Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Leaders in Transport Optimisation and Execution Prezentáció 2009.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Leaders in Transport Optimisation and Execution Prezentáció 2009."— Előadás másolata:

1 Leaders in Transport Optimisation and Execution Prezentáció 2009

2 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. A Paragon Software Systems plc Az elosztás területén egyre növekvő igényeknek kell megfelelni. A rendelések volumene csökken, gyakoriságuk nő, az árufogadási idők szűkülnek, a járművezetők foglalkozatási idejére vonatkozó előírások szigorodnak, a rendeléstől az áru átadásáig terjedő ciklusidő zsugorodik. A gondokat tetézi, hogy a forgalom növekedése, a rakodási problémák stb. miatt a járatok időszükségletének becslése szinte lehetetlen. Az ügyfelek nemcsak pontos szállítást, de napközben pontos információt is igényelnek. Az üzemanyagárak, a gépjárművezetői bérköltségek emelkednek, az erősödő verseny és a rossz gazdasági helyzet miatt viszont a ráfordítások csökkentésére nagyobb igény lenne, mint bármikor.

3 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. A Paragon Software Systems plc A látszólag megoldhatatlannak tűnő problémára, azaz a  szolgáltatás javításának és a  költségek egyidejű csökkentésének kérdésére van megoldás: ez a speciális szoftverek alkalmazásával történő számítógépes járattervezés.

4 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. A Paragon Software Systems plc A mai igényeknek megfelelő járattervező rendszerek a tervezést az egész feladatra (az összes megrendelésre) és a teljes járműparkra egyszerre hajtják végre:  a tervezés során szem előtt tartanak minden előírást, feltételt és igényt (időkorlátok, kapacitáskorlátok, áru-összerakhatóság, járműméretek stb.);  optimálishoz közelálló megoldást adnak;  az eredményeket térképre vetítve vizuálisan megjelenítik;  interaktív programmal rendelkeznek, melynek segítségével a járattervek manuálisan módosíthatók. Hazánkban az egyik legismertebb járattervező rendszer a Paragon, melyből az elmúlt tíz évben több, mint félszáz rendszert helyeztünk üzembe.

5 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. A Paragon Software Systems plc A Paragon a világ e területen egyik legismertebb cégének, a Paragon Software Systems plc-nek terméke. Univerzális, a gyakorlati áruelosztási feladatok szinte teljes spektrumát lefedő, könnyen kezelhető,  operatív  taktikai és  stratégiai feladatok megoldására egyaránt alkalmas járattervező rendszer.

6 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. A Paragon Software Systems plc Paragon Software Systems elődje a PA Consultancy, London Alapítva: 1991 Létszám: 50 fő, ebből fejlesztés:15 fő szupport:15 fő marketing: 10 fő Küldetése: flexibilis szoftverek készítése a közúti szállítások gazdaságos és környezetkímélő megoldása érdekében Ügyfélköre: több, mint 400 ügyfél az egész világon  31 országban  nál is több működő rendszer

7 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. A Paragon Hungária Kft. A Paragon Software Systems plc termékeinek kizárólagos magyarországi forgalmazója Tevékenységei: logisztikai szoftverek forgalmazása, installálása és szupportálása, ellátási-elosztási folyamatok kutatása, fejlesztése Alapítva: 1991 A Paragon Software Systems plc részaránya a törzstőkéből 49%. A PSS-nek leányvállalatai vannak az USA-ban és Ausztráliában

8 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Ügyfeleink a világban

9 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Országok, ahol rendszereink futnak….

10 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. A Paragon termékek használatával H a disztribúciós költségek tartósan csökkenthetők H a szolgáltatás színvonalának egyidejű növelésével. Részletesebben:

11 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. A Paragon termékek használatával a szállítási költségek 15…20%-kal csökkennek a szolgáltatás színvonala javul az erőforrások kihasználása emelkedik a szállítási folyamatok jobban, könnyebben ellenőrizhetők mind az operatív irányítás, mind a menedzsment számára a teljesítés ideje (lead time) mérséklődik az ügyfelek igényeire gyorsan és rugalmasan lehet reagálni csökken a járművek károsanyag-kibocsátása megbízhatóbb stratégiai és taktikai döntések hozhatók mérséklődnek az adminisztratív költségek javulnak a gépkocsivezetők munkafeltételei

12 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. A Paragon Team Fejlesztés (130 „év” fejlesztési tapasztalat) Szupport & implementáció Értékesítés & marketing Adminisztráció & pénzügy

13 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Fejlesztés Saját fejlesztési csoport 130 év feletti összesített fejlesztési tapasztalat A fejlesztő csoporthoz tartoznak:  Algoritmus tervezők, fejlesztők  Matematikai modellkészítők  Térképészeti szakemberek  Digitális térképezési szakemberek  Rendszertervező informatikusok  Rendszerszervezők és fejlesztők  Tapasztalt programozók

14 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Szupport Kizárólag a rendszerhasználat segítésére kialakított csoport 100 év feletti összesített tapasztalat Szupport szolgáltatások:  Hotline rendszertámogatás több nyelven  Software implementáció  Tréning  Saját (dedikált) kunzultáns Hotline szupport időtartama:  Munkaidőben 8:00 – 17:00 óráig (angolul, magyarul)  Igény esetén 24 órás telefonos segítség (angolul)

15 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Kapcsolat más rendszerekkel Könnyen kialakítható interfészek egyszerű text, CSV, és XML fájlokkal Együtt dolgoztunk szinte valamennyi ismertebb rendelésfelvevő (OPS), raktárirányítási (WMS) vagy vállalati erőforrástervező (ERP) rendszerrel, beleértve… SAP Axida BMS Exe Technologies JDA Microlise Oracle Sage Movex Wamax Unilog IFS

16 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Termékeink ErőforrásmenedzsmentOperatív irányításMenedzsment információ Logisztikai rendszerek optimálása Stratégiai tervezés Taktikai tervezés Operatív tervezés Járat- és útvonaltervezés (Routing & Scheduling)

17 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Tervező rendszerek Operatív tervezés:  Napi vagy heti tervek  Folyamatos (dinamikus) optimalizáció Taktikai tervezés:  Állandó járat tervező  Többperiódusú tervező Stratégiai tervezés:  Elosztási hálózattervező Erőforrásmenedzselés Szállítási erőforrásmenedzsment modul  (Gépkocsivezetők, vontatók, pótkocsik)

18 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Operatív irányítási rendszer Összekapcsolja a járattervezést a járműkövető rendszerekkel Valósidejű járműirányítás Problémák azonnali jelzése Erőforrások újratervezési lehetősége Vevőkiszolgálási színvonal javítása

19 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Menedzsment információ Átfogó egyéni riportkészítési lehetőség Összefoglaló riportok, kimutatások Teljes részletesség  Járattervek  Útvonaltervek  Rendelések  Járműriport  Szállítási feltételek  Terv- és tény egybevetése

20 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Paragon szoftverek Folyamatos optimalizáló, házhozszállítás (HDS) Integrált járműpark Többdepós Egydepós Járat- és útvonaloptimalizáció Resource Manager Erőforrásmenedzselő Fleet Controller Operatív irányítás Dinamikus újratervezés Stratégiai optimalizálás Fastnet MPP Területi optimalizáló Egyéni igények Crystal HTML Dokumentáció

21 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Egydepós járattervezés - áttekintés Optimumhoz közeli járatterveket készít egy, vagy több depóra (egymás után) Ezek a rendszerek a tervezés helyén működnek Főbb jellemzői: digitalizált térkép, automatikus járat- és útvonaltervezés, felhasználó által definiált kimutatások, filterek, makrók, típusriportok Interaktív tervezés

22 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Az egydepós tervezés - előnyök Szállítási költségek csökkentése akár 20%-kal Szolgáltatási színvonal javulás Feladatok, járművek kézbentartása, kontrollja Átfutási idők csökkentése Ügyféligényekhez való rugalmas alkalmazkodás Stratégiai döntések támogatása Adminisztráció csökkentése Papírmunka kiküszöbölése Szükséges járműpark méretének mérséklése Kevesebb károsanyag-kibocsátás, kisebb környezetterhelés Single Depot

23 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Az egydepós tervezés - előnyök Ugrásszerűen nő az elosztás minősége:  a késői rendeléseket nem kell visszautasítani, ezek a tervekbe integrálhatók;  a tervek pontosak és végrehajthatók, ezért nincs elmaradt teljesítés. A szállítási ciklusidő (rendeléstől teljesítésig) csökken, mert  a tervezés ideje drasztikusan mérséklődik és ennek eredményeképpen  a megbízók számára igen fontos rendelés-leadási határidő későbbi időpontra tehető. (Ez utóbbi a hazai vállalatoknál szokásosan óra körül van, ami a Paragon bevezetése után órára vagy még későbbre is eltolható.)

