Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Prezentáció 2009.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Prezentáció 2009."— Előadás másolata:

1 Prezentáció 2009

2 A Paragon Software Systems plc
Az elosztás területén egyre növekvő igényeknek kell megfelelni. A rendelések volumene csökken, gyakoriságuk nő, az árufogadási idők szűkülnek, a járművezetők foglalkozatási idejére vonatkozó előírások szigorodnak, a rendeléstől az áru átadásáig terjedő ciklusidő zsugorodik. A gondokat tetézi, hogy a forgalom növekedése, a rakodási problémák stb. miatt a járatok időszükségletének becslése szinte lehetetlen. Az ügyfelek nemcsak pontos szállítást, de napközben pontos információt is igényelnek. Az üzemanyagárak, a gépjárművezetői bérköltségek emelkednek, az erősödő verseny és a rossz gazdasági helyzet miatt viszont a ráfordítások csökkentésére nagyobb igény lenne, mint bármikor. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

3 A Paragon Software Systems plc
A látszólag megoldhatatlannak tűnő problémára, azaz a szolgáltatás javításának és a költségek egyidejű csökkentésének kérdésére van megoldás: ez a speciális szoftverek alkalmazásával történő számítógépes járattervezés. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

4 A Paragon Software Systems plc
A mai igényeknek megfelelő járattervező rendszerek a tervezést az egész feladatra (az összes megrendelésre) és a teljes járműparkra egyszerre hajtják végre: a tervezés során szem előtt tartanak minden előírást, feltételt és igényt (időkorlátok, kapacitáskorlátok, áru-összerakhatóság, járműméretek stb.); optimálishoz közelálló megoldást adnak; az eredményeket térképre vetítve vizuálisan megjelenítik; interaktív programmal rendelkeznek, melynek segítségével a járattervek manuálisan módosíthatók. Hazánkban az egyik legismertebb járattervező rendszer a Paragon, melyből az elmúlt tíz évben több, mint félszáz rendszert helyeztünk üzembe. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

5 A Paragon Software Systems plc
A Paragon a világ e területen egyik legismertebb cégének, a Paragon Software Systems plc-nek terméke. Univerzális, a gyakorlati áruelosztási feladatok szinte teljes spektrumát lefedő, könnyen kezelhető, operatív taktikai és stratégiai feladatok megoldására egyaránt alkalmas járattervező rendszer. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

6 A Paragon Software Systems plc
Paragon Software Systems elődje a PA Consultancy, London Alapítva: 1991 Létszám: fő, ebből fejlesztés: 15 fő szupport: 15 fő marketing: fő Küldetése: flexibilis szoftverek készítése a közúti szállítások gazdaságos és környezetkímélő megoldása érdekében Ügyfélköre: több, mint 400 ügyfél az egész világon 31 országban 1.500-nál is több működő rendszer © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

7 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.
A Paragon Hungária Kft. A Paragon Software Systems plc termékeinek kizárólagos magyarországi forgalmazója Tevékenységei: logisztikai szoftverek forgalmazása, installálása és szupportálása, ellátási-elosztási folyamatok kutatása, fejlesztése Alapítva: 1991 A Paragon Software Systems plc részaránya a törzstőkéből 49%. A PSS-nek leányvállalatai vannak az USA-ban és Ausztráliában © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

8 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.
Ügyfeleink a világban © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

9 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.
Országok, ahol rendszereink futnak…. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

10 A Paragon termékek használatával
a disztribúciós költségek tartósan csökkenthetők a szolgáltatás színvonalának egyidejű növelésével. Részletesebben: © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

11 A Paragon termékek használatával
a szállítási költségek 15…20%-kal csökkennek a szolgáltatás színvonala javul az erőforrások kihasználása emelkedik a szállítási folyamatok jobban, könnyebben ellenőrizhetők mind az operatív irányítás, mind a menedzsment számára a teljesítés ideje (lead time) mérséklődik az ügyfelek igényeire gyorsan és rugalmasan lehet reagálni csökken a járművek károsanyag-kibocsátása megbízhatóbb stratégiai és taktikai döntések hozhatók mérséklődnek az adminisztratív költségek javulnak a gépkocsivezetők munkafeltételei © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

12 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.
A Paragon Team Fejlesztés (130 „év” fejlesztési tapasztalat) Szupport & implementáció Értékesítés & marketing Adminisztráció & pénzügy © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

13 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.
Fejlesztés Saját fejlesztési csoport 130 év feletti összesített fejlesztési tapasztalat A fejlesztő csoporthoz tartoznak: Algoritmus tervezők, fejlesztők Matematikai modellkészítők Térképészeti szakemberek Digitális térképezési szakemberek Rendszertervező informatikusok Rendszerszervezők és fejlesztők Tapasztalt programozók © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

14 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.
Szupport Kizárólag a rendszerhasználat segítésére kialakított csoport 100 év feletti összesített tapasztalat Szupport szolgáltatások: Hotline rendszertámogatás több nyelven Software implementáció Tréning Saját (dedikált) kunzultáns Hotline szupport időtartama: Munkaidőben 8:00 – 17:00 óráig (angolul, magyarul) Igény esetén 24 órás telefonos segítség (angolul) © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

15 Kapcsolat más rendszerekkel
Könnyen kialakítható interfészek egyszerű text, CSV, és XML fájlokkal Együtt dolgoztunk szinte valamennyi ismertebb rendelésfelvevő (OPS), raktárirányítási (WMS) vagy vállalati erőforrástervező (ERP) rendszerrel, beleértve… SAP Axida BMS Exe Technologies JDA Microlise Oracle Sage Movex Wamax Unilog IFS © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

16 Termékeink Logisztikai rendszerek optimálása
Járat- és útvonaltervezés (Routing & Scheduling) Taktikai tervezés Operatív tervezés Stratégiai tervezés Erőforrásmenedzsment Operatív irányítás Menedzsment információ © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

17 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.
Tervező rendszerek Operatív tervezés: Napi vagy heti tervek Folyamatos (dinamikus) optimalizáció Taktikai tervezés: Állandó járat tervező Többperiódusú tervező Stratégiai tervezés: Elosztási hálózattervező Erőforrásmenedzselés Szállítási erőforrásmenedzsment modul (Gépkocsivezetők, vontatók, pótkocsik) © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

18 Operatív irányítási rendszer
Összekapcsolja a járattervezést a járműkövető rendszerekkel Valósidejű járműirányítás Problémák azonnali jelzése Erőforrások újratervezési lehetősége Vevőkiszolgálási színvonal javítása © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

19 Menedzsment információ
Átfogó egyéni riportkészítési lehetőség Összefoglaló riportok, kimutatások Teljes részletesség Járattervek Útvonaltervek Rendelések Járműriport Szállítási feltételek Terv- és tény egybevetése © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

20 Paragon szoftverek Járat- és útvonaloptimalizáció Erőforrásmenedzselő
Folyamatos optimalizáló, házhozszállítás (HDS) Integrált járműpark Többdepós Egydepós Járat- és útvonaloptimalizáció Resource Manager Erőforrásmenedzselő Fleet Controller Operatív irányítás Dinamikus újratervezés Egyéni igények Crystal HTML Dokumentáció Stratégiai optimalizálás Fastnet MPP Területi optimalizáló © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

21 Egydepós járattervezés - áttekintés
Optimumhoz közeli járatterveket készít egy, vagy több depóra (egymás után) Ezek a rendszerek a tervezés helyén működnek Főbb jellemzői: digitalizált térkép, automatikus járat- és útvonaltervezés, felhasználó által definiált kimutatások, filterek, makrók, típusriportok Interaktív tervezés © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

22 Az egydepós tervezés - előnyök
Szállítási költségek csökkentése akár 20%-kal Szolgáltatási színvonal javulás Feladatok, járművek kézbentartása, kontrollja Átfutási idők csökkentése Ügyféligényekhez való rugalmas alkalmazkodás Stratégiai döntések támogatása Adminisztráció csökkentése Papírmunka kiküszöbölése Szükséges járműpark méretének mérséklése Kevesebb károsanyag-kibocsátás, kisebb környezetterhelés Single Depot © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

23 Az egydepós tervezés - előnyök
Ugrásszerűen nő az elosztás minősége: a késői rendeléseket nem kell visszautasítani, ezek a tervekbe integrálhatók; a tervek pontosak és végrehajthatók, ezért nincs elmaradt teljesítés. A szállítási ciklusidő (rendeléstől teljesítésig) csökken, mert a tervezés ideje drasztikusan mérséklődik és ennek eredményeképpen a megbízók számára igen fontos rendelés-leadási határidő későbbi időpontra tehető. (Ez utóbbi a hazai vállalatoknál szokásosan óra körül van, ami a Paragon bevezetése után órára vagy még későbbre is eltolható.) © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

24 Az egydepós tervezés - előnyök
A Paragon használata kedvezően befolyásolja a raktári munka hatékonyságát is. A járattervezés és a raktár közötti kapcsolat kialakítása fontos, sajnos erre nem fektetnek mindig kellő figyelmet. Ha biztosítjuk a járattervező rendszer időbeni elsőbbségét, vagyis a raktári komissiózás időtervét a járattervező rendszer által adott túratervekhez igazítjuk, akkor az árukiszedésre több idő jut, a tévedések száma mérséklődik, a teljesítés elmaradásának veszélye csökken, mert a járatok időben elindulnak. Sok esetben a raktári anyagmozgatási munka ténylegesen csökken, mert vevőre és járatra lehet komissiózni. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

25 Reális járattervek, specialitások
A Paragon részletes, akár utcaszintű digitális térképekkel dolgozik (AND, Navtech). Nemzetközi szállításokhoz csak azon országok térképét kell beszerezni, amelyeket a járatok érintenek. A járművezetők foglalkoztatására az EU előírásait, vagy saját szabályokat lehet megadni. Akár minden gépkocsira külön időelőírások vonatkozhatnak. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

26 Reális járattervek, specialitások
A Paragon járatterveket készít. A tervek akkor megvalósíthatók, ha azok reálisak. A valóságos viszonyok mind pontosabb leképezése érdekében a Paragon alkalmazza az utcaszintű térképeket, az egyes úttípusokon elérhető sebességeket pedig finomítja az idő múlása szerint, és a jármű típusa, jellege vagy terület szerint © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

27 Reális járattervek, specialitások
A járattervező rendszerek többnyire feltételezik, hogy a tömeggel és/vagy térfogattal megadott áruk a raktérben el is helyezhetők. Ez gyakran tervezési hibát eredményez. A Paragon rendszer erre a problémára is ad megoldást. Többek között ilyen például a rekeszes járművekkel történő árutovábbítás vagy az áruberakási változatok generálása. Üzemanyagok, hűtött és fagyasztott élelmiszerek szállítása (hús- és tejtermékek) rendszerint rekeszes járművekben történik. Ma már nem ritka a mobil válaszfallal rendelkező, akár több részre is osztható járművek használata sem. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

28 Reális járattervek, specialitások
Egyes árufélék méretei többféle elhelyezést tesz lehetővé a raktérben. Az elhelyezéstől függően változhat a jármű kihasználtsága. Ilyen eset például a járművek szállítása, speciális trélerekkel. A Paragonban akár többszáz áruberakási változat készíthető, járművenként külön-külön is. Ennek hatásaként az árukat a lehető legjobb járműkihasználást biztosító összerakási változatban lehet továbbítani; nem fordul elő, hogy az áruk progamozott csoportja nem fér be a járműbe. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

29 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.
Berakási változatok Egyes árufélék méretei többféle elhelyezést tesz lehetővé a raktérben. Az elhelyezéstől függően változhat a jármű kihasználtsága. Ilyen eset például a járművek szállítása, speciális trélerekkel. A Paragonban akár többszáz áruberakási változat készíthető, járművenként külön-külön is. Ennek hatásaként az árukat a lehető legjobb járműkihasználást biztosító összerakási változatban lehet továbbítani; nem fordul elő, hogy az áruk programozott csoportja nem fér be a járműbe a lerakásnál sorrendi problémák lépjenek fel. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

30 Többdepós tervezés - áttekintés
Lehetővé teszi több árukibocsátó-hely feladatainak egyidejű tervezését A járműveket és depókat összefüggő, közös egységként kezeli A depóhatárok definiálatlanok, naponta módosulhatnak A tervek központilag készülnek © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

31 Többdepós tervezés - előnyök
Multi Depot Egy tervező több depó terveit egyszerre készítheti el A rugalmas körzethatárok eredményeképpen az összes szállítási költség tovább csökken A járművek kihasználása javul, mert az egyes depók esetleges feleleges járműveit is bevonja a feladatok teljesítésébe (s akár szükségtelenné teszi járműhiány esetén külső segítség – bérelt járművek – igénybevételét) © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

32 Integrált járműpark - áttekintés
Többtelephelyes, központosított járat- és útvonaltervezés Különböző telephelyeken lévő járműpark automatikus depó-közi tervezése A járműparkot integrált egységként kezeli Hatékony visszfuvartervezés, üres futás csökkentés Mérsékli a tervezési időt, csökkenti a szükséges járműszámot, a szállítási költségeket és javítja az ügyfélkiszolgálást © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

33 Integrált járműpark - előnyök
Integrated Fleets A tervezés egy helyen történik Csökken a járművek összes futásteljesítménye, ezen belül az üres futás részaránya Nő az egy járműre jutó hasznos futás, csökken a járművek fajlagos költsége A teljes járműpark integrált tervezése automatikus Szétaprózott járműpark ellenére hatékony, központosított járműirányítás Komplex elosztási rendszerek optimalizálása (pl. eltérő választékkal rendelkező árukibocsátóhelyek, ügyfélkiszolgálási pioritások stb.) © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

34 Operatív járműirányitás (Fleet Controlller ) - áttekintés
Járműtervezés és járműkövetés összekapcsolása Valós idejű jármű- és feladatkövetés Felmerülő problémák azonnali észlelése pl. árufogadási időablakok betarthatatlansága Ügyfelek automatikus értesítése (SMS, ) pl. a jármű X percet késik Az adott problémára releváns válasz, az erőforrások újratervezése Visszatérő problémák kezelése Járművezetők tájékoztatása, utasítása Figyelembe veszi a foglalkoztatási korlátokat © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

35 Fleet Controller – hogyan működik?
Vehicle Tracking System GPRS A járműkövetés automatikus egybevetése a tervvel Internet Automatic Routing & Scheduling Fleet Controller © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

36 Fleet Controller összekapcsolása a műholdas járműkövetéssel
Navman Járműkövető rendszer GPRS Mindössze arra van szükség, hogy egy interneteléréssel rendelkező számítógépen a megfelelő Paragon szoftver installálva legyen Paragon Fleet Controller © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

37 1 – A következő napi járattervek elkészítése
Planning 1 – A következő napi járattervek elkészítése Automatikus tervezés Paragon Fleet Controller Az elkészült járattervek bekerülnek a Fleet Controller rendszerbe Fix járattervek 3 stages: planning, execution, and reporting So Fleet Controller is going to track against the plan – so this first thing it needs is the plan This will often come form a Paragon R&S system, calculating daily transport plans based on orders placed Or – it in a fixed route operation, if you are operating regular fixed routes, after plumbing in tomorrow’s order quantities, those fixed routes can be imported into Fleet Controller to manage the execution It can EVEN be used to manage a manually generated plan, though obviously that’s very much frowned upon around here Manuális tervezés

38 1 – A következő napi járattervek elkészítése
Planning 1 – A következő napi járattervek elkészítése A járattervek a képernyőn megtekinthetők

39 1 – A következő napi járattervek elkészítése
Planning 1 – A következő napi járattervek elkészítése Az idődiagramok jól mutatják a foglalkoztatást Megérkezés egy ügyfélhez Indulás a depóból Visszatérés a telephelyre Ebédszünet

40 1 – A következő napi járattervek elkészítése
Planning 1 – A következő napi járattervek elkészítése Fix járattervek vagy kézzel összeállított programok már eleve ütközhetnek a korlátokkal Túllépi a 9 órás napi vezetési időt However the routes have been created, PFC will check them for feasibility and legality. For example it will highlight if a fixed route that’s been adjusted manually will now overload a vehicle, or as in this case, plan to exceed legal driving time allowed per day. When FC uncovers these issues, the user can drag and drop calls and adjust the routes; P will validate the changes – to ensure the routes are feasible, and ensure the driver is not being given an unfair (or even illegal) day’s work – this helps companies to demonstrate they are fulfilling their legal “duty of care” obligations, and planning to operate legally based on actual volumes. Tervezett távolság, költség és időadatok

41 2 – valós idejű állapot egybevetése a tervvel
Real Time Fleet Monitoring GPRS 2 – valós idejű állapot egybevetése a tervvel Internet Paragon Fleet Controller A jármű pozíciója rövid időközönként (néhány perc) Now looking at the execution stage Here is the tracking system – describe PFC – receives a drip feed of basic tracking data every few minutes GPS location, vehicle ID, time stamp, status (moving, stopped , started), odometer This set up has a number of strengths: simple interface with tracking low cost tracking – in the early days of tracking, comms was expensive so needed intelligence in the vehicle low cost comms supporting regular drip feed comms Is not mission critical - GPRS is a key enabler  as you’ll hear later we now have standard off the shelf interfaces with 6 leading vehicle tracking systems

42 2 – valós idejű állapot egybevetése a tervvel
Real Time Fleet Monitoring 2 – valós idejű állapot egybevetése a tervvel Minden jármű pillanatnyi helyzetét egybeveti a napi tervvel Most éppen 5:09 van. Ez a jármű 03:37-kor indult a depóból és haladt a tervezett útvonalon FC can track each vehicle against its plan This vehicle left depot at 3:37 The dark blue highlighted route is his planned routes, making deliveries in Doncaster It’s now 5:09, and FC can see that he’s well on his way. It is also recalculating ETA’s for the calls, and will alert the user as soon as it detects any expected missed time window

43 2 – Valós idejű állapot egybevetése a tervvel
Real Time Fleet Monitoring 2 – Valós idejű állapot egybevetése a tervvel A térképen a diszpécser figyelemmel kísérheti a napi munkát, a járművek tevékenységét Egy nagy kerülőt tett Norwich-nál Emiatt későn fog Bungay-ba érkezni Having identified a problem with the Bungay call, you can drill down and see what’s been going on. He was approaching Norwich and then made a big detour around Norwich – maybe due to a traffic holdup. He then came back, making calls on the way (red = stop, green = start) As a result, we can see he is going to be late at Bungay.

44 2 – Valós idejű állapot egybevetése a tervvel
Real Time Fleet Monitoring 2 – Valós idejű állapot egybevetése a tervvel A vonaldiagram azonnal megmutatja a késedelem okozta problémákat Tervezett idők Aktuális (valóságos) idők 12:30-ig, s innen tervezett idők a munkanap végéig Egy késedelem miatt a tervben szereplő utolsó 2 vevőt már nem lehet a megadott időablakban kiszolgálni This shows 2 bars for each vehicle Describe Lower bar = actual, then scheduled forward from current vehicle position Due to a delay at the 11am call, the 2 red calls are now going to miss their window. User could call ahead. OR he could drag them forward in the route a couple of places; FC will check what extra mileage and time would be incurred, and check the driver won’t run out of hours So FC helps transport managers to react efficiently when issues like this arise. Both to maintain efficiency and legality.

45 2 – Valós idejű állapot egybevetése a tervvel
Real Time Fleet Monitoring 2 – Valós idejű állapot egybevetése a tervvel Automatikus szöveges tájékoztatás küldése az ügyfélnek Ez a jármű most Brighton felé közelít So FC is tracking each vehicle against its plan and continually recalculating ETAs. Here’s an example. Describe route so far Click FC automatically sends a text message or , “your delivery will be there in around 20 minutes”, or whatever advance warning you have requested Fleet Controller automatikusan küld egy üzenetet az ügyfélnek, hogy a kocsi érkezése mikorra várható

46 3 – A tényleges teljesítmények és a terv egybevetése a munkanap végén
Reporting 3 – A tényleges teljesítmények és a terv egybevetése a munkanap végén SWINDON DEPOT A tervtől jelentősen eltérő járművek adatai kiemelten szerepelnek EALING DEPOT For example, plan versus actual reports per vehicle. Highlight the bad ones – identify the cause – do better tomorrow RUGBY DEPOT

47 3 – A tényleges teljesítmények és a terv egybevetése a munkanap végén
Reporting 3 – A tényleges teljesítmények és a terv egybevetése a munkanap végén LEEDS DEPOT Also in bar chart form. Say what it shows Under planning driver hours

48 3 – A tényleges teljesítmények és a terv egybevetése a munkanap végén
Reporting 3 – A tényleges teljesítmények és a terv egybevetése a munkanap végén Ez a tábla azt mutatja, hogy mely ügyfeleknél volt a legnagyobb a késés We can also see a table showing which customer deliveries caused some delay. Identify the problems, contact the customer, find out the reason, and try to correct it – to be more efficient next time

49 3 – A tényleges teljesítmények és a terv egybevetése a munkanap végén
Reporting - Summary 3 – A tényleges teljesítmények és a terv egybevetése a munkanap végén Hibák, problémák: Többlet futás Elmaradt szállítások Késések Munkaidőtúllépés Vezetési idő túllépés Hosszú rakodások Fleet Controller a pontos járműkövetésből szerzett adatok segítségével rámutat a Paragon kalibrálásakor elkövetett hibákra Terv versus valóság: Távolság Vezetési idő Munkaidő Rakodási idő Paragon Fleet Controller Summarise the reporting stage The key is it highlights the exceptions – things you wouldn’t otherwise find out about. You can deal with them, and hence be more efficient tomorrow Summarise planning stage, execution stage and reporting stage Note in some operations where real time service management is not such a key issue, you can skip the real-time monitoring stage, and just go with the end-of-day historical reporting

50 Fleet Controller - előnyök
Paragon Fleet Controller Valósidejű feladatmenedzselés Szolgáltatás hibái redukálhatók Szolgáltatási színvonal növelés (Ügyfelek értesítése a jármű érkezéséről) Szállítási költségek csökkenése (Elmaradt szállítások pótlásának megelőzése, rakodási idők csökkenése, hatékonyabb időkihasználás stb.) Folyamatos dokumentáció, hibafelismerés (Egyre javuló tervezés) Egyes rendszerekhez kész interfészek © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

51 Taktikai, stratégiai tervezés
A Paragon járattervező rendszer nem csupán a napi járattervezésben hasznosítható. Tapasztalatok szerint a vállalatok jelentős hányada (mintegy 40 %-a) a járattervező rendszereket taktikai, stratégiai feladatok megoldására (is) használja. Ilyen feladatok többek között a következők: árajánlat készítése nagyobb megbízás elnyeréséhez, a legmegfelelőbb járműpark (jármű darabszám és típusösszetétel) meghatározása, áruellátási szokások elemzése, hatósági előírások betartásának hatásvizsgálata, új depó helyének megkeresése, a jelenlegi depó alkalmasságának elemzése, saját járműpark foglakoztatása vagy harmadik fél szolgáltatásainak igénybevétele stb. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

52 Fastnet hálózattervező - áttekintés
Elosztási-ellátási hálózattervező eszköz Meghatározza a hálózat vertikális és horizontális felépítését, ezen belül: a szükséges lépcsők számát az egyes lépcsőkön belül a depók (raktárak) számát, helyét, méretét és körzetét a hálózat pontjai közötti kapcsolatokat (honnan-hova, mi, mennyi stb.) igény esetén megállapítja a legkedvezőbb gyártóhelyeket és azok célszerű kapacitását Célfüggvénye: a teljes ellátási-elosztási hálózat minimális költsége, figyelembe véve: a terítési és átszállítási költségeket a rakodási, tárolási költségeket az előállítási, gyártási költségeket valamennyi költség esetén állandó és változó költségelemekkel © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

53 © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.
Fastnet - előnyök 2 11 Breeding 514 1 Williams 513 7 8 Boyce 512 6 Masters 511 17 Bliss 510 4 10 Gatland 509 18 Anderson 508 9 McLean 507 Zone Units Customer Name Customer ID Hatékony segítséget ad az ellátási-elosztási logisztika stratégiai szintű döntéseihez, infrastrukturális beruházások megalapozásához Csökkenti a teljes ellátási-elosztási hálózat költségét, ezen belül a szükséges szállítási teljesítményeket és a környezet terhelését Feltárja a hálózaton belüli kapcsolatokat, a menedzsment számára megvilágítja az egyes döntések logisztikai következményeit Depot summaries: Number of customers Throughputs Costs User defined reports © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

54 Fastnet alkalmazás (példa)
A postai küldemények (levél, csomag stb.) tipikusan többlépcsős gyűjtési és elosztási hálózaton át jutnak el a feladótól a címzettig. A magyar rendszerben jelenleg egy központi levélfeldolgozási központ van (OLK, Budaörs). Ide érkeznek a feladott levelek, melyeket automata levélfeldolgozó gép sorol be a megfelelő irányokba. A levelek először az OLK-ból Posta Feldolgozó Üzemekbe (PFÜ) szállítják. Itt azokat tovább csoportosítva továbbküldik a kézbesítő centrumokba A kézbesítő posták közvetlenül a kézbesítő centrumokból kapják a küldeményeket. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

55 Fastnet alkalmazás (példa)
A programban fel kell venni a mind a feldolgozó üzemekre, mind a kézbesítő centrumokra azok lehetséges helyeit. Akár többszáz pont is megadható. Az átszállítások, a terítések és a tárolási-rakodási jellemzők megadása után a rendszer kiválasztja a lehetséges pontok közül a legmegfelelőbbeket megadja azok optimális számát és ellátási körzetét. Az eredményeket visszavezethetjük a járattervező rendszerbe, s így megkaphatjuk a napi állandó járatterveket is. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

56 Terület-opzimalizáló (Territory Optimiser ) - áttekintés
Az ellátási területet a követelményeknek megfelelő összefüggő területekre osztja Az egyes területeken a ügyel szállítási igények kiegyenlítettségére, a rendelkezésre álló kapacitások kihasználhatóságára Ideális olyan vállalatok számára, amelyek más-más területeket látnak el az egyes napokon, azonos járműparkkal © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

57 Terület optimalizáló - előnyök
Az ellátandó területet azonos munkamennyiségű, azaz kiegyensúlyozott körzetekre osztja Biztosítja a dolgozók (gépkocsivezetők) számára az egyenletes foglalkoztatást Lehetővé teszi, hogy az egyes területeken ugyanazon járművezetők dolgozzanak: szorosabb kapcsolat az ügyfelekkel jobb helyismeret, gyorsabb munka Kompakt területek: ügyfelek között kisebb távolságok csökken a szállítási költség Territory Summaries Number of customers Number of driver duty days Territory Details: Customers allocated User defined reports © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

58 Többperiódusú tervező - áttekintés
Taktikai szintű logisztikai döntések előkészítésének tervező eszköze Célja: rendszeresen jelentkező igények napokhoz rendelése Akár egy hónapos tervezési horizontot is figyel Figyelembe veszi a szükséges gyakoriságot, a szóba jöhető szállítási mintákat A tervezési perióduson belül kiegyensúlyozza a szállítási igényeket Széleskörű alkalmazási lehetőség szolgáltatások: pl. hulladékszállítás áruellátás 3PL vállalkozás stb. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

59 Többperiódusú tervező - előnyök
Kiegyensúlyozza az igényeket: nem kell csúcsidőben külső erőket bevonni a járművek és járművezetők foglakoztatása egyenletes jobb munkaidő-kihasználás Állandó járati útvonalak karbantarthatók Csökkenti a szükséges járműszámot és szállítási teljesítmény-igényt, vagyis a szállítási költségeket Megadja egyes taktikai szintű logisztikai döntések költséghatásait szállítási gyakoriságok növelése szállítási napok áthelyezése stb. Customer Name Customer Address Volume Day Armstrong Aldershot 55 Monday Wednesday Thursday Friday Birch Aylesbury 1,300 Tuesday Bryant Boston 120 Carmichael Woking 105 Cartwright Hemel Hempstead 490 Champney Brighton 344 Reports: Allocated days per customer Total deliveries per day User defined reports © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

60 Többperiódusú tervező - példa
Soproni városgazdálkodás hetente több, mint helyről szállítja el a háztartási hulladékot A járművek munkáját műholdas járműkövető rendszer figyeli, dokumentálja (WebEye) A napi feladatot a járművek egy utcanév szerint ABC sorrendbe állított listán kapják meg (azaz nincs útvonaloptimalizálás) A kommunális szolgáltatónak különösen az okoz gondot, hogy a napi feladatok egyenlőtlenül jelentkeznek, továbbá, hogy a járatok viszonylag nagy területet érintenek, jelentős közöttük az átfedés. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

61 Többperiódusú tervező - példa
A feladat tehát az volt, hogy az ügyfeleknek olyan elszállítási napokat határozzunk meg, amely csökkenti a napok között meglévő eltéréseket, mind a szállított mennyiségben, mind az érintendő pontok számában © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

62 Többperiódusú tervező - példa
Természetesen alap-követelmény volt továbbá az is, hogy a szükséges szállítási teljesítmény és a gyűjtéshez alkalmazott járműszám csökkenjen. Ezt úgy lehet elérni, hogy az egy-egy járat által érintett ügyfelek közel vannak egymáshoz, és a járatok útvonala optimalizált. Egy jellemző valós járat Egy jellemző valós járat részlet © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

63 Többperiódusú tervező - példa
Először elkészítettünk egy „gyűjtési mintát”, figyelembe véve a marketing szempontokat. Ezután beállítottuk a napi elosztásra, továbbá az ügyfelek csoportosítására vonatkozó értékeket, majd futtattuk a Paragon Többperiódusú tervezőjét. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

64 Többperiódusú tervező - példa
Megfigyelhetjük, hogy például az kódú ügyfél hetente 2 alkalommal kér szállítást, az összes mennyisége 2200 liter. A TPT az ügyféllel megbeszélt lehetséges napi minta alapján (pl. hétfő-csütörtök, kedd – péntek stb.) megadja az ürítés napjait: © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

65 Többperiódusú tervező - példa
Az új járatok a heti munkát a napok között egyenletesebbé tették A szükséges teljesítmények és a járműszám mintegy 20%-kal csökkent Egy jellemző tervezett járat Egy jellemző tervezett járatrészlet © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

66 Fix járatok tervezője - áttekintés
Fixed Route Manager Rendszeres, alig változó járatok tervezésének segédeszköze Csak ritkán változó (pl. szezonálisan, héten belül periodikusan stb.) változó járatok kialakításához A tervezés folyamán a korlátokat (idő, kapacitás stb.) folyamatosan figyeli A tervezés eredményét folyamatosan mutatja, a változások hatását mind teljesítményigényben, mind költségben megjeleníti © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

67 Fix járatok tervezője - előnyök
Lehetővé teszi, hogy a diszpécser szakismeretével összeállított járatok megközelítsék az optimális járattervezés jósági fokát Biztosítja, hogy a kapacitáskorlátokat és egyéb (p. törvényes) előírásokat, feltételeket a járatok betartsák Segíti az időszakonkénti változások figyelembevételét, a járatok állandó karbantartását © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

68 Erőforrástervező modul (Resource Manager) - áttekintés
A szállítási erőforrásokkal való gazdálkodást segíti Nyilvántartja és kezeli az emberi (gépkocsivezetők) és gépi (járművek) erőforrásokat Az erőforrás menedzselést integrálja a Paragon járattervező rendszerrel Műszakidőkhöz igazodó terveket készít Figyelemmel kíséri a múlt időszak adatait, egybeveti a tervezett és tényleges értékeket Monitorozza a kulcsfontosságú teljesítmény-jellemzőket (KPI – Key Performance Indicator) © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

69 Erőforrástervező modul (Resource Manager) - előnyök
Olyan járatterveket készít, amelyek megfelelnek a lehetséges műszakoknak, figyelembevéve: a gépkocsivezetők foglalkoztathatóságát, időbeosztását a járművek elérhetőségét Kiegyensúlyozza a járművezetők terhelését Biztosítja a törvényes előírások szerinti gépkocsivezető-foglalkoz-tatást Információkat szolgáltat az erő-források jobb kihasználásához © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

70 Megosztott tervezés lehetősége - áttekintés
Igény esetén a tervezés megosztható A tervhez való hozzáférést interaktív képernyőfelületek biztosítják A tervezésbe való kapcsolódás egymástól távol eső pontokon is lehetséges Az alapterv a központban készül, a többiek az elkészült terveket módosíthatják a helyi igények szerint Raktár Központ Depó © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

71 Megosztott tervezés lehetősége - előnyök
Lehetővé teszi, hogy több ember is hozzájáruljon a jó terv elkészítéséhez Nem vész el a helyi szakismeret A terv maximálisan figyelembe veheti a lokális szempontokat, körülményeket Ötvöződnek a központi és a helyi tervezés előnyei: a szállítás optimalizálása központilag történik, vagyis a rendszer az erőforrásokat együtt kezeli; a tényleges lebonyolítási terv viszont lokálisan készül A végrehajtási helyek, irányítási központok látják a terveket (és azt akár módosíthatják is), mielőtt azok véglegessé válnának © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

72 Kimutatások, riportok készítése
Átfogó kimutatáskészítési lehetőség Részletes, illetve összefoglaló táblázatok és kimutatások Egyedi kimutatások létrehozása Információk megosztása illetékesek között HTLM formátum – a kimutatások az interneten keresztül elérhetők © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

73 Folyamatos optimalizáló - áttekintés
Folyamatosan jelentkező házhozszállítási feladatok tervezése Lehetőséget nyújt az ügyfelek számára elfogadható, s ugyanakkor a szállítás gazdaságos lebonyolítását is lehetővé tevő időablakok meghatározására Alkalmazható üzletben történő személyes, telefonos, vagy akár internetes (teleshop) rendelés esetén egyaránt Alkalmas az utazó javító, karbantartó szolgáltatásokat végző személyek munkájának tervezéséhez is © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

74 Folyamatos optimalizáló - előnyök
Az ügyfél a rendelés pillanatában szabadon választhat a felajánlott lehetőségek közül A rendszer olyan dátumokat és időpontokat ajánl fel, amelyek kapcsolódnak más (korábbi) feladatokkal, s ezáltal a szükséges szállítási költségeket hatékonyan csökkenti Csak olyan időpontokat ajánl fel, amelyek biztonsággal tarthatók, s így időpont-ütközések miatt fellépő többlet-járművek igénybevétele elmaradhat Az állandóan érkező rendelésekkel a rendszer folyamatosan építi fel a célszerű járatokat Növeli a szolgáltatás színvonalát, pontosságát, a járművek kihasználását © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

75 Miért Paragon? Érvek a Paragon mellett….
400-nál jóval több ügyfél, 1,500-nál több licensz és töretlen fejlődés Garantálható előnyök, bizonyított megtakarítások: szálítási költségek csökkenése szolgáltatási színvonal javulása stb. Kizárólagos profil: járat- és útvonaltervezés, szállításoptimalizálás Állandó fejlesztés: a működési költségek 40%-a K+F tevékenységre fordítódik A célterületen széleskörű választék, egyedi megoldások, szoftver opciók Elkötelezett munkatársak a mind a fejlesztésben, mind a szupportban © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

76 Indiai óceán átevező versenyt - Paragon támogatással
Az evezős versenyen szóló és páros evezős csónakok indulnak, az ausztráliai Perth-ből Mauritiusba (3.781 mérföld). A Paragon által szponzorált evezős páros 3 hónapig lesz a tengeren. A jótékonysági célzatú versenyt (rákkutatás) a Paragon ₤ összeggel támogatja, s ebből csak ₤ a versenyzők igénye. © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.

77 Paragon Software Systems, plc Allen Court, High Street
Kapcsolat Paragon Hungária Kft. 9028 Győr, Páva u. 28. Tel.: Paragon Software Systems, plc Allen Court, High Street Dorking, Surrey RH4 1AY Tel: © Copyright 2008 Paragon Software Systems plc. All rights reserved.


Letölteni ppt "Prezentáció 2009."

Hasonló előadás


Google Hirdetések