Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Pannon Termál Klaszter elnöke

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Pannon Termál Klaszter elnöke"— Előadás másolata:

1 A Pannon Termál Klaszter elnöke
GYÓGY- ÉS WELLNESSTURIZMUSUNK VERSENYKÉPESSÉGÉNEK FOKOZÁSA A HATÁRMENTI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK TÜKRÉBEN Dr. Németh István c. egyetemi docens A Pannon Termál Klaszter elnöke Bükfürdő, november 15.

2 NYUGAT-DUNÁNTÚL A NEMZETKÖZI EGÉSZSÉGTURISZTIKAI PIAC FONTOS SZEREPLŐJE
Jelentős új létesítmények épültek meg, nőtt a gyógy- és wellnessfürdők kínálata (Sárvár, Győr, Pápa, Kehidakustány, Zalaegerszeg, Celldömölk, Szentgotthárd, stb.) Kiemelkedő korszerűsítések, bővítések valósultak meg (Bükfürdő, Zalakaros, Lenti, Hévíz, stb.) Kiváló földrajzi és természeti adottságok Hatékony hálózati együttműködések Működő nemzetközi projektek

3 A RÉGÓ EGÉSZSÉGTURISZTIKAI ERŐSSÉGEI CÉL: KIHASZNÁLNI
A földrajzi elhelyezkedés, természeti adottságok Termálvízkincs volumene, minősége A fürdőhelyek magas száma Hévízi tó, mint világattrakció Magas termálvendég létszám Gyógy- és wellness-szállodai kapacitás és vendéglétszám folyamatos bővülése Magas a kereskedelmi szálláshelyek férőhely kapacitása Települési, kistérségi együttműködések Határon átnyúló együttműködések Erőteljes turisztikai háttérbázis

4 A RÉGIÓ EGÉSZSÉGTURISZTIKAI GYENGESÉGEI CÉL: LEKÜZDENI
A közlekedési infrastruktúra fejletlen A vonzerők kidolgozatlanok, tematikus kínálat, komplex termékek A szabadidő eltöltés lehetősége hiányos, koordinálatlan Információs csatornák hiányosak A települési turisztikai felkészültség hiányos (humán, marketing, stratégia, forrásfelhasználás, stb.) Regionális, közös hovatartozás szemlélet hiánya Egységes regionális arculat, imázs hiánya A közös marketing kialakulatlansága (régió, kistérség, település) Humán erőforrás részleges hiányosságai Gyenge együttműködési hajlandóság (magán, állami szféra, stb.)

5 AZ EGÉSZSÉGTURISZTIKA FELADATAI A RÉGIÓBAN
A termék pozícióinak erősítése - hosszú tartózkodási idő - kis szezonalitás, időjárás függetlenség - magas fajlagos költés – magas élőmunka igény A szolgáltatási piac erősítése, kereslet élénkítése A termékfejlesztési tevékenység fokozása Integrációs törekvések támogatása A nemzetközi megjelenés elősegítése (arculat, specialitások, stb.)

6 A KÍNÁLATI PIACOT BEFOLYÁSOLÓ TÁRSADALMI TRENDEK
emelkedik az egyedülállók száma kevesebb lesz a gyermek idősödik a populáció, de az 50 év felettiek fiatalosabbak egyénre szabott kínálatok és nem csomagok kívánatosak virtuálisan követhetők a kínálati célpontok magas minőségi elvárás, részletes informáltság alakul ki

7 EGÉSZSÉGTURISZTIKAI VERSENYTÁRSAK A NÉMET PIACON HAZAI ÖSSZEHASONLÍTÁSBAN
Egészség-turizmus Ausztria Csehország Románia Szlovákia Szlovénia Ár/érték arány R E Gyógyhatás Szolgáltatási színvonal J Infrastruktúra Programok Elérhetőség Image ahol: E: egyforma R: rosszabb J: jobb megítélés

8 VERSENY VAGY HATÁROK NÉLKÜLI EGYÜTTMŰKÖDÉS
Ausztria: versenyelőny a wellness területén és a széles szolgáltatási palettán Csehország: gyógyászati tradíció, nemzetközileg elismert fürdőhelyek Szlovénia: „wellness, termálfürdők, kúrák és természet” Pannónia: „az erőt adó gyógyvizek világa”

9 A KLASZTERIZÁCIÓ FŐBB JELLEMZŐI
Mottó: „Együttműködő és versenyző vállalatok, kapcsolódó és támogató iparágak, pénzügyi intézmények versenyen alapuló földrajzi koncentrációja.” (Michael Porter) területileg koncentrált, egy ágazathoz kötődő együttműködés (termálturizmus) a középpontban nemzetközi szinten versenyképes termék- előállító cégek állnak szoros kapcsolatok kiépítésével kis- és középvállalatok működnek közre a komplex termék előállításában a kör magába foglalja a kapcsolódó szolgáltató-szektort (gazdasági tanácsadók, inf. vállalkozók, stb.)

10 A PANTERM SZERVEZETI STRUKTÚRÁJA, IRÁNYÍTÁSA
KLASZTER KÖZHASZNÚ EGYESÜLET KÖZHASZNÚ TÁRSASÁG ELNÖKSÉG (7 tag) FELÜGYELŐ BIZOTTSÁG (3 tag) KHT MENEDZSMENT KÜLSŐ SZAKÉRTŐK MENEDZSMENT PARTNEREK EGÉSZSÉG-TURISZTIKAI VÁLLALKOZÁSOK TÁMOGATÓ, TANÁCSADÓK, INTÉZMÉNYEK TERMÁL- ÉS GYÓGYFÜRDŐK SZÁLLÁSHELYEK, HOTELEK KÓRHÁZAK, SZANATÓRIUMOK KIEGÉSZÍTŐ, BESZÁLLÍTÓ VÁLLALKOZÁSOK GAZDASÁGI, JOGI TANÁCSADÓK INTÉZMÉNYEK ÖNKORMÁNYZATOK PÉNZINTÉZETEK

11 A KLASZTER MŰKÖDÉSÉNEK EREDMÉNYEI
az egészségturizmus kínálatának nemzetközi verseny-képességgel rendelkező hálózata jön létre a klaszter többletérték-termelő hálózattá válik tagsága felöleli a Dunántúlon található termálvizes fürdőket, a gyógyászat klinikai helyeit, amelyek a turizmusban erős pozíciót foglalnak el, a vonzerő köré rendeződött szálláshelyeket, vendéglátó- és egyéb szabadidős-kínálatot nyújtó szolgáltatókat földrajzilag ésszerű határok között működik, de szoros „klaszterszintű” együttműködést alakít ki a szomszédos klaszterekkel is nagyságrendjében olyan taglétszámmal működő szervezet, amely átlátható és a napi együttműködés lehetőségét nyújtja

12 A KLASZTER SZOLGÁLTATÁSAI
kialakulnak és működnek a szakmai alcsoportok az oktatás, a minőségbiztosítás és a szakmai tanácsadás is integrált része a hálózatnak a klaszter része a „szolgáltató gazdasági társaság”, amely működésének ráfordításait bevételeiből képes fedezni kölcsönös megállapodás alapján a kompetenciák bizonyos része egy helyen összpontosul a határokon túlnyúló együttműködéssel távolabbi piacokon is biztosítható a jelenlét

13 A PANTERM KHT. TEVÉKENYSÉGE
a klaszter működésének motorja működteti a klaszter fórumait összefogja a közösség innovációs tevékenységét szolgáltatások nyújtása: önálló, negyedévenként megjelenő újság: „Pannon Termál Magazin” közös reklámkiadvány: „Nyaraljon Pannóniában!” közös könyvkiadás: „Az erőt adó gyógyvizek világa”

14 A KLASZTER NEMZETKÖZI KAPCSOLATAI
ESW EGYÜTTMŰKÖDÉS BURGENLAND Termálvilág + projektpartnerek PANNÓNIA PANNON TERMÁL KLASZTER SZLOVÉNIA Termálfürdők, hotelek STEIERMARK Termálfürdők, turisztikai irodák ELNÖKSÉG 8 fő Stratégiai célok megfogalmazása, döntések Dr. Németh István Vancsura Miklós PROJEKTMENEDZSMENT 2 fő Döntések megvalósítása, kapcsolatok Tervek, intézkedések előkészítése döntéshez MARKETINGTANÁCS 8 fő Taschner Tamás Oláh László

15 Célok: egy sikeres egészségturizmus desztináció felépítése a nemzetközi piacra új turisztikai termékek fejlesztése, értékesítése marketing a nemzetközi piacon Megvalósítás: közös márka megalkotása közös pályázatok közös szinergiahatások érvényesítése

16 A HATÁROK NÉLKÜLI RÉGIÓ SZUPERLATÍVUSZAI

17 Image

18 Időtartam: – 2006 Végrehajtás: Image kiadványok Internetes megjelenés Térkép Hirdetések Tesztpiaci akciók Berlin ITB (2004. március 14.)

19 Köszönöm a figyelmüket!
„Csak akkor várhatni sikert, ha az anyagi erőhöz, mellyel rendelkezünk, a szellemi erők szövetségét is megszervezzük.” (Széchenyi István) Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "A Pannon Termál Klaszter elnöke"

Hasonló előadás


Google Hirdetések