24 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Az egydepós tervezés - előnyök A Paragon használata kedvezően befolyásolja a raktári munka hatékonyságát is. A járattervezés és a raktár közötti kapcsolat kialakítása fontos, sajnos erre nem fektetnek mindig kellő figyelmet. Ha biztosítjuk a járattervező rendszer időbeni elsőbbségét, vagyis a raktári komissiózás időtervét a járattervező rendszer által adott túratervekhez igazítjuk, akkor  az árukiszedésre több idő jut,  a tévedések száma mérséklődik,  a teljesítés elmaradásának veszélye csökken, mert a járatok időben elindulnak. Sok esetben a raktári anyagmozgatási munka ténylegesen csökken, mert vevőre és járatra lehet komissiózni.

25 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Reális járattervek, specialitások A Paragon részletes, akár utcaszintű digitális térképekkel dolgozik (AND, Navtech). Nemzetközi szállításokhoz csak azon országok térképét kell beszerezni, amelyeket a járatok érintenek. A járművezetők foglalkoztatására az EU előírásait, vagy saját szabályokat lehet megadni. Akár minden gépkocsira külön időelőírások vonatkozhatnak.

26 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Reális járattervek, specialitások A Paragon járatterveket készít. A tervek akkor megvalósíthatók, ha azok reálisak. A valóságos viszonyok mind pontosabb leképezése érdekében a Paragon alkalmazza az utcaszintű térképeket, az egyes úttípusokon elérhető sebességeket pedig finomítja  az idő múlása szerint, és  a jármű típusa, jellege vagy  terület szerint

27 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Reális járattervek, specialitások A járattervező rendszerek többnyire feltételezik, hogy a tömeggel és/vagy térfogattal megadott áruk a raktérben el is helyezhetők. Ez gyakran tervezési hibát eredményez. A Paragon rendszer erre a problémára is ad megoldást. Többek között ilyen például a rekeszes járművekkel történő árutovábbítás vagy az áruberakási változatok generálása. Üzemanyagok, hűtött és fagyasztott élelmiszerek szállítása (hús- és tejtermékek) rendszerint rekeszes járművekben történik. Ma már nem ritka a mobil válaszfallal rendelkező, akár több részre is osztható járművek használata sem.

28 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Reális járattervek, specialitások Egyes árufélék méretei többféle elhelyezést tesz lehetővé a raktérben. Az elhelyezéstől függően változhat a jármű kihasználtsága. Ilyen eset például a járművek szállítása, speciális trélerekkel. A Paragonban akár többszáz áruberakási változat készíthető, járművenként külön-külön is. Ennek hatásaként az árukat a lehető legjobb járműkihasználást biztosító összerakási változatban lehet továbbítani; nem fordul elő, hogy az áruk progamozott csoportja nem fér be a járműbe.

29 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Berakási változatok Egyes árufélék méretei többféle elhelyezést tesz lehetővé a raktérben. Az elhelyezéstől függően változhat a jármű kihasználtsága. Ilyen eset például a járművek szállítása, speciális trélerekkel. A Paragonban akár többszáz áruberakási változat készíthető, járművenként külön-külön is. Ennek hatásaként az árukat a lehető legjobb járműkihasználást biztosító összerakási változatban lehet továbbítani; nem fordul elő, hogy az áruk programozott csoportja nem fér be a járműbe a lerakásnál sorrendi problémák lépjenek fel.

30 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Többdepós tervezés - áttekintés Lehetővé teszi több árukibocsátó- hely feladatainak egyidejű tervezését A járműveket és depókat összefüggő, közös egységként kezeli A depóhatárok definiálatlanok, naponta módosulhatnak A tervek központilag készülnek

31 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Többdepós tervezés - előnyök Egy tervező több depó terveit egyszerre készítheti el A rugalmas körzethatárok eredményeképpen az összes szállítási költség tovább csökken A járművek kihasználása javul, mert az egyes depók esetleges feleleges járműveit is bevonja a feladatok teljesítésébe (s akár szükségtelenné teszi járműhiány esetén külső segítség – bérelt járművek – igénybevételét) Multi Depot

32 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Integrált járműpark - áttekintés Többtelephelyes, központosított járat- és útvonaltervezés Különböző telephelyeken lévő járműpark automatikus depó-közi tervezése A járműparkot integrált egységként kezeli Hatékony visszfuvartervezés, üres futás csökkentés Mérsékli a tervezési időt, csökkenti a szükséges járműszámot, a szállítási költségeket és javítja az ügyfélkiszolgálást

33 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Integrált járműpark - előnyök A tervezés egy helyen történik Csökken a járművek összes futásteljesítménye, ezen belül az üres futás részaránya Nő az egy járműre jutó hasznos futás, csökken a járművek fajlagos költsége A teljes járműpark integrált tervezése automatikus Szétaprózott járműpark ellenére hatékony, központosított járműirányítás Komplex elosztási rendszerek optimalizálása (pl. eltérő választékkal rendelkező árukibocsátóhelyek, ügyfélkiszolgálási pioritások stb.) Integrated Fleets

34 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Operatív járműirányitás (Fleet Controlller ) - áttekintés Járműtervezés és járműkövetés összekapcsolása  Valós idejű jármű- és feladatkövetés Felmerülő problémák azonnali észlelése  pl. árufogadási időablakok betarthatatlansága Ügyfelek automatikus értesítése (SMS, )  pl. a jármű X percet késik Az adott problémára releváns válasz, az erőforrások újratervezése  Visszatérő problémák kezelése Járművezetők tájékoztatása, utasítása  Figyelembe veszi a foglalkoztatási korlátokat

35 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Fleet Controller – hogyan működik? Automatic Routing & Scheduling Fleet Controller Vehicle Tracking System A járműkövetés automatikus egybevetése a tervvel GPRS Internet

36 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Fleet Controller összekapcsolása a műholdas járműkövetéssel GPRS Paragon Fleet Controller Navman Járműkövető rendszer Mindössze arra van szükség, hogy egy interneteléréssel rendelkező számítógépen a megfelelő Paragon szoftver installálva legyen

37 Leaders in Routing & Scheduling Technology 1 – A következő napi járattervek elkészítése Automatikus tervezés Manuális tervezés Paragon Fleet Controller Fix járattervek Az elkészült járattervek bekerülnek a Fleet Controller rendszerbe Planning

38 Leaders in Routing & Scheduling Technology 1 – A következő napi járattervek elkészítése A járattervek a képernyőn megtekinthetők Planning

39 Leaders in Routing & Scheduling Technology 1 – A következő napi járattervek elkészítése Az idődiagramok jól mutatják a foglalkoztatást Indulás a depóból Megérkezés egy ügyfélhez Ebédszünet Visszatérés a telephelyre Planning

40 Leaders in Routing & Scheduling Technology 1 – A következő napi járattervek elkészítése Fix járattervek vagy kézzel összeállított programok már eleve ütközhetnek a korlátokkal Tervezett távolság, költség és időadatok Túllépi a 9 órás napi vezetési időt Planning

41 Leaders in Routing & Scheduling Technology 2 – valós idejű állapot egybevetése a tervvel Paragon Fleet Controller A jármű pozíciója rövid időközönként (néhány perc) GPRS Internet Real Time Fleet Monitoring

42 Leaders in Routing & Scheduling Technology 2 – valós idejű állapot egybevetése a tervvel Ez a jármű 03:37-kor indult a depóból és haladt a tervezett útvonalon Minden jármű pillanatnyi helyzetét egybeveti a napi tervvel Most éppen 5:09 van. Real Time Fleet Monitoring

43 Leaders in Routing & Scheduling Technology 2 – Valós idejű állapot egybevetése a tervvel A térképen a diszpécser figyelemmel kísérheti a napi munkát, a járművek tevékenységét Egy nagy kerülőt tett Norwich-nál Emiatt későn fog Bungay-ba érkezni Real Time Fleet Monitoring

44 Leaders in Routing & Scheduling Technology 2 – Valós idejű állapot egybevetése a tervvel A vonaldiagram azonnal megmutatja a késedelem okozta problémákat Tervezett idők Aktuális (valóságos) idők 12:30-ig, s innen tervezett idők a munkanap végéig Egy késedelem miatt a tervben szereplő utolsó 2 vevőt már nem lehet a megadott időablakban kiszolgálni Real Time Fleet Monitoring

45 Leaders in Routing & Scheduling Technology 2 – Valós idejű állapot egybevetése a tervvel Automatikus szöveges tájékoztatás küldése az ügyfélnek Fleet Controller automatikusan küld egy üzenetet az ügyfélnek, hogy a kocsi érkezése mikorra várható Ez a jármű most Brighton felé közelít Real Time Fleet Monitoring

46 Leaders in Routing & Scheduling Technology 3 – A tényleges teljesítmények és a terv egybevetése a munkanap végén A tervtől jelentősen eltérő járművek adatai kiemelten szerepelnek Reporting SWINDON DEPOT EALING DEPOT RUGBY DEPOT

47 Leaders in Routing & Scheduling Technology 3 – A tényleges teljesítmények és a terv egybevetése a munkanap végén Reporting LEEDS DEPOT

48 Leaders in Routing & Scheduling Technology 3 – A tényleges teljesítmények és a terv egybevetése a munkanap végén Ez a tábla azt mutatja, hogy mely ügyfeleknél volt a legnagyobb a késés Reporting

49 Leaders in Routing & Scheduling Technology 3 – A tényleges teljesítmények és a terv egybevetése a munkanap végén Paragon Fleet Controller Hibák, problémák: Többlet futás Elmaradt szállítások Késések Munkaidőtúllépés Vezetési idő túllépés Hosszú rakodások Fleet Controller a pontos járműkövetésből szerzett adatok segítségével rámutat a Paragon kalibrálásakor elkövetett hibákra Terv versus valóság: Távolság Vezetési idő Munkaidő Rakodási idő Reporting - Summary

50 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Fleet Controller - előnyök Valósidejű feladatmenedzselés Szolgáltatás hibái redukálhatók Szolgáltatási színvonal növelés (Ügyfelek értesítése a jármű érkezéséről) Szállítási költségek csökkenése (Elmaradt szállítások pótlásának megelőzése, rakodási idők csökkenése, hatékonyabb időkihasználás stb.) Folyamatos dokumentáció, hibafelismerés (Egyre javuló tervezés) Egyes rendszerekhez kész interfészek Paragon Fleet Controller

51 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Taktikai, stratégiai tervezés A Paragon járattervező rendszer nem csupán a napi járattervezésben hasznosítható. Tapasztalatok szerint a vállalatok jelentős hányada (mintegy 40 %-a) a járattervező rendszereket taktikai, stratégiai feladatok megoldására (is) használja. Ilyen feladatok többek között a következők:  árajánlat készítése nagyobb megbízás elnyeréséhez,  a legmegfelelőbb járműpark (jármű darabszám és típusösszetétel) meghatározása,  áruellátási szokások elemzése,  hatósági előírások betartásának hatásvizsgálata,  új depó helyének megkeresése, a jelenlegi depó alkalmasságának elemzése,  saját járműpark foglakoztatása vagy harmadik fél szolgáltatásainak igénybevétele stb.

52 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Fastnet hálózattervező - áttekintés Elosztási-ellátási hálózattervező eszköz Meghatározza a hálózat vertikális és horizontális felépítését, ezen belül:  a szükséges lépcsők számát  az egyes lépcsőkön belül a depók (raktárak) számát, helyét, méretét és körzetét  a hálózat pontjai közötti kapcsolatokat (honnan-hova, mi, mennyi stb.)  igény esetén megállapítja a legkedvezőbb gyártóhelyeket és azok célszerű kapacitását Célfüggvénye: a teljes ellátási-elosztási hálózat minimális költsége, figyelembe véve:  a terítési és átszállítási költségeket  a rakodási, tárolási költségeket  az előállítási, gyártási költségeket  valamennyi költség esetén állandó és változó költségelemekkel

53 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Fastnet - előnyök Hatékony segítséget ad az ellátási- elosztási logisztika stratégiai szintű döntéseihez, infrastrukturális beruházások megalapozásához Csökkenti a teljes ellátási-elosztási hálózat költségét, ezen belül a szükséges szállítási teljesítményeket és a környezet terhelését Feltárja a hálózaton belüli kapcsolatokat, a menedzsment számára megvilágítja az egyes döntések logisztikai következményeit 211Breeding514 12Williams513 78Boyce512 62Masters Bliss Gatland Anderson508 79McLean507 ZoneUnitsCustomer NameCustomer ID Depot summaries: Number of customers Throughputs Costs User defined reports

54 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Fastnet alkalmazás (példa) A postai küldemények (levél, csomag stb.) tipikusan többlépcsős gyűjtési és elosztási hálózaton át jutnak el a feladótól a címzettig. A magyar rendszerben jelenleg egy központi levélfeldolgozási központ van (OLK, Budaörs). Ide érkeznek a feladott levelek, melyeket automata levélfeldolgozó gép sorol be a megfelelő irányokba. A levelek először az OLK-ból Posta Feldolgozó Üzemekbe (PFÜ) szállítják. Itt azokat tovább csoportosítva továbbküldik a kézbesítő centrumokba A kézbesítő posták közvetlenül a kézbesítő centrumokból kapják a küldeményeket.

55 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Fastnet alkalmazás (példa) A programban fel kell venni a mind a feldolgozó üzemekre, mind a kézbesítő centrumokra azok lehetséges helyeit. Akár többszáz pont is megadható. Az átszállítások, a terítések és a tárolási- rakodási jellemzők megadása után a rendszer kiválasztja a 1.lehetséges pontok közül a legmegfelelőbbeket 2.megadja azok optimális számát és 3.ellátási körzetét. Az eredményeket visszavezethetjük a járattervező rendszerbe, s így megkaphatjuk a napi állandó járatterveket is.

56 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Az ellátási területet a követelményeknek megfelelő összefüggő területekre osztja Az egyes területeken a ügyel szállítási igények kiegyenlítettségére, a rendelkezésre álló kapacitások kihasználhatóságára Ideális olyan vállalatok számára, amelyek más-más területeket látnak el az egyes napokon, azonos járműparkkal Terület-opzimalizáló (Territory Optimiser ) - áttekintés

57 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Terület optimalizáló - előnyök Az ellátandó területet azonos munkamennyiségű, azaz kiegyensúlyozott körzetekre osztja Biztosítja a dolgozók (gépkocsivezetők) számára az egyenletes foglalkoztatást Lehetővé teszi, hogy az egyes területeken ugyanazon járművezetők dolgozzanak:  szorosabb kapcsolat az ügyfelekkel  jobb helyismeret, gyorsabb munka Kompakt területek:  ügyfelek között kisebb távolságok  csökken a szállítási költség Territory Summaries Number of customers Number of driver duty days Territory Details: Customers allocated User defined reports

58 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Többperiódusú tervező - áttekintés Taktikai szintű logisztikai döntések előkészítésének tervező eszköze Célja: rendszeresen jelentkező igények napokhoz rendelése Akár egy hónapos tervezési horizontot is figyel Figyelembe veszi a szükséges gyakoriságot, a szóba jöhető szállítási mintákat A tervezési perióduson belül kiegyensúlyozza a szállítási igényeket Széleskörű alkalmazási lehetőség  szolgáltatások: pl. hulladékszállítás  áruellátás  3PL vállalkozás stb.

59 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Többperiódusú tervező - előnyök Kiegyensúlyozza az igényeket:  nem kell csúcsidőben külső erőket bevonni  a járművek és járművezetők foglakoztatása egyenletes  jobb munkaidő-kihasználás Állandó járati útvonalak karbantarthatók Csökkenti a szükséges járműszámot és szállítási teljesítmény-igényt, vagyis a szállítási költségeket Megadja egyes taktikai szintű logisztikai döntések költséghatásait  szállítási gyakoriságok növelése  szállítási napok áthelyezése stb. Customer NameCustomer AddressVolumeDay ArmstrongAldershot55Monday ArmstrongAldershot55Wednesday ArmstrongAldershot55Thursday ArmstrongAldershot55Friday BirchAylesbury1,300Tuesday BryantBoston120Monday BryantBoston120Wednesday BryantBoston120Friday CarmichaelWoking105Tuesday CarmichaelWoking105Thursday CartwrightHemel Hempstead490Tuesday CartwrightHemel Hempstead490Friday ChampneyBrighton344Monday Reports: Allocated days per customer Total deliveries per day User defined reports

60 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Többperiódusú tervező - példa Soproni városgazdálkodás hetente több, mint helyről szállítja el a háztartási hulladékot A járművek munkáját műholdas járműkövető rendszer figyeli, dokumentálja (WebEye) A napi feladatot a járművek egy utcanév szerint ABC sorrendbe állított listán kapják meg (azaz nincs útvonaloptimalizálás) A kommunális szolgáltatónak különösen az okoz gondot, hogy a napi feladatok egyenlőtlenül jelentkeznek, továbbá, hogy a járatok viszonylag nagy területet érintenek, jelentős közöttük az átfedés.

61 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Többperiódusú tervező - példa A feladat tehát az volt, hogy az ügyfeleknek olyan elszállítási napokat határozzunk meg, amely csökkenti a napok között meglévő eltéréseket, mind a szállított mennyiségben, mind az érintendő pontok számában

62 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Többperiódusú tervező - példa Természetesen alap- követelmény volt továbbá az is, hogy a szükséges szállítási teljesítmény és a gyűjtéshez alkalmazott járműszám csökkenjen. Ezt úgy lehet elérni, hogy az egy-egy járat által érintett ügyfelek közel vannak egymáshoz, és a járatok útvonala optimalizált. Egy jellemző valós járat Egy jellemző valós járat részlet

63 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Többperiódusú tervező - példa Először elkészítettünk egy „gyűjtési mintát”, figyelembe véve a marketing szempontokat. Ezután beállítottuk a napi elosztásra, továbbá az ügyfelek csoportosítására vonatkozó értékeket, majd futtattuk a Paragon Többperiódusú tervezőjét.

64 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Többperiódusú tervező - példa Megfigyelhetjük, hogy például az kódú ügyfél hetente 2 alkalommal kér szállítást, az összes mennyisége 2200 liter. A TPT az ügyféllel megbeszélt lehetséges napi minta alapján (pl. hétfő- csütörtök, kedd – péntek stb.) megadja az ürítés napjait:

65 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Többperiódusú tervező - példa Az új járatok a heti munkát a napok között egyenletesebbé tették A szükséges teljesítmények és a járműszám mintegy 20%-kal csökkent Egy jellemző tervezett járat Egy jellemző tervezett járatrészlet

66 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Fix járatok tervezője - áttekintés Rendszeres, alig változó járatok tervezésének segédeszköze Csak ritkán változó (pl. szezonálisan, héten belül periodikusan stb.) változó járatok kialakításához A tervezés folyamán a korlátokat (idő, kapacitás stb.) folyamatosan figyeli A tervezés eredményét folyamatosan mutatja, a változások hatását mind teljesítményigényben, mind költségben megjeleníti Fixed Route Manager

67 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Fix járatok tervezője - előnyök Lehetővé teszi, hogy a diszpécser szakismeretével összeállított járatok megközelítsék az optimális járattervezés jósági fokát Biztosítja, hogy a kapacitáskorlátokat és egyéb (p. törvényes) előírásokat, feltételeket a járatok betartsák Segíti az időszakonkénti változások figyelembevételét, a járatok állandó karbantartását

68 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Erőforrástervező modul (Resource Manager) - áttekintés A szállítási erőforrásokkal való gazdálkodást segíti Nyilvántartja és kezeli az emberi (gépkocsivezetők) és gépi (járművek) erőforrásokat Az erőforrás menedzselést integrálja a Paragon járattervező rendszerrel Műszakidőkhöz igazodó terveket készít Figyelemmel kíséri a múlt időszak adatait, egybeveti a tervezett és tényleges értékeket Monitorozza a kulcsfontosságú teljesítmény- jellemzőket (KPI – Key Performance Indicator) Resource Manager

69 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Erőforrástervező modul (Resource Manager) - előnyök Olyan járatterveket készít, amelyek megfelelnek a lehetséges műszakoknak, figyelembevéve:  a gépkocsivezetők foglalkoztathatóságát, időbeosztását  a járművek elérhetőségét Kiegyensúlyozza a járművezetők terhelését Biztosítja a törvényes előírások szerinti gépkocsivezető-foglalkoz- tatást Információkat szolgáltat az erő- források jobb kihasználásához

70 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Megosztott tervezés lehetősége - áttekintés Igény esetén a tervezés megosztható A tervhez való hozzáférést interaktív képernyőfelületek biztosítják A tervezésbe való kapcsolódás egymástól távol eső pontokon is lehetséges Az alapterv a központban készül, a többiek az elkészült terveket módosíthatják a helyi igények szerint RaktárKözpontDepó

71 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Megosztott tervezés lehetősége - előnyök Lehetővé teszi, hogy több ember is hozzájáruljon a jó terv elkészítéséhez Nem vész el a helyi szakismeret A terv maximálisan figyelembe veheti a lokális szempontokat, körülményeket Ötvöződnek a központi és a helyi tervezés előnyei: a szállítás optimalizálása központilag történik, vagyis a rendszer az erőforrásokat együtt kezeli; a tényleges lebonyolítási terv viszont lokálisan készül A végrehajtási helyek, irányítási központok látják a terveket (és azt akár módosíthatják is), mielőtt azok véglegessé válnának

72 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Kimutatások, riportok készítése Átfogó kimutatáskészítési lehetőség Részletes, illetve összefoglaló táblázatok és kimutatások Egyedi kimutatások létrehozása Információk megosztása illetékesek között HTLM formátum – a kimutatások az interneten keresztül elérhetők

73 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Folyamatos optimalizáló - áttekintés Folyamatosan jelentkező házhozszállítási feladatok tervezése Lehetőséget nyújt az ügyfelek számára elfogadható, s ugyanakkor a szállítás gazdaságos lebonyolítását is lehetővé tevő időablakok meghatározására Alkalmazható üzletben történő személyes, telefonos, vagy akár internetes (teleshop) rendelés esetén egyaránt Alkalmas az utazó javító, karbantartó szolgáltatásokat végző személyek munkájának tervezéséhez is

74 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Folyamatos optimalizáló - előnyök Az ügyfél a rendelés pillanatában szabadon választhat a felajánlott lehetőségek közül A rendszer olyan dátumokat és időpontokat ajánl fel, amelyek kapcsolódnak más (korábbi) feladatokkal, s ezáltal a szükséges szállítási költségeket hatékonyan csökkenti Csak olyan időpontokat ajánl fel, amelyek biztonsággal tarthatók, s így időpont- ütközések miatt fellépő többlet-járművek igénybevétele elmaradhat Az állandóan érkező rendelésekkel a rendszer folyamatosan építi fel a célszerű járatokat Növeli a szolgáltatás színvonalát, pontosságát, a járművek kihasználását

75 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Miért Paragon? Érvek a Paragon mellett…. 400-nál jóval több ügyfél, 1,500-nál több licensz és töretlen fejlődés Garantálható előnyök, bizonyított megtakarítások:  szálítási költségek csökkenése  szolgáltatási színvonal javulása stb. Kizárólagos profil: járat- és útvonaltervezés, szállításoptimalizálás Állandó fejlesztés: a működési költségek 40%-a K+F tevékenységre fordítódik A célterületen széleskörű választék, egyedi megoldások, szoftver opciók Elkötelezett munkatársak a mind a fejlesztésben, mind a szupportban

76 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Indiai óceán átevező versenyt - Paragon támogatással Az evezős versenyen szóló és páros evezős csónakok indulnak, az ausztráliai Perth-ből Mauritiusba (3.781 mérföld). A Paragon által szponzorált evezős páros 3 hónapig lesz a tengeren. A jótékonysági célzatú versenyt (rákkutatás) a Paragon ₤ összeggel támogatja, s ebből csak ₤ a versenyzők igénye.

77 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved. Kapcsolat Paragon Hungária Kft Győr, Páva u. 28. Tel.: Paragon Software Systems, plc Allen Court, High Street Dorking, Surrey RH4 1AY Tel:


Letölteni ppt "Leaders in Transport Optimisation and Execution Prezentáció 2009."

Hasonló előadás


Google Hirdetések