Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Bombardier válasza a krízisre X. Vasútgépész napok P.Maillan, P.Korondi, G.Zámbó Budapest, 2009 október 6-7.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Bombardier válasza a krízisre X. Vasútgépész napok P.Maillan, P.Korondi, G.Zámbó Budapest, 2009 október 6-7."— Előadás másolata:

1 A Bombardier válasza a krízisre X. Vasútgépész napok P.Maillan, P.Korondi, G.Zámbó Budapest, 2009 október 6-7.

2 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 22 Tartalom Kitekintés és összefoglalás3 Kihívás és válasz a krízisre2 Elért eredmények a legutóbbi Vasútgépész napok óta1

3 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 3 Benelux, Olaszo., Lengyelo. Észak-dél folyósó TRAXX AC 15 and 25 kVAC TRAXX MS 15/25 kVAC & 1.5/3 kVDC Nem villamositott vonalak TRAXX DE diesel-electric Olaszo, Spanyolo, Lengyelo. TRAXX DC 3 kVDC A TRAXX plattform … a legnagyobb darabszámban eladott mozdonytípus Európában  14 országban & 15 korridoron  Több mint 1430 darab (Dec. 08)

4 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 4 7/10/ A TRAXX plattform sikere Eladott darabszám kb. évi 200 TRAXX mozdonnyal nőtt 2007 & 2008-ban  Mind a négy TRAXX alaptípusra szükség van: AC, MS, DC, DE  TRAXX mozdonyok 14 országban rendelkeznek engedéllyel  További megrendelések E 464, ALP 46A, ALP 45DP, IORE * Az alapszerződés szerinti szállításokkal

5 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 5 7/10/ A TRAXX család gyarapszik … mind a vevők, mind a termékek és az alkalmazások számát tekintve 2007  Újabb TRAXX felhsználók: –Hector Rail, EWS, Veolia, NordCargo, Eurocom, HVLE, Beacon Rail, SNCB, PKP Cargo, CargoNet  Újabb országok és közlekedési folyosók –Skandinávia (D-DK-S, S-N), Franciaország (D-B-F), Magyarország (D-A-H) 2008  Újabb TRAXX felhsználók : –Railpool, SNCF, Green Cargo, Lokomotion, Comsa, GTS, MGW, AP Savona,  Újabb országok és közlekedési folyosók –Brenner-korridor (D-A-I), franciaországi Diesel (F-B-NL, D-B-NL)  Új termékek –TRAXX DE, IIIA kat. Diesel-motor –USA / Canada: ALP-46A, ALP-45DP

6 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 6 7/10/ Others A villamos mozdonyok legnagyobb szállítója Európában … és világpiaci vezető is egyben Átlagos piaci részesedés, villamos mozdonyok Európa, ** Átlagos piaci részesedés, villamos mozdonyok Európa, 2007 – 2009 július Európai új mozdonyok eladásai tekintetében ** saját elemzés eredménye sajtóközlemények alapulvételével – nem garantált adat

7 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 7 7/10/ A TRAXX plattform … … az egyetemes megoldás állami és magánvasutak számára, és lízingtársaságoknak is > 1430 TRAXX eladott mozdony > 800 TRAXX mozdony üzemben

8 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 8 7/10/ A gazdasági válság … és hogyan kezelhetjük ezt Helyzetelemzés  A vasúti teherforgalom komolyan visszaesett  Legkevesebb két év kell a teherszállítás volumenének helyreállásához  A személyszállítás volumene nem mutat erős visszaesést, bár a válság középtávú befolyására számítani kell  A Bombardier kihasználja nagy rendelés- állományának előnyeit, de tisztán látja a középtávú negatív hatásokat is Hogyan kezeljük a válságot?  A piac megalapozottsága általában véve jó  Városiasodás és népességnövekedés  Olajkészletek és energiaárak  Környezettudatosság  Vevőink növekedését segítjük elő  Innováció és újabb termékek  Élettartamköltségek csökkentése  Rugalmasság

9 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 9 7/10/ Bombardier aktívan lép fel a válság kihívásaival szemben … és az új gazdasági környezetben is vasútjainkat akarja kiszolgálni  Bombardier széles mozdony-termékpalettával rendelkezik (TRAXX és ALP mozdonyok)  Bombardier folyamatosan invesztál újabb termékekbe és szolgáltatásokba annak érdekében, hogy vevőink üzleti eredményességét általuk javítsuk és felkészülhessenek a növekedési fordulatra  TRAXX termékeket folyamatosan megújítjuk –TRAXX DE már elérhető IIIA kategóriájú motorral –Energetikai hatásfok növelése –Többes vezérlés kibővített funkciókkal –Újabb adottságok, pl. ‘Last Mile‘ –Új STM-illesztők dinamikus határátmenetre  A homologálás (hatósági engedélyek megszerzése) jól halad előre –A TRAXX engedélyezési fehér foltjai csökkennek –ETCS rendelkezésre áll: Betuwe-route, Havenspoorlijn, HSL Zuid – dinamikus átmenet ! –ETCS Switzerland: folyamatban

10 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 10 A kihívás  Az engedélyezési eljárás sok országban megnehezedett –Újabb szabványok, valamint a fokozott figyelem a biztonsági és software kérdésekre az eljárásokat összetettebbé és elnyújtottá tette –Az egyes nemzeti hatóságok erőforráshiánnyal küzdenek  Új előírások : TSI Conventional Rail, Stage IIIA / B emissziós szabványok A mi megoldásunk  Kiterjedten kell használni a TSI és az ú.n. Cross-Acceptance eljárási módokat  Szorosan együttműködünk a hatóságokkal és auditált testületekkel  Eredmény: 91 egyes országi engedély 2008 szept. óta 17 Software verzió 23 Járműkonfiguráció 12 Országos engedély Homologálás – kihívás Az egyes nemzeti hatóságoknál kinnlevő ügyek száma gyorsan csökken Példák: 23 D engedély 22 A engedély 9 CH engedély 9 NL engedély 9 I engedély 2 PL engedély 2 B engedély 2 DK engedély 2 E engedély 1 Fengedély 1 S engedély 2 H engedély

11 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 11 Országok és közlekedési folyosók TRAXX MS franciaországi kiterjesztése (DBF) befejeződött, és a cseh (CZ) folyamatban Corridors: D-A-CH-I-NL D-A-CH-I D-A-B-NL D-A-PL D-B-F NL B F CHA I D L PL CZ SK 15 kV, 16.7 Hz 25 kV, 50 Hz 3 kV DC 1.5 kV DC SLO HR RS H

12 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 12 TRAXX F140 DE & MS cseh (CZ) homologáció A tesztelés Velimben befejeződött, az eljárás további lépései következnek 1. fázis: Tesztelés Velimben 2009 tavaszán: TRAXX MS és a TRAXX DE.  Zavaráramok és jel/zaj viszony. Kiemelkedően jó eredmények! 2. fázis : TRAXX DE engedélyezése biz.ber. beépítéssel (Mirel), most zajlik 3. fázis : TRAXX MS with engedélyezése biz.ber. beépítéssel (Mirel).  rendszerátmenetekkel és speciális cseh többletfunkciókkal Csehországi engedélyezés: TRAXX F140 MS 2010 végén Csehországi engedélyezés: TRAXX F140 DE 2009 végén

13 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 13 Országok és közlekedési folyosók TRAXX AC kiterjesztése a D-K-európai térségre ( RO, HR, BG, RS, TR) CHA D DK SN H RO 15 kV, 16.7 Hz 25 kV, 50 Hz F L HRRSBG GR TR TRAXX AC  Ideális a D-K-európai országokra (15 & 25 kV AC szükséges)  Teher és személy változatok (140 & 160 km/h)  A IV. korridor kerül előtérbe: D-A-H-RO-… (Biz.ber: Indusi + EVM) SK CZ

14 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 14 TRAXX F140 DE nemzetközi szolgálatban Az SNCF Fret (cargo) által a TRAXX család tovább terjeszkedett Változatok  BB France-Belgium- Netherlands  BB Germany-Belgium- Netherlands Diesel-motor  MTU 16V4000 R43L  Stage IIIA, 2’400 kW Az SNCF döntésének alapja  A továbbított tonnára vetített legkisebb teljes költség  Teljesítőképesség kN  Dinamikus határatmenet-tranzíció  Standard termék  Környezetbarát Új!

15 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 15 A TRAXX plattform elv lehetővé teszi villamos és diesel mozdony építését egy családon belül DE MS  Azonos járműszekrény  Azonos forgóváz, vontatómotor és hajtás  Azonos vezetőállás és -asztal  Azonos irányítástechnika

16 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 16 TRAXX DE és TRAXX MS indítóvonóereje azonos  TRAXX DE az SNCF részére: ez az első diesel-villamos mozdony 300 kN indító vonóerővel  2 MW kerékre átvitt teljesítményével a legerősebb négytengelyes háromfázisú diesel-villamos mozdony Európában kN km/h TRAXX DE TRAXX MS 10 ‰ 0 ‰ 1000 tonna, 20 ‰ 300 kN indítóvonóerő

17 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 17 Jellemzők  Fővonalon teljesértékű villamos mozdony  Kisebb teljesítményű diesel-motorral  Standard, nagyszériás diesel-motor  Emissziós paraméterek már az elkövetkező, IIIB kategória szerint TRAXX Last Mile kiegészítéssel Feleslegessé teszi a külön tolatómozdonyt, pl. iparvágányi csatlakozásnál

18 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 18 Megállás nélküli tranzíció ETCS L0 segíségével … egy példa TRAXX MS D (Kehl) – F (Strasbourg) határátmenet  A TRAXX MS (DBF) mozdonyt ETCS L0-val szállítottuk. Dinamikus tranzíciók, pl. D-B, F-B és D-F: a TSI-konform eurobalizzal a legszigorúbb biztonsági követelményeket is teljesíthetők.  A biz. ber. átkapcsolása automatikus (ETCS vezérli) és a vontatási rendszer kiválasztása ettől független lehet (pl. mozdonyvezető kapcsolja). TRAXX mozdonyok teljesítik a bevezetendő szabványos dinamikus határátmenet követelményeit.

19 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 19 A kiemelkedő tapadáskihasználást több mérés is igazolja A 4-tengelyes TRAXX kiválthatja a 6-tengelyes mozdonyokat Tisztító hatás szabályozott szlip révén Wheel-1Wheel-2 V2 V1 1. forgóváz: A nedves sín hatására az átvitt vonóerőt (TE) szabályozás viszaveszi és a megnövelt szlippel a kerék a sínt tisztítja 2. forgóváz : Száraz sínviszonyokat talál az 1. fv tisztító- hatása miatt, a teljes vonóerőt ki lehet fejteni Mérési eredmények csoporthajtással Lengyelország 3’600 tonna 5‰ Spanyolország, 1’000 tonna, 23‰ Svédország 3’400 tonna, 15‰ Svájc 1’400 tonna, 27 ‰ Vonóerő (kN) Út (m) -30 kN A vontatási képesség demonstrációja TRAXX mozdonyokkal egyes és többes vontatásban

20 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 20 Egyéb piacok - innováció Észak-Amerikában Kétrendszerű hibrid mozdonyok; kombinált villamos és diesel mozdony Diesel szekció Villamos szekció Diesel szekció ALP plattform  Észak-amerikai elővárosi közlekedés  Villamosított és diesel- vontatású vonalakra  mozdonyra rendelés (további 63 opcióval) New JerseyMontreál

21 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 21 Egyéb piacok - innováció Kínában HXD3B a világ legerősebb mozdonya HXD3B mozdony  A svéd IORE mozdonyból továbbfejlesztve  500 db-os szerződés kooperáció Daliannal  Jellemzők: –9`600 kW keréken –570 kN –25t tengelyterhelés –120 km/h –5000 t vonatterhelésre

22 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 22 Bombardier szállítja legkiterjedtebb nagysebességű mozdonyflottát Spanyolországban … max. üzemi sebesség 330 / 250 km/h  AVE S powerhead 330 km/h 1435mm  AVE S powerhead 250 km/h 1435/1668mm AVE S102 (25 kV AC)AVE S130 (többáramnemes 25 kV AC + 3 kV DC)

23 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 23 Ez a válasz !

24 © Bombardier Inc. or its subsidiaries. All rights reserved. 24 Köszönjük a figyelmüket!


Letölteni ppt "A Bombardier válasza a krízisre X. Vasútgépész napok P.Maillan, P.Korondi, G.Zámbó Budapest, 2009 október 6-7."

Hasonló előadás


Google Hirdetések