Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 GYÓGY- ÉS WELLNESSTURIZMUSUNK VERSENYKÉPESSÉGÉNEK FOKOZÁSA A HATÁRMENTI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK TÜKRÉBEN Dr. Németh István c. egyetemi docens A Pannon Termál.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 GYÓGY- ÉS WELLNESSTURIZMUSUNK VERSENYKÉPESSÉGÉNEK FOKOZÁSA A HATÁRMENTI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK TÜKRÉBEN Dr. Németh István c. egyetemi docens A Pannon Termál."— Előadás másolata:

1 1 GYÓGY- ÉS WELLNESSTURIZMUSUNK VERSENYKÉPESSÉGÉNEK FOKOZÁSA A HATÁRMENTI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK TÜKRÉBEN Dr. Németh István c. egyetemi docens A Pannon Termál Klaszter elnöke Bükfürdő, november 15.

2 2 NYUGAT-DUNÁNTÚL A NEMZETKÖZI EGÉSZSÉGTURISZTIKAI PIAC FONTOS SZEREPLŐJE  Jelentős új létesítmények épültek meg, nőtt a gyógy- és wellnessfürdők kínálata (Sárvár, Győr, Pápa, Kehidakustány, Zalaegerszeg, Celldömölk, Szentgotthárd, stb.)  Kiemelkedő korszerűsítések, bővítések valósultak meg (Bükfürdő, Zalakaros, Lenti, Hévíz, stb.)  Kiváló földrajzi és természeti adottságok  Hatékony hálózati együttműködések  Működő nemzetközi projektek

3 3 A RÉGÓ EGÉSZSÉGTURISZTIKAI ERŐSSÉGEI CÉL: KIHASZNÁLNI  A földrajzi elhelyezkedés, természeti adottságok  Termálvízkincs volumene, minősége  A fürdőhelyek magas száma  Hévízi tó, mint világattrakció  Magas termálvendég létszám  Gyógy- és wellness-szállodai kapacitás és vendéglétszám folyamatos bővülése  Magas a kereskedelmi szálláshelyek férőhely kapacitása  Települési, kistérségi együttműködések  Határon átnyúló együttműködések  Erőteljes turisztikai háttérbázis

4 4 A RÉGIÓ EGÉSZSÉGTURISZTIKAI GYENGESÉGEI CÉL: LEKÜZDENI  A közlekedési infrastruktúra fejletlen  A vonzerők kidolgozatlanok, tematikus kínálat, komplex termékek  A szabadidő eltöltés lehetősége hiányos, koordinálatlan  Információs csatornák hiányosak  A települési turisztikai felkészültség hiányos (humán, marketing, stratégia, forrásfelhasználás, stb.)  Regionális, közös hovatartozás szemlélet hiánya  Egységes regionális arculat, imázs hiánya  A közös marketing kialakulatlansága (régió, kistérség, település)  Humán erőforrás részleges hiányosságai  Gyenge együttműködési hajlandóság (magán, állami szféra, stb.)

5 5 AZ EGÉSZSÉGTURISZTIKA FELADATAI A RÉGIÓBAN  A termék pozícióinak erősítése - hosszú tartózkodási idő - kis szezonalitás, időjárás függetlenség - magas fajlagos költés – magas élőmunka igény  A szolgáltatási piac erősítése, kereslet élénkítése  A termékfejlesztési tevékenység fokozása  Integrációs törekvések támogatása  A nemzetközi megjelenés elősegítése (arculat, specialitások, stb.)

6 6  emelkedik az egyedülállók száma  kevesebb lesz a gyermek  idősödik a populáció, de az 50 év felettiek fiatalosabbak  egyénre szabott kínálatok és nem csomagok kívánatosak  virtuálisan követhetők a kínálati célpontok  magas minőségi elvárás, részletes informáltság alakul ki A KÍNÁLATI PIACOT BEFOLYÁSOLÓ TÁRSADALMI TRENDEK

7 7 Egészség- turizmus AusztriaCsehországRomániaSzlovákiaSzlovénia Ár/érték arányRRREE GyógyhatásREEEE Szolgáltatási színvonal JERRJ InfrastruktúraJERRJ ProgramokJERRE ElérhetőségJJRRR ImageJJRRE ahol: E: egyformaR: rosszabbJ: jobb megítélés EGÉSZSÉGTURISZTIKAI VERSENYTÁRSAK A NÉMET PIACON HAZAI ÖSSZEHASONLÍTÁSBAN

8 8  Ausztria: versenyelőny a wellness területén és a széles szolgáltatási palettán  Csehország: gyógyászati tradíció, nemzetközileg elismert fürdőhelyek  Szlovénia: „wellness, termálfürdők, kúrák és természet”  Pannónia: „az erőt adó gyógyvizek világa” VERSENY VAGY HATÁROK NÉLKÜLI EGYÜTTMŰKÖDÉS

9 9 Mottó: „Együttműködő és versenyző vállalatok, kapcsolódó és támogató iparágak, pénzügyi intézmények versenyen alapuló földrajzi koncentrációja.” (Michael Porter) A KLASZTERIZÁCIÓ FŐBB JELLEMZŐI  területileg koncentrált, egy ágazathoz kötődő együttműködés (termálturizmus)  a középpontban nemzetközi szinten versenyképes termék- előállító cégek állnak  szoros kapcsolatok kiépítésével kis- és középvállalatok működnek közre a komplex termék előállításában  a kör magába foglalja a kapcsolódó szolgáltató-szektort (gazdasági tanácsadók, inf. vállalkozók, stb.)

10 10 A PANTERM SZERVEZETI STRUKTÚRÁJA, IRÁNYÍTÁSA KLASZTER KÖZHASZNÚ EGYESÜLET KLASZTER KÖZHASZNÚ TÁRSASÁG ELNÖKSÉG (7 tag) FELÜGYELŐ BIZOTTSÁG (3 tag) KHT MENEDZSMENT KÜLSŐ SZAKÉRTŐK KÜLSŐ MENEDZSMENT PARTNEREK EGÉSZSÉG-TURISZTIKAI VÁLLALKOZÁSOK TÁMOGATÓ, TANÁCSADÓK, INTÉZMÉNYEK TERMÁL- ÉS GYÓGYFÜRDŐK SZÁLLÁSHELYEK, HOTELEK KÓRHÁZAK, SZANATÓRIUMOK KIEGÉSZÍTŐ, BESZÁLLÍTÓ VÁLLALKOZÁSOK GAZDASÁGI, JOGI TANÁCSADÓK INTÉZMÉNYEK ÖNKORMÁNYZATOK PÉNZINTÉZETEK

11 11  az egészségturizmus kínálatának nemzetközi verseny- képességgel rendelkező hálózata jön létre  a klaszter többletérték-termelő hálózattá válik  tagsága felöleli a Dunántúlon található termálvizes fürdőket, a gyógyászat klinikai helyeit, amelyek a turizmusban erős pozíciót foglalnak el, a vonzerő köré rendeződött szálláshelyeket, vendéglátó- és egyéb szabadidős-kínálatot nyújtó szolgáltatókat  földrajzilag ésszerű határok között működik, de szoros „klaszterszintű” együttműködést alakít ki a szomszédos klaszterekkel is  nagyságrendjében olyan taglétszámmal működő szervezet, amely átlátható és a napi együttműködés lehetőségét nyújtja A KLASZTER MŰKÖDÉSÉNEK EREDMÉNYEI

12 12  kialakulnak és működnek a szakmai alcsoportok  az oktatás, a minőségbiztosítás és a szakmai tanácsadás is integrált része a hálózatnak  a klaszter része a „szolgáltató gazdasági társaság”, amely működésének ráfordításait bevételeiből képes fedezni  kölcsönös megállapodás alapján a kompetenciák bizonyos része egy helyen összpontosul  a határokon túlnyúló együttműködéssel távolabbi piacokon is biztosítható a jelenlét A KLASZTER SZOLGÁLTATÁSAI

13 13  a klaszter működésének motorja  működteti a klaszter fórumait  összefogja a közösség innovációs tevékenységét  szolgáltatások nyújtása: A PANTERM KHT. TEVÉKENYSÉGE önálló, negyedévenként megjelenő újság: „Pannon Termál Magazin” közös reklámkiadvány: „Nyaraljon Pannóniában!” közös könyvkiadás: „Az erőt adó gyógyvizek világa”

14 14 A KLASZTER NEMZETKÖZI KAPCSOLATAI ESW EGYÜTTMŰKÖDÉS BURGENLAND Termálvilág + projektpartnerek PANNÓNIA PANNON TERMÁL KLASZTER SZLOVÉNIA Termálfürdők, hotelek STEIERMARK Termálfürdők, turisztikai irodák ELNÖKSÉG 8 fő PROJEKTMENEDZSMENT 2 fő MARKETINGTANÁCS 8 fő Stratégiai célok megfogalmazása, döntések Döntések megvalósítása, kapcsolatok Tervek, intézkedések előkészítése döntéshez Dr. Németh István Vancsura Miklós Taschner Tamás Oláh László

15 15 Célok:  egy sikeres egészségturizmus desztináció felépítése a nemzetközi piacra  új turisztikai termékek fejlesztése, értékesítése  marketing a nemzetközi piacon Megvalósítás:  közös márka megalkotása  közös pályázatok  közös szinergiahatások érvényesítése

16 16 A HATÁROK NÉLKÜLI RÉGIÓ SZUPERLATÍVUSZAI

17 17 Image

18 18 Időtartam: 2003 – 2006 Végrehajtás:  Image kiadványok  Internetes megjelenés  Térkép  Hirdetések  Tesztpiaci akciók  Berlin ITB (2004. március 14.)

19 19 „Csak akkor várhatni sikert, ha az anyagi erőhöz, mellyel rendelkezünk, a szellemi erők szövetségét is megszervezzük.” (Széchenyi István) Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "1 GYÓGY- ÉS WELLNESSTURIZMUSUNK VERSENYKÉPESSÉGÉNEK FOKOZÁSA A HATÁRMENTI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK TÜKRÉBEN Dr. Németh István c. egyetemi docens A Pannon Termál."

Hasonló előadás


Google Hirdetések