Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pécsi Alternatív Drámakör „Toronyórát lánccal…?” A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs igazgató - főiskolai docens Leőwey Klára Gimnázium.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pécsi Alternatív Drámakör „Toronyórát lánccal…?” A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs igazgató - főiskolai docens Leőwey Klára Gimnázium."— Előadás másolata:

1 Pécsi Alternatív Drámakör „Toronyórát lánccal…?” A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs igazgató - főiskolai docens Leőwey Klára Gimnázium – Pécs Eötvös József Főiskola – Baja Székesfehérvár, szeptember 21. Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – – Tudásközpont

2 Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés A játékos én a) a gyermekkor kiváltsága b) a komolytalan ember felelőtlen játszadozása c) a hazudozó d) az élősködő játszma-király e) a játék fennköltebb értelme f) az ember életminőségének meghatározó tényezője g) archaikus – gyermeki világkép h) analógiás modellek i) maradandó tanulási élmények j) a boldogság kulcsa Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – – Tudásközpont Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében

3 Pécsi Alternatív Drámakör „Kizökkent az idő, óh, kárhozat, hogy én születtem helyre tolni azt.” EMBER – TERMÉSZET – Az ember konfliktusba került Világával – a fizikai valóság részeként. EMBER – TÁRSADALOM – Globális, regionális, nemzeti, helyi, családi kommunikációs drámák. EMBER – TÖRTÉNELEM – Nem értjük, hogy kerültünk ebbe a helyzetbe. Ki tehet róla? Hogy gondolkodtak a régiek? EMBER – TRANSZCENDENS – „Isten meghalt” ? Vallási statisztikák – hithiány. Istenkép-zavarok. EMBER – TEHETSÉG – Keressük a tartalékainkat. Csak ez segíthet rajtunk. A nivelláló oktatás azonban „tömegesít”. EMBER – TÖREKVÉSEK – A valódi motivációk, célok hiánya. A jelenben élés homályos illúziója. EMBER – TUDAT – Ki vagyok én? Ki vezet engem? Mit rejt a tudatom? Időmegélések – időkényszerek. Konklúzió: A tudat válságának kora Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – – Tudásközpont Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében

4 Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Az űr betöltése „Ki érzékei tárgyán csügg, kísértés ejti foglyul azt, Vágy követi a kísértést, a vágyat indulat, harag, A haragból zavar támad, a zavarból téboly áll elő, Téboly az észt megállítja, s kiben megáll az ész, halott.” (Bhagavad Gita – A Magasztos Éneke) - tömegek játékai (TV, internet, telefonok) - érzékeink csalóka játéka - a mennyiségi „kór” csapdája - a szinkronicitás jelei - holisztikus paradigmaváltás - ezotéria és tudomány határain - kvantumfizika - „Csillagok háborúja” - az „Erő velünk van” Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – – Tudásközpont Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében

5 Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Modern skolasztika - konstruktív pedagógia - „iskolás” modellek - kizökkent világban – kizökkent személyiségek - archaikus személyiségmodell test – lélek – szellem hármassága - 4 dimenziós szervezeti modell tanítás – tanulás – együttműködés – légkör Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – – Tudásközpont Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében

6 Pécsi Alternatív Drámakör Játékos tanítás – komolyan - a poroszos ill. a reformos utak meghaladása - rendezett közösség – rendezett személyiség - drámapedagógiai mintázatok – szituációkezelés - védett viszonyrendszer - magas szintű elvárások – sikerélmények - tehetségfejlesztés - a legfontosabb tulajdonságok nem csak és nem elsősorban az iskolai évek alatt alakulnak ki - a siker kulcsa azokban a kompetenciákban rejlik, amelyek a családi szocializáció által fejlődnek ki a kisgyermekkorban, és az iskolaévek alatt továbbfejlesztik őket - a kiemelkedően magas színvonalú képzés, mely felerősíti a stabil személyiségjegyeket, teheti alkalmassá az egyént a sikeres munkavállalásra Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – – Tudásközpont Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében

7 Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés A kiemelkedő képességek fejlesztési irányai - magas szintű szakmai tudás kialakítása - céltudatos problémamegoldó gondolkodás fejlesztése - az empatikus képesség fejlesztése (megértő attitűd, kölcsönös tisztelet, bajtársiasság, tartalmas kapcsolatok) - csapatjátékos attitűd (közös erőfeszítések és közös siker) - jó kommunikációs készség (érthetőség, hatékonyság, együttműködés) - döntésképesség (szükséges döntések önálló meghozatala) - alkalmazkodó képesség (emberek, változások) - tanulási képesség (megújulás periodicitása) Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – – Tudásközpont Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében

8 Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Játékos tanulás – motiváltan - a sok elhibázott kísérlet után igény az igazi TANra - a tanulási folyamat szerves modellje: - belépés - világépítés - útvonalak választása - a megértés megváltozása - mélyítés - reflektivitás - kilépés - gyakorlatias tudás, amely az utcán is használható - példák erre (kompetenciafejlesztés, elsősegély, közösségi munka stb.) Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – – Tudásközpont Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében

9 VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése Kommunikációs játszmák - tudunk-e „hidat ácsolni” egymás között? - Eric Berne: Emberi játszmák – T.A. modell - a kommunikáció minőségi szintjei - James Redfield: Hatalmi dráma-modell - az együttműködés hálózatai - megtisztított iskolai hálózati kommunikáció A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – – Tudásközpont Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében

10 Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Az „élményvilág” fejlesztése - a hagyományos iskola „halálos bűnei”: az unalom és a félelem, valamint az igazság hiánya - „flow-élmény” kell a maradandó tanuláshoz - a kreativitás mozgósítása - „digitális bennszülöttekkel” van dolgunk - a közösségfejlesztés jelentősége (szabadidő, sport, rendezvények) - környezeti nevelés (minden tevékenységünket átszőve) - egészségfejlesztés (tanárok, diákok, dolgozók) - az élmény-emlékek maradandó hatása Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – – Tudásközpont Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében

11 Pécsi Alternatív Drámakör Az újjászületés játéka - a tömegvilág özöne közepén – bárkát ácsolunk - holisztikus módon egymásra találunk - kulturális kreatívok vagyunk - nem életfogytig tartó tanulással, - hanem „meglett emberként” - a múlt kockái is helyükre kerülnek - újra gyermeki rácsodálkozással tekintünk szét - Csodálatos világunkra - s vár reánk a „jutalomjáték” Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – – Tudásközpont Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében

12 Pécsi Alternatív Drámakör Élet-játék „Suhannak, visszaszállnak a legendák most a földre, Látod, azt mondtad pedig, hogy elenyésznek örökre. Állj ki a házad elé, próbáknak ideje ez itt, Megméretsz, életben vagy-e még, vagy halott voltál ez ideig.” (Bereményi Géza – Cseh Tamás) Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – – Tudásközpont Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében


Letölteni ppt "Pécsi Alternatív Drámakör „Toronyórát lánccal…?” A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs igazgató - főiskolai docens Leőwey Klára Gimnázium."

Hasonló előadás


Google Hirdetések