Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

PartyBor Roadshow 2010 kutatás eredményei. Tartalomjegyzék 1. Fejezet: Bevezetés3. oldal 2. Fejezet: A felmérés legfontosabb tanulsági - összefoglalás7.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "PartyBor Roadshow 2010 kutatás eredményei. Tartalomjegyzék 1. Fejezet: Bevezetés3. oldal 2. Fejezet: A felmérés legfontosabb tanulsági - összefoglalás7."— Előadás másolata:

1 PartyBor Roadshow 2010 kutatás eredményei

2 Tartalomjegyzék 1. Fejezet: Bevezetés3. oldal 2. Fejezet: A felmérés legfontosabb tanulsági - összefoglalás7. oldal 3. Fejezet: Kiket tudott megszólítani a rendezvénysorozat?12. oldal 4. Fejezet: Borfogyasztási szokások17. oldal 5. Fejezet: Borvásárlás helye26. oldal 6. Fejezet: A borvásárlás szempontjai28. oldal 7. fejezet: A PartyBor arculat és szlogen értékelése33. oldal

3 1. FEJEZET: BEVEZETÉS

4 A kutatás célja A PartyBor Roadshow 2010 eseményein részt vevő érdeklődők körében olyan felmérés elvégzése mely az alábbi kérdéskörökre ad választ: – Kik vettek részt a rendezvényen? – A résztvevők borfogyasztási szokásai hogyan alakulnak? Milyen gyakran fogyasztanak bort? Hol fogyasztanak bort? Milyen borokat kedvelnek? – Hol vásárolnak bort? – Milyen szempontok mentén választanak bort különböző szituációkban? – Mennyit hajlandóak költeni borra? – Milyen kinézetű boros címkék vonzóak számukra? A felmérés során az alábbi két célcsoport vizsgálatára kerül sor: – Főiskolai, egyetemi hallgatók – Bevásárlóközpontok, plazak vásárló közönsége

5 A kutatás módszere A felmérés önkitöltős kérdőívek segítségével történt. Összesen 306 kitöltés történt az alábbi felsőfokú intézményekben: – Debreceni Egyetem, Kazánház Egyetemi Klub (50 fő) – Miskolci Egyetem (80 fő) – Budapesti Corvinus Egyetem (50 fő) – Kecskeméti Főiskola (42 fő) – Győr Széchenyi István Egyetem (84 fő) és összesen 452 kitöltés az alábbi bevásárló központokban: – Miskolc Plaza (63 fő) – Zala Plaza (Zalaegerszeg) (53 fő) – Alba Plaza (Székesfehérvár) (114 fő) – Malom Központ (Kecskemét) (140 fő) – Szeged Plaza (82 fő) A kérdőívek kitöltésére az egyes rendezvény helyszíneken megjelent érdeklődők közül véletlenszerűen kértünk fel alanyokat, így a minta összességében reprezentálja azok körét, akik érdeklődést mutattak a rendezvény iránt.

6 A felmérés során használt kérdőív

7 2. FEJEZET: A FELMÉRÉS LEGFONTOSABB TANULSÁGAI - ÖSSZEFOGLALÁS

8 Kiket szólított meg a rendezvénysorozat? A rendezvénysorozat elsősorban a jobban iskolázott réteget tudta megszólítani, amit jól mutat, hogy a Plaza-s rendezvényeken részt vevők esetén is közel 1/3 a felsőfokú végzettségűek aránya. A rendezvény iránt elsősorban a 40 év alatti korosztály volt nyitott. Elsősorban a már borfogyasztók érdeklődtek az esemény iránt. Összességében megállapítható, hogy a rendezvény egy olyan jól szituált csoportot tudott megszólítani, akik megfelelő üzleti potenciállal kecsegtetnek a jövőre nézve a PartyBor termékek iránt.

9 Borfogyasztási szokások A többség hetente egyszer vagy ritkábban szokott bort fogyasztani. Az ennél gyakrabban fogyasztók köre az idősebb férfiakra koncentrálódik. A borfogyasztás jellemzően hétköznapi otthoni szituációkhoz kötődik még a fiatalok esetén is, habár körükben természetszerűleg valamivel jellemzőbb a szórakozóhelyi fogyasztás is. A többség inkább a félédes és édes borokat kedveli. Különösen jellemző a fiatalabb nők esetén az édes borok kedveltsége, akik azonban jellemzően ritkábban isznak bort. Megfigyelhető, hogy a vörös borok inkább idősebb korban lesznek vonzóbbak, amit jól mutat a fehér borok egyértelműen magasabb kedveltsége a diákok esetén.

10 Borvásárlási szokások A borvásárlások zöme hipermarketekben és szupermarketekben történik, ami azért lehet kedvező a PartyBor szempontjából, mert már 1-2 nagyobb láncban való látványos megjelenéssel széles körök szólíthatók meg. Mind a diákok, mind a Plaza látogatók esetén jelentős azoknak az aránya is, akik a termelőktől közvetlenül vásárolnak bort, ami azt mutatja, hogy a megkérdezett borfogyasztók közel 1/3-a esetén számolni kell azzal, hogy valószínűleg szoros a kötődésük bizonyos fajtákhoz illetve termőterületekhez.

11 Borválasztás szempontjai Szembeötlő, hogy a diákok esetén lényegesen fontosabb szempont a borválasztás során a bor ára. Mindez nem jelenti azonban azt, hogy az egyetemisták, főiskolások csak a legolcsóbb szegmenséből választanak a borkínálatból. Inkább az jellemzi a választásukat, hogy törekednek olyan számukra elfogadható fajtákat válogatni a minőségi borok közül, melyek az 1000-3000 Ft közötti ársávban találhatók. Figyelemre méltó az is, hogy ezt a fiatalabb csoportot könnyebb elcsábítani a borok megjelenésével, hiszen választásukat saját bevallásuk szerint is jobban befolyásolja a borok megjelenése, külleme. Ezzel szemben a Plaza-ban megkérdezettek esetén jól beazonosítható két szélsőséges szegmens is. Beazonosítható egy kifejezetten idős férfi csoport (akiket egyébként jellemez a gyakori borfogyasztás), akik csak nagyon olcsó, maximum 900 Ft-os borokat vásárolnak. E mellett azonban van egy jól szituált, 40 év alatti, magas iskolai végzettségű réteg is van, akik számára a drágább 3000 Ft feletti borok is relevánsak. Összességében elmondható, hogy mindkét célcsoport inkább az elegáns, visszafogott boros címkéket találja vonzónak.

12 3. FEJEZET: KIKET TUDOTT MEGSZÓLÍTANI A RENDEZVÉNYSOROZAT?

13 A rendezvények alapvetőn a már borfogyasztók számára voltak érdekesek, de 3-5%-ban bevonzottak olyanokat is, akik nem tartják magukat borfogyasztónak Szokott-e bort fogyasztani? (%)

14 A felsőfokú intézményekben a férfiak nyitottabbak voltak a rendezvény iránt. A Plazakban az érdeklődők nem szerinti megoszlása kiegyenlített volt. Kérdezett neme (%) Reprezentatív arányok (forrás: KSH): férfi – 47% nő - 53%

15 A felsőfokú intézményekben a 18-29 éves korosztályt, de a Plazakban is jellemzően a 40 év alattiakat szólította meg a rendezvénysorozat. Kérdezett életkora (%) Reprezentatív arányok (forrás: KSH):: 18-29 – 24% 30-39 – 17% 40-49 – 20% 50-59 – 15% 60+ - 25%

16 A rendezvénysorozat iránt érdeklődők körében a magasan iskolázottak aránya kiemelkedő még a Plazak esetén is Iskolai végzettség (%) Reprezentatív arányok (forrás: KSH):: alapfokú – 46% középfokú – 44% felsőfokú – 10%

17 4. FEJEZET: BORFOGYASZTÁSI SZOKÁSOK

18 A felsőfokú intézmények hallgatóinál a borfogyasztás jellemzően heti-havi rendszerességű, míg a Plaza-kban elért célközönség esetén beszélhetünk egy 14%-s fogyasztói magról, akik napi rendszerességgel fogyasztanak bort. Borfogyasztási gyakoriság (%) A pirossal keretezett értékek szignifikánsan magasabbak

19 A férfiak körében lényegesen magasabb a napi borfogyasztók aránya, míg a nők esetén a ritka fogyasztók tábora népesebb Eltérések a borfogyasztási gyakoriságban a nemek tekintetében (%) TotalFérfiNő naponta5 80 hetente többször16 1913 hetente34 3631 havonta többször25 2228 havonta12 13 ritkábban7 215 soha1 20 TotalFérfiNő naponta14 235 hetente többször15 1713 hetente26 2527 havonta többször14 1315 havonta12 1014 ritkábban18 1025 soha1 11 Főiskola, egyetem Plaza A piros hátterű értékek szignifikánsan magasabbak

20 A napi borfogyasztás az idősebb (60+) korosztályra a legjellemzőbb, a fiatalabbak havonta 1-2-szer fogyasztanak jellemzően bort Eltérések a borfogyasztási gyakoriságban az életkor tekintetében (%) Főiskola, egyetem Plaza Total18-2930+ naponta 5 321 hetente többször 16 14 hetente 34 36 havonta többször 25 2614 havonta 12 137 ritkábban 7 77 soha 1 10 Total18-2930-3940-4950-5960+ naponta 14 68121838 hetente többször 15 1420121814 hetente 26 2730341525 havonta többször 14 22137151 havonta 12 16137154 ritkábban 18 1416281815 soha 1 10023 A piros hátterű értékek szignifikánsan magasabbak

21 A borfogyasztás zöme nem kötődik speciális alkalmakhoz, hanem hétköznapi szituációkban jellemző. A speciális alkalmak közül a családi összejövetelek, ünnepek szerepe illetve a diákok esetén a bulizás jellemzőbb borfogyasztási helyzet. Borfogyasztási alkalmak (%) A pirossal keretezett értékek szignifikánsan magasabbak

22 A borfogyasztások nagy része otthon történik. A hallgatók esetén a szórakozóhelyen történő fogyasztás jellemzőbb. Borfogyasztás helye (%) A pirossal keretezett értékek szignifikánsan magasabbak

23 Az egyetemisták, főiskolások körében a fehérborok, míg az idősebb Plaza közönség esetén a vörösborok népszerűbbek. Összességében elmondható, hogy az édes, félédes borok kedveltebbek a szárazabb boroknál. Milyen bort fogyaszt? (%) A pirossal keretezett értékek szignifikánsan magasabbak

24 Az édes borok a nők, a száraz borok pedig a férfiak körében kedveltebbek. A vörös borok a fiatalabb korosztály esetén inkább a férfiak számára vonzóak. Borfajták kedveltsége a nemek tekintetében (%) TotalFérfiNő Fehér51 Rozé27 2332 Vörös46 5436 Édes36 3044 Félédes34 3039 Félszáraz18 2115 Száraz27 3516 TotalFérfiNő Fehér42 4638 Rozé27 2629 Vörös57 5856 Édes37 3143 Félédes38 3540 Félszáraz17 1915 Száraz28 3819 Főiskola, egyetem Plaza A piros hátterű értékek szignifikánsan magasabbak

25 Az édes borok a 30 év alattiak körében, a félédes és félszáraz borok pedig a 50 éve felüli korosztály esetén kedveltebbek. Borfajták kedveltsége az életkor tekintetében (%) Főiskola, egyetem Plaza Total18-2930+ Fehér51 46 Rozé27 2633 Vörös46 54 Édes36 3813 Félédes34 29 Félszáraz18 25 Száraz27 2646 Total18-2930-3940-4950-5960+ Fehér42 4058384333 Rozé27 3026312719 Vörös57 5847595467 Édes37 54452518 Félédes38 3734355431 Félszáraz17 1016241929 Száraz28 2334312735 A piros hátterű értékek szignifikánsan magasabbak

26 5. FEJEZET: BORVÁSÁRLÁS HELYE

27 A borvásárlások zöme szupermarketben vagy hipermarketben történik. Ezen kívül még közvetlenül a termelőtől is közel harmada vásárol a kérdezetteknek Hol vásárol bort? (%) Nincs szignifikáns eltérés

28 6. FEJEZET: A BORVÁLASZTÁS SZEMPONTJAI

29 Jellemzően minőségi borokat keresnek a válaszadók és közel felük tudatosan választ fajta alapján bort. A bor ára csak átlagos befolyásoló szempont, habár a főiskolások, egyetemisták számára lényegesen fontosabb ismérv. Mi alapján választ bort? (%) A pirossal keretezett értékek szignifikánsan magasabbak

30 Az egyetemisták főiskolások jellemzően 1000-3000 Ft között hajlandóak áldozni egy üveg borra. A Plaza-ban megkérdezett köre láthatóan két részre szakad. A kifejezetten olcsó bor (900 Ft alatti) és a kifejezetten drága (3000 Ft feletti) bor pártiak aránya is jelentős. Maximálisan mekkora összeget hajlandó áldozni egy üveg borra? (%) A pirossal keretezett értékek szignifikánsan magasabbak 50 év feletti, alacsony iskolai végzettség 40 év alatti, magas iskolai végzettség

31 Az egyetemisták, főiskolások borválasztáskor sokkal nagyobb figyelmet szentelnek a bor árának, megjelenésének. Ezzel szemben a Plaza-ban megkérdezettek számára fontosabb a megfelelő minőség. Borválasztás szempontjai? (%) A pirossal keretezett értékek szignifikánsan magasabbak születésnapra grillezéshezszórakozóhelyen

32 A modern, színes címkéjű borokat csak egy szűk csoport preferálja egyértelműen. A szélesebb kör számára inkább a visszafogott, elegáns címkézés illik egy borhoz. Milyen megjelenésű bort kedvel jobban? (%) A két csoport preferenciája nem tér el

33 7. FEJEZET: A PARTYBOR ARCULAT ÉS SZLOGEN ÉRTÉKELÉSE

34 A PartyBor arculat a kérdezettek túlnyomó többségének nagyon tetszett. A főiskolások, egyetemisták körében az arculat tetszése valamivel kedvezőbb, mint a plazakban megkérdezettek esetén. A PartyBor arculat értékelése (%) A pirossal keretezett értékek szignifikánsan magasabbak Átlag (5-fokú skálán): Plaza: 4,44 Főiskola, egyetem: 4,55

35 A PartyBor szlogen a kérdezettek túlnyomó többségének nagyon tetszett. A PartyBor szlogen értékelése (%) Nincs szignifikáns eltérés Átlag (5-fokú skálán): Plaza: 4,47 Főiskola, egyetem: 4,56

36 Készítette: Line Design Kft. 1143 Budapest, Stefánia út 16.


Letölteni ppt "PartyBor Roadshow 2010 kutatás eredményei. Tartalomjegyzék 1. Fejezet: Bevezetés3. oldal 2. Fejezet: A felmérés legfontosabb tanulsági - összefoglalás7."

Hasonló előadás


Google Hirdetések