Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Iskolánk főbb alapelvei 1.) gyakorlatorientált képzés 2.) piacképes, minőségi oktatás 3.) gyakorlati munkahelyek biztosítása 4.) igényekre szabott szakirányos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Iskolánk főbb alapelvei 1.) gyakorlatorientált képzés 2.) piacképes, minőségi oktatás 3.) gyakorlati munkahelyek biztosítása 4.) igényekre szabott szakirányos."— Előadás másolata:

1 Iskolánk főbb alapelvei 1.) gyakorlatorientált képzés 2.) piacképes, minőségi oktatás 3.) gyakorlati munkahelyek biztosítása 4.) igényekre szabott szakirányos képzések beindítása 5.) „hasznos” dolgozatok 6.) hallgató ismerje meg önmagát és képsségeit (szakmára alkalmasság) 6.) hallgatói létszám növelése 6.) régió „életébe” bekapcsolódás

2 Mit értünk a régió „életébe” bekapcsolódás alatt? Amit elméletben tanítunk, legyen gyakorlatban haszna! Azt szeretnénk, ha a „tudás” ITT, a régión belül maradna és úgy hasznosulna, hogy a régió fejlődését, a vendégforgalmat is segítse Azt szeretnénk, hogy a hallgatók ne csak Budapestben lássák a MUNKA lehetőségét. Azt szeretnénk, hogy a hallgatóink felismerjék a régióban rejlő lehetőségeket Azt tapasztaljuk, hogy a saját kis térségüket alig ismerik, ha már azt elérjük, hogy ezen változtatni tudunk, siker.

3 Oktatóink Azt szoktuk mondani,hogy egy jó oktató akkor tud „jól” és „gyakorlatorientált” módon tanítani, hogy ő maga is profi a szakmájában, aki a tanítás mellett, dolgozik is az adott szakmában. Oktatóink mindegyike rendelkezik a fenti jellemzőkkel + többen itt is laknak,a régióban. Ez azt jelenti, hogy nemcsak a hallgatóinkat szeretnénk segíteni, hanem mi magunk is, szeretnénk TENNI a régió, a kistérség érdekében és kapcsolatokat kialakítani. Sokan mondják a szakmában, hogy a „vidéki” oktatás színvonala alacsonyabb. Szeretnénk bizonyítani az ellenkezőjét és ezt csak úgy tudjuk megtenni, hogy a hallgatóinkon át bizonyítjuk az átadott tananyag gyakorlati működését.

4 "Felelős vagy azért, amit megszelídítettél" ….. …és mi is, a LIA iskola tanárai, vezetői felelősök vagyunk a diákjainkért. Nemcsak azért, hogy a szakmát megtanítsuk nekik, azért is, hogy az MEGSZERETTESSÜK azt. (vagy épp időben nézzenek magukba, hogy észrevegyék: nem a megfelelő szakmát választották)

5 A „jövő” az iskolákban ül A hallgatóink olyan világban élnek, ahol az elméletet már csak úgy tudjuk megtanítani nekik, hogy konkrét, életszerű feladatokat adunk – példák a szakmánkból, de nincs bennük ÉLET KI KELL VINNÜNK őket az „életbe”, hogy ők is megtapasztalják, milyen a munka világa, hogy milyen érzés felelősséget vállalni, kreatívnak lenni és látni a munkánk eredményét. A hallgatónkban óriási ERŐ és KIAKNÁZÁSRA váró tudás, ötlet, lendület van.

6 „Te pillanatnyilag nem vagy számomra más, mint egy ugyanolyan kisfiú,...” De egy minőségi szakmai tudásalap + gyakorlati tudás = FELKÉSZÜLT MUNKAERŐ akit ÖNÖKNEK nevelünk.

7 A hallgatóinkat szeretnék önöknek „odaadni”, kiközvetíteni !!! Mi ismerjük a LIA iskola lehetőségeit, hallgatóit, ÖNÖK a saját lehetőségeiket. Mi most ötletekkel jöttünk és ha ez bármikor, bármilyen módon beilleszthető az önök munkájába, örömmel JÖVÜNK !!! Egy két olyan konkrét ötlet, amire mi gondoltunk mint együttműködési lehetőség. Gondoljuk tovább a lehetőségeket EGYÜTT!

8 Hallgatókban rejlő X faktorok RENDEZVÉNYEK

9 Gyakorlati munkahelyeket keresünk Idegenforgalmi szakmenedzsereinknek és a marketing-reklám szakos hallgatóinknak 3 hónapos szakmai gyakorlatot kell teljesítsenek. Segíteni szeretnénk a hallgatóknak befogadó/ oktató/ gyakorlati munkahelyet keresni. Pénzbe kerül a munkaadónak? Minimális összeg/vagy semmibe A megfelelő munkaerő (hallgató) kiválasztásában segítünk, az önök igényeinek megfelelő hallgató kiajánlásával Szeretnénk kiszűrni a „PAPÍRON” aláírt, tartalom nélküli, haszontalan, szakmához semmi köze gyakorlati hónapokat. SZERZŐDÉS - VÁLLALÁS - AJÁNLÁS = GYAKORLATI HELY LISTA = kölcsönös előnyök

10 ESEMÉNYEK, RENDEZVÉNYEK melyek szervezését tanuljuk. Önöknél melyik volt…van…lesz?? Karácsonyi vacsora? Gyermeknap? Kiállításon részvétel? Dolgozói kirándulás? Oktatás, képzés? Bál? Csapatépítés? Külföldi partner jön? Termékbemutatót tart? Terméket kóstoltat? Konferenciát szervez?

11 Mit tudunk nyújtani? Idegen nyelvet beszélő hoszteszeket Konferenciára regisztrációs csapatot Helyszínt keresünk, javaslunk Műsort, színpadi fellépőket keresünk Kalkulációt elkészítjük az eseményre Felügyeljük, lebonyolítjuk az eseményt a helyszínen Kreatív témapartikat, tematikus partikat állítunk össze Izgalmas, egyedi, extrém programokat szervezünk Regisztrálunk, beléptetünk, gyermek animációt vállalunk EZT TANÍTJUK és SZERETNÉNK GYAKOROLTATNI

12 Önök elmondják mire gondoltak, mit szeretnének és mi készítünk rá KOMPLEX AJÁNLATOT. Egyet kérünk: a hallgatóink szervezhessék meg, amit önök elfogadtak. Mindezt INGYEN és örömmel adjuk, mert TANULNI így lehet! És hogy SZAKMAILAG jól legyen megszervezve, MI, tanárok garantáljuk, felügyeljük a munkát, az önök elvárásai alapján, folyamatosan önökkel egyeztetve.

13 TÓGA PARTY

14 ÖNÁLLÓ rendezvény projektek A rendezvényszervezés tantárgy végén a jegyet egy önálló rendezvény megtervezésére kapják. Ennek során a következő feladatokat kell elvégezniük: -Tervezés -Célpiac elemzés -Kiadás-bevétel tervezés -Hírdetések, marketing tervezés stb. Jelenlegi remekművünk: MAFFIN FESZTIVÁL GÖDÖLLŐN Szeretnénk pályázni forrásokra, közösen egyesülettel, céggel, szövetséggel, szükségünk lenne az MT Zrt által biztosítható támogatásokra, a helyi vállalkozókra Cél: szeretnénk ha minél több vendég látogatna a régióba A hallgatók már az „elméleti” projektet is nagyon élvezték, a lényeg: ELADHATÓ A PROJEKT

15

16 Marketing, értékesítés, PR Idő..sok idő…sok munka Mi a cél? ÉRTÉKESÍTÉS, TÁJÉKOZTATÁS BEVÉTEL Talán ebben is tudunk együtt dolgozni önnel?!

17 Marketing és reklámszakos hallgatók házi feladat ként kapnak eseményanalízist. Mik ezek? Konkrét eseményre pl. termékbevezetés, sajtótájékoztató szervezés, hírdetések szerkesztése, adatbázis építés, célpiac elemzés, plakáttervezés, szórólap szerkesztés, DM akciók kiküldése, kérdőív készítés, kérdőívezés, elemzések, statisztikák, swot = minden, ami marketing Legutóbbi feladatuk egy újonnan alakított utazási iroda piaci bevezetésének marketing tervezése volt.

18 Ez már a fiatalok világ, az ő erősségük a marketing. JÓL IS CSINÁLJÁK !!!!

19 Drága a marketing? Velünk költséget és időt spórol Önök mennyit fizetnek egy-egy szórólap szerkesztésért? Szeretnének ha felmérnénk a fogyasztóik szokásait? Tudnánk-e segíteni a konkurenciájuk felmérésében, elemzésben? Tervezzük meg a termékük kampányát? Keressük meg azokat a médiákat melyek leghatékonyabban érik el az önök célpiacát? Netán telefonmarketing, DM, kérdőíves megkérdezést szeretne? Izgalmas, hatékony szlogeneket is tudunk!

20 Mire van szükségük? Egy lelkes értékesítő, üzletet hozhat. Önnek NINCS veszteni valója. Legfeljebb nem használja fel a munkánkat….de azért lehet, hogy lesz benne X FAKTOR ! Ha nem tudjuk megmutatni mit tudunk, az X FAKTOR is titok marad

21 Webszerkesztőket is képzünk Önnek van már web-oldala? Mennyibe kerülne egy újat létrehozni? e. forint? Foglalkozni kéne az oldalukkal? Tölteni? Képeket átformázni? Linkeket feltenni? Web-marketing? Hatékonyság-látogató elemzés? Formázások, vágás? Hírlevelet, akciót szeretne szétküldeni? Építsünk adatbázist? Szűrjünk? Vigyünk be adatokat az ügyfeleikről? A hallgatóink élvezik és minden feladatért kapkodnak! Az életük a számítógép! Akár az iskolában, akár az irodájukban, akár on-line, akár e-marketing …JÖHET!

22 Utazásszervezés Az ifo szakos hallgatóink nagyon sok feladatot kapnak „elméletben”. Fiatalok lévén, a saját korosztályuk részére tervezik az utakat, iskolai kirándulásokat, konferencia elő,- és utótúrákat. Olyan belföldi utakat állítunk össze, amik egyediek, különlegesek. Most éppen két feladat közül választhatnak: 1. Gödöllő és környéke turizmusának fejlesztési lehetőségei (falusi turizmus, lovasturizmus) 2. Egynapos program norvég fiataloknak. Kastély, a Lázár Lovaspark, Máriabesnyő mint alap, de beletettek új program lehetőségeket: pl. Babat pusztát a lovaglással, 7 próbát csapatépítéssel, éjjeli túlélő túrát és bográcsolást. Sőt, még kitalálták a „vigyél magaddal haza 3 norvégot” projektet is.

23

24 Mit szeretnénk kérni? Kapjunk lehetőséget a tervezett útjaink kiajánlására. Pl. meghírdetnék a saját dolgozóik között, ha kirándulni mennének, vagy épp gyermekeiket vinné iskolájuk kirándulni, táborba JUSSUNK ESZÜKBE ! ÉLŐ KAPCSOLATUNK van utazási irodával! Amit megtervezünk, az irodán keresztül le is tudjuk bonyolítani!

25 Helyszínbejárások Szállodák, rendezvénytermek, nyomdák, marketing ügynökségek fogadnak minket és mutatják meg „gyakorlatban” hogyan élnek, működnek. Legutóbb a MUZA és az ERZSÉBET szálloda látta vendégül a hallgatóinkat. A bejárás alatt konkrét szempontokat adtunk meg, amire kérjük, hogy térjenek ki. Pl. vendégkör, rendezvénytípusok, éves tervek, tendenciák stb. ELMÉLET a GYAKORLATBAN

26 Szakmai eseményeken részvétel Március 1-én megyünk ki az Utazás Kiállításra. Pár hete az MNB-ben jártunk pénzügyi előadáson Folyamatosan olvassuk a turizmus szakmai cikkeket, újságokat és az aktuális eseményeket szakmai szemmel elemezzük. Vagyis az elméletet a GYAKORLATBAN tanulmányozzuk. A hallgatókban merült fel egy újabb rendezvény terve: GÖDÖLLŐ TRAVEL EXPO – miért is ne???? Itt is utaznak!

27 Település és területfejlesztés A feladat: Saját településük elemzése. Mi van, mi nincs, mi lehetne? Hogyan valósul meg a helyi vállalkozók, szövetségek együttműködése, mi az a LEADER közösség, mi a FATOSZ, mit takar a falusi vendégasztal. Ahogy ezt a tantárgyat kezdtük tanulni, a környékbeli kis falvakban élő hallgatóink azt mondták: NÁLUNK NINCS SEMMI!!! Mire a végére értünk kiderült, hogy milyen érték egy NAGYI, aki a rétest úgy készíti hogy „húzza”, milyen érték a DISZNÓVÁGÁS, milyen érték egy tanya, egy tehén, egy mangalica és ELHITTÉK, hogy lehet TRAKTOR ralit eladni, hogy lehet a szénaboglyában „tűt” keresni mint céges csapatépítés és meg lehet élni a sajtból és csatlakozni a SAJTÚT-hoz, vagy épp egy kihalt laktanyából lehet MILITARY csapatépítő programot alkotni. Vagyis rávezettük őket arra, hogy VIDÉKEN IS VAN LEHETŐSÉG!!

28

29 Lehetőségek feltárása Már ismerik a turisztikai menedzser fogalmát, munkáját, az MT Zrt marketing tervét, a Gödöllői Régió területfejlesztési terveit és szeretnénk ha erről az önkormányzat is tudna… Terepfelmérés, új lehetőségek kutatása? Nem tudnánk ebben segíteni? (SWOT)

30 Szeretünk közösen bulizni! Nagyon szívesen vennénk részt csapatversenyeken (pl. főzőverseny amit sajnos későn vettünk észre) Szeretnénk megkapni, megtudni az összes olyan esemény ami a környéken lesz, terveznek és amibe az iskola is benevezhet, csapatként. Ezekre az eseményekre hoszteszt tudunk küldeni, tudunk szórólapozni, szórólapot tervezni. Kitaláltunk egy, Pesten már nagyon népszerű programot: KOCSMA TÚRA Gödöllőn

31

32 Kocsma = ital??? NEM! Van egy tantárgyunk, a vendéglátás. Idegenforgalmi szakos hallgatóknak 30 óra elmélet, és 30 óra gyakorlat. Az utóbbihoz keresünk partnert! Akár a 3 hónapos gyakorlati időre, akár csak annyi időre amíg egy konyhát megnézhetünk „belülről”, de legjobb lenne gyakorlati munkahelyként kapcsolatot találni önök közül egy vállalkozó szellemű éttermessel.

33 Új szakirányok, hallgatói létszám Új szakirányokat szeretnénk indítani, nappali és felnőttképzés keretében is. Nagyon várjuk javaslatukat mire lenne igény. A piaci igényekre szeretnénk képezni hallgatókat. A vendéglátó szakmenedzser képzésre, szakács képzésre lenne igény, de nincs termelő konyhánk. Szükség lenne pályázatíró képzésre, vagy szociális gondozóra, vagy baby-sittere, animátorra, protokoll ügyintézőre, rendezvényszervezőre???????? SEGÍTSENEK NEKÜNK, várjuk javaslataikat! Hátha ÖNÖK lesznek azok, akik majd az ÚJ képzésünk hallgatóit alkalmazni is fogják! Ez lenne a nagy siker!

34 TEREM BÉRBEADÁS Az iskolának van szabad kapacitása, terembérlés céljára. Szívesen adnánk bérbe ha tanfolyamot, képzést, értekezletet szeretnének tartani. Jutányos áron. Számítógépes termünkben 20 gép áll a hallgatók rendelkezésére Iskolánk akkreditált intézmény. Amennyiben olyan oktatást, képzést szeretnének indítani amihez program-akkreditációra van szükség ahhoz hogy elinduljon, a LIA ISKOLA vállalja a gazda szerepet. ALAPÍTVÁNY vagyunk, ami kedvezményeket is jelent adózási szempontból is.

35 Összegzés Köszönjük, hogy bemutatkozhattunk. Reméljük, a mai napot konkrét együttműködések követnek majd. Kérjük, gondolják át önök is miben tudunk kölcsönök előnyök alapján együttműködni és BIZZANAK BENNÜNK, és abban, hogy az ERŐ A HALLGATÓKBAN VAN és mi segítünk az erőt hasznos tevékenységre fordítani.

36 Isten veled – mondta a róka. –Tessék, itt a titkom. Nagyon egyszerű: jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan. -Az idő, amit a rózsádra vesztegettél: az teszi olyan fontossá a rózsádat. –Az emberek elfelejtették ezt az igazságot – mondta a róka. – Neked azonban nem szabad elfelejtened. Te egyszer s mindenkorra felelős lettél azért, amit megszelídítettél.

37 Köszönjük a meghívást! Tóth Judit LIA ISKOLA igazgató helyettese szabadidőszervező, tanítás-tanulás fakultációs szakirány vezető Tomecskóné Rácz Erika szakoktató, Utazás,- és rendezvényszervező iroda vezető A protokoll és rendezvényszervezők szövetsége, rendezvényszervező tagozat vezetője


Letölteni ppt "Iskolánk főbb alapelvei 1.) gyakorlatorientált képzés 2.) piacképes, minőségi oktatás 3.) gyakorlati munkahelyek biztosítása 4.) igényekre szabott szakirányos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések