Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Verseny a pizzák piacán

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Verseny a pizzák piacán"— Előadás másolata:

1 Verseny a pizzák piacán
Készítették: Csendes Júlia Fertőszögi Anikó Lovász Eszter Raffa Zsófia Zsohár Ágnes

2 Miről is lesz szó … A kutatás háttere és módszertana
Mélyfagyasztott pizza fogyasztási szokások Mélyfagyasztott pizza vásárlási szokások Média használat és reklámismertség Összegzés Kvantitatív kutatás eredményei

3 A kutatás háttere Háttér:
2009-ben mind értékben, mind mennyiségben enyhe csökkenésbe kezdett az össz mélyfagyasztott pizzapiac mérete. Magyarországon továbbra is a Ristorante mélyfagyasztott pizza a piacvezető, de figyelmet érdemelnek az új diszkontláncok saját márkás termékei, melyek főleg alacsony áraik mellett a kínált termék jó ár-érték aránya miatt jelentenek veszélyt a közeljövőben. Kutatás célja: A mélyfagyasztott pizzával kapcsolatos attitűdök feltérképezése, vásárlási és fogyasztási szokások feltárása és javaslatok tétele. Kvantitatív kutatás eredményei

4 A kutatás módszertana Kvalitatív kutatás: 2009. november
Célcsoport: a éves emberek, akik fogyasztanak mélyfagyasztott pizzát, valamint az A, B, illetve C társadalmi státuszba sorolhatók Technika kiválasztása: 1. 2 db fókuszcsoportos interjú (2*6 fő): - 1 Ristorante fogyasztó fókuszcsoport - 1 Egyéb mélyfagyasztott pizza fogyasztó fókuszcsoport 2. 4 db mélyinterjú ill éves korosztály Az elhangzott válaszok, ötletek alapján a készült el a kérdőív Kvantitatív kutatás: március Célcsoport: a kvalitatív kutatással megegyezően Face to face kérdőíves megkérdezés (39 kérdés, ebből 3 nyitott) Mintanagyság: 150 fő, önkényes mintavétellel Kvantitatív kutatás eredményei

5 Demográfia Sz4. Megmondaná kérem, hogy hány éves? Nem Kor Lakhely
Végzettség Kvantitatív kutatás eredményei

6 Fogyasztási szokások Kvantitatív kutatás eredményei

7 Fogyasztás gyakorisága
Q2. Milyen gyakran fogyasztja az alábbi pizzákat? Hetente Kéthetente Havonta Ritkábban Soha N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

8 Fogyasztás indoka Gyorsan elkészíthető Szeretem, mert finom
Q23. Általában miért dönt úgy, hogy mélyfagyasztott pizzát fogyaszt? Gyorsan elkészíthető Szeretem, mert finom Valami melegre vágyom Nincs más otthon Egyéb A vásárlás indoka ugyanezt a mintázatot mutatja N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

9 Márkaismertség Ristorante Guseppe Big Americans Tesco színes pizza
Q3. Milyen márkájú mélyfagyasztott pizzát ismer? Q4. Ezenkívül milyen márkájú mélyfagyasztott pizzát ismer még? Q5. Válassza ki azokat a mélyfagyasztott pizzákat, amelyekről már hallott, függetlenül attól, hogy fogyasztotta-e. Ristorante Guseppe Big Americans Tesco színes pizza Freschetta Profi pizza Lidl pizza Napoli Spar Paolo's pizza Aldi pizza Wagner N=144 Kvantitatív kutatás eredményei

10 Fogyasztási szokások Q6./Q7./Q8./Q9. /Q10. Válassza ki azokat a mélyfagyasztott pizza márkákat, amelyeket fogyasztotta már valaha / fogyasztja alkalmanként / rendszeresen / leggyakrabban / legutóbb. Valaha Alkalmanként Rendszeresen Leggyakrabban Legutóbb Ristorante Guseppe Big Americans Freschetta Tesco színes pizza Spar Paolo's pizza Profi pizza Lidl pizza Wagner Aldi pizza Napoli N=150 Ristorante Saját márkák Kvantitatív kutatás eredményei

