Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Esettanulmány: Egy KKV információbiztonsági tudatosító programjának támogatása e-learning alapú komplex képzési rendszerrel V. Országos Tanácsadási Konferencia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Esettanulmány: Egy KKV információbiztonsági tudatosító programjának támogatása e-learning alapú komplex képzési rendszerrel V. Országos Tanácsadási Konferencia."— Előadás másolata:

1 Esettanulmány: Egy KKV információbiztonsági tudatosító programjának támogatása e-learning alapú komplex képzési rendszerrel V. Országos Tanácsadási Konferencia 3. Szekció: Tréning tanácsadás 2011/11/ – 14.10 Tarján Gábor

2 A képzési igény és környezet
Áttekintő tartalom A KKV rövid bemutatása A képzési igény és környezet Az információbiztonsági tudatosító programokról (általában) A megoldás A pilot projekt A jó gyakorlat kiterjesztése Eredmények – tanulságok Néhány életkép

3 2001-ben 3 magyar magánszemély Igazi KKV (6-700 m Ft / év árbevétel)
A KKV 2001-ben 3 magyar magánszemély Igazi KKV (6-700 m Ft / év árbevétel) Létszám: fő!? Profil: Informatikai outsourcing (tervezés, megvalósítás, üzemeltetés) és kapcsolódó tanácsadás Távoli és telephelyi szolgáltatás: Amersham, Budapest-Kőbánya, Budaörs, Buc, Cardiff, London… ISO 9001, 14001, 27001:2005 tanúsítvány (SGS) „Investor in People” minősítés GE Preferred Vendor, CISCO Premier Partner

4 A képzési igény és környezet
Rendszeres harmadik fél általi auditok (SGS, IIP) Időnként vevői auditok, felülvizsgálatok Földrajzi szórtság Változatos munkarend (lásd pl. időeltolódás) Definiálatlan szervezeti határok Idénymunka (lásd „Az olasz meló”) (Informatikában) „túlképzett” felhasználók: mindenki használ számítógépet rutinszerűen Gyors változások a követendő eljárásokban, szabályokban – belső portál

5 Az információbiztonsági tudatosító programokról (általában)
Információbiztonsági tudatosság: Hangsúlyos hely a szervezeti kultúrában Egy komolyabb incidens ügyfélvesztést okozhat A szervezeti kultúra elemei: „Kemény” és „lágy” „Kemény” elemek: ügyrendek, szabályzatok (definiált felelősségi körök), technikai / műszaki védelmi kontrollok „Lágy” elemek: szakképzettség, biztonsági ismeretek, elkötelezettség, értékrend, munkakultúra, hozzáállás… Egy hatékony program ezeknek a kemény és lágy elemeknek az egészséges keveréke!

6 A megoldás: Az e-Scola Képzési Rendszer
Aktív tanulás – blended learning – e-learning? A technika önmagában nem megoldás Egy professzionális partner: Observans Kft. (tananyagfejlesztés, módszertan, tapasztalat elektronikus tanulási környezetekkel) A keretrendszer kiválasztása: Moodle (de platform független tananyag modulok – SCORM) Partnerség (Observans – MagiCom) Közös projekt – közös „termék” Az e-Scola Képzési Rendszer – Ma már védjegy!

7 A pilot projekt A projekt kockázatainak csökkentése: lépcsőzetes bevezetés a cég egy munkavállalói csoportjára Az olaszországi idénymunkások (nyári diákmunka: tankönyv-disztribúció Padovában) Felvételi beszélgetés, hozzáférés megadása (felhasználó név és jelszó), e-learning, szerződéskötés (munkaszerződés és munkaerő- kölcsönzési szerződés elektronikus vizsga után!) A jelöltek aktivitása jól követhető a rendszerben Hétköznapi hasznos tudnivalók is a felületen! Elégedettségi kérdőív a munkaviszony megszűnésekor

8 A jó gyakorlat kiterjesztése az egész szervezetre
Belső tananyag-mutációk készítése: Olaszországi idénymunkásokra A kőbányai központban dolgozókra A kihelyezett munkatársakra „Kényszerített” hallgatói aktivitás (pl. szavazás) Elektronikus vizsga (minta és éles teszt) Elégedettség mérés Hallgatói aktivitás nyomon követése Audit bizonyítékok „gyártása”, szolgáltatása

9 Eredmények – tanulságok (1/3)
Élőmunka megtakarítás: A szakterületi vezetők (pl. információbiztonsági vezető) munkaideje és a munkavállalók ideje Felhasználói élmény: tetszési index között Vevői elégedettség: A cég ügyfelei érzékelik, hogy a KKV munkavállalói jártasak a különféle eljárási szabályokban vonatkozzanak azok az ügyfélnél vagy a KKV-nál követendő gyakorlatra.

10 Eredmények – tanulságok (2/3)
Naprakészség az eljárási szabályokban: Változások gyors és hatékony menedzselése A képzési adminisztráció fejlődése: egyszerűen nyomon követhetők a képzési események, történések (bejelentkezések, vizsgaaktivitás, elégedettség stb.)  Az informatikai szolgáltatások igénybevételi kultúrájának fejlődése: pl. jelszóhasználat, tanulási szokások stb.

11 Eredmények – tanulságok (3/3)
Gazdaságosság: megtakarítások időben és pénzben (pl. elmaradó utazási költségek) Elszámolhatóság: lásd EU pályázatok! Fenntarthatóság: A szükséges IT infrastruktúra nem különösebben bonyolult (internet) Rendelkezésre állás: 99,99 % felett Megfelelőség: lásd az ISO auditok eredményei

12 Életképek: Teszt, teszt, …

13 Teszteredmények a rendszerben

14 Elégedettség mérése

15 Köszönöm a figyelmet! Tarján Gábor ügyvezető partner, CMC MagiCom Kft Budapest, Szent László tér 20. tel: fax:


Letölteni ppt "Esettanulmány: Egy KKV információbiztonsági tudatosító programjának támogatása e-learning alapú komplex képzési rendszerrel V. Országos Tanácsadási Konferencia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések