Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing szemléletű magyar egészségturizmus Előadás Nemzetközi balneológiai konferencia Szeged 2005 április 1-2. Dr. Rubovszky András elnök Magyar Egészségturizmus.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing szemléletű magyar egészségturizmus Előadás Nemzetközi balneológiai konferencia Szeged 2005 április 1-2. Dr. Rubovszky András elnök Magyar Egészségturizmus."— Előadás másolata:

1 Marketing szemléletű magyar egészségturizmus Előadás Nemzetközi balneológiai konferencia Szeged 2005 április 1-2. Dr. Rubovszky András elnök Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület

2 Természetes gyógytényezőket igénybe vevők OEP finanszírozott betegellátás Piaci alapon működő és igénybe vett gyógyszolgáltatások Fittness és wellness szolgáltatások

3 Szervezetek és egyesületek, a magyar egészségmegőrzés és egészségturizmus támogatására, promóciójára -professzinális szervezetek nonprofit céllal -kereskedelmi struktúrák profitorientáltan Ezek kooperációja és versengése A MEME célja: -Együttműködés -Versenyképesség

4 360 db közfürdő db medence ebből 600 termálvizes 57 gyógyszálloda 39 gyógyfürdő 18 wellness szálloda 4 gyógybarlang 1 mofetta

5 Index 2003 / I –III. negyed év Index I-III. negyedév / 03 Gyógy-wellness szállodák száma , ,6 Gyógy-wellness szállodák szoba száma 3,8285,4555,812151, 88,395143,8 Gyógy-wellness szállodák férő- hely száma 8,56811,75012,510146, 018,652149,1 Aránya az összes szállodák számá- ból Szállodák darab számából 3, 35, 67, 1 10,2 Szállodai szobák számából 8, 611, 915, 0 18,9 Szállodai férő- helyek számából 8, 210, 813, 9 17,9 GYÓGY ÉS WELLNESS SZÁLLODÁK KAPACITÁS ALAKULÁSA Forrás: Dr. Gellai Imre Aquaprofit Rt.

6 A SZÁLLODÁK ÁTLAGOS ÉS A GYÓGY-WELLNESS SZÁLLODÁK FOGLALTSÁGA Átlagos %Gyógy-szállodákWellness- szállodák , 565, , 162, , 063, , 461, , 157, I-III. negyed év47,761,651,6 - Gyógy- wellness szállodák együttes száma 2004 I-III. negyedévében 75 működő szálloda, ami, ami 10,2 %- a az összes működő szállodának A szoba szám 18,9 %-a a férőhely pedig 17,9 %-a a hasonló összesennek. Forrás: Dr. Gellai Imre Aquaprofit Rt.

7 A GYÓGYTURIZMUS ARÁNYAI A GYÓGY ÉS WELLNESS SZÁLLODÁKVENDÉG SZÁMA ALAPJÁN Index 2003 /2002 % 2004 I.- III negyed év Index 04/03 I – III. n. év Összes szállodai vendég szám 3, 988, 000 4, 060, 294 4, 041, , 63, 441,000109, 5 Gyógy-wellness szállodai vendég szám 377, , , , 7591, , 7 Aránya az összesenből 9, 512, 213,1 17, 2 Ebből: külföldi230, , , , 5271, , 9 belföldi147, , ,000113, 3320, , 4 Aránya az összes külföldi vendég számból 9, 511, 512, 0 12, 9 Aránya az összes belföldi vendég számból 9, 413, 414, 7 24, I. fél évében az összes szállodai vendég szám 17, 2 % - a a gyógy-wellness szállodai vendég volt. - A külföldi vendégek 12, 9 % -a lakott ilyen kategóriájú szállodákban, míg a belföldi vendégek 24, 0 % -a. Forrás: Dr. Gellai Imre Aquaprofit Rt.

8 AZ EGÉSZSÉGTURIZMUS ARÁNYAI AZ ÖSSZES SZÁLLODAI SZÁLLÁS ÁRBEVÉTEL ÉS A GYÓGY-WELLNESS SZÁLLODÁK SZÁLLÁS ÁRBEVÉTEL ALAKULÁSA ALAPJÁN Index 03/ I.- III. negyed év Index 04/03. I I – III n. év Összes szállodai szállás árbevétel 73, 38974, 07573, 73899, 664, , 3 Gyógy-szállodai szállás árbevétel 9, 30112, 48312,969103, 910, ,3 Aránya az összesenből 12, 716, 917, 6 16, 9 Wellness száll-i szállás árbevétel -- 1, 554 Aránya az összesenből -- 2, 4 Gyógy-wellness /eu.turizmus/ összes száll. árb. 9, 30112, 48312, , 912, , 8 Arány az összesenből 12, 716, 917, 6 19, 3 - Az összes szállodai szállás árbevétel 2004 I –III. negyed évében 112, 3 % -kal nőtt, a gyógy-szállodáké pedig 113, 3 % -kal. - A wellness szállodák az összes szállodai árbevétel 2, 4 %-át érték el. - Az egészségturizmus együttesen 124, 8 % - os szállás árbevétel növekedést produkált. - Az egészségturizmus együttes szállás árbevétele az összes szállodai szállás árbevétel 19, 3 % - át érte el. Forrás: Dr. Gellai Imre Aquaprofit Rt.

9 AZ EGÉSZSÉGTURIZMUS RÉSZARÁNYA MAGYARORSZÁG TURIZMUSÁBAN A GYÓGY - WELLNESS SZÁLLODÁK ARÁNYSZÁM MUTATÓI ALAPJÁN Összes szálloda/ Gyógy-wellness sz I – III n. év. Szállodák száma3, 35, 67, 110, 2 Szobák száma8, 611, 915, 018, 9 Férőhelyek száma8, 210, 813, 917, 9 Vendégek száma9, 512, 213, 117, 2 Vendég éjszakák száma 12, 117, 918, 422, 6 Szállodai szállás árbevétel 12, 716,917, 619, 3 Valamennyi arány mutató a gyógy – wellness turizmus folyamatos és dinamikus emelkedését és Részarány növekedését jelzi, abszolút számokban és a magyar turizmus országos teljesítményén belül is. A részarány minden mutató száma közel megduplázódott az elmúlt három év alatt és a legjellemzőbb mutatók közelítik ill. meghaladják a 20 % -ot. Forrás: Dr. Gellai Imre Aquaprofit Rt.

10 Nemzetközi vonzáskörrel rendelkező kiemelt közfürdők főbb forgalmi adatai Forrás: Dr. Gellai Imre Aquaprofit Rt.

11 Az egészségturizmus feladata, természeti adottságok kiegészítése Turisztikai infrastruktúrával Szolgáltatásokkal Megelőző és aktív programokkal

12 Célok: Európai együttműködés Turisztikai bevételek növelése Területkiegyenlítés Szezonalitás csökkentése Magyar lakosság egészségi állapotának javítása Vendégszám növelése és ezen belül a külföldi és belföldi vendégek minimum 30-70%-os aránya

13 Feladatok -Termékfejlesztés -Piaci pozíciók -Humán erőforrás -Vízbázisvédelem -Környezetvédelem

14 A marketingmunka területei Országos Települési és regionális Vállalkozási

15 Gyógyhelyek, gyógyfürdők Kevés a nemzetközi mércével mérhető gyógyhely Nincs markáns jellege a gyógyvizeknek és gyógyfürdőknek Elégtelen az orvosi kutatás Minimális a térségi összefogás, a piaci együttműködés

16 Köszönöm a figyelmüket! Váljék egészségükre!


Letölteni ppt "Marketing szemléletű magyar egészségturizmus Előadás Nemzetközi balneológiai konferencia Szeged 2005 április 1-2. Dr. Rubovszky András elnök Magyar Egészségturizmus."

Hasonló előadás


Google Hirdetések