11 ! Feltét Q11. Milyen ízesítésű pizzát fogyasztott a legutóbb?
Q12. Melyik a kedvenc ízesítésű pizzája? Q13. Milyen ízesítésű pizzát próbálna ki a jövőben? Kedvenc Legutóbb fogyasztott Jövőben megkóstolná Hawaii Sonkás/Prosciutto Capricciosa (sonka/gomba) 4 sajtos/Quattro Formaggi Magyaros Baconos Bolognai Szalámis/Salame Gombás/Funghi Tejfölös-fokhagymás csirkehúsos Pepperónis Speciale (sonka/gomba/szalámi) Pollo(csirkehúsos) Hagymás Mozzarella Az új ízek megvalósítása nagyon kétséges. Helyette a meglévőkben rejlő komolyabb potenciálokat kéne kihasználni. ! N=150 Lehet, hogy az olasz elnevezés & az elég apró betűs magyar címke gátat szab az eredményesebb értékesítésnek? Kvantitatív kutatás eredményei

12 Tészta Q14. Milyen tésztájú pizzát fogyasztott a legutóbb?
Q15. Melyik a kedvenc pizzája tésztája? Q16. Milyen tésztájú pizzát próbálna ki a jövőben? Kedvenc Legutóbb fogyasztott Jövőben megkóstolná Vékony, töltetlen szélű Vékony, szél nélküli Vékony, sajttal töltött szélű Vastag, sajttal töltött szélű Vastag, töltetlen szélű Vastag, szél nélküli Vastag, paradicsommal töltött szélű Vékony, paradicsommal töltött szélű Vastag hagymás tésztájú Vékony, hagymás tésztájú Valószínűleg, ha töltve lenne a pizza széle, az tovább drágítaná az egységárat. N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

13 Az emberek 65%-a fogyasztja valamilyen társaságban
Körülmények Mikor? Q18. Általában milyen napszakban fogyasztja a mélyfagyasztott pizzát? Q20. Általában kivel fogyasztja a mélyfagyasztott pizzát? Q21. Általában hogyan fogyasztja a mélyfagyasztott pizzát? Kivel? Az emberek 65%-a fogyasztja valamilyen társaságban Hogyan? N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

14 Vásárlási szokások Kvantitatív kutatás eredményei

15 Vásárlás helye Q27. Az alábbi lista alapján, kérem, mondja meg, hol vásárol általában mélyfagyasztott pizzát? Tesco Auchan CBA Interspar Spar Plus Match Kaisers Cora Lidl Sarki kisbolt Metro Penny Market Coop Real Profi Heliker Aldi * Márkaismertséget vizsgálva látszott, hogy a Tesco színes erős, ez adódhat abból, hogy a legtöbben a Tescoban vesznek pizzát. A mintában nagy arányban kerültek Budapestiek, ez okozza az Auchan térnyerését, ugyanakkor az Auchan-nak nincs saját márkája, ott az ún. elsőáras termékek tölti ki a sajátmárka helyét. N=150 * Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. Kvantitatív kutatás eredményei

16 Vásárolt márka Q25. Milyen márkájú mélyfagyasztott pizzát vásárolt ekkor? Q26. Milyen márkájú pizzát választana a következő vásárlásnál? Legutolsó vásárlás Következő vásárlás Ristorante Guseppe Big Americans Spar Paolo's pizzák Freschetta Lidl pizza Profi pizza Tesco színes pizzák Aldi pizza Napoli Wagner mini pizza Ristorante Guseppe Spar Paolo's pizzák Tesco színes pizzák Big Americans Freschetta Napoli Ristorante-t vásároltak bázisán N=83 N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

17 Vásárolt íz Q28. Milyen ízesítésű pizzát vásárol általában?
Q30. Hány dobozzal vásárol általában? Hawaii Sonkás/Prosciutto 4 sajtos/Quattro Formaggi Capricciosa (sonka/gomba) Magyaros Szalámis/Salame Gombás/Funghi Speciale (sonka/gomba/szalámi) Baconos Mozzarella Bolognai Tejfölös-fokhagymás csirkehúsos Pepperónis Hagymás Pollo(csirkehúsos) Ez volt a kedvenc íz is!! Hány dobozzal vásárol? Azok, akik 2-3 dobozzal vásárolnak 70%-ban fogyasztják a pizzát társasággal. N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

18 Árérzékenység Q31. Mennyi az az ár, amelyet optimálisnak tart egy ilyen mélyfagyasztott pizzáért? Optimális ár * Átlagos piaci árak 2009.: Ristorante pizza: 499 Ft Guseppe pizza: 557 Ft Saját márkás pizza: 331 Ft N=150 * Dr Oetker Magyarország Élelmiszer Kft. adatbázisa alapján Kvantitatív kutatás eredményei

19 Milyen ajándéknak örülne leginkább?
Akciók hatása Q32. Mélyfagyasztott pizza vásárlása esetén figyelembe veszi-e, ha az akciós? Q33. Az alábbi akciók mely esetében vásárolna biztosan mélyfagyasztott pizzát? Q34. Milyen ajándéknak örülne leginkább? Csoki Egyéb mélyfagysztott termék Olasz kávé Puding Receptfüzet Sütemény Üdítő 1-et fizet 2-t kap Árkedvezmény Ajándék 3 együtt most csak ... Ft Extra feltét azonos ár mellett Nyereményjáték Milyen ajándéknak örülne leginkább? N=36 N=104 Kvantitatív kutatás eredményei

20 Mennyire ért egyet … Q35. Kérem, döntse el, 1 – 5ig terjedő skálán, mennyire ért Ön egyet a következő állításokkal! Átlag Lehetne rajta több feltét Kevés a sajt a pizzákon Mindig teszek még magam rá extra feltétet Tetszik, hogy gyorsan jutok meleg ételhez Csak akkor eszek ilyet, ha nincs időm főzni Ha nincs más ehető otthon, ez is megteszi Egészségtelen gyorskajának számít Jobb, mint bármely más mélyfagyasztott étel Jó lenne, ha a dobozba be lehetne látni, mielőtt megveszem Szívesebben vásárolom az akciós termékeket Mélyfagyasztott pizzák elfogadható áron kaphatók Márka alapján vásárolom az élelmiszereket A normál (éttermi) pizzát jobban kedvelem A normál (rendelt) pizzát jobban kedvelem 4,2 Feltét 4,1 3,6 Előnyök & hátrányok 4,0 3,5 3,4 3,2 2,6 Vásárlás 3,6 3,5 3,1 3,0 Versenytárs 4,1 4,0 N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

21 Médiahasználat & Reklámismertség
Kvantitatív kutatás eredményei

22 Médiahasználati szokások
Q36. Átlagosan mennyi időt tölt az alábbi tevékenységekkel hétköznap? Q37. Átlagosan mennyi időt tölt az alábbi tevékenységekkel hétvégén? Hétköznap Hétvégén N=150 Kvantitatív kutatás eredményei

23 Internethasználati szokások
Q36_1. Átlagosan mennyi időt tölt internetezéssel hétköznap? Q37_1. Átlagosan mennyi időt tölt internetezéssel hétvégén? Hétköznap 18-25 26-49 N=78 N=72 Hétvégén N=78 N=72 Kvantitatív kutatás eredményei

24 Reklámismertség Q38. Ismeri Ön a Ristorante mélyfagyasztott pizza TV-ben látható reklámját? Q39. Kérem, döntse el, 1 – 5ig terjedő skálán, mennyire ért Ön egyet a következő állításokkal! Átlag Jóképű a férfi/csinos a nő a reklámban A reklámban optimális a sajt mennyisége A reklámban nem olyan a pizza, mint amikor én sütöm Én is szívesen fogyasztanék hasonló körülmények között egy Ristorante pizzát Nagyon tetszik a zene a reklámban A reklám illik a Ristorantéhoz Jó a szlogen a reklámban Ötletesnek találom a reklámot 3,8 3,8 4,0 3,9 3,7 3,6 3,3 3,1 N=83 Top2Box szerint rendezve Kvantitatív kutatás eredményei

25 Összegzés Ritkábban mint havonta „Hasonló körülmények között én is
szívesen elfogyasztanék egy pizzát” Gyorsan elkészíthető Hawaii Gazdagabb feltét (Tejfölös-fokhagymás csirkehúsos) Ajándék csoki Vékony, töltetlen szélű tészta (Töltött szélű tészta) 1-et fizet 2-t kap Vacsorára 400 – 499 Ft Otthon Hipermarket Társasággal Inkább evőeszközzel Asztal mellett vagy kanapén (?) Kvantitatív kutatás eredményei

26 Köszönjük a figyelmet! Kvantitatív kutatás eredményei


Letölteni ppt "Verseny a pizzák piacán"

Hasonló előadás


Google Hirdetések