Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Cselényi Szandra Nóra

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Cselényi Szandra Nóra"— Előadás másolata:

1 Készítette: Cselényi Szandra Nóra
A szöveg Készítette: Cselényi Szandra Nóra

2 Érdemes belátni… Nincs EGY jó módszer
Változhat: Témától, olvasótól és az író céljaitól függően. Szubjektív DE vannak alapvető kérdések, amelyek meghatározzák a PROFESSZIONÁLIS szöveget.

3 Stílus Figyelemfelkeltő Meggyőző Szaknyelv Tudományos Grafikonok
Hivatkozások

4 Grafikon X tengely: érthetőség, világosság Y tengely: tartalom
(-) tartalom és (-) érthetőség = hatástalan szöveg (-) tartalom és (+) érthető = kedvelt szöveg

5 Leggyakrabban (+) tartalom és (-) érthetőség
Nem jól megszerkesztett szövegből szépen lassan kialakul a helyes professzionális szöveg, de rögös az út.

6 Hogyan haladjunk? A kulcsszó: EGYENSÚLY

7 Fontos, hasznos Felépítés: Átlátható, egyik mondatból következzen a másik (bekezdések szintén) Olvashatóság: Érthető kifejezések, egyszerű nyelvezet Ide tartozik? – szükséges-e az olvasónak a szöveg ezen a pontján ez az információ?

8 Nem jó, ha… …a hitelesség kedvéért, olyan szaknyelvet használunk, ami a laikusok számára befogadhatatlanná teszi a szöveget. …modorosak, művien mértékletesek vagyunk. (ez öntudatlanul is megtörténhet) …bele akarjuk tömöríteni a kutatási folyamat részleteit, minden tapasztalatunkat.

9 Segít, egy bizonyos pontig, ha…
A kevesebb, több elv követése. Mond egyszer, mond helyesen! Szakszerűség

10 „If your face is not clean, wash it, don’t cut your head off. „

11 Bekezdések (1) 100-200 szó az ideális Egy bekezdés = Egy téma
A bekezdés nem mondat. szó az ideális Tételmondat – Lényeg - Befejezés

12 Bekezdések (2) Az igények változóak, mindig a szövegíró feladata lekötni az olvasót!

13 Bekezdések (3) Gyakori hibák:
Befejezés nem jó elhelyezése. Más nevével kezdődő bekezdés. Befejezés nem egyenlő összefoglalás.

14 Mondatok Kerüljük a szenvedő szerkezetet. (Azaz a macska ne legyen felmászva a fára.) Legyen egyértelmű az állítmányunk. Minden mondat az egész része, érdemes ellenőrizni, megállja-e a helyét.

15 Bizonyos mondataink… …segíthetik, a munkánkat.
…sokszor nem számítanak a téma szempontjából. …néha, kifejezetten rosszat tesznek a szövegnek.

16 Ha nem segíti elő a munkánkat egy mondat, érdemes kihúzni!!!

17 Milyen szempontok mentén ellenőrizhetjük?
Helyes az állítás, amit a mondat közöl? Megfelel-e egy diplomamunkában szereplő mondatnak? Mit ér el a mondat? (mit lát az olvasó?)

18 Szóhasználat Szakszavak használata (kell, nem kell, mennyi kell, mikor kell?) Aktív igék használata (él a szöveg)

19 Egy érthető, STILISZTIKAILAG jól megszerkesztett, és jól STRUKTURÁLT szöveg, nem csak az olvasónak segítség, de saját munkánk előrehaladását is segíti. Ha tisztán látod hol tartasz, könnyebb továbblépni!

20 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Készítette: Cselényi Szandra Nóra"

Hasonló előadás


Google Hirdetések