Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Farkas Bálint Az előadásban... Pár szó a játékok világáról Fejlesztés játékosan Elméleti alapok gyorstalpalója Fejlesztés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Farkas Bálint Az előadásban... Pár szó a játékok világáról Fejlesztés játékosan Elméleti alapok gyorstalpalója Fejlesztés."— Előadás másolata:

1 Farkas Bálint balint.farkas@windowslive.com

2 Az előadásban... Pár szó a játékok világáról Fejlesztés játékosan Elméleti alapok gyorstalpalója Fejlesztés profin Konklúzió

3 PÁR SZÓ A JÁTÉKOK VILÁGÁRÓL

4 Mit szeretünk gondolni? A videójátékokat......18 év körüli elveszett lelkek játsszák...akik túlnyomórészt fiúk...és általában lopják a szoftvert...ráadásul káros nekik, mert erőszakra nevel

5 Mi van valójában? Az átlagjátékos nem gyerek, hanem 35 éves A játékosok 40%-a nő Az iparág összköltségvetése: ~4000 milliárd forint évente (kb. Észtország GDP-je) 18 év alattiak 92%-a állítja, hogy szülei jelen vannak játékvásárlásnál Szülők 63%-a állítja, hogy a videójátékok pozitívan hatnak gyermekükre (Forrás: http://www.theesa.com/facts/index.asp)http://www.theesa.com/facts/index.asp

6 FEJLESZTÉS JÁTÉKOSAN

7 Szoftverek Az előadásban 2 szoftvercsomagot mutatok be –Kodu –XNA Kodu: „játékos”, interaktív, minimális programozói tudást feltételező környezet XNA: profi Microsoft fejlesztőeszköz

8 Kodu Fut XBOX360-on és PC-n is Jelenleg PC-re ingyenesen elérhető, 180 MB Interaktívan lehet megkomponálni a világot (föld, textúra, objektumok stb.) Egyszerű feltétel-cselekedet programozás http://research.microsoft.com/en- us/projects/kodu/http://research.microsoft.com/en- us/projects/kodu/

9 KODU DEMÓ

10 ELMÉLETI GYORSTALPALÓ

11 3D játékok alapelemei 3d szoftverek talán leglényegesebb részei: Primitívek, matematikai leírás –Poligonok –NURBS Render típusai –Közelítés (ray casting) –Sugárkövetés (ray tracing) Mesterséges intelligencia

12 Poligonok Térbeli koordinátákkal megadjuk az objektum egyes pontjait, köztük „kifeszítjük” azt Szinte bármilyen objektumot leírhatunk vele, könnyen lehet raszterizálni objektumokat, de mindig csak közelítés marad

13 Poligonok példa

14 NURBS Non-Uniform Rational B-Spline Bármilyen görbe egzakt leírására alkalmas matematikai eszköz Nem minden tárgy írható körül NURBS- okkal, de pl. karosszériák, repülőgépek modellezésében nagyon hasznos, teljes pontosságú

15 NURBS példa

16 Közelítés (ray casting) Szemből „kilövünk” sugarakat minden pixelbe, az első metszéspontot kiszámoljuk, árnyékokat, töréspontot hamisítjuk Gyors, de csak közelítő képet ad, játékokban ezt használják

17 Ray casting példa

18 Sugárkövetés (ray tracing) Szemből „kilövünk” sugarakat minden pixelbe, ezeknek valamennyi ideig számítjuk a visszapattanását, törését stb. Sokkal számításigényesebb, mint a ray casting, de nem vagyunk közelítésekre szorulva Mozifilmek, fotorealisztikus művek stb.

19 Ray tracing példa

20 Mesterséges intelligencia Általában szabályalapú (ha..akkor) Ritkábban: tanulni képes, pl. neurális háló

21 További elemek A játékokba rengeteg más komponens is kell: animáció, ütközésvizsgálat, hálózati kód stb. Az eddig elhangzottak talán a legnehezebbek A fejlesztőkörnyezet ellát minket a többi elemmel is

22 FEJLESZTÉS PROFIN

23 XNA A Kodu-t XNA-ban írták XNA is Not an Acronym DirectX könyvtárra és.NET Framework-re épül PC, XBOX, WP7

24 XNA

25 Hogy lássunk neki? Creators’ Club: http://creators.xna.comhttp://creators.xna.com XNA Game Studio –3.1 végleges, 4.0 béta Indulókészlet

26 XNA DEMÓ

27 KONKLÚZIÓ

28 Konklúzió Játékot fejleszteni már nagyon barátságosan, élvezhetően is lehet Szórakoztató, az igazi „alkotás szabadsága”, de tud nagyon jövedelmező is lenni Próbálják ki!

29 Farkas Bálint balint.farkas@windowslive.com


Letölteni ppt "Farkas Bálint Az előadásban... Pár szó a játékok világáról Fejlesztés játékosan Elméleti alapok gyorstalpalója Fejlesztés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések