszörös tájékoztató dacára sincsenek mindig tisztában a lehetőségekkel. 2. A részprogramok lebonyolítóinak nincs pénzügyi képzettsége, a számlákat gyakran hiányosan, sokszor – a fizetési határidő lejárta után – késve kapjuk meg. A pénzügyi vezetés rendkívüli terheket ró a gazdasági vezetőre, a pályázat terhére – az egyetem döntése alapján -- nem valósult meg egy pénzügyi segítő alkalmazása. 3. A lebonyolítást megnehezíti, hogy az ELTE EEGFO-tól nem, vagy nagyon körülményesen kapjuk meg a megbízási szerződések teljes körű pályázati elszámoltatásához szükséges béradatokat (a pályázati elszámolásban fel kell tüntetni a járulékokat, stb.). 4. Az egyetem belső pénzügyi előadói feladataik sokrétűsége miatt leterheltek, a pályázati ügyek belső lebonyolítása és kezelése (utalások, kapcsolattartás a főhatósággal, stb.) nehézkes. 5. A részprogram-felelősök nem menedzserek, hanem egyetemi oktatók, a pályázatok lebonyolításában nincs mindig gyakorlatuk, ezért a szakmai beszámolók, stb. elkészíttetése nehézkes és tökéletlen. 6. Az ESZA-tól (NFÜ-ből) érkező levelek az egyetem belső érkeztetése majd továbbítása miatt lassan jutnak el a menedzsmenthez. A belső információtovábbítást nemcsak a fizikai távolság (Szerb utca – Ménesi út : kézbesítője nincs a collegiumi menedzsmentnek) nehezíti, hanem olykor az is, hogy a belső munkatársak a leveleket nem a megfelelő helyre továbbítják. 7. Az ESZA hiánypótlásra vonatkozó felszólításai között több olyan pont van, amelynek értelmezése körülményes, a PEJ és a pénzügyi jelentés (összesítő táblák) problémamentes elkészítésére, javítására szorosabb és közvetlenebb (menedzsment – ESZA) egyeztetésre lenne szükség. TÁMOP /1-KMR Az ELTE házhoz megy! A pályázat szakmai és gazdasági menedzselése során felmerült problémák


Letölteni ppt "Az ELTE házhoz megy! Tudományos eredmények megismertetése a tehetség-felismerés, a tehetségtámogatás és a tehetség-elismerés szolgálatában az ELTE-n projekt-összefoglaló."

Hasonló előadás


Google Hirdetések