Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® Előadó: Jó és rossz kommunikáció - Lehetséges jó és rossz kommunikációs helyzetek, és azok következményei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® Előadó: Jó és rossz kommunikáció - Lehetséges jó és rossz kommunikációs helyzetek, és azok következményei."— Előadás másolata:

1 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® Előadó: Jó és rossz kommunikáció - Lehetséges jó és rossz kommunikációs helyzetek, és azok következményei Alf Martienssen JVSZ,

2 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® Mérlegeld mindig, hogy mit mondasz, és hogy kinek mondod. (Horatius). Egy olyan este, melynek minden résztvevője egy véleményen van, elveszettnek tekinthető. (Albert Einstein) A cél  Legyünk jól informáltak - mindig és mindenhol!  Minden érdekpartner azt az információt kapja, amit elvár!

3 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® A kommunikáció alapjai  Latinul: communicare =közölni  Az ember az, amit kommunikál. A szociális fejlődés súlyponti kérdése az információ és az interaktív kommunikáció, amely elősegíti az ember érzelmi fejlődését, önértékelését és ezzel az ember „individualitását.” Barbara Senckel

4 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® Milyenek az igények a kommunikáció iránt egy érdekképviseletben? Ahhoz, hogy egy civil érdekképviselet jól tudjon kommunikálni, a következő kérdéseket kell tisztázni: 1. Mit jelent egy civil érdekképviselet? 2. Mik egy érdekképviselet társadalmi feladatai? 3. Kik az érdekképviseletek érdekpartnerei? 4. Milyen kommunikációs csatornákat használ egy érdekképviselet?

5 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® Mit jelent egy civil érdekképviselet?  Önkéntes, alulról szerveződött vagy törvény általi összekapcsolódása olyan természetes vagy jogi személyeknek, akik a tagság egyetértése által, demokratikus módon egy egységes álláspontot képviselnek, amelyet képviselőik közvetítenek a külvilág felé.

6 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® Egy érdekképviselet is cégként működik? CégÉrdekképviselet -Az indítás (iniciálás) momentuma - Vezetési feladat Termék vagy tudás Vezetés Siker: - Profit elérése - Több forgalom - Technológia fejlesztés Közös cél vagy érdekei Érdek Siker: (általában Non-profit szervezet) - Saját érdekeit érvényesíteni - Több tag, nagyobb hangsúly - A saját véleményének proaktív kommunikálása (vitatkozás), és a társadalmi fejlődésbe integrálása

7 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® Az érdekképviselet társadalmi feladatai A „küldetés, jövőkép és célok” témában Boér Tamás fog referálni  A civil társadalom rendeltetése, hogy az általa biztosított nyilvánosság és érdekartikuláció útján szembesítse az állami és társadalmi akaratot az általa képviselt értékekkel, törekvésekkel és gyakorlattal.

8 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® Az érdekképviselet társadalmi feladatai (2) „Olyan társadalmi szféra, amely  relatíve független az államtól, és  amely nem merül ki a piac szabályaiban. Olyan elvekre támaszkodik, mint az autonómia, a pluralizmus, a szubszidiaritás, a szolidaritás és a felelősség.  A nem állami szervezetek a társadalom érdekében fejtik ki alapvetően nem nyereségorientált, nonprofit tevékenységüket (alapítványok, egyesületek, közhasznú szervezetek, akár önkormányzati társulások stb.), kiegészítve az önkéntesség kritériumával.” (az Európai Unió Gazdasági és Szociális Bizottsága szerint)  Az ÉK általános célja a tagok érdekeinek érvényesítése vagy a társadalompolitikai fejlődésre való ráhatás által ezen érdekek figyelembe vétele, anélkül, hogy az érdekképviselet politikai felelősséget kívánna átvenni.

9 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® A felhasznált (felhasználandó) kommunikációs csatornák kollégák tájékoztatása Személyes információk Alkalmazottak, elnökök,ügyinté zők tagok Taggyűlések, konferenciák Csoport- munka, bizottságok Operatív rendszerek alkalmazása Napi adatok/ információk feldolgozása Archivált információk kiadása politikaMás érdekpartnerek Könyvelés és statisztika Adat, CD jelentések Programok, CRM Papír, film Újság, portál.. Jegyzőkönyvek, cikkek.. Jegyzőkönyvek … Szó, papír, mail

10 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® kommunikáció Érdekpartnerek és elvárásaik Érdekképviselet cél tökéletesítése „Egyedi légy, ne átlagos” partok tagok munkatársak „board” társadalom TRQ1-19/AZ1 …..

11 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® Érdekképviselet és kommunikáció  A kommunikáció fogalmához közel áll a szociális interakció, amely az egyén és csoportok közötti kölcsönhatás, és a kommunikáció révén befolyásolja a szereplők hozzáállását és cselekedetét.  Itt érvényes a szabály: Minél több a partner és minél több kommunikációs csatorna, annál nagyobb a veszély, hogy a kommunikációnak nem fog sikerülni a célt szolgálni, mert …

12 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® Én o.k. vagyok. Te o.k.vagy. Én o.k. vagyok Te nem vagy o.k. Én nem vagyok o.k. Te o.k. vagy Én nem vagyok o.k. Te sem vagy o.k. AZ:01..a kommunikációs multi-dimenzionalitás számos veszélyt rejteget  Én nem vagyok o.k. - Te o.k. vagy. Ez a hozzáállás a segítség igényét sugallja és a korai gyermekkor függőségéből ered.  Én nem vagyok o.k. - Te sem vagy o.k. A kétségbeesés és a rezignáció alapállása.  Én o.k.vagyok. - Te nem vagy o.k. Ez a hozzáállás felülről lefelé (EL-én) tudtára adja a másiknak,milyen kicsi és képtelen is a másik.  Én o.k.vagyok. - Te o.k. vagy. A felnőtt-én alapállása (ER), aki elfogadja önmagát és a többieket. A négy alapvető hozzáállás

13 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® Verbális kommunikáció Nonverbális kommunikáció Négy fülű befogadó Megnyilatkozás Tartalom Kapcsolat Hivatkozás pantomime..a kommunikációs multi-dimenzionalitás számos veszélyt rejteget (2) adó vevő mail internet fax

14 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching®  Jól kommunikálni vagy rosszul kommunikálni?  Ez az a döntés, amely leginkább meghatározza az érdekképviselet jövőképességét vagy jövőképtelenségét.

15 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® Mi az ÉK haszna a tagoknak?  Saját érdekeit jobban tudja érvényesíteni  Saját véleményét segít formálni, csiszolni  Biztonságérzetet, csapatélményt nyújt (nem vagyok egyedül)  Elégedettséget ad  Bosszúság elkerülése  „Különleges vagyok, figyelnek rám, az egész szervezet velem foglalkozik”..ezt a kommunikáció révén kell ápolni!

16 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® A kommunikáció lényege (ÉK) jó kommunikáció Határtalan Stratégia és álláspont kommunikálás Rendszerezés Informálás és jelenlét a a mindennapi társadalmi életben Proaktiv kommunikáció a tagok között Tartós és gyümölcsöző érdekpartneri kapcsolatok Szervezet- és folyamatszervezés Megfelelő technikai háttér

17 H Budapest, Oroszlán u. 36. Tel: (36-1) Fax: (36-1) , Copyright by Merten&Martienssen 2009 Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® Merten&Martienssen Kft Budapest Oroszlán u.36. Köszönjük szíves figyelmét!


Letölteni ppt "Merten Group Hungary Consulting - Training - Coaching® Előadó: Jó és rossz kommunikáció - Lehetséges jó és rossz kommunikációs helyzetek, és azok következményei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések