Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Z ELŐZETES TUDÁS MÉRÉSÉNEK, ELISMERÉSÉNEK MÓDSZERTANA A Z ELŐZETES TUDÁS MÉRÉSÉNEK, ELISMERÉSÉNEK MÓDSZERTANA The Methodology of Recognizing Prior Learning.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Z ELŐZETES TUDÁS MÉRÉSÉNEK, ELISMERÉSÉNEK MÓDSZERTANA A Z ELŐZETES TUDÁS MÉRÉSÉNEK, ELISMERÉSÉNEK MÓDSZERTANA The Methodology of Recognizing Prior Learning."— Előadás másolata:

1 A Z ELŐZETES TUDÁS MÉRÉSÉNEK, ELISMERÉSÉNEK MÓDSZERTANA A Z ELŐZETES TUDÁS MÉRÉSÉNEK, ELISMERÉSÉNEK MÓDSZERTANA The Methodology of Recognizing Prior Learning Leszkó Hajnalka SZTE – JGYPK Felnőttképzési Intézet 7. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia Veszprém, április

2 „Hogyan mérjük fel és ismerjük el az előzetes tudást?” „Hogyan mérjük fel és ismerjük el az előzetes tudást?” „Hogyan mérjük fel és ismerjük el az előzetes tudást?” „Hogyan mérjük fel és ismerjük el az előzetes tudást?” A „hol tartunk?”A „hogyan kellene?” ● helyzetelemzés ● problémák ● eredmények ● példák ● minták ● útmutatás A probléma megfogalmazása

3 Kutatási módszerek Kutatás típusa: ● Primer – teljes körű mintavételen alapuló strukturált kérdőíves lekérdezés ― A kutatási tárgya: A Dél-alföldi régió akkreditált felnőttképzési intézményeinek felmérése ― Lekérdezés ideje: április – június ― Kutatást lefolytatta: SZTE – JGYPK FI Andragógiai Kutatócsoport ― Kutatási jelentés várható megjelenési ideje: április ● Szekunder – tartalomelemzés (szakirodalmak, háttéranyagok, szakértői tanulmányok, szakfolyóirati cikkek, jogszabályok) Saját fejlesztésű képzési program, mérőeszközök

4 „Hogyan mérjük fel és ismerjük el az előzetes tudást?” EredményekProblémák „Szigetszerűen” működő eljárások „Az idegennyelvi és számítástechnikai oktatás vezet” Felsőoktatás kreditrendszere Szakképzés moduláris rendszere Kiemelendő fejlődés: ― Felsőoktatási Validációs Rendszer ― Mérőeszközök és a tartalomfejlesztés TÁMOP Fogalmi tisztázatlanság Berögzült és elavult gondolkodásmód Képzésben résztvevők tájékozatlansága Képző intézmények ellenérdekeltsége Mérőeszközök hiánya Mérés-metodikai tudás hiánya Kompetenciák mérése körüli teljes bizonytalanság A „hol tartunk?”

5 „Hogyan mérjük fel és ismerjük el az előzetes tudást?” Külföldi minták ismerete A „hogyan kellene?” Jogszabályok módosítása Szankciók? Fogalmak? Lépések? Finanszírozás? Képzett szakemberek Módszertani útmutatás francia gyakorlat holland rendszer OECD ECOTEC S AJÁT MEGOLDÁSI ÚT

6 Felnőttoktatók képzése Saját fejlesztésű tudásmérő eszköz-csomag Követelménymodul azonosítója Követelménymodul megnevezése A felnőttképzés stratégiai- és feltételrendszere Általános célú felnőttképzés, a kulcskompetenciák, felnőttképzés szolgáltatások A szakképzés tartalma és rendszere Az andragógia elmélete, a felnőttoktatás módszertana A képzési folyamat tervezése és irányítása, minőségbiztosítás

7 Tudásféleségek és mérőeszközök Tudás deklaratív, leképező jellegű ismeret lexikális tudás procedurális, folyamat jellegű készség képesség jártasság Tudásmérő tesztekKompetenciamérés M ÓDSZEREK EGYÜTTES ALKALMAZÁSA ! Tudásmérő teszt Szóbeli feladatsor Gyakorlati alkalmazás Projektmunka Megfigyelés AC módszer Szituációs gyakorlatok Interjú Prezentáció Csoportos gyakorlatok Tényközlő gyakorlatok

8 Tudásmérő tesztek Tudásmérő tesztek jóságmutatói Tesztek feladattípusai ● Felelválasztó –Alternatív választás –Többszörös választás –Válaszok illesztése ● Feleltalkotó –Kiegészítés –Rövid válasz –Hosszú válasz –Esszé típusú válasz ObjektivitásReliabilitásValiditás

9 Kompetenciamérő eszköz Lépések 1.Meghatározni a vizsgálni kívánt kompetenciát 2.Mérőeszközt(öket) rendelni a kompetenciákhoz 3.Lefolytatni a mérést 4.Értékelés 5.Beszámítás módja, lehetőségek 6.Portfolió, dokumentumcsomag készítése Önismeret Önismereti teszt Együtt- működési készség AC módszer Kommu- nikációs készségek Megfigyelés Szitucációs gyakorlat Értékelési, visszacsatolási képesség AC módszer

10 Feladat száma Vizsgált kompetenciák Elért szint, eredmény Kiemelt képességek Fejlesztendő képességek 1. Fogalmazási készség Prezentációs készség Értékelési, visszacsatolási készség 2. Fogalmazási készség Prezentációs készség Értékelési, visszacsatolási készség feladat kompenzálása 4. Konfliktuskezelési stratégia 5. Fogalmazási készség Kommunikációs rugalmasság Kompromisszumkészs ég Konfliktuskerülő készség Rivalizáló készség Konfliktusmegoldó készség Engedékenység 6. Kommunikációs kompetenciák

11 Záró gondolatok „Hinni valamiben még nem megoldás, de a megoldás kezdete.” (Csoóri Sándor) ● Pozitív eredmények hangsúlyozása ● Információáramlás javítása minden irányban ● Problémák azonosítása az egyes szinteken ● Megoldási javaslatok Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "A Z ELŐZETES TUDÁS MÉRÉSÉNEK, ELISMERÉSÉNEK MÓDSZERTANA A Z ELŐZETES TUDÁS MÉRÉSÉNEK, ELISMERÉSÉNEK MÓDSZERTANA The Methodology of Recognizing Prior Learning."

Hasonló előadás


Google Hirdetések