Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítették: Csendes Júlia Fertőszögi Anikó Lovász Eszter Raffa Zsófia Zsohár Ágnes 2009. 05. 05. Verseny a pizzák piacán.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítették: Csendes Júlia Fertőszögi Anikó Lovász Eszter Raffa Zsófia Zsohár Ágnes 2009. 05. 05. Verseny a pizzák piacán."— Előadás másolata:

1 Készítették: Csendes Júlia Fertőszögi Anikó Lovász Eszter Raffa Zsófia Zsohár Ágnes Verseny a pizzák piacán

2 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei A kutatás háttere és módszertana Mélyfagyasztott pizza fogyasztási szokások Mélyfagyasztott pizza vásárlási szokások Média használat és reklámismertség Összegzés Miről is lesz szó …

3 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Háttér: 2009-ben mind értékben, mind mennyiségben enyhe csökkenésbe kezdett az össz mélyfagyasztott pizzapiac mérete. Magyarországon továbbra is a Ristorante mélyfagyasztott pizza a piacvezető, de figyelmet érdemelnek az új diszkontláncok saját márkás termékei, melyek főleg alacsony áraik mellett a kínált termék jó ár-érték aránya miatt jelentenek veszélyt a közeljövőben. Kutatás célja: A mélyfagyasztott pizzával kapcsolatos attitűdök feltérképezése, vásárlási és fogyasztási szokások feltárása és javaslatok tétele. A kutatás háttere

4 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Kvalitatív kutatás: november Célcsoport: a éves emberek, akik fogyasztanak mélyfagyasztott pizzát, valamint az A, B, illetve C társadalmi státuszba sorolhatók Technika kiválasztása: 1. 2 db fókuszcsoportos interjú (2*6 fő): - 1 Ristorante fogyasztó fókuszcsoport - 1 Egyéb mélyfagyasztott pizza fogyasztó fókuszcsoport 2. 4 db mélyinterjú ill éves korosztály Az elhangzott válaszok, ötletek alapján a készült el a kérdőív Kvantitatív kutatás: március Célcsoport: a kvalitatív kutatással megegyezően Technika kiválasztása: Face to face kérdőíves megkérdezés (39 kérdés, ebből 3 nyitott) Mintanagyság: 150 fő, önkényes mintavétellel A kutatás módszertana

5 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Demográfia NemKorLakhelyVégzettség Sz4. Megmondaná kérem, hogy hány éves? N=150

6 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Fogyasztási szokások

7 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Fogyasztás gyakorisága Hetente Kéthetente Havonta Ritkábban Soha Q2. Milyen gyakran fogyasztja az alábbi pizzákat? N=150

8 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Fogyasztás indoka Q23. Általában miért dönt úgy, hogy mélyfagyasztott pizzát fogyaszt? Gyorsan elkészíthető Szeretem, mert finom Valami melegre vágyom Nincs más otthon Egyéb N=150 A vásárlás indoka ugyanezt a mintázatot mutatja

9 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Márkaismertség Q3. Milyen márkájú mélyfagyasztott pizzát ismer? Q4. Ezenkívül milyen márkájú mélyfagyasztott pizzát ismer még? Q5. Válassza ki azokat a mélyfagyasztott pizzákat, amelyekről már hallott, függetlenül attól, hogy fogyasztotta-e. Ristorante Guseppe Big Americans Tesco színes pizza Freschetta Profi pizza Lidl pizza Napoli Spar Paolo's pizza Aldi pizza Wagner N=144

10 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Fogyasztási szokások Ristorante Guseppe Big Americans Freschetta Tesco színes pizza Spar Paolo's pizza Profi pizza Lidl pizza Wagner Aldi pizza Napoli ValahaAlkalmankéntRendszeresenLeggyakrabbanLegutóbb Q6./Q7./Q8./Q9. /Q10. Válassza ki azokat a mélyfagyasztott pizza márkákat, amelyeket fogyasztotta már valaha / fogyasztja alkalmanként / rendszeresen / leggyakrabban / legutóbb. N=150 RistoranteSaját márkák

11 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei KedvencLegutóbb fogyasztottJövőben megkóstolná Feltét Hawaii Sonkás/Prosciutto Capricciosa (sonka/gomba) 4 sajtos/Quattro Formaggi Magyaros Baconos Bolognai Szalámis/Salame Gombás/Funghi Tejfölös-fokhagymás csirkehúsos Pepperónis Speciale (sonka/gomba/szalámi) Pollo(csirkehúsos) Hagymás Mozzarella Q11. Milyen ízesítésű pizzát fogyasztott a legutóbb? Q12. Melyik a kedvenc ízesítésű pizzája? Q13. Milyen ízesítésű pizzát próbálna ki a jövőben? N=150 ! Lehet, hogy az olasz elnevezés & az elég apró betűs magyar címke gátat szab az eredményesebb értékesítésnek?

12 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei KedvencLegutóbb fogyasztottJövőben megkóstolná Tészta Vékony, töltetlen szélű Vékony, szél nélküli Vékony, sajttal töltött szélű Vastag, sajttal töltött szélű Vastag, töltetlen szélű Vastag, szél nélküli Vastag, paradicsommal töltött szélű Vékony, paradicsommal töltött szélű Vastag hagymás tésztájú Vékony, hagymás tésztájú Q14. Milyen tésztájú pizzát fogyasztott a legutóbb? Q15. Melyik a kedvenc pizzája tésztája? Q16. Milyen tésztájú pizzát próbálna ki a jövőben? N=150

13 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Körülmények Mikor? N=150 Hogyan? Az emberek 65%-a fogyasztja valamilyen társaságban Q18. Általában milyen napszakban fogyasztja a mélyfagyasztott pizzát? Q20. Általában kivel fogyasztja a mélyfagyasztott pizzát? Q21. Általában hogyan fogyasztja a mélyfagyasztott pizzát? Kivel?

14 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Vásárlási szokások

15 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Vásárlás helye Tesco Auchan CBA Interspar Spar Plus Match Kaisers Cora Lidl Sarki kisbolt Metro Penny Market Coop Real Profi Heliker Aldi Q27. Az alábbi lista alapján, kérem, mondja meg, hol vásárol általában mélyfagyasztott pizzát? N=150 * * Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.

16 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Legutolsó vásárlásKövetkező vásárlás Vásárolt márka Ristorante Guseppe Big Americans Spar Paolo's pizzák Freschetta Lidl pizza Profi pizza Tesco színes pizzák Aldi pizza Napoli Wagner mini pizza Q25. Milyen márkájú mélyfagyasztott pizzát vásárolt ekkor? Q26. Milyen márkájú pizzát választana a következő vásárlásnál? N=150 N=83 Ristorante Guseppe Spar Paolo's pizzák Tesco színes pizzák Big Americans Freschetta Napoli Ristorante-t vásároltak bázisán

17 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Vásárolt íz Hawaii Sonkás/Prosciutto 4 sajtos/Quattro Formaggi Capricciosa (sonka/gomba) Magyaros Szalámis/Salame Gombás/Funghi Speciale (sonka/gomba/szalámi) Baconos Mozzarella Bolognai Tejfölös-fokhagymás csirkehúsos Pepperónis Hagymás Pollo(csirkehúsos) Q28. Milyen ízesítésű pizzát vásárol általában? Q30. Hány dobozzal vásárol általában? Hány dobozzal vásárol? Ez volt a kedvenc íz is!! N=150 Azok, akik 2-3 dobozzal vásárolnak 70%-ban fogyasztják a pizzát társasággal.

18 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Optimális ár Árérzékenység Q31. Mennyi az az ár, amelyet optimálisnak tart egy ilyen mélyfagyasztott pizzáért? N=150 Átlagos piaci árak 2009.: Ristorante pizza: 499 Ft Guseppe pizza: 557 Ft Saját márkás pizza: 331 Ft * * Dr Oetker Magyarország Élelmiszer Kft. adatbázisa alapján

19 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei 1-et fizet 2-t kap Árkedvezmény Ajándék 3 együtt most csak... Ft Extra feltét azonos ár mellett Nyereményjáték Akciók hatása Milyen ajándéknak örülne leginkább? N=36 Csoki Egyéb mélyfagysztott termék Olasz kávé Puding Receptfüzet Sütemény Üdítő Q32. Mélyfagyasztott pizza vásárlása esetén figyelembe veszi-e, ha az akciós? Q33. Az alábbi akciók mely esetében vásárolna biztosan mélyfagyasztott pizzát? Q34. Milyen ajándéknak örülne leginkább? N=104

20 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Mennyire ért egyet … Q35. Kérem, döntse el, 1 – 5ig terjedő skálán, mennyire ért Ön egyet a következő állításokkal! 4,1 4,0 Átlag 3,5 4,0 3,2 3,5 3,1 N=150 Lehetne rajta több feltét Kevés a sajt a pizzákon Mindig teszek még magam rá extra feltétet Tetszik, hogy gyorsan jutok meleg ételhez Csak akkor eszek ilyet, ha nincs időm főzni Ha nincs más ehető otthon, ez is megteszi Egészségtelen gyorskajának számít Jobb, mint bármely más mélyfagyasztott étel Jó lenne, ha a dobozba be lehetne látni, mielőtt megveszem Szívesebben vásárolom az akciós termékeket Mélyfagyasztott pizzák elfogadható áron kaphatók Márka alapján vásárolom az élelmiszereket A normál (éttermi) pizzát jobban kedvelem A normál (rendelt) pizzát jobban kedvelem 4,2 3,6 4,1 3,0 3,6 2,6 3,4 Feltét Előnyök & hátrányok Vásárlás Versenytárs

21 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Médiahasználat & Reklámismertség

22 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Médiahasználati szokások Hétköznap Hétvégén Q36. Átlagosan mennyi időt tölt az alábbi tevékenységekkel hétköznap? Q37. Átlagosan mennyi időt tölt az alábbi tevékenységekkel hétvégén? N=150

23 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Internethasználati szokások Hétköznap Hétvégén Q36_1. Átlagosan mennyi időt tölt internetezéssel hétköznap? Q37_1. Átlagosan mennyi időt tölt internetezéssel hétvégén? N=72N= N=72N=78

24 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Reklámismertség Jóképű a férfi/csinos a nő a reklámban A reklámban optimális a sajt mennyisége A reklámban nem olyan a pizza, mint amikor én sütöm Én is szívesen fogyasztanék hasonló körülmények között egy Ristorante pizzát Nagyon tetszik a zene a reklámban A reklám illik a Ristorantéhoz Jó a szlogen a reklámban Ötletesnek találom a reklámot Q38. Ismeri Ön a Ristorante mélyfagyasztott pizza TV-ben látható reklámját? Q39. Kérem, döntse el, 1 – 5ig terjedő skálán, mennyire ért Ön egyet a következő állításokkal! 3,8 Átlag 4,0 3,9 3,7 3,6 3,1 3,3 N=83 Top2Box szerint rendezve

25 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Összegzés Gyorsan elkészíthető Ritkábban mint havonta Hawaii Társasággal (Tejfölös-fokhagymás csirkehúsos) Vékony, töltetlen szélű tészta (Töltött szélű tészta) Vacsorára Otthon Asztal mellett vagy kanapén (?) Inkább evőeszközzel Hipermarket 400 – 499 Ft 1-et fizet 2-t kap Ajándék csoki Gazdagabb feltét „Hasonló körülmények között én is szívesen elfogyasztanék egy pizzát”

26 BCE Marketingkutatás Kvantitatív kutatás eredményei Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Készítették: Csendes Júlia Fertőszögi Anikó Lovász Eszter Raffa Zsófia Zsohár Ágnes 2009. 05. 05. Verseny a pizzák piacán."

Hasonló előadás


Google Hirdetések