Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kattints! KOSZTYU ÁDÁM EMLÉKÉRE A LEUKÉMIÁS, DAGANATOS ÉS ZEMPLÉN FOGYATÉKOS GYERMEKEIÉRT ALAPÍTVÁNY " JÓL ÉS SOKAT AD AZ, AKI AZ ADOMÁNNYAL MOSOLYT.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kattints! KOSZTYU ÁDÁM EMLÉKÉRE A LEUKÉMIÁS, DAGANATOS ÉS ZEMPLÉN FOGYATÉKOS GYERMEKEIÉRT ALAPÍTVÁNY " JÓL ÉS SOKAT AD AZ, AKI AZ ADOMÁNNYAL MOSOLYT."— Előadás másolata:

1

2 Kattints!

3 KOSZTYU ÁDÁM EMLÉKÉRE A LEUKÉMIÁS, DAGANATOS ÉS ZEMPLÉN FOGYATÉKOS GYERMEKEIÉRT ALAPÍTVÁNY " JÓL ÉS SOKAT AD AZ, AKI AZ ADOMÁNNYAL MOSOLYT IS AD!"

4 Országos hatáskörű, közhasznú Alapítvány Adószám: Számlaszám: Cégbírósági bejegyzés száma: 861/ Sátoraljaújhely, Pataki út 37/A. Pf.: 171 Fax: 47 /

5 ZEMPLÉN FOGYATÉKOS GYERMEKEIÉRT ALAPÍTVÁNY április 07.-én jegyezte be a B.-A.-Z. Megyei Cégbíróság a Zemplén Fogyatékos Gyermekeiért Alapítványt. Az alapító: Dr. Magyar János körzeti orvosként kezdte praxisát, nyugdíjazásáig volt a sátoraljaújhelyi kórház igazgató főorvosa. Munkája során látta, hogy a fogyatékkal élő gyermekeknek az életbe való beilleszkedése nagyon nehéz. Orvosként és képviselõként naponta találkozott a segítségre szorulókkal, képviselői tiszteletdíját felajánlva, hozta létre közcélokat, szolgáló Alapítványát.

6 2004. évtől KOSZTYU ÁDÁM EMLÉKÉRE A LEUKÉMIÁS, DAGANATOS ÉS ZEMPLÉN FOGYATÉKOS GYERMEKEIÉRT ALAPÍTVÁNY A miskolci Megyei Kórház GYEK Hematológiai Osztályán három beteg gyermek édesanyja elhatározta, létrehoz egy alapítványt, hogy segíthessen a leukémiás és daganatos betegségben szenvedő gyermekeken és szüleiken. Ezek az anyák vagyunk mi, Hajnalka, Marianna és Viktória. Átéltük a hosszan tartó kezelés összes nehézségét, saját tapasztalatukból tudjuk, hogy mennyi nehézséggel találkozik a beteg gyermek családja a kezelések időtartama alatt és utána. Az egyik szülő nem tud kereső tevékenységet folytatni, jövedelme kiesik a család költségvetéséből. Az utazások, a látogatások, a megfelelő higiénés körülmények otthoni megteremtése, a táplálék-kiegészítők, az egészséges étrend biztosítása, megfelelő anyagi háttér nélkül nagy terheket ró a családra. Halmozottan súlyosabb a helyzet például a csonka családokban, melyekben az anya egyedül neveli a gyermekét.

7 Folyamatos tevékenységek évtől

8 Támogatás

9 Minden rászoruló rákos gyermek részére, egy alkalommal ,- Ft támogatást nyújtunk. Ez nem szociális segély, arra kérjük a szülőket, hogy olyan meglepetéssel kedveskedjenek a beteg gyermeknek, amelyre régóta vágyik, és ha kis időre is, de sikerül elfeledni a betegséget, és hasznos lehet számára a kórházi és utókezelések idején. A listavezető játékok: számítógép, Playstation, kerékpár, különböző lejátszók és könyv. Kértek már szekrénysort, ágyat, ruhaneműt is. Ezt a tevékenységünket évtől átmenetileg felfüggesztettük. Célzott támogatásokat fogadunk, és segítünk támogatókat keresni, főként alapbetegségükbe visszaesett gyermekek részére. Szeretnénk, ha nemcsak a családi pótlék 8.000,- Ft-tal növelt összege lenne az állam által biztosított, alanyi jogon járó juttatás. A mindenkori minimálbérrel megegyező pénzösszeg, a betegség idején segítséget nyújthatna a rákos gyermeket nevelő családoknak.

10 Az onkológiai (felnőtt és gyermek) ellátásban részesülők részére ingyenes orosz- és ukránnyelvű tolmácsolást biztosítunk. Nagyon sokan keresik meg az Alapítványunkat, főként a debreceni Klinika betegei, de jelentős számú felkérést kapunk Budapest különböző kórházaiból. Tolmácsolás

11 Ünnepségek megrendezése - sok ajándékkal, több helyszínen

12 A támogatottak jelentős része nem kap ajándékokat, főként nem hasznosakat. Minden gyermek szeret ajándékot kapni, az Alapítvány tartalmas ajándékokat szeretne átadni, melyek nem kizárólag az Mikulással, Húsvéttal és Gyermeknappal kapcsolatosak, hanem hosszú távú pozitív eredmények reményében, a fejlesztésre és a játékos tanulásra késztetnek. Az ünnepségre való készülődés egyik pozitívuma, hogy készülődés közben a gyermek nem a betegségére összpontosít. Aktivizálódik, dalokat, verseket tanul, ajándékokat készít pedagógusok, koordinátorok segítségével. Az ajándékcsomagok kreatív hobbieszközöket, gyurmát, festéket, krétát, gyöngyöt,könyveket tartalmaznak, általuk hosszú távú foglalkoztatásuk válik lehetővé. A saját csomag által meg tanulnak vigyázni értékikre, elkészített műveik tulajdonukba kerülnek, melyeket szeretteiknek ajándékozhatnak.

13 Mikulás ünnepség

14

15 Húsvét

16 Gyermeknap

17 Kézműves foglalkozások

18 Korai fejlesztés – Deák úti Iskola

19 A korai fejlesztés célja: a fejlődési elmaradás, sérülés korai életszakaszban történő felismerését követően, a sérült kisgyermeket nevelő családok segítése, a gyermek sérült vagy lassabban kialakuló készségeinek fejlesztése, a jobb életminőség és a szociális kapcsolatok támogatása. Többféle szakterület szakembereihez fordulhatnak a szülők a kisgyermekük értelmi fejlődésének elmaradásával, mozgásproblémájával, megkésett beszédfejlődésével, viselkedészavarával, hallás-látásproblémájával, étkezésével, alvásával vagy szobatisztaságával kapcsolatos gondjaikkal. Cél és a kis- és nagyközösségbe való beilleszkedés, az integrált nevelés lehetőségének megteremtése. Olyan gyermekekkel foglalkoznak, akiknek értelmi fejlődésben elmaradás mutatkozik, és emellett esetleg más, (mozgás-, érzékszervi) területen is látható gond. Minden hozzájuk fordulónak ajánlanak az állapotának, a probléma jellegének megfelelő fejlesztési lehetőséget, szakembert, és integrált vagy speciális gyermekközösséget. Korai fejlesztésről

20 Folyamatos tevékenységek évtől

21 Mozgáskorlátozottak Sárospataki és Zemplén térségi Egyesülete Abylimpia rendezvényének támogatása és részvétel.

22 Országos Szövetség a Leukémiás és Daganatos Gyermekekért alapító tagjaként a tagszervezetekkel történő együttműködést fokozása, a tapasztalatcsere, szakmai kapcsolatok kiépítésének kezdete

23 2007. évben elkezdődött projektek

24 Szülőklub

25 Együttműködés kezdődött a határon túli szatmárnémeti Hans Linder Alapítvány- Reménysugár- Raza Sperantei Projektjével, román-magyar szülő találkozót szervezünk évente.

26 Az előadások során a szülők tájékoztatást kapnak az oktatási, egészségügyi és szociális aktuális törvényi változásokról, a különböző, igénybe vehető támogatásokról és azok feltételeiről. Megismerhetik az integráció törvényi feltételeinek gyakorlatban történő megvalósulását, a szülők és az integráltan nevelt gyermekeket megillető jogokat, jogorvoslati lehetőségeket. Gyermekpszichiáter konfliktuskezelési módszerekkel, technikákkal ismerteti meg a jelenlévő szülőket. Hangsúlyt fektetve a különböző problémák előjeleire, a szülők, és a gyermek részéről, az elfogadás fontosságára. Kitér a különböző pszichiátriai kórképek első jeleire, kezelésük módjára, a lehetséges alternatív megoldásokra. A ”Szülőklubbal” célunk a közösségformálás, igyekszünk megismertetni egymással a szülőket, időt és lehetőséget biztosítani nekik a beszélgetésre. Megismerkedhetnek olyan családokkal, akik hasonló problémákkal küzdenek,megtanulhatják, hogy nincsenek egyedül, van kihez fordulni. Ezt a modellt szeretnénk elvinni és meghonosítani minden gyermekonkológiai centrumban. Szülőklub

27 Soozelen

28 Snoezelen - holland szó - és módszer - az ellazított, élvezetes pihenésre, fenyegetések nélküli, biztonságos környezetre. Fogyatékkal, korlátokkal élő gyermekek gyengéd, élvezetekkel teli stimulációja, az elemi érzékek csatornáin keresztül. Az érzékek általi megtapasztalás segíti a gátlások, félelmek oldását, növeli az érdeklődést. Az inger-gazdag környezet élményének alkalmazása. Meleg, nyugodt hangulatot árasztanak a színek és fények játékán alapuló látványelemek: a színes fénycsövek, fényoszlopok, párologtató, tükörgömb, olajvetítő és a tükör-borítású falfelület. A relaxációt segíti elő a terápiás idő közben hallható halk, nyugtató hatású muzsika. Kiegészítő terápiás eszközként az aromaterápiát alkalmazzuk. A meghitt atmoszféra, a stressz-mentes, szeparált környezet, a relaxációs lehetőség elősegíti a mentális egészség megőrzését és a regenerációt. Az erős és gazdag ingeráradat hatására az észlelés teljesebbé válik, bővül a motivációs bázis, amely öntevékeny felfedezésre serkenti a gyermeket. A biztonságos, nyugalmat árasztó környezet oldja a félelmeket, a feszültséget. Snoozelenről

29 Autista gyermekeknek úszásoktatás

30 A víz – mint az „élet” legősibb közege – különleges szerepet tölthet be az autista gyermekek terápiájában. A víz fizikai tulajdonságaival – hőmérséklet, sűrűség, felhajtóerő, közegellenállás – jótékony hatást gyakorol az emberi szervezetre. Relaxáló, izomlazító, anyagcserét serkentő hatásaival optimális környezetet teremthet az autista gyermekek fejlesztéséhez. A vízben történő mozgás felszabadító érzése és az állandóan körülölelő, folyamatos testi kontaktust biztosító hatás jól kamatoztatható az „önmagukba – zárt” emberkék nevelésében. Úszásterápia

31 2008. évben elkezdődött projektek

32 A miskolci Megyei Kórház Onko-haematológiai és Csontvelőtranszplantációs Osztályán könyvtár kialakítása.

33 A rákos gyermekek hónapokat, vannak, akik éveket töltenek kórházi kezeléssel. A kórházi osztályok a külvilágtól teljesen elzártak, a beteg gyermekek nem látogathatók, lehetőségeik korlátozottak,életük harc a betegséggel, fájdalmas és küzdelmekkel teli. Az Alapítvány támogat fogyatékkal élő gyermekeket ellátó intézményeket is, mégis legrászorultabbnak könyvtár kialakítás terén a rákos gyermekeket tartja, mert mi a tagok átélve saját gyermekeink küzdelmét a leukémiával, láttuk, hogy milyen nagy szükség van a segítségre ebben a szférában. Minden nap kell egy pozitív és új impulzus, hogy a kemoterápiák, okozta kínok között is, maradjon a kisbeteg számára egy darabka a gyermekkorból. A lassan múló idő, a monotónia, a fájdalom időszakában sok-sok pozitív élmény szükséges. Meg kell tanítanunk a gyermekeket és a szülőket a könyv szeretetére, az olvasás hasznosságára. A Kiskönyvtár a könyveken kívül DVD filmeket, lejátszókat, kézműves eszközöket is biztosít. Könyvtárról

34 Vásártér Interaktív Játszóház program elindítása

35 Az Alapítvány által támogatott célcsoportok lehetőségei behatároltak, ezáltal egészséges társaik közül kirekesztve érzik magukat, betegségüket nyűgként, stigmaként élik meg, szégyellik „fogyatékukat”. Hasonló problémákkal küzdő társaik között az összetartozás örömét átérezve, szabadabban felvállalva önmagukat, a kifejezetten nekik szóló programokon szívesen vesznek részt. Sajnos kevés ilyen jellegű program van. Ehhez kíván a Vásártér projekt hozzájárulni, hogy esélyeik nőhessenek, ezáltal az egészséges életbe mielőbb beilleszkedhessenek. Hagyományőrzés keretén belül ősi technikákat, kézműves fortélyokat sajátíthatnak el, megismerhetik a korhű öltözeteket, a történelmet és a színes vásári forgatagban kedvükre válogathatnak az őket érdeklő szabadidős tevékenységek közül. Egy középkori környezetbe kerülve kiszakadnak valós problémáik közül, megélik a rég elfeledett idők hangulatát, annak részeseivé válva pozitív élményekkel gazdagodnak. Minden kézműves program képességfejlesztő, jó hangulatú, vidám légkörben, játék közben okosodnak és ügyesednek a gyermekek. Vásártérről

36 Gyógylovagoltatási program fogyatékkal élő gyermekek számára

37 A lovas terápiát a kommunikációs zavarral küszködő védenceink számára egyik leghatékonyabb kiegészítő fejlesztési módszerként alkalmazzuk. A lovaglással nagyszerű eredményeket lehet elérni az autizmus állapotában élő gyermekek kapcsolatteremtési képességének javításában, zárkózottságuk oldásában. Terápiás lovagoltatásról

38 I. Nemzetközi, Élményterápiás és Rehabilitációs Tábor Sárospatak

39 Egy hetes táboroztatás, olyan gyermekek részére, akik betegségükből kifolyólag több éves, külvilágtól való elzártság után újra visszatérhetnek a közösségbe. Játékos keretek között, hasonló problémákkal, küzdő társaikkal együtt, egyenrangú partnerként megérezhetik az összetartozás, önkifejezés élményét, mely hozzájárul önbizalmuk és önértékelésük fejlődéséhez. Fejlesztésre kerülnek olyan alapképességek, melyek szükségesek a mindennapi életvitelhez, ezáltal segítik az egészséges gyermekek közé való beilleszkedésüket. Minden program szabadon válaszható, játékos formában történik, cél a gyermekek integrációjának elősegítése, a konfliktushelyzetek kezelésének megtanulása. Sok gyermek azonban nem vesz részt más táborozásokon, mert nem szívesen marad magára ismeretlenek között. Ezért került a táboroztatás szülők részvételével megszervezésre, mert a család által nyújtott biztonság elhagyása, új szorongásokat válthat ki a gyermekből, és a szülők számára is hasznos lehet az élményterápia.

40 Nyitóest: táncházzal, mazsorettekkel

41

42 Drámapedagógia

43 Önismeret: a drámapedagógia a program egészén végigvonul. A sok lehetőséget magában rejlő módszer segít a játékos ismerkedésben, megteremti a gyerekek közötti kommunikáció alapjait. A gyermektől megfelelően eltávolított, játékos „mintha” helyzetek lehetőséget nyújtanak a gyermekeknek új viselkedésformák felfedezésére, különböző konfliktushelyzetek elemzésére és megfelelő megoldási módok keresésére, begyakorlására. Drámapedagógiáról

44 Kézműves programok

45

46 Kreativitás: tartalmazza a szabadon válaszható foglalkozásokat: kézműves, népművészeti témájú foglakozások (pl. agyagozás, gyöngyfűzés, batikolás, homokkép-készítés stb.) segítséget nyújtanak a különböző alapképességek fejlesztéséhez, és a megfelelően differenciált tevékenység biztos élményhez, juttatja a gyermekeket. Kézműves programokról

47 f Különleges programok – arcfestés, agykontroll.

48 Íjászat

49 Filmforgatás

50 Rendőrkutyás bemutató

51 VV Vadászmadár bemutató

52 Motorozás a Zempléni Farkasokkal

53 Ketelvég: lovaglás, baranta bemutatók, nemezelés

54 Szórakozás: különleges programok - nevet kapták azok a tevékenységek, melyek nincsenek jelen a gyermek mindennapi életében (pl. íjászat, lovaglás, mézeskalácssütés). Ezek az egyes napokon a fő programok, hiszen megvalósításukhoz nagyobb időtartam szükséges. A foglalkozások mindegyike rejtett kihívást jelent a gyermek számára, melyek leküzdésében a felnőttek és a játék észrevétlenül segíti őket.

55 Csapatépítés – tábortűz, szalonna sütés

56 Záró tábortűz

57 Tánc a mazsorettekkel

58 Csapatépítés: célok eléréséhez szükséges olyan közös programok- tervezése, melyekkel egy egészséges gyermek általában találkozik gyermekkora folyamán. Ide tartozik a tábortűz, szalonnasütés, táncos parti és a főzés bográcsban, tánctanulás a mazsorettekkel.

59 Vízilabda és önfeledt pancsolás

60 Tánctanulás

61 Az alkalmazott módszerek akkor fejtik ki igazán a hatásukat, ha azokat folyamatosan, komplex módon alkalmazzák. A közvetlen élmény- és tapasztalatszerzés mindenképpen a játékkal párosulva jelenik meg, így a fejlesztendő készségek, képességek biztosabban és hosszú távon hatva épülnek be a gyermekek személyiségébe. A drámapedagógiai foglalkozások során a gyermek aktívan bevonódik személyes, betegségekből, kezelésekből adódó problémák, nehézségek megoldásába, ezáltal önmaga találja meg a számára megfelelő utat vagy megoldást. A foglalkozások integrálják a többi, ismertetett módszert, hiszen a foglalkozások kerete a játék és kimenetel mindenképpen élmény a gyermek számára. A drámajáték egyfajta módszert ad a beteg, lábadozó gyermekek kezébe, melyet visszatérve az egészséges gyermekek közé használhatnak a felmerülő konfliktusok rendezésében. Legnagyobb tervünk: egy saját üdülő létrehozása, az eddig ismertetett, általunk használt módszerek segítségével. RÁKOS GYERMEKEKNEK MAGYARORSZÁGON NEM LÉTEZIK ÁLLANDÓ UTÓREHABILITÁCIÓ!

62 Az Alapítvány megjelenítése, képi világa a Tündérmitológiára épül. Tudatosan kialakított kép ez, SZJA kampányunkban is Tündérlányunk szerepel, plakátjainkon, képeslapjainkon, promóciós filmünkben is ez a vezérszál. Jelenleg, egy hazánkban még nem ismert módszer kidolgozásán fáradozunk, hogy anyagi lehetőségeink bővülhessenek. Több alapítvánnyal, egyesülettel dolgozunk együtt, jelenleg kapcsolataink bővítése folyamatban van. Nyáron újból táborozunk, ismét fogadunk határon túli gyermekeket. Megtaláltuk az ideális helyet az üdülőnknek, a szükséges erőforrások megteremtése is elkezdődött. Részt veszünk az SZJA kampányban, minden profilunkba illő pályázatot elkészítünk, civilrendezvényeken vagyunk jelen. Többféle pályázatíró tanfolyamot is elvégeztünk, könyveléstől a holnapkészítésig mindent megcsinálunk. Ketten társadalmi munkában tevékenykedünk, mert motivációnk a küldetésünk.

63 Zene: All by Myself - Richard Clayderman Készítette: Pásztor Marianna V É G E


Letölteni ppt "Kattints! KOSZTYU ÁDÁM EMLÉKÉRE A LEUKÉMIÁS, DAGANATOS ÉS ZEMPLÉN FOGYATÉKOS GYERMEKEIÉRT ALAPÍTVÁNY " JÓL ÉS SOKAT AD AZ, AKI AZ ADOMÁNNYAL MOSOLYT."

Hasonló előadás


Google Hirdetések