Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kép kivágás (plánozás). Mielőtt elkattintunk egy fényképezőgépet, vagy elindítunk egy videofelvételt, meg kell határoznunk, hogy mennyit (és hogyan) mutatunk.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kép kivágás (plánozás). Mielőtt elkattintunk egy fényképezőgépet, vagy elindítunk egy videofelvételt, meg kell határoznunk, hogy mennyit (és hogyan) mutatunk."— Előadás másolata:

1

2 Kép kivágás (plánozás). Mielőtt elkattintunk egy fényképezőgépet, vagy elindítunk egy videofelvételt, meg kell határoznunk, hogy mennyit (és hogyan) mutatunk meg (vágunk ki) az elénk táruló látványból, mert tetszik – nem tetszik, bekeretezünk egy darabkát a valóságból. Amit azután magunkkal vihetünk, ahová csak tetszik. Vegyük sorra a lehetőségeket : Nagy totál (általános információ)

3 Egy távoli (zsúfolt) kép nem sok mindent árul el magáról. Hosszabb – rövidebb megtekintés után, azokra a részletekre emlékszünk, amelyek magukra vonták a figyelmünket. Bizonyos törvényszerűségek fedezhetők fel abban, hogy miért éppen ezekre emlékezünk. Ezek lehetnek előtérbe helyezett tárgyak, figurák, élek, sarkok, színek. Közelebb vannak hozzánk, mint a többi rész, vagy a tárgyak, fények, árnyékok iránya vezetik a szemünket. A kompozíció bizonyos elemei így alakítják ki a kép figyelmi centrumát. Totál kép Viszonylag jól felismerhető részletek, bővebb információ.

4 Kistotál! Jól megfigyelhető részletek. Teljes alakos Jól megfigyelhető részletek, felismerhető környezet.

5 Bő szekond v. amerikai (akció plán) Fél közeli (szekond) Közeli (premier plán) Kettős közeli

6 Ha tudjuk, hogy mekkora nagyítást terveztünk, a lefotózott vagy lefilmezett témánkról, már is meghatározhatjuk, mekkora képkivágással célszerű dolgoznunk. Pl.: 6x9 v. 9x12 képméret esetén nem célszerű a nagytotált erőltetni. Ugyan ez mondható el a mozgóképek esetében is, a kivetített képméret függvényében. Szuper közeli (szuper plán)

7 Optikai tengely: A két egymással szemben álló személy, vagy tárgy között húzódó egyenes vonalat nevezzük optikai tengelynek. Ha megfigyeljük az egyes és kettes kamera képét, azt látjuk, hogy a két figura összenéz. (1-es balról jobbra, 2-es jobbról balra néz.) Ha az 1-es vagy 2-es (2 A kép) kamerával átlépjük ezt az optikai tengelyt, mind két figura egy irányba fog nézni.

8 A kamerát működtető gombok és kijelzők OPERTE / POWER Bekapcsolás DEWPárásodás GAIN (Gen) Fényérzékenység állítás STD v. STANDART Gyári érték beállítása LOW LIGHT (lau light) Kevés fény WB (White balance) Fehér egyensúly IN DOOR Műfény (belső) OUT DOOR Napfény (külső) AUTAutomatika COLOUR PHASE (kolor féz) Színfázis RED – YELOW Színtelítettség állítás TINT Arcszín korrekció IRIS Írisz rendszerű blende OPENNyitva CLOSED (Klozd) Zárva HIGH SPEED SHUTTER Nagysebességű kiolvasás PAUSE Szünet v. pillanat álj F v. FOKUS Tárgytávolság (élesség) FADE (Fed) Kép hang lekeverése DATA - CLOCK Dátum – óra INDEX Képen megjelenítés – rögzítés –

9 A/B roll= 2 kamera egy rögzítő SLIP= Szalagsebesség szinkron korrekciós egység SERVO= Szabályzás – szalagsebesség vezérlés SoftLágy PIKTUREKépKontúr SharpKemény TRACKING (tréking + - )Zaj, - jelviszony módosítás SP – Standard play -Normál sebesség LP – Long playLassú sebesség MASTERElső másolat COPYTovábbi másolatok MÁSOLHATÓSÁGVHS 3* átlépés (másolás) S VHS 5* átlépés

10 Segédberendezések: Wiewfinder: kereső ( nézőke ) F – F Dioptria gyűrű v. okulár: a szemhez állításhoz – gyors élesreállítás – Brihtnessfényerő ContrastKontraszt ColoureSzíntelítettség SpeakerSzpiker = fejhallgató (ellenőrzéshez) LevelSzint szabályzó (elsősorban hang) TolliVörös fény (felvételjelző)

11 1.) NC típusú akku-t teljesen lemeríteni TILOS 2.) Az elhasznált (lemerített) akku-t lehetőleg azonnal töltsük fel. 3.) Üzemen kívül helyezett akkumulátorokat havonta utántöltéssel ellenőrizzük. 4.) Kimerült akkumulátort tárolni nem szabad. (Tárolás előtt töltsük fel.) 5.) Az akku-t más célra felhasználni nem szabad. 6.) Akkumulátoros üzemmódban egy töltött akku mindig legyen tartalékba. Kazetták tárolása: A szalag elejére tekercselve állítva tároljuk. 1.) Portól, hőtől, elektromosságtól, mágneses tértől tartsuk távol. 2.) Felvétel készítése előtt pörgessük át a rekorderen – a szalagvezetők beállítják a szalagfutást, megakadályozza a tapadásból eredő „rángatást”.

12 TIMEBASECORRECKTOR időalapszabályzó TBCKépjavító elektronika (állóképrögzítés) TBC = digitális rendszer Frem Store = fél kép rögzítés, kimerevítés, úsztatás s.t.b. (videó mixer) AKKUMULÁTOROK, kazetták Töltés: csak gyári töltővel!!! és közötti hőmérsékleten. Minden akku. típushoz a gyári utasítás betartása KÖTELEZŐ

13 Kazetták tárolása: A szalag elejére tekercselve állítva tároljuk. Portól, hőtől, elektromosságtól, mágneses tértől tartsuk távol. Felvétel készítése előtt pörgessük át a rekorderen – a szalagvezetők beállítják a szalagfutást, (megakadályozza a tapadásból eredő „rángatást”).

14 MŰFAJCSOPORTOK 1.) „Valóság” filmekNon fiktív 2.) Egyszerű dokumentációEseményrögzítés 3.) DokumentumLehet élő adás is 4.) HíradóKi, mit, hol, mikor, hogyan, miért informál, de nem foglal állást 5.) Tudományos 6.) IsmeretterjesztőFéltudományos 7.) NéprajziFéltudományos 8.) Úti filmSzórakoztató 9.) Családi film 10.) JátékfilmProfesszionális 10.) JátékfilmProfesszionális

15 Szakkifejezések VIDEÓLátok (videre: látni) latin eredet KAMERAFelvevőgép RekorderRögzítő…..REC – felvétel MAKRÓKözeli (extra részletek) CAMCORDERFelvevő és rögzítő egybeépítve SZINKRONITÁSEgyidejűség ASZINKRONNem egyidejű FÓKUSZTárgytávolság vagy élesség VARIO v. ZOOMVáltoztatható gyújtótávolság INZERTKép v. hang beillesztés AUDIO DABUránhangosítás SEARCH (szörcs)Keresés (gyors keresés)

16 Hangtechnika Mikrofon típusai: Kondenzátor:zenére nem alkalmas (kb. 1 K. herc) Dinamikus:lehet zenei UNIDIR – univerzális ( herc) Kovalier:un. kabát mic. – kondenzátor vezeték nélkül = mic. + vevőegység vezetékes A mikrofon lehet mono v. sztereo JACK 3,5 mm v. 6,3 mm. Hangsávok:CH 1 Hangsávok: CH 1 CH 2 CH = Chanel (csatorna) mixer (keverő) esetében több is CH 2 CH = Chanel (csatorna) mixer (keverő) esetében több is (Lejátszáskor sztereónak hívjuk). (Lejátszáskor sztereónak hívjuk).

17 AUT. Rec: Automatikus felvételi technika (LIMITER): automata szabályozású erősítés – kívülről nem befolyásolható! HI – FI = minőség 20 – Hz Impedancia = illeszkedés jele: Ohm Noise (Noiz) Redukcion (noiz redukció) = NR – zajcsökkentő rendszer (Dolby) Jel / Zaj viszony = DB (decibel) Redundancia = értelmzhetetlenné vált jelek nagysága


Letölteni ppt "Kép kivágás (plánozás). Mielőtt elkattintunk egy fényképezőgépet, vagy elindítunk egy videofelvételt, meg kell határoznunk, hogy mennyit (és hogyan) mutatunk."

Hasonló előadás


Google Hirdetések