Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

M ARKETINGKOMMUNIK ÁCIÓ AZ INTERNETEN Dén Mátyás András, Opinion Leaders Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "M ARKETINGKOMMUNIK ÁCIÓ AZ INTERNETEN Dén Mátyás András, Opinion Leaders Kft."— Előadás másolata:

1 M ARKETINGKOMMUNIK ÁCIÓ AZ INTERNETEN Dén Mátyás András, Opinion Leaders Kft.

2 M IK A CÉLJAIM ?

3 I. M IK A CÉLJAIM ? Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Márkaismertség növelése Átpozícionálás

4 M ILYEN ESZKÖZEIM VANNAK ?

5 II. K OMMUNIKÁCIÓS PLATFORMOK Tévés hirdetések Rádiós hirdetések Óriásplakát (közterület) Szórólap Print újság hirdetések Márkamagazinok Mozi Internetes hirdetések Mobil és tablet hirdetések Közösségi média Keresőmarketing Direct Mail

6 III. O NLINE KOMMUNIKÁCIÓS PLATFORMOK Tévés hirdetések Rádiós hirdetések Óriásplakát (közterület) Szórólap Print újság hirdetések Márkamagazinok Mozi Internetes hirdetések Mobil és tablet hirdetések Közösségi média Keresőmarketing Direct Mail

7 H OL ÉS MENNYIT ÉRDEMES KÖLTENEM ?

8 H OL ÉS MENNYIT ÉRDEMES KÖLTENEM ? A TTÓL FÜGG …

9 IV. R EKLÁMKÖLTÉSEK BEN M AGYARORSZÁGON

10

11 C ÉLOK + E SZKÖZÖK

12 V. C ÉLOK ÉS ESZKÖZÖK Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Márkaismertség növelése Átpozícionálás Internetes hirdetések Mobil és tablet hirdetések Közösségi média Keresőmarketing Direct Mail

13 VI. C ÉLOK HELYETT CÉL HIERARCHIA Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Márkaismertség növelése v átpozícionáláss Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Jó weboldal

14 1. A JÓ WEBOLDAL

15 VII/1. A JÓ WEBOLDAL Letisztult arculat, a céglogó, a használt színek, tipográfia harmóniája Egyértelmű hívóüzenetek a nyitóoldalon, aktuális - dinamikus releváns információkkal Maximum 8 menüpont, egyértelmű struktúrában Keresőoptimalizáltság A jó weboldal ma már nem pénz kérdés

16 H OL BUKIK EL A JÓ WEBOLDAL ? Döntésképtelenség: minél több embert kérdezünk meg arról, hogy szerintük milyen az oldal, annál inkább elbizonytalanodunk és elhúzódik a fejlesztés Rossz fejlesztés: kompetenciahiány Webergonómiai alapismeretek hiánya: „Majd az unokaöcsém megcsinálja” Keresőoptimalizáltság hiánya: „Nem lát a Google” „Nincs nekem Ft-om weboldalra, ezt a pénzt inkább elköltöm hirdetésre.”

17 2. A DATBÁZIS GYŰJTÉS

18 VIII/1. A DATBÁZIS GYŰJTÉS Egy jó adatbázissal megalapozhatom a későbbi törzsvevőket Legegyszerűbb módszerei: Adatbázis vásárlás (lehet többmillió Ft is) Facebook oldalra való toborzás (Facebook hirdetéssel) Facebook alkalmazás fejlesztés (már Ft-tól) Hírlevél feliratkozás lehetősége a weboldalon

19 A DATBÁZIS GYŰJTÉS - HIBÁK Veszünk adatbázist, de nem célzunk: mindenkire szeretnénk lőni, melynek eredménye, hogy a végén senkire nem lövünk Facebook oldal: szereztünk 1000 like-ot, na és? Hogyan tovább? Mivel rakjuk tele az üzenőfalat? Viccekkel? Facebook alkalmazás: Mi az indián neved? – ékszer asszociáció? Hírlevél feliratkozás: a funkciót elkészíttetjük a weboldalra de nem szánunk rá időt és energiát, hogy rendszeresen kommunikáljunk a potenciális vevőkkel

20 3. M ÁRKAISMERTSÉG NÖVELÉSE / ÁTPOZÍCIONÁLÁS

21 VIII/3. M ÁRKAISMERTSÉG, ÁTPOZÍCIONÁLÁS Végtelen pénzt el lehet rá költeni Az internet természeténél fogva más, mint a többi médium: A márkaismertség növelésének alapja a jó termék, hiszen az interneten minden mindennel egy kattintással összehasonlítható A jó termék „eladja önmagát” a közösségi térben, ajánlják egymásnak az emberek (lásd Apple) Ezt a folyamatot kell megsürgetnünk a rendelkezésre álló eszközök leghatékonyabb használatával.

22 VIII/3. M ÁRKAISMERTSÉG, ÁTPOZÍCIONÁLÁS Eszközei lehetnek az interneten: Image hirdetések Google szöveges hirdetések Mobil hirdetések Videós hirdetések (gerilla) Facebook oldal (ingyenes) Facebook alkalmazás Facebook hirdetés like-szerzésre

23 4. L ÁTOGATOTTSÁG

24 VIII/4. L ÁTOGATOTTSÁG Önmagában semmit nem ér Hasonló tulajdonsággal bír, mint a Facebook like-ok száma: marketingesek számára összehasonlítási alapként szolgálhat, de önmagában semmit nem jelent A célhierarchiában azért látogatott egy oldal, mert van márkaismertsége (adatbázissal megtámogatott, keresőoptimalizált) és cél, hogy a látogatók minél nagyobb százalékából legyen konverzió (értékesítés)

25 VIII/4. L ÁTOGATOTTSÁG NÖVELÉS ESZKÖZEI Eszközei lehetnek az interneten: Image hirdetések Google szöveges hirdetések Mobil hirdetések Videós hirdetések (gerilla) Facebook oldal (ingyenes) Facebook alkalmazás Facebook hirdetés like-szerzésre

26 VIII/4. L ÁTOGATOTTSÁG „ CSAPDA ” Ma már meg lehet oldani azt, hogy „traffic”-et vásároljunk olcsón, bármilyen weboldalra Cégtulajdonosok számára olcsó, ám látványos eredmények érhetők el a látogatottság gyors növelésével Melyik a jobb: egy napi 30 látogatóval rendelkező oldal, amiből jön 10 vásárlás, vagy egy 200 látogatóval rendelkező oldal, ahol 2-3 vásárlás történik?

27 5. T ERMÉK / SZOLGÁLTATÁS ÉRTÉKESÍTÉS ( ÜGYFÉLSZERZÉS )

28 VIII/5. T ERMÉK / SZOLG. É RT ( ÜGYFÉLSZERZÉS ) Ezt hívjuk konverziónak az interneten. Egy potenciális vevő: kitöltött jelentkezési lap, vásárlás a webshopban, megrendelés az egy konverzió Konverziós ráta: az oda látogatók hány százaléka „fogható meg” a weboldalon keresztül? Mérése ingyenes: Google Analytics-on keresztül

29 VIII/5. A CÉLHIERARCHIA CSÚCSÁN Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Márkaismertség növelése v átpozícionáláss Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Jó weboldal

30 VIII/5. M IT KELL MÉRNÜNK ? Egy konverzió nekünk mindösszesen mennyibe került (user aquisiton cost) A weboldal költsége, a marketing költségek, az emberi erőforrás költségek összességéből célként hány konverziót szeretnénk? A konverzió nem a lead!!! Tisztítani kell a számokat a beérkezett, ámde nem teljesült megrendelésekkel, jelentkezésekkel! Mérése ingyenes: Google Analytics-on keresztül

31 IX. K ISVÁLLALATI PÉLDA

32 IX. K IS PÁLYÁZATKÉSZÍTŐ IRODA Elköltött - havi Ft-ot Google hirdetésre, az alábbi szöveggel, a megfelelő kulcsszavakra (pályázat, pénzszerzés, forrásszerzés): Pályázatírás sikerdíjért! Keresse most irodánkat, megvalósítjuk ötleteit! Eredmény: - egy előminősítő űrlapra irányított, egy hónapban 100 kitöltött űrlap. Mit gondolnak, hány szerződéskötés lett belőle?

33 X. N AGYVÁLLALATI PÉLDA

34 X. I NTERNETSZOLGÁLTATÓ Elköltött Ft-ot egy microsite-ra és egy Facebook oldalra Ft-ot pr cikkek írására a saját szolgáltatását népszerűsítendő, melyeket a barter felületein megjelenített (legnagyobb hazai portálok), a pr cikkek alján ingyenes jelentkezési lehetőséget biztosítva a szolgáltatás kipróbálására Eredmény: jelentkezés 1 hónap alatt. Mit gondolnak, hány komoly potenciális ügyfél lett belőle?

35 D E MINDEZT MIBŐL ?

36 XI. R ENDELKEZÉSRE ÁLLÓ PÁLYÁZAT KMOP – Vállalati Tanácsadás Program A kiírás meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló keretösszeg a évben Ft. Akik pályázhatnak: Gazdasági társaságok Szövetkezetek Egyéni vállalkozók Egyéni cégek Non-profit gazdasági társaság

37 XII. R ENDELKEZÉSRE ÁLLÓ PÁLYÁZAT Igénybe vehető: Online-megjelenés Technológia termékfejlesztés Marketing Támogatás mértéke: akár 50% Teljes körű, komplex megoldást kínálunk a forrásszerzéstől kezdve az online megjelenésen keresztül a sikeres és hatékony marketing aktivitásokig bezárólag.

38 XIII. Ö SSZEFOGLALVA Ami a sikeres és hatékony internetes marketing és kommunikációhoz kell: Jó weboldal Célhierachia felépítése Iparág és tevékenység specifikus kiszámítható, hatékony marketing megoldások Forrásszerzés

39 K ÖSZÖNÖM A FIGYELMET !


Letölteni ppt "M ARKETINGKOMMUNIK ÁCIÓ AZ INTERNETEN Dén Mátyás András, Opinion Leaders Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések