Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az informatikatanár képzés helyzete Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2009, október 16-17. Dr. Kovács Emőd dékánhelyettes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az informatikatanár képzés helyzete Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2009, október 16-17. Dr. Kovács Emőd dékánhelyettes."— Előadás másolata:

1 Az informatikatanár képzés helyzete Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2009, október Dr. Kovács Emőd dékánhelyettes

2 Matematikai és Informatikai Intézet -

3 Kérdések Felvételi tapasztalatokFelvételi tapasztalatok Ha volt végzős hallgató, akkor a záróvizsgával kapcsolatos tapasztalatok, adatok.Ha volt végzős hallgató, akkor a záróvizsgával kapcsolatos tapasztalatok, adatok. Vannak-e problémák esetleg jól működő receptek, amelyek a képzés jó részét kitevő nem szakmai tanegységek (Pepszi) meghirdetésével kapcsolatos.Vannak-e problémák esetleg jól működő receptek, amelyek a képzés jó részét kitevő nem szakmai tanegységek (Pepszi) meghirdetésével kapcsolatos. Milyen az együttműködés a képzésben résztvevő társ karral.Milyen az együttműködés a képzésben résztvevő társ karral. Okoz-e gondot, ha a másik karon hirdetik meg a képzéstOkoz-e gondot, ha a másik karon hirdetik meg a képzést Megjegyzések, további tervek.Megjegyzések, további tervek.

4 Statisztikák Általános eljárás 2009Jelentkezők Ebből áll.fin.Felvettek Ebből áll.fin. Összes MSC/MA Összes tanár MSC/MA Összes info tanár MSC/MA Pótfelvételi 2009Jelentkezők Ebből áll.fin.Felvettek Ebből áll.fin. Összes MSC/MA Összes tanár MSC/MA Összes info tanár MSC/MA410280

5 Zsakó László 2008: 38 fő csak levelező,mind 2 féléves, 32 fő végzett a szakdolgozat nagyon hiányzott problémás együttműködés, lassú információáramlás a másik karral, igen, körülményes adminisztráció, félretájékoztatás felvételi beszélgetés, mindenkit felvettünk. 2009: 5 nappali, 49 levelező, nappali mind 5 féléves, levelező egy 3 féléves, a többi 2 féléves

6 Felvételi tapasztalatok: Lipovits Ágnes, Hartung Ferenc Az akkreditáció elhúzódása miatt csak pótfelvételit tudtunk meghirdetni. Kb. 16-an jelentkeztek, de közülük csak 7-en voltak felvehetőek a belépési feltételek miatt. Részképzés keretében többen elkezdték a hiányzó kreditek gyűjtését, közülük kb. 4-et 2009-ben fel tudtunk venni a szakra. Néhány régióbeli, aki a rendes felvételi eljárás során más intézménybe bekerült, szeretett volna átjelentkezni, de erre csak legalább egy félév befejezése után lett volna lehetőség.

7 Záróvizsga: Mind a 7 hallgatónk sikeresen befejezte a képzést. A szakmai zárószigorlat 3 komponensének teljesítése mérte, hogy rendelkeznek-e a hallgatók megfelelő szakmai ismeretekkel és kompetenciákkal az informatikatanári pályához. Szakmailag a korábbi levelezős képzéseinkhez képest jelentős visszaesés tapasztalható, amit a képzési idő drasztikus csökkentése okoz. A záróvizsgát a Tanárképző Központ szervezte, és a tanári pályára való alkalmasságra helyezte a hangsúlyt. Tapasztalat: „A vidék előnye”

8 „idén volt először felvételi; még nincs tapasztalatom a társkarral való együttműködéssel kapcsolatban, végzős hallgató sincs. Ami változott, az az, hogy a fenti képzés megnyitotta a Programtervező Informatikus BSc tanári szakiránya előtt az utat. A hallgatók, ha ezt választják, akkor a fenti képzésbe tovább tudnak menni. „ Levelezőn a létszám: 8 fő Jenei Sándor

9 2008: mind 2 féléves 2009: van 5 féléves Horváth Gyula Szakmai zárószigorlatot sikeresen teljesített hallgatok száma: 25 Szóbeli záróvizsga nem volt! A szakgazda Neveléstudományi Intézet csak az összefüggő közoktatási szakmai gyakorlathoz készített portfóliót követelte meg a hallgatóktól (ami egy hetes volt).Szakdolgozatnak elfogadta a hallgató korábbi tanár szakos szakdolgozatát.

10 az együttműködés nem zökkenőmentes. az SZTE-n a Neveléstudományi Intézet (BTK) a tanárképzés gazdája, nem készült fel időben a jelentkező feladatokra. Ezért az első évben a képzés nem volt teljesen szabályos. (Pl. az összefüggő szakmai gyakorlatot nem előzte meg a szakmai záró szigorlat). A hallgatók panaszkodnak, hogy létszámkorlátok miatt nem tudnak felvenni pepszi kurzusokat. Nem szerencsés, hogy nem kapunk hivatalos értesítést arról, hogy más karok (BTK, JGYPK) kiket vettek fel, akiknek a minor szakja informatika hálóterv módosítás!

11

12 2009: 9+2 fő nappali, 7 fő 2 féléves 74 fő levelező, 71 fő 2 féléves 14 fő részismeretes

13 Tanárképzés mester szinten A felsőoktatásról szóló törvény szerint tanári szakképzettség csak mesterképzésben szerezhető. A felsőoktatási alap- és mesterképzésről, valamint a szakindítás eljárási rendjéről szóló 289/2005. (XII.22.) Korm. rendelet szerint a tanári mesterszakra való belépés feltétele olyan alapképzési szak eredményes elvégzése, amelyenA felsőoktatásról szóló törvény szerint tanári szakképzettség csak mesterképzésben szerezhető. A felsőoktatási alap- és mesterképzésről, valamint a szakindítás eljárási rendjéről szóló 289/2005. (XII.22.) Korm. rendelet szerint a tanári mesterszakra való belépés feltétele olyan alapképzési szak eredményes elvégzése, amelyen az alapképzési szakon szerezhető szakképzettséghez az általánosan kötelező és a szakspecifikus ismeretkörökből legalább 110 kreditet kellett összegyűjteni,az alapképzési szakon szerezhető szakképzettséghez az általánosan kötelező és a szakspecifikus ismeretkörökből legalább 110 kreditet kellett összegyűjteni, a jelölt a tanári felkészítést megalapozó, pályaorientációt segítő pedagógiai, pszichológiai jellegű tantárgyak követelményeinek teljesítésével legalább 10 kreditet szerzett.a jelölt a tanári felkészítést megalapozó, pályaorientációt segítő pedagógiai, pszichológiai jellegű tantárgyak követelményeinek teljesítésével legalább 10 kreditet szerzett. A mesterszintű tanár szakon az iskolai nevelés-oktatás 5-12., illetve 13. évfolyamain a tantárgyak, tantárgyi modulok oktatására és speciális pedagógiai jellegű feladatok ellátására felkészítő két szakképzettség szerezhető. Az első tanári szakképzettség minden esetben az alapszakra épül. Amennyiben a hallgató két közismereti tanári szakképzettség megszerzését tervezi, szükséges, hogy az alapképzés során a második szak 50 kredites modulját elvégezze, előkészülve a második tanári szakképzettség megszerzésére. Ennek kiválasztására az első tanév végén van lehetőség.A mesterszintű tanár szakon az iskolai nevelés-oktatás 5-12., illetve 13. évfolyamain a tantárgyak, tantárgyi modulok oktatására és speciális pedagógiai jellegű feladatok ellátására felkészítő két szakképzettség szerezhető. Az első tanári szakképzettség minden esetben az alapszakra épül. Amennyiben a hallgató két közismereti tanári szakképzettség megszerzését tervezi, szükséges, hogy az alapképzés során a második szak 50 kredites modulját elvégezze, előkészülve a második tanári szakképzettség megszerzésére. Ennek kiválasztására az első tanév végén van lehetőség. Második tanári szakképzettség megszerzésére : Az első tanári szakképzettség idegen nyelven történő oktatására való felkészítés,Az első tanári szakképzettség idegen nyelven történő oktatására való felkészítés, Az első tanári szakképzettség vagy az alapképzési szakon szerzett szakképzettség szakterületi ismereteihez illeszkedő, a Nemzeti Alaptanterv szerinti műveltségterület oktatására felkészítő szakterületi ismeret,Az első tanári szakképzettség vagy az alapképzési szakon szerzett szakképzettség szakterületi ismereteihez illeszkedő, a Nemzeti Alaptanterv szerinti műveltségterület oktatására felkészítő szakterületi ismeret, A közoktatás - szakrendszerű oktatásán túli - speciális, pedagógiai jellegű feladatira felkészítő szakterületi ismeret.A közoktatás - szakrendszerű oktatásán túli - speciális, pedagógiai jellegű feladatira felkészítő szakterületi ismeret. A fentiek alapján pl. a történelem BA képzést követően, tanári MA képzésre felvételt nyert hallgató az alábbiak szerint szerezhet tanári szakképzettséget:A fentiek alapján pl. a történelem BA képzést követően, tanári MA képzésre felvételt nyert hallgató az alábbiak szerint szerezhet tanári szakképzettséget: Történelem-magyar (vagy matematika, vagy angol, vagy testnevelés stb.) tanár,Történelem-magyar (vagy matematika, vagy angol, vagy testnevelés stb.) tanár, Történelemtanár és történelmet angolul (németül, franciául stb.) tanító tanár,Történelemtanár és történelmet angolul (németül, franciául stb.) tanító tanár, Történelemtanár és hon- és népismeret-tanár,Történelemtanár és hon- és népismeret-tanár, Történelemtanár és család- és gyermekvédő tanár (vagy kollégiumi nevelőtanár, stb )Történelemtanár és család- és gyermekvédő tanár (vagy kollégiumi nevelőtanár, stb )

14 -Felvételi tájékoztató -„Fordító tábla” A tanári mesterszakra vonatkozó 15/2006. OM rendelet alapján szerezhető mester oklevél kredit követelményei

15 Matematikai és Informatikai Intézet - Egri tapasztalatok ELTE, DE TámogatásaELTE, DE Támogatása Összefogás NYFÖsszefogás NYF „Képzők képzése” program„Képzők képzése” program Jó volt szóban felvételiztetni (MA)Jó volt szóban felvételiztetni (MA) 2. tanári szakok2. tanári szakok Kredit „háború” ( )Kredit „háború” ( ) Részismeret, tanári modulRészismeret, tanári modul Kormány rendelet, „fordítás”Kormány rendelet, „fordítás” gyakorlótanítás problémájagyakorlótanítás problémája Régi egyetemi szak és az MA viszonya a közoktatásbanRégi egyetemi szak és az MA viszonya a közoktatásban ÉrettségiÉrettségi FinanszírozásFinanszírozás minőség támogatása ( vendégelőadók)minőség támogatása ( vendégelőadók)

16 Matematikai és Informatikai Intézet - Köszönöm a figyelmet Dr. Kovács Emőd ICAI th International Conference on Applied Informatics Eger, Hungary January 27-30, 2010


Letölteni ppt "Az informatikatanár képzés helyzete Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2009, október 16-17. Dr. Kovács Emőd dékánhelyettes